Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a Burgos, etappe 5

Gepost door Ulrich A. Boschwitz 
Ulrich A. Boschwitz 01 augustus 2020 05:51
42nd Vuelta a Burgos (2.Pro)
Stage 5 » Covarrubias › Lagunas de Neila (158k)


Profielen:



Favorieten voor winst volgens de toonaangevende websites:
Remco Evenepoel

Quote van de dag:
Michel Wuyts op de vraag "Wint Remco Evenepoel het WK?"

"In het tijdrijden, ja. In de wegrit ook. De vraag is of hij voldoende herstelt. De tijdrit zit wel helemaal vooraan, dus de herstelperiode is groter."
"Hij gaat als kopman naar het WK, maar zet er een tweede kopman naast. Te veel druk wordt gevaarlijk. Maar het is misschien goed dat we iemand hebben die komaf maakt met die angst en zegt: "ik ga het toch eens proberen"."

Dat zou mooi zijn zeg. Remco die als de dubbele Wereldkampioen de Giro wint.
JW 01 augustus 2020 16:29
Sosa, voor Landa
Slimmerd 01 augustus 2020 16:34
En dat zonder cadeautjes van REv, zelf met de aanval op iets meer dan 1.5km. Teruggehaald worden en dan wat menselijks en beetje lossen bij de andere twee.
Anony 01 augustus 2020 19:09
Goeie eindzege voor Remco. Achtste bos bloemen dit jaar al, en nog geen algemeen klassement verloren. Gekke feiten.
Sub Culture 01 augustus 2020 19:24
*zevende

#Zegetrein
Anony 01 augustus 2020 19:33
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> *zevende
>
> #Zegetrein


Hij verjaarde ook al eens dit jaar.

Nee je hebt gelijk. Slechts zeven.
Slimmerd 01 augustus 2020 19:46
En volgende week in de Ronde van Polen alleen Schachmann als serieuze concurrent voor de eindzege
Ulrich A. Boschwitz 02 augustus 2020 14:32
Quote

Remco Evenepoel na 3e eindzege op een rij: "Piek moet nog komen"

Elke wedstrijd die Remco Evenepoel dit seizoen rijdt, wint hij. Maar het beste moet nog komen, stelt het 20-jarige raspaard van Deceuninck-Quick Step na zijn eindzege in Spanje.

Na de Ronde van San Juan en de Ronde van de Algarve voegde Remco Evenepoel gisteren ook de Ronde van Burgos aan zijn palmares toe. Enkel de kers op de taart in de slotrit ontbrak.

"De slotklim vond ik zwaarder dan die van donderdag toen ik won", zegt Evenepoel. "Deze was kort en steil. Ik heb het liever wat langer, maar ik kon wel weer met de besten mee."

Met zijn 3e eindzege in evenveel koersen kan Evenepoel alleen maar over een geslaagde seizoensstart spreken.

''Alweer een perfecte week in een perfect seizoen en nu zet ik koers naar de Ronde van Polen (5 tot 9 augustus, red). Ook die wedstrijd bekijk ik als voorbereiding, maar een zege laat ik natuurlijk nooit liggen."

"Het is goed nieuws dat ik nu al zo goed ben, maar mijn piek moet nog komen", belooft de kopman van Deceuninck-Quick Step, die later dit jaar debuteert in een grote ronde. In oktober rijdt hij de Giro.

"Het verbaast me altijd dat ik kan meegaan met de beste klimmers van de wereld. Ik ben heel blij dat ik nu in die positie zit. Ik werk er hard voor, want mijn grote droom is een groteronderenner worden. Ik denk dat ik op de goeie weg ben."


[sporza.be]

Ongelooflijk wat die Evenepoel presteert op 20 jarige leeftijd. Dat korte steile werk gaat hem nog niet zo goed af als hij zou willen maar dat gaat zeker goed komen. Door deze eindoverwinning en de winst van Van Aert in Strade Bianche is de hervatting van het wielerseizoen voor de sympathieke Belgen perfect verlopen. De Belgen zijn in aantal dan wel klein maar hun daden zijn groots.
Van Aert gelukkig goed hersteld van zijn zware blessure maar dat had ik wel verwacht. Belgen herstellen doorgaans heel snel en goed zie ook bijvoorbeeld Museeuw.
JW 02 augustus 2020 14:51
Dat Remco in dit deelnemersveld de terechte winnaar was zal niemand bestrijden. Het was ook geen hele grote verrassing.
Dat hij al "de nieuwe kannibaal" wordt genoemd verbaast me ook niet echt. Toen zijn verrassend sterke teamgenoot Almeida in de finale bijna aanhaakte bij het leidende drietal demarreerde Remco fluks. Al te veel concurrentie in eigen gelederen leek niet gewenst.

De combinatie Lefèvre en klassementsrenners was in het verleden, zacht uitgedrukt, niet altijd een succes. De Giro wordt in dat opzicht toch een meer serieuze test case.
Horsie is back 02 augustus 2020 15:03
JW is geen prikker die alle eieren in één mandje legt (naar het Engelse spreekwoord), maar niettemin is ie weer welkom bij de Brady Bunch van deze prik.
Horsie is back 02 augustus 2020 15:12
Wout van Aert was natuurlijk al heel lang goed hersteld, maar de laatste procentjes in topsport vergen nu eenmaal nog veel meer tijd. De gedwongen wielerpauze sinds maart 2020 kwam hem dus heel goed uit, ook al zou ook hij het graag anders gezien hebben.

Johan Museeuw had op de foto zo te zien al last van wespen.
Ulrich A. Boschwitz 02 augustus 2020 15:29
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Johan Museeuw had op de foto zo te zien al last
> van wespen.

Volgens Wuyts streed Museeuw met gelijke wapens.

Ulrich A. Boschwitz 02 augustus 2020 15:33
Sub Culture 02 augustus 2020 15:53
Mas, D Martin, Uran, Jungels, De La Cruz, Alaphilippe.. reden in het recente verleden allen prima resultaten in grote rondes..
Doorgaans nog eens in combinatie met een shitload aan ritzeges van sprinters, vrijbuiters binnen de ploeg.

Dus het riedeltje dat klassementsrenners bij Quickstep niet werken kan ook weer opgeborgen worden.

Met Evenepoel binnen de ploeg zal wel worden toegewerkt naar een heroriëntatie.
Met Almeida, Bagioli en Vansevenant zijn daarvoor de eerste fundamenten al gelegd; niet investeren in peperdure knechten maar ze piepjong en goedkoop laten debuteren als prof.
Horsie is back 02 augustus 2020 16:01
Ulrich A. Boschwitz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> > Johan Museeuw had op de foto zo te zien al last van wespen.
>
> Volgens Wuyts streed Museeuw met gelijke wapens.

Ook dat nog!
JW 02 augustus 2020 16:49
Voor wat betreft de overvloed van successen van sprinters en vrijbuiters ben ik het helemaal met je eens. Een overvloed aan successen.

Maar wat de prima resultaten van klassementsrenners in grote ronden betreft laat mijn geheugen me toch een beetje in de steek. Alleen de "geneutraliseerde" Stelvio-rit, waar Uran de Giro waarschijnlijk verloor van Quintana, staat me nog een beetje bij.
(Ik was het toen overigens helemaal eens met de verontwaardigde ploegleider.)
En ik geloof dat Mas in de Vuelta een paar jaar geleden op het podium eindigde.

Misschien heeft hij nooit de geschikte klassementsrenners kunnen binnen halen? Publiciteit haalt hij altijd genoeg, alleen al door zijn veelvuldige kritiek op ontwikkelingen, maar het beeld dat bij mij is blijven hangen is dat hij niet de ideale leider is voor een klassementsploeg in een grote ronde. Dat maakt mij in elk geval extra benieuwd naar komende Giro.
Prikdude 02 augustus 2020 17:02
Vergeleken met alle andere zeges winnen ze juist in klassementen inderdaad opvallend weinig. Wat is de laatste grote ronde zege van Lefevere? Rominger 1995? 25 jaar geleden. Dat zijn 75 grote ronden zonder zege, best knap voor zo'n #zegetrein. Weekrondjes dan? De grootste klassementszeges die de zes namen waarmee jij zelf komt in al hun gezamenlijke jaren Lefevere hebben geboekt zijn de Tour of California (Alaphilippe) en Tour de Guangxi (Mas). Twee rondjes waar alle serieuze klassementsrenners niet voor in het vliegtuig stappen. Dat ze dat constante 'klassementsfalen' (ze proberen het eigenlijk ook niet eens, dan kun je ook niet falen) verdoezelen met zeges om des keizers baard in overgangsritten en massasprints is leuk voor de naïeve fanboyo, maar is op geen enkele manier een compensatie voor een 'klassement'.

Of er in de één voor allen, allen voor één-ploegen van Lefevere plek is voor een tunnelvisie voor slechts een kopman moet gaan blijken (je zou na 30 jaar ander beleid vermoeden van niet), maar de vraag is vooral of het wenselijk is. Laat Deceuninck een lekker aanvallend ploegje in de rondemarge blijven en de scepter zwaaien in de klassiekers. Evenepoel als kannibalistische tiran mag een of ander Ineos gaan mennen.
Luijt 04 augustus 2020 22:37
Dit is maar een kruimelrondje.
Clavan 04 augustus 2020 23:23
Iemand ook wel eens laat van genitale wratten? Zo ja ? Laat het even weten op de bekende Vlaamse internet omgeving.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen