Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Team Jumbo-Visma 2021

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 01 augustus 2020 12:51
Nu het wielerseizoen eigenlijk pas echt begint vandaag, is ook de transfermarkt geopend.

Jumbo lijkt zijn selectie al aardig op orde te hebben, maar hebben nog een plek te vullen.

Weg;
- De Plus (Ineos)
- Grondahl Jansen
- Leezer
- Martens
- Lindeman
- Van der Hoorn
- Wynants (na PR 2021)

Nieuw;
- Oomen
- Leemrijze
- Dekker

Drie andere renners zouden al hebben getekend, namen moeten nog bekend gemaakt worden. Daarnaast wordt er nog naar één renner gezocht
Slimmerd 01 augustus 2020 12:52
Voor Grondahl Jansen moet wel een sterke pion aangetrokken worden of de Voorjaarsploeg en sprinttrein loopt een flinke deuk op.
De naam Bevin zingt al een lange tijd rond, geen idee of dat nu echt de renner is voor dat gat.
De zwarte trui 01 augustus 2020 13:14
Affini zingt ook in de rondte volgens wielerflits
Ridder Kale Knikker 01 augustus 2020 13:46
Dat Taco van der Hoorn de ploeg gaat verlaten is nieuw voor mij. Waar heb je deze informatie vandaan?
El Chaba 01 augustus 2020 14:55
Ik heb wel een idee: dat is hij niet.
lodjan 01 augustus 2020 15:20
lodjan 01 augustus 2020 15:21
Leemreize, zo heet hij.
Kuiperberg 02 augustus 2020 10:07
Jammer dat van der Hoorn, einde van dit seizoen alweer vertrekt. Is toch geen onaardige renner.
Heisenberg 02 augustus 2020 10:12
Ik denk dat hij beter tot z’n recht komt als aanvaller dan als knecht.
Lucho Herrera 02 augustus 2020 10:45
Vind ik ook jammer. Maar het viel me bij de ploegenpresentatie al op dat vd Hoorn niet echt in de plannen voorkwam. Ik sprak toen met Maarten Wynants over de voorjaarsploeg. En het was duidelijk dat het alleen om van Aert, Teunissen en meesterknecht Grondahl draaide. Vd Hoorn werd ook tegen zijn zin naar Down Under gestuurd (aldus de vader van vd Hoorn).

Hopelijk dient zich een andere ploeg aan. Misschien op een iets lager niveau in een vrijere rol. Want sterk is hij! Remember de schaal Sels waar hij van Aert terughaalde en aftroefde in de laatste kilometer.
Sub Culture 02 augustus 2020 10:52
Goh, je kan niet blijven teren op een klasseflits uit 2017 (is ook het enige waar ik mij van hem herinner)
Lucho Herrera 02 augustus 2020 12:50
Zijn ritzege in Binckbank Tour van 2018 mocht er ook zijn. Net als zijn gevecht met vd Poel en van Aert in Dwars door het Hageland.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/08/2020 12:51 door Lucho Herrera.
Orakel 02 augustus 2020 20:01
Dat Wielerflits artikel is meer clickbait dan journalistiek.
Ze zoeken naar eigen zeggen een jonge knecht, voorjaar, weinig ambities voor zich zelf.
En daar staat dan de naam Affini bij...
Sub Culture 02 augustus 2020 20:12
Ah wielerflits, de ultieme opeenhoping van wielerminnend calimeronederland.

Altijd lachen geblazen.
Ulrich A. Boschwitz 03 augustus 2020 06:47
Hopelijk voor Jumbo komen er naast klimmers en die sprinter ook renners bij die de klassiekerkern versterken. Want nu is die op Van Aert na niet veel soeps.
Orakel 03 augustus 2020 08:31
Willen ze dat wel?
Het team heeft Nederlandse wereldtop in huis met sprinter Groenewegen en AK-topper Dumoulin.
De niet sprint klassiekers zijn bijvangst en Van Aert zal in de monumenten allereerst moeten aantonen om Van Der Poel structureel te kunnen verslaan, naast de buitenlandse coureur die toevallig een goede dag heeft.
Zou Jumbo Mollema contracteren dan wordt de klassieker kern wel significant sterker, want met de huidige winnaar van Lombardije en altijd podium in San Sebastián gaat het team ook in de heuvelklassiekers een dominante factor worden.
Wat een weelde voor het Nederlandse wielrennen nu ik dit zo terug lees. Daar kan een klein land trots op zijn.
Eindhovuh 03 augustus 2020 10:08
Ja en toch is die Weelde wel een beetje op zijn retour naar mijn gevoel. Mollema, Terpstra, Gesink, Poels en mogelijk zelfs Dumoulin hebben hun beste dagen toch achter zich liggen.
En ik zie weinig talent eraan komen die dezelfde prestaties kunnen gaan neerzetten(winnen monumenten, podium grote rondes).
Heisenberg 03 augustus 2020 10:11
Affini maakt de overstap. Goede zet van Jumbo.
Heisenberg 03 augustus 2020 10:12
Sportief directeur Merijn Zeeman ziet voor Affini een belangrijke rol weggelegd binnen de selectie. “Een renner als Affini voegen wij graag toe aan ons team. Edoardo gaat in de klassiekers Wout van Aert bijstaan en hij krijgt een plek in de sprinttrein van Dylan Groenewegen. Daarnaast is hij een getalenteerd tijdrijder. Het team gaat hem zeker helpen om nog beter te worden in die discipline. We denken dat hij met onze begeleiding door kan groeien naar de wereldtop in het tijdrijden.”

Affini zelf is content met zijn transfer. “Toen Team Jumbo-Visma belde, wist ik dat dit een mooie kans was. Voor mij is dit een goede stap. Uit de gesprekken met de ploeg bleek dat ze veel vertrouwen in mij hebben. Ik kan me hier goed ontwikkelen en dat is heel belangrijk voor mij. Er rijdt een aantal zeer ervaren renners van wie ik veel kan leren. Ik ben bezig aan mijn tweede jaar als prof, maar dit seizoen is natuurlijk heel apart. Hopelijk ga ik vanaf volgend seizoen mooie momenten beleven in het shirt van Team Jumbo-Visma.”

[www.teamjumbovisma.nl]
De zwarte trui 03 augustus 2020 10:23
Clickbait van jumbovisma site
Orakel 03 augustus 2020 11:50
Ik denk dat het beeld vertekend is. We zaten tot 1 augustus al 12-13 maanden zonder hoofddoel van de grote kanonnen (buiten het WK en Lombardije). Met name dit seizoen met alleen maar voorbereidingskoersen doet lijken alsof er een wisseling van de wacht is. Nou ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat de gevestigde orde al voorbij gestreefd is door Evenepoel, Pogacar en geloof ook helemaal niet in een geslaagde comeback van Chavez. Dumoulin was en is gewoon nog top, MvdP kan nog jaren mee, Groenewegen en Jakobsen zitten nog in hun eerste deel van hun carrière. Ik maak mij geen zorgen voorlopig.
Ulrich A. Boschwitz 04 augustus 2020 14:25
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Willen ze dat wel?

Gezien de uitbreidingsdrang van supermarkt Jumbo in België zou het marketingtechnisch verstandig zijn om de Vlaamse koersen serieus te nemen.
Wanny 04 augustus 2020 16:03
Met Van Aert heeft Jumbo de grootste Vlaamse kasseientroef al in huis. Dus qua marketing hoeven ze niet veel meer te doen. Publiciteit verzekerd.

Enige manier om nog meer publiciteit te genereren is VDP of Evenepoel binnen te trekken. Dat zal niet gaan gebeuren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen