Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Okrągły de la Polska (UWT)

Gepost door Prikdude 
Prikdude 05 augustus 2020 14:30


Jaarlijkse rondje in Polen met (min of meer) hetzelfde parcours en immer dezelfde categorie net-niet renners. Dit jaar zijn de voornaamsten Fuglsang, Schachmann en aanstormend toprenner Evenepoel. De talentvolle Noor Foss mag namens Jumbo wat laten zien. Na Burgos het tweede 'bereidingsrondje' voor de Giro.

Ze beginnen vandaag met een sprintritje, dus uitkijken naar het Hollandse duo Groenewegen/Jakobsen. Ze finishen ergens vroeg in de avond, onzichtbaar buiten streams en decoders.

*****
Barbier
****
Groenewegen - Ackermann
***
Jakobsen - Dainese - Sajnok

Cavendish is er ook en krijgt vermoedelijk enkel sterren voor zich. Of?


Topfavoriet 'Zwelgje'


Uittredend Tsaar Sivakov verdedigt z'n titel niet, Hindley en Ulissi zijn er wel.


Pas precies een jaar geleden overleed Bjorg Lambrecht. De Polen zullen er bij stil staan.



Er is al een kopgroep weg met Brand (rustig vergaloppaard, het betreft Sam, niet Lucinda), Julius vd Berg, Malecki en Paterski.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2020 18:35 door Anony.
Prikdude 05 augustus 2020 18:00
Een valpartij en Kelderman bij de pinken om er middenin te zitten. Kan z'n weg vervolgen. Het peleton doet een fietspad aan. Elke 15 meter prijkt er een reuzachtige rubberen reclamegloeilamp langs de weg. Een man met een boodschappentas roept iets in het Pools. Verderop nog meer publiek. Twee vrouwen in een rolstoel met hun rug naar het parcours. Wederom een valpartij en de nervositeit moet goed nog beginnen.

Afsprinten over een half uur.
Slimmerd 05 augustus 2020 18:20
Bijna massasprint, ondertussen al een valpartij of vier in het afgelopen half uur
Slimmerd 05 augustus 2020 18:25
1. Groenewegen


Daarachter hangt Jakobsen zwaar in de hekken op 5 meter van de finish


Edit; zie nu de beelden, die 1 voor Groenewegen kan wel weg, die gaan ze uit koers halen.

Nu vooral afwachten hoe het met Jakobsen is



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2020 18:29 door Slimmerd.
Sub Culture 05 augustus 2020 18:30
Groenewegen mogen ze uit koers halen zeg, wat een criminele actie.
De zwarte trui 05 augustus 2020 18:35
Sjezus wat een klap...
cire 05 augustus 2020 18:35
Hoe kunnen die hekken en reclameborden nu zo omhoog komen? Slappe zooi.

En hoe kan Jakobsen (lijkt wel) blijven haken in die hekken? Dat moet toch een gladde rand van reclameborden zijn? Is er niets geleerd van Van Aert?
Slimmerd 05 augustus 2020 18:35
Crimineel klinkt meteen heel Patje L., maar we kunnen niet anders verwachten. Uit koers halen lijkt mij idd wel de straf.
Cyclad58 05 augustus 2020 18:37
Misschien valt het mee met Jakobsen, laten we het hopen.
Groenewegen uit koers, lijkt me duidelijk. Deze actie kon echt niet. Jakobsen zat er al naast en zou winnen, Groenewegen zie je een onoirbare armbeweging maken.
Sub Culture 05 augustus 2020 18:37
Patrick Lefevere
@PatLefevere
·
1 m
I go to court this kind of actions have to be out of cycling. This is an criminel fact mister
@GroenewegenD


U vraagt, wij draaien.
Tjappie2 05 augustus 2020 18:38
Net als Sagan in de Tour zeker...
De zwarte trui 05 augustus 2020 18:41
Om met O Naesen te spreken, wat een deb.

Die regiseur ook. Zonder te weten hoe (met name) Jacobsen er aan toe is vanuit alle hoeken en standen de beelden blijven herhalen.
Slimmerd 05 augustus 2020 18:45
Benieuwd naar de reacties onder die tweet en de vele voorbeelden van de sprinters van Patje die geen lijn hielden in de massasprint
Eindhovuh 05 augustus 2020 18:47
Ik heb het net 10x achter elkaar gezien, en ik had afgaande op de berichten hier toch wat anders verwacht.
Zo heel veel deed hij nu ook weer niet?
Slimmerd 05 augustus 2020 18:48
Kon die nog meer van zijn lijn afwijken dan en kon hij de deur nog dichter slaan?
Tinuz 05 augustus 2020 18:49
Het blijft een gevaarlijke stiel.
Cyclad58 05 augustus 2020 18:50
Joh, let eens op zijn arm. Daarvoor week =hij al uit, maar toen zat Fabio nog achter hem. Bij de laatste actie zat Fabio er al naast. Jakobsen had zonder die actie zeker gewonnen. Wat mij betreft DQ en uit koers voor Groenewegen. En oh ja, Lefevere in jail :-)
Cyclad58 05 augustus 2020 18:51
Crimineel niet, wel uiterst dom en roekeloos. Wel eens met je strafvoorstel.
Eindhovuh 05 augustus 2020 18:53
Mee eens dat hij uitwijkt hoor en dat kan niet. Dus van mij mag hij er uit.
Maar het is niet een Bos actie ofzo, meer ongelukkig dat het zo uitpakt.
Slimmerd 05 augustus 2020 18:54
Een elleboog uitsteken terwijl iemand langs de nadar jou inhaalt met meer snelheid is niet ongelukkig, maar oerdom!
Slimmerd 05 augustus 2020 19:02
De DSQ voor Groenewegen is uiteraard uitgesproken.

Volgens mij wint Sarreau daardoor de etappe.
Sub Culture 05 augustus 2020 19:13
In navolging van Patje gaat Remco ook eventjes loos op twitter.
Niet zo slim allemaal.

Nu goed, de een is een jongen van 20 de ander... ach ja.
Anony 05 augustus 2020 19:21
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Om met O Naesen te spreken, wat een deb.

thumbs up
Slimmerd 05 augustus 2020 19:22
De beelden zijn ook echt afschuwelijk (o.a. tweet van Senechal, hoe de grond er achter de hekken uit ziet en dat Jakobsen blijkbaar zijn helm erg los draagt en die al af vliegt voor hij bij de grond is) en de verhalen die je nu leest ook!
Sub Culture 05 augustus 2020 19:26
Quote
Muscle relaxing drugs, induced coma, intubated. He was taken to the hospital. His condition is serious.

Aldus de Poolse tv...
Cyclad58 05 augustus 2020 19:27
Dit gaat over de UCI-commissaris vermoed ik?
Sub Culture 05 augustus 2020 19:29
Neen, helaas over Jakobsen.
Cyclad58 05 augustus 2020 19:30
Ik lees elders dat hij bij bewustzijn was. Enfin, laten we op bevestiging wachten.
lodjan 05 augustus 2020 19:37
Sub Culture 05 augustus 2020 19:39
Neen hoor, heb net beeld- en fotomateriaal gezien (ga dat hier uit respect niet posten)
Maar hij verloor zijn helm reeds voor de impact.. ik vrees voor het ergste.
Anony 05 augustus 2020 19:42
Reanimatiepogingen, aldus Renaat Schotte.

sad smiley
Cyclad58 05 augustus 2020 19:42
Forza Fabio.

Het heeft nul en generlei waarde, maar Fabio lijkt als etappewinnaar te zijn uitgeroepen. Wie was de renner van EF Education die zo onbarmhartig hard viel?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2020 19:42 door Cyclad58.
Sub Culture 05 augustus 2020 19:47
Hoe moet Groenewegen zich nu voelen, moet ook verschrikkelijke momenten doormaken..
Cyclad58 05 augustus 2020 19:50
Ja, uiteraard. Als hij hier mentaal nog goed uitkomt is dat een wonder. Dit draagt hij zijn verdere leven wel mee, ook als het goed afloopt met Fabio.

Godver, ik moet ineens denken aan dat interviewtje met Fabio Jakobsen en de familie van Fabio Casartelli. Die familie had Jakobsen al min of meer geadopteerd.....
Slimmerd 05 augustus 2020 19:51
Denk Hofland, aangezien die 9e staat in de rit
Clavan 05 augustus 2020 19:51
Ik las dat die fotograaf gereanimeerd is. Wel nog kritiek. Jacobsen naar ziekenhuis met oa inwendige bloedingen. Alles nog onofficieel.
lodjan 05 augustus 2020 19:56
Neilson Powless
lodjan 05 augustus 2020 19:58
Sprinters instinct. Zoiets gaat onbewust?
veluweracer 05 augustus 2020 19:58
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe moet Groenewegen zich nu voelen, moet ook
> verschrikkelijke momenten doormaken..

Tsja, wel erg Hollands om aan mogelijk aanwezige gevoelens bij de dader te denken. Je gaat er dus al gelijk vanuit dat hij gevoel heeft. En daar ben ik nog niet zo zeker van.
Sub Culture 05 augustus 2020 20:02
Ja, als sprinter doe je intuïtief al eens de deur dicht of doe je dingen die niet horen.
Ik gebruikte hier eerder de term 'crimineel', dat is natuurlijk fel overdreven maar in een eerste opwelling na het zien van de feiten.

Hoop dat Groenewegen hier ongeschonden uit kan komen, onbewust al eens moeten denken aan Dimitri de Fauw.
Tjappie2 05 augustus 2020 20:20
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sub Culture Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hoe moet Groenewegen zich nu voelen, moet ook
> > verschrikkelijke momenten doormaken..
>
> Tsja, wel erg Hollands om aan mogelijk aanwezige
> gevoelens bij de dader te denken. Je gaat er dus
> al gelijk vanuit dat hij gevoel heeft. En daar ben
> ik nog niet zo zeker van.

Jezus! Wat een kutopmerking.
Sub Culture 05 augustus 2020 20:27
Here is the latest information from the race doctor, Dr. Barbara Jerschina, who participated in the medical treatment of Fabio Jakobsen.
We did everything that could be done. The working conditions were very hard, it is a very serious craniocerebral trauma, a broken palate, so it was difficult to intubate, but the laryngeal tubes and oxygen were connected all the time. We maintained the level of saturation and life activities. The heart was working well, it was maintaining the right pressure
described the course of the rescue operation of Dr. Jerschin.
When asked by journalists whether there was a threat to life, she unfortunately answered in the affirmative.
This cyclist is very seriously injured and is life threatening. The palate and the upper respiratory tract were crushed, but he managed to intubate, he went to the hospital, but lost a lot of blood. He is alive after all, he is with us and let's hope we win
lodjan 05 augustus 2020 20:47
Jakobsen verkeert in levensgevaar na horrorcrash met Groenewegen in Polen [www.nu.nl] (via @NUnl)
Orakel 05 augustus 2020 20:52
Vreselijk. Hier lijken drie zaken onfortuinlijk samen te komen.
1) Een vuile sprint van Groenewegen.
2) De hekken lijken naar binnen te knijpen.
3) Het lijkt dat Fabio is gaan sprinten zonder zijn helm goed vast te maken.
Het is een serieuze klap en ik hoop dat Fabio hier zonder blijvende schade uit komt.
Als de geruchten kloppen is hij zwaar gewond, vreselijk.
lodjan 05 augustus 2020 20:52
[www.nu.nl]

Liveblog op nu.nl
valse trage 05 augustus 2020 20:56
Bohhh... verschrikkelijk.
veluweracer 05 augustus 2020 21:36
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sub Culture Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Hoe moet Groenewegen zich nu voelen, moet ook
> > > verschrikkelijke momenten doormaken..
> >
> > Tsja, wel erg Hollands om aan mogelijk aanwezige
>
> > gevoelens bij de dader te denken. Je gaat er
> dus
> > al gelijk vanuit dat hij gevoel heeft. En daar
> ben
> > ik nog niet zo zeker van.
>
> Jezus! Wat een kutopmerking.

Een gevoel van podium of jodium of iets in die trant?
Luijt 05 augustus 2020 21:41
Afschuwelijk, het deed mij een beetje denken aan Lubberding tegen Laurent.
Sterkte voor alle betrokkenen, ook voor Dylan.
Eindhovuh 05 augustus 2020 22:18
Afschuwelijk dit. Triest.
Lucho Herrera 05 augustus 2020 22:26
Wat een trieste dag. Vreselijke val. Kan alleen maar hopen dat er goed nieuws komt over de toestand van Jakobsen.
Lucho Herrera 05 augustus 2020 22:31
Zie nu een bericht op Twitter voorbij komen waarin staat dat er geen hersenbeschadiging zou zijn bij Jakobsen. Als dat klopt dan is dit zeer goed nieuws!
Eibert 05 augustus 2020 22:33
Very GOOD news from assistant director of hospital! General condition is STABILIZED, but the next few hours will be the most important in terms of neurology. There is NO brain injuries, though there are facial and skull injuries. We hope that the health condition will systematically improve! After the radiological examination, we know that the internal organs are not badly affected. Plastic surgery on the face tomorrow.

Bron Twitter tv sport Polen
valse trage 05 augustus 2020 22:36
Yes! Dat is hoopvol, bedankt voor het posten. Een verbrijzeld gehemelte en bovenste luchtpijp blijft akelig klinken...
lodjan 05 augustus 2020 22:54
Hoopgevend nieuws!
Horsie is back 06 augustus 2020 00:16
Twittertrend: Dylan. Dacht ook meteen terug aan Theo Bos versus Daryl Impey. De beelden wezen nu duidelijk uit, dat Dylan G. gedesoriënteerd aan zijn eindsprint van kop af begon en intuïtief zijn positie wilde beschermen, maar op die plaats was dat not done. Kortom, Dylan G. acteerde als een roestige sprinter.
Andere Peter 06 augustus 2020 09:33
Goed omschreven.
Andere Peter 06 augustus 2020 09:57
Vreselijk. Laat het goedkomen. Opgelucht van de berichten over geen hersenbeschadiging, geen levensgevaar. Al besef ik dat er dan nog een hoop kapot is.

Groenewegen wordt terecht bestraft voor zijn foute reflex, maar ik heb te doen met hem. Geen renner is op zoiets uit.

Ik heb meer moeite met de omstandigheden waar betrokkenen wel over konden nadenken. Die aankomst, je hoeft geen helderziende te zijn om te zien dat het link is. En het lijkt mij ook best smal. Die hekken lijken ook al niet gemaakt om renners te beschermen.

Respect voor Sub die zijn eerste reactie later toelicht en nuanceert. Heeft Lefevere dat ook al gedaan? Waar je een verstandige, vaderlijke reactie zou verwachten van iemand die alles heeft gezien, krijg je een onnodig escalerende reactie waar niemand iets aan heeft.

Wat Lefevere ook had kunnen zeggen:
''Mijn God, als dat maar goed afloopt''
''Ik maak mij nu vooral zorgen om mijn jongen en ik bekommer mij om zijn familie''
''Zoiets mag niet gebeuren''
''Groenewegen gaat in de fout''


Etc etc. Er zijn veel deëscalerende verstandige opmerkingen denkbaar. Elke journalist zou het begrijpen als hij zich even op de vlakte houdt. Verwerpelijk vind ik dat hij twittert naar de hele wereld en daarbij Groenewegen en zijn werkgever aanspreekt. Als hij hen wil privé spreken, dan heeft hij daar wegen voor. Maar hij wil hen niet privé spreken, hij wil voor de bühne een zo negatief mogelijk beeld schetsen. Anders is dit gedrag niet te verklaren. Dat zijn feitelijke vaststellingen en deducties. Maar het motief moeten we gissen. Wentelt hij zich graag in een slachtofferrol? Hoopt hij zo sympathie te winnen? Is alle aandacht gewoon fijn voor een narcist? Is er een rekening te vereffenen? Geldzucht? Wil hij er een juridisch slaatje uitslaan? Er is geen enkel prettig motief denkbaar.

Het woord crimineel is alleen op zijn plaats als er sprake is van voorbedachte rade. Crimineel vind ik de lasterpraat van Lefevere.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2020 10:49 door Andere Peter.
Frederik D. 06 augustus 2020 10:17
Klopt. Ook Groenewegen is een soort slachtoffer. Hij voelt zich ellendig, denk ik. Zeer ellendig. Maar natuurlijk is Jacobsen het grootste slachtoffer. En daarna zijn familie, kennissen, ploeg en dergelijken. En als wielrenliefhebber heb ik een rotgevoel.
Orakel 06 augustus 2020 10:17
Geen schade aan de hersenen, het hart en steeds voorzien van voldoende zuurstof.
De schade aan de keel, gehemelte etc. doen wel vermoeden dat er de komende periode problemen zijn met spreken, eten en drinken (misschien zelfs blijvend).
Laten we blijven hopen op het best mogelijke herstel!

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het succes op Dylan Groenewegen negatief uitpakte.
Zie ook zijn soms patserige social media posts en laatst dat interview waarin hij zichzelf tientallen keren een winnaar noemde.
Juist gisteren was er de situatie dat je het verlies moest nemen, Jakobsen ging er op en er over.
Maar een winnaar verliest niet, ten koste van alles.
Heisenberg 06 augustus 2020 10:18
Sterke reactie.

Lefevre en Evenepoel zorgen er in ieder geval voor dat als Groenewegen ooit nog koerst, het niet in België kan.
Sub Culture 06 augustus 2020 10:22
Zijn tweets crimineel noemen vind ik ook overtrokken.

Ok, ze getuigen van weinig tact, intellect op emotioneel vlak, etc.. en het is niet de eerste en ongetwijfeld niet de laatste keer dat hij zich zo overdreven uitlaat op sociale media.

Anderzijds kan ik zijn initiële uitlatingen wel begrijpen, je ziet een van je eigen renners op die manier getorpedeerd worden in de dranghekkens, zal direct telefonisch contact gehad hebben met medewerkers ter plaatse die hem vertelden dat het er niet goed uit ziet etc... en dan laat je je al eens gaan.

Maar had, net als andere Quicksteprenners, beter meteen zijn tweets verwijderd.
Vraag is of er binnen Quickstep iemand is die daar Lefevere durft op aan speken en hem verzoekt die mss te deleten.
Slimmerd 06 augustus 2020 10:32
McEwen kwam op sociale media ook wel met een sterke tweet, o.a. dat dit gedrag al jaren gaande is bij sprinten, maar dat de gevolgen nu vooral zo erg zijn door de gevaarlijke omstandigheden. Hij vraagt zich af waarom de UCI soklengte belangrijker vindt dan 'veilig' sprinten
Andere Peter 06 augustus 2020 10:39
Ik geef hem natuurlijk een koekje van eigen deeg. Als Lefevere nooit het woord crimineel zou hebben gebruikt, dan was ik ook niet op het idee gekomen. Ondertussen denk ik oprecht dat de kans dat een rechter Groenewegen veroordeelt kleiner is dan de kans dat een rechter Levere zou veroordelen voor laster. Vanwege het bewuste, de voorbedachte rade.

Ik zou ook alle begrip hebben gehad voor gesproken emotie, direct na het zien van het ongeval of de gevolgen. Maar dit is niet gesproken in een emotionele opwelling. Hij dacht erover na. Terwijl de dokters Jakobsens leven redden, pakte The Godfather zijn telefoon. Hij opende zijn twitter. Hij koos voor tweeten. Hij richtte zich tot de direct betrokkene. En hij koos ervoor de hele wereld te laten meelezen. Hij toetste één voor één de letters in. Hij keek nog even of het zo goed was. Hij drukte op SEND. Hij dacht er even over na en hij deed het daarna nog maar eens dunnetjes over (iets met jail). Richtte zich nu tot de ploeg. Stelde weer vast dat dit precies was wat hij wilde zeggen. daarna retweette hij nog eens wat verwijten van derden die er niet bij waren. Volkomen destructief, alleen maar gericht op meer schade maken.

Tenslotte dacht Patje daar de hele avond over na. Hij had de hele avond de tijd om iets nuancerends te zeggen (zoals Sub deed, waarvoor hulde). Patje zag hoe zijn woorden de headlines werden en hij zag dat het goed was. Geslaagde campagne. Patje zei dus helemaal niets vredelievends, begripvols of nuancerends. Want dat kwam Patje in zijn lastercampagne niet goed uit.

Dat is bewust hoor. Dan ben je een campagne aan het voeren. Terwijl je werknemer daar op het randje van de dood ligt. Een schandelijke smakeloze reactie van een manager.

Het gaat nooit tot een zaak komen, omdat dit niet in het belang is van de slachtoffers van deze lastercampagne. Dat zijn Groenewegen en Jumbo. Maar hypothetisch voor een rechter? Ik zou als OM die zaak eerder aanhangig maken dan een doodslagzaak tegen Groenewegen.

Walgelijk.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2020 10:45 door Andere Peter.
Andere Peter 06 augustus 2020 10:42
Volkomen terecht. Hier kunnen wel degelijk arbo-regels voor geformuleerd worden. Bv geen dalende lijn boven de x% in de laatste 3 km. Geen smaller toelopende weg. Iets over bochten. Onderzoeken welke type hekwerk het beste is en deze verplicht stellen. Etc.

Dat lijkt mij zinniger. En gestructureerder.
Wanny 06 augustus 2020 11:11
Lefevere is nota bene CEO van een miljoenenbedrijf. En dan laat je je zo gaan op twitter. Ik zou als bedrijf niet met zo'n persoon in zee gaan.

Iemand moet hem vertellen dat ie in ieder geval Twitter van zijn telefoon af gooit.
Sub Culture 06 augustus 2020 11:33
Een bijzonder scherpe Patrick Lefevere gisteren net na de zware crash in de Ronde van Polen. De manager van Deceuninck-Quick.Step haalde daarbij uit naar de kwalijke rol die Dylan Groenewegen speelde bij de val van Fabio Jakobsen. Eén dag later neemt Lefevere zijn woorden niet terug. “Ik heb geen enkel begrip voor de actie van Groenewegen, de ploeg gaat een klacht indienen bij de politie van Polen.”
“Ze moesten hem in de gevangenis smijten”. Het was de eerste reactie van teambaas van Deceuninck-Quick Step Patrick Lefevere na de afschuwelijke valpartij van Fabio Jakobsen in de sprint na een actie van Dylan Groenewegen. Daags na de val blijft Lefevere ontstemd over de actie.

“Ik ben nog altijd heel kwaad en blijf achter die twitterberichten staan. Dit was een heel vuile actie van Groenewegen. Woensdag zag ik de beelden op mijn telefoon”, aldus Lefevere. “Eigenlijk heb ik die sprint al tientallen keren bekeken. Ik heb geen enkel begrip voor de actie van Groenewegen.”

“Een renner moet op zijn lijn blijven. Hij zet de sprint aan, in het midden en hij mag zijn lijn kiezen als eerste sprinter, natuurlijk. Maar daarna gaat hij categoriek naar rechts en nog meer naar rechts. Hij ziet Fabio komen en steekt dan nog eens een elleboog uit.”

“Groenewegen gaat eigenlijk bijna liggen op Fabio waardoor die zijn evenwicht verliest en tegen de nadar valt. Hij wordt er echt ingesmeten. Hier is geen begrip voor, dit is een aanslag. Hij rijdt Fabio echt in de nadar. Fabio was aan het wachten tot de laatste 50 meter, zonder die actie van Groenewegen vliegt hij hem voorbij.”

“Dus neen, ik pak mijn woorden van gisteravond niet terug. Er is al een klacht neergelegd bij de UCI en de ploeg zal dat ook nog doen in Polen bij de politie. Ik vind dat ik hier klacht moet indienen, dit kan je niet voorbij laten gaan en dan moet je dat ter plaatse doen, waar het ongeval gebeurd is.”

Excuses Jumbo-Visma
Vreest Lefevere niet dat hij een precedent start? Ook zijn team heeft sprinters. Wat als zij in de fout gaan? “Maar mijn coureurs moeten dat niet doen”, repliceert hij. “Dan ga ik ze zelf ook straffen. Kijk, Sam Bennett kreeg in de jongste Parijs-Nice een boete omdat hij tot drie keer een fout maakt in de sprint en met zijn schouder ging leunen. De UCI heeft hem beboet en ik heb toen ook toegegeven dat wat Sam deed echt niet kon. Dat moet je kunnen zeggen. En wat Groenewegen hier doet is veel erger, daar moet je tegen optreden.”

Jakobsen ligt in het ziekenhuis van Polen. “Zijn toestand is ernstig, Gelukkig zijn er geen vitale organen geraakt, hij is stabiel, maar de eerstkomende uren zijn belangrijk. Ze gaan proberen om hem wakker te maken. Alle beenderen in zijn gezicht zijn gebroken. Het is echt heel erg.”

Lefevere kreeg gisteravond telefoon van teambaas Richard Plugge van Jumbo-Visma. “Ik heb hem verteld dat ik het moedig vond dat hij me belde, maar ik heb hem ook gezegd dat ik geen enkel begrip kan opbrengen voor het maneuver van Groenewegen. Dat kan ik gewoon niet.”

Teampsycholoog
Lefevere is niet in Polen en weet ook nog niet of hij nog naar daar zal vliegen. “Op dit moment ben ik daar niet mee bezig. Ik was bezig met zijn familie en hoe hen zo snel mogelijk in Polen krijgen. Gisteren heb ik gebeld met de vader van Fabio. Ze waren al van plan om in de auto te stappen en halsoverkop meer dan 1.000 km te rijden, maar ik heb meteen een privévlucht geregeld voor zijn ouders en zijn vriendin. Zij zijn vanmorgen opstegen in Rotterdam en vliegen naar Polen. Ook onze teampsycholoog vliegt mee. Hij zal onze renners daar bijstaan.”

De ploeg zou starten in de tweede rit van de Ronde van Polen. “Ik heb al overleg gepleegd met ploegleider Klaas Lodewyck”, zegt Lefevere. “De jongens gaan gewoon starten. Het is wel van belang dat ze daar de nodige ondersteuning krijgen. Het is een enorme klap voor de ploeg, dat laat zijn sporen na en dat moet je professioneel aanpakken met mensen die daarvoor opgeleid zijn.”
valse trage 06 augustus 2020 11:59
Helemaal eens met Lefevere. Al dat begrip voor die levensgevaarlijk opererende mannetjesputters. Niks "heat of the moment", "in het heetst van de strijd", het gaat om de instelling waarmee je aan zo'n sprint begint. Al dat zogenaamd instinctieve hekkenrijdersgedrag. Zodra je los bent is het rechtdoor mannen! Rechtdoor!
Dit alles om een ritje in de ronde van Polen, for fucks sake...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2020 11:59 door valse trage.
MarcoV 06 augustus 2020 12:06
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------

> Walgelijk.

Ah, de cancel culture heeft ook dit prikbord bereikt, en wie anders dan Andere Peter is hier het boegbeeld van.
Bij een ernstig incident zijn blijkbaar de woorden er om heen 'walgelijker' dan de daden, en reden voor AP om tot actie over te gaan. Ik wens je geen succes met het cancellen van woorden.

Sterkte aan alle direct betrokkenen trouwens. Daar reken ik de ontvangers van woordjes minder bij dan degenen die nu in het ziekenhuis liggen.
veluweracer 06 augustus 2020 12:06
Het is walgelijk om hier de steunbetuigingen aan het adres van D.G. te lezen. Diegene die menen deze aanslag te moeten relativeren kunnen onmogelijk ware liefhebbers van de sport zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2020 12:07 door veluweracer.
valse trage 06 augustus 2020 12:09
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------

> Bij een ernstig incident zijn blijkbaar de woorden
> er om heen 'walgelijker' dan de daden

De nagel op zunne kop.
valse trage 06 augustus 2020 12:12
Daar heeft McEwen zeker gelijk in. Van de andere kant, types als McEwen (of Cavendish) zullen nooit met een veroordeling tegen roekeloos sprintgedrag komen, en meteen met de vingers naar de parcoursbouwers, UCI etc. wijzen.
veluweracer 06 augustus 2020 12:14
Ik hoop dat voor de eerste keer in de geschiedenis van het wielrennen dit wel een zaak gaat worden. Jakobsen dient te worden gecompenseerd. En niet zo'n beetje ook. D.G. zou ook de ploeg moeten compenseren.
MarcoV 06 augustus 2020 12:25
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Daar heeft McEwen zeker gelijk in. Van de andere
> kant, types als McEwen (of Cavendish) zullen nooit
> met een veroordeling tegen roekeloos sprintgedrag
> komen, en meteen met de vingers naar de
> parcoursbouwers, UCI etc. wijzen.

Nog sterker, sprinters spreken elkaar maar beperkt aan op sprintgedrag, en wijzen ook zelden naar parcoursen etc. Het commentaar bij bochtige finales, paaltjes in de slotkilometers of dalende finishstroken komt vaak eerder vooral van renners die niet om de dagzege meedoen (en heeft meestal weinig effect), en niet zozeer van de sprinters die van nature chaos ook als een kans zien ...
Andere Peter 06 augustus 2020 12:27
Quote
The Godfather
...ik heb meteen een privévlucht geregeld...

Prima hoor. Maar waarom zou je dat naar buiten brengen? Het is je reinste borstklopperij. Iemand anders is fout en kijk mij eens goed zijn. Zien jullie dat allemaal? Ik ben hier duidelijk het meest goed. heb je dat? Of zal ik het nog eens herhalen op dicteersnelheid?
Andere Peter 06 augustus 2020 12:30
Eens dat je kanttekeningen kunt plaatsen bij de sprinterscultuur, zoals bv McEwen doet. Maar... dat doet Lefevere helemaal niet! Dat maak jij ervan omdat het je wel uitkomt. Lefevere legt het bij een moedwillige actie van één persoon. Dat slaat helemaal nergens op.

Klopt het overigens dat Jakobsen zijn helm vaker losjes op heeft? Ik weet dat niet, maar ik kwam het ergens tegen. Als dat zo is, wie is daar dan als manager verantwoordelijk voor?
Brieske 06 augustus 2020 12:32
Jij bent best een oelewapper, weet je dat? Snotneus!

Groet
Andere Peter 06 augustus 2020 12:34
Leuk om een modewoord op los te laten, maar ik ontzeg Lefevere niet het recht om te zeggen wat hij zegt. Sterker, ik sta voor zijn recht om walgelijke uitspraken te doen. Ik zal daar dan steeds weer mijn mening naast leggen.

Misschien mite je deze opmerking van mij. ''Ik geef hem natuurlijk een koekje van eigen deeg. Als Lefevere nooit het woord crimineel zou hebben gebruikt, dan was ik ook niet op het idee gekomen.''

Laster, daar zijn in ongeveer alle landen al heel lang wetten tegen. Dat heeft niets met recente cancelcultuur te maken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2020 12:37 door Andere Peter.
Orakel 06 augustus 2020 12:39
Volgens mij ben jij niet zo'n fan van Lefevere he Peter? Het is een aanname natuurlijk... cool smiley
Wanny 06 augustus 2020 12:44
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hoop dat voor de eerste keer in de geschiedenis
> van het wielrennen dit wel een zaak gaat worden.
> Jakobsen dient te worden gecompenseerd. En niet
> zo'n beetje ook. D.G. zou ook de ploeg moeten
> compenseren.

Eens dat Groenewegen gestraft moet worden, maar met compensatie ga je wel op een hellend vlak.
Wie compenseerde dezelfde Groenewegen toen ie in de Tour op de grond lag en de gele trui mis liep?
Slimmerd 06 augustus 2020 12:48
Begrijpend lezen geen onderdeel van het basisonderwijs op de Veluwe?
El Chaba 06 augustus 2020 12:51
Dat was al langer bekend toch?
Horsie is back 06 augustus 2020 12:59
Het gevaarlijke traject speelde volgens mij hier helemaal geen enkele rol. Na de afdaling was het vrij rustig en volgde er even een plateau, waarbij iedereen een zo goed mogelijke uitgangspositie probeerde te bemachtigen voor de beslissende (vals plat of iets meer dan dat) sprint die zou moeten volgen. Dylan Groenewegen kwam daar heel goed uit (sprint duurde nog geen 11 seconden), maar was kennelijk toch niet sterk genoeg om zodanig goed los te komen, dat Fabio Jakobsen vanuit de slipstream nauwelijks nog kans zou maken. Hij raakte vermoeid als hij ongetwijfeld was gedesoriënteerd en geraakte ook in een tunnelvisie, waarbij helder denken een illusie wordt.

Dylan Groenewegen is nu heel hard toe aan een sportpsycholoog en was dat volgens mij al veel eerder.
Dat hij zich nu ook verschrikkelijk zal voelen is ongetwijfeld waar, maar hij kan in elk geval niet zeggen: "Het is wat het is". .

Ben benieuwd of en zo ja, welke straf er wordt opgelegd. Een Jumbo taakstraf zou iets te gemakkelijk zijn. grinning smiley
Theo Bos kreeg in 2009 een straf van één maand.
Inigo 06 augustus 2020 13:32
Peter heeft anders gewoon gelijk. Gluiperd Lefevere verpakt alles weer precies zodat hij, de capo di tutti capi, er weer mooi uitkomt.
Inigo 06 augustus 2020 13:34
Ik zou Groenewegen voor het seizoen schorsen. Maar dan ook consequent zijn bij andere gevallen in de toekomst met minder erge afloop...
MarcoV 06 augustus 2020 13:37
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Leuk om een modewoord op los te laten, maar ik
> ontzeg Lefevere niet het recht om te zeggen wat
> hij zegt. Sterker, ik sta voor zijn recht om
> walgelijke uitspraken te doen. Ik zal daar dan
> steeds weer mijn mening naast leggen.
>
> Misschien mite je deze opmerking van mij. ''Ik
> geef hem natuurlijk een koekje van eigen deeg. Als
> Lefevere nooit het woord crimineel zou hebben
> gebruikt, dan was ik ook niet op het idee
> gekomen.''

>
> Laster, daar zijn in ongeveer alle landen al heel
> lang wetten tegen. Dat heeft niets met recente
> cancelcultuur te maken.

je doet tal van veronderstellingen die in je straatje passen maar bij nadere bestudering dan ook wel erg in de richting van je straatje geschreven zijn.

- dat een bericht op twitter zoveel anders beoordeeld moet worden dan een gesproken bericht, wat je illustreert met een verzonnen pathetische dramaturgische beschrijving (ik heb de sterke indruk dat jij bij een gesproken bericht van Lefevere een soortgelijke riedel had afgestoken - dat kan ik natuurlijk nooit bewijzen, slechts mijn mening)

- dat het Lefevere heel strategisch te doen is om de headlines in de media ipv het uiten van zijn primaire reactie als werkgever van het slachtoffer en/of tamelijk onafhankelijk opererend persoon in een sport (dat laatste is hij zeker, ook in tal van andere situaties als deze laat Lefevere zich gelukkig niet enkel via een PR-man horen)

- je gebruikt bij herhaling woorden als 'laster' om je punt te onderschrijven. Dé essentie van 'laster' is dat via publiciteit iemand iets aangewreven wordt dat feitelijk onjuist is. Er wordt Groenewegen geen onjuist feit, hooguit wordt er een suggestie opgeworpen (om hem maar in de gevangenis te stoppen) waarvan overduidelijk is dat de auteur daar niet over gaat.

Kortom, ik zou zelf natuurlijk nooooooit op het idee gekomen zijn, maar nu Andere Peter over een lastercampagne begint omdat P.L het woord crimineel gebruikt, zou ik P.L adviseren om AP aan te klagen voor smaad :-) AP in de bak lijkt me ook een prettige bijkomstigheid van deze onprettige affaire.

En nogmaals sterkte Jakobsen en andere gevallenen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2020 13:37 door MarcoV.
Clavan 06 augustus 2020 13:37
Welke cancel culture? De enige cancel culture die tegenwoordig heerst in Europa is in Hongarije en Turkije. Al het andere is gewoon gejank van personen die zogenaamd niet gehoord worden.
Prikdude 06 augustus 2020 14:04
Eens.

Groenewegen gaat in de fout, maar niet op een manier die niet heel veel sprinters eigen is. Een gedoogde cultuur omdat, zoals MarcoV al zegt, ze elkaar er nooit op aanspreken (tenzij het fout gaat) gaat en ook de UCI treed vaak pas op als er gevallen wordt of er overduidelijk tot 4 keer toe een kopstoot gegeven wordt. En in de meeste van die gevallen is het commentaar van de 'veroordeelde' sprinter nog dat hij niets fout deed.

Hoewel het toch echt in de reglementen staat dat het niet mag, kan je in vrijwel elke sprint wel een renner vinden die teveel van z'n lijn wijkt en/of een kwak uitdeelt. Zonder gevolgen. Het doet sterk denken aan de (voormalige) dopingcultuur. Je bent pas schuldig als je gepakt wordt / teveel over de schreef gaat.

Een post-corona drieste meute, gretigheid om te winnen bij terugkeer en gevaarlijke aankomst waren de perfecte ingrediënten voor een verschrikkelijk ongeval. Ondanks meerdere 'verzachtende' omstandigheden moet en zal Groenewegen gestraft worden. Een deel van die straf zit er al op als hij z'n sociale media bijgelezen heeft. Mede dankzij judge, jury and executioner Don Lefevere.

Kom bij hem niet aan met de betere oplossingen: kleinere teams en sterk inperken van vlakke ritten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2020 14:06 door Prikdude.
Snorfietser 06 augustus 2020 14:06
Ik kan die valpartij al sinds gisteravond niet loslaten. Wat een afschuwelijke crash van Jakobsen. Ik lees berichten over schade aan de borst die het ademen zouden bemoeilijken, een verbrijzeld gehemelte en luchtpijp (of zou dat de schade aan de borst zijn) en volgens Lefevre zou hij alle botten in zijn gezicht hebben gebroken. Ik vrees dat het echt nog wel een tijdje gaat duren voordat men kan inschatten of hij volledig zal herstellen. Cruciaal lijkt me in ieder geval het ontwaken uit de kunstmatige coma.

Kijkend naar de crash zelf, gaat Groenewegen gigantisch van zijn lijn af en is de sanctie van uitsluiting en een vervolgonderzoek volkomen terecht. Of je strafrechtelijk kan en moet willen vervolgen vind ik lastiger. Lijkt me nu in alle emotie in ieder geval ook niet het juiste moment om over te beslissen.

Als ik kijk naar het parcours, dan vallen mij twee zaken op: 1. De aflopende lijn van de sprint, waardoor de snelheid nog hoger wordt. Dat kan in mijn optiek echt voorkomen worden. 2. Onder de finish boog staat aan beide kanten geen hek, waardoor de andere hekken gemakkelijk kunnen gaan schuiven, met hier als gevolg dat Jakobsen door de hekken door wordt gelanceerd. McEwen gaf ook al aan dat de hekken niet conform de UCI norm stonden opgesteld. Doelde hij daar op, of ziet hij nog iets anders?

Laten we hopen dat Jakobsen er goed vanaf komt, maar laten we deze crash ook alsjeblieft aanpakken om dingen veiliger te maken.
MarcoV 06 augustus 2020 14:30
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens.
>
> Groenewegen gaat in de fout, maar niet op een
> manier die niet heel veel sprinters eigen is. Een
> gedoogde cultuur omdat, zoals MarcoV al zegt, ze
> elkaar er nooit op aanspreken (tenzij het fout
> gaat) gaat en ook de UCI treed vaak pas op als er
> gevallen wordt of er overduidelijk tot 4 keer toe
> een kopstoot gegeven wordt. En in de meeste van
> die gevallen is het commentaar van de
> 'veroordeelde' sprinter nog dat hij niets fout
> deed.
>
> Hoewel het toch echt in de reglementen staat dat
> het niet mag, kan je in vrijwel elke sprint wel
> een renner vinden die teveel van z'n lijn wijkt
> en/of een kwak uitdeelt. Zonder gevolgen. Het doet
> sterk denken aan de (voormalige) dopingcultuur. Je
> bent pas schuldig als je gepakt wordt / teveel
> over de schreef gaat.
>

Verschil is wel dat in een deel van de slinger/kwak sprints een rare beweging bijna niet te vermijden is omdat men met > 10 man op een kluitje aan verschillende snelheden (met soms ook nog een uitzakkende aantrekker) en windsituaties als eerste over de lijn probeert te komen.

In dit geval was het anders: Groenewegen en de opkomende Jacobsen hadden niets meer van doen met de rest, Groenewegen kon zich volledig focussen op z'n enige tegenstander, en deed dat dan ook zeer bewust maar niet zo fraai ...
Eerder vergelijken met een sprint a la Criquelion en Bauer (maar dan aan dubbele snelheid) dan met een chaotische mierenhoopmassasprint.

Dus de vergelijking dat er 'zo vaak in een sprint wat gebeurt' gaat wel mank.
(deze analyse heb ik niet zelf bedacht maar las ik elders - en deel ik wel)
veluweracer 06 augustus 2020 14:36
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik hoop dat voor de eerste keer in de
> geschiedenis
> > van het wielrennen dit wel een zaak gaat
> worden.
> > Jakobsen dient te worden gecompenseerd. En niet
> > zo'n beetje ook. D.G. zou ook de ploeg moeten
> > compenseren.
>
> Eens dat Groenewegen gestraft moet worden, maar
> met compensatie ga je wel op een hellend vlak.
> Wie compenseerde dezelfde Groenewegen toen ie in
> de Tour op de grond lag en de gele trui mis liep?

Hij tikte een wiel aan van een ander. Appels met peren vergelijken.
Brieske 06 augustus 2020 14:42
Als de sokjes maar goed zitten he...

Groet
Wanny 06 augustus 2020 14:47
Inigo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou Groenewegen voor het seizoen schorsen. Maar
> dan ook consequent zijn bij andere gevallen in de
> toekomst met minder erge afloop...

Een heel seizoen schorsen is nogal wat. Daarmee ontneem je iemand zijn broodwinning en voor zijn werkgever is het ook een aderlating.
Museeuw 06 augustus 2020 14:54
Die steunbetuigingen komen van mensen met empathisch vermogen. Daar heb jij overduidelijk geen 'last' van.
Tjappie2 06 augustus 2020 15:00
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is walgelijk om hier de steunbetuigingen aan
> het adres van D.G. te lezen. Diegene die menen
> deze aanslag te moeten relativeren kunnen
> onmogelijk ware liefhebbers van de sport zijn.

Het is fascinerend om te lezen dat iemand kennelijk niet in staat is te bedenken dat er bij een ernstige letselschadezaak er 1. het slachtoffer is, waar terecht de meeste aandacht naar uitgaat. en 2. dat er een dader/verantwoordelijke is die een (grove) fout heeft gemaakt maar dit nooit heeft gewild.

En dat heeft niets met het relativeren van de ernst/aansprakelijkheid te maken. Maar goed, in sommige delen van ons land wordt kennelijk nogal eendimensionaal gedacht.
Slimmerd 06 augustus 2020 15:05
Je werkgever te schande zetten en iemand anders broodwinning onmogelijk maken, doe je af met een DSQ?
Meneer 60% 06 augustus 2020 15:08
Iedereen die nu over Groenewegen begint, kijk onder andere eens naar Danny van Poppel bij het NK een jaar geleden. Was exact dezelfde sprint. Alleen had Van Poppel het geluk dat Sinkeldam in de remmen kneep. Jakobsen deed dat niet. (Waarmee ik totaal niet bedoel dat Jakobsen zelf schuldig is, voor het geval iemand dat zo leest). Maar zo zijn er vele tientallen andere sprints die minstens even vuil en gevaarlijk waren.

Natuurlijk is Groenewegen schuldig. En ik zou ook geen tegenstander zijn van een schorsing van een paar maanden. Maar dan ook bij andere gevallen. Ook als het net wel goed afloopt.

En Lefevere was natuurlijk net zo kritisch op Cavendisch toen die in zijn ploeg van alles uitvrat. Of Tom Steels met zijn bidon. Ik heb de interne schorsing vanuit de ploeg waarschijnlijk eventjes gemist.
Wanny 06 augustus 2020 15:20
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je werkgever te schande zetten en iemand anders
> broodwinning onmogelijk maken, doe je af met een
> DSQ?

Wat heeft Jakobsen eraan als Groenewegen geschorst wordt?

En stel dat ie wel geschorst wordt, gaat dat dan over de hele linie gelden?
In elke koers worden gevaarlijke stunts uitgehaald en gelukkig loopt het slechts zelden zo af als gisteren. Doorgaans hoor je er dan ook weinig of niks over.
Nu loopt het slecht af en wordt er geroepen dat Groenewegen de bak in moet.

Je moet oppassen dat al dan niet straffen niet bepaald wordt door de gevolgen in plaats van door de daad.
Inigo 06 augustus 2020 15:27
Dit is ook een korter seizoen he. Anders 2 maanden schorsen maar dat is praktisch hetzelfde.

Straf is ook niet voor Jakobsen, maar om dit soort gedrag in de toekomst proberen te voorkomen.
Wanny 06 augustus 2020 15:30
Inigo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit is ook een korter seizoen he. Anders 2 maanden
> schorsen maar dat is praktisch hetzelfde.
>
> Straf is ook niet voor Jakobsen, maar om dit soort
> gedrag in de toekomst proberen te voorkomen.


Dat snap ik wel, maar dan moet je ook renners 2 maanden schorsen die in de Ronde achter publiek langs over de stoep scheuren met 50 aan t uur.
Prikdude 06 augustus 2020 16:14
Groenewegen heeft een gebroken sleutelbeen. Nu wordt tot einde van het seizoen schorsen helemaal een inkopper.

Edit: tegen de Giro kan Groenewegen alweer fit zijn?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2020 16:30 door Prikdude.
Luijt 06 augustus 2020 16:43
Eens Wanny.
Lubberding mocht de volgende dag weer opstappen, want Laurent had niet veel schade. Of waren de tijden gewoon anders toen?
Luijt 06 augustus 2020 16:48
Bovendien maken noch strafrechtelijke noch civielrechtelijke acties ook maar enige kans. Hoewel, niets is zeker in deze wereld.

De opmerkingen van Lefevere passen in het huidige tijdsgewricht waarin escaleren de voorkeur heeft boven de-escaleren.
Frederik D. 06 augustus 2020 16:52
Tijden waren toen anders. Milder. Van mij had Lubberding uit de koers genomen mogen worden, hoe sympathiek ik Lubberding verder ook vond en nog steeds vind.

Sprintaankomsten zouden een stuk veiliger moeten zijn. Daarover dient de UCI zich serieus te buigen. En wellicht dienen wij, goedwillende wielerfans, de UCI via de KNWU ("Maakt wielerdromen waar"winking smiley te stimuleren. Wij dromen immers van een veilige wielrensport.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2020 16:53 door Frederik D..
Clavan 06 augustus 2020 17:00
Vandaag weer sprintetappe?
Slimmerd 06 augustus 2020 17:42
Normaal gesproken wel, de laatste kilometer loopt gelukkig weer naar beneden.

Paterski en VD Berg zijn nog vooruit, zaten gisteren al ook voorop.
Anony 06 augustus 2020 18:31
Pedersen vloert zowaar Ackermann fair and square.
Mooi van de regenboogtrui.
Forza Fabio.
Curzio 06 augustus 2020 18:36
Bij dit soort dingen moet je over het algemeen de ernst van de gevolgen loskoppelen van de straf. Zo werkt dat in het tuchtrecht ook.
Brieske 06 augustus 2020 19:13
Heel mooi dit, Winnen in je regenboogtrui gun ik eenieder die dat ding mag dragen.

Groet
Eindhovuh 06 augustus 2020 20:47
Ik vind iedere mogelijke straf voor Groenewegen qua uitsluiting tot einde seizoen wel te verdedigen.
Maar dan wel consequent en niet alleen omdat iemand heel ongelukkig terecht komt.
Luijt 07 augustus 2020 00:34
Dat zeg je nu, toen niet.
Toen vonden we het allemaal prachtig dat ie die Fransoos de hekken in reed. En dat Lubberding door Levitan de overwinning ontnomen werd, was schandalig. Dat vond jij toen ook.
El Chaba 07 augustus 2020 08:49
Helemaal mee eens. Alles wat met Frans en wielrennen te maken had, moest destijds sowieso op de brandstapel.
Andere Peter 07 augustus 2020 10:07
Ik heb aannemelijk gemaakt dat er bij de tweets van PL sprake is voorbedachte rade.

Akkoord dat laster de lading minder goed dekt dan smaad.
Andere Peter 07 augustus 2020 10:14
Ik wens Lefevere alle goeds in zijn persoonlijke leven.

Ik verdiep mij al dik 20 jaar in managementstijlen en ik veracht de managementstijl van Lefevere. Inderdaad, met trekjes van een mafiabaas. Kijk naar Tony Soprano en je weet wat Lefevere gaat doen. Ook next-level opportunisme. Zeg mij wat Lefeveres belang is en ik geef je zijn mening. Loyaliteit boven inhoud (Trumpiaans). Roomser dan de paus.

Smakeloos. Escaleren. Zwart maken.
Andere Peter 07 augustus 2020 10:18
Exact. Broodwinning (recht op werk) kan inderdaad een rol gaan pelen bij zulke straffen.

Maar vooral: hoe er is er precedenten gehandeld?

Je haat terecht aan dat men wordt bestraft voor de overtreding. Niet voor de gevolgen van de overtreding.
Andere Peter 07 augustus 2020 10:20
Maar dan moet je eerst, aan het begin van het seizoen, die regel aanpassen.
Frederik D. 07 augustus 2020 13:16
Nee, dat vond ik toen ook al niet. Ik gunde Lubberding best de overwinning. Maar wel een faire overwinning zonder geweld jegens zijn directe tegenstander. En iets anders. Ik vind de voetballer Rijkaard ook sympathiek. Maar dat spuugincident, nou nee. Eigenlijk voelde ik me verraden door Lubberding en Rijkaard.
Frederik D. 07 augustus 2020 13:22
Nee, hoor. Zo chauvinistisch ben ik nooit geweest. Ik kon zeker ook genieten van Franse renners. En ook van Van Impe, die in de hete zomer van 1976 de eindoverwinning in de Tour voor de neus van Zoetemelk wegkaapte. Een dubbel gevoel, dat wel. Oprecht jammer voor Zoetemelk maar toch ook petje af voor Van Impe.
Slimmerd 07 augustus 2020 13:30
Etappe 3 al enige tijd onderweg inmiddels;

Van der Hoorn, Gradek, Jauregui en Stosz zijn de vroege vluchters.
Op 140km van de streep kwam er vanuit het peloton een tegenaanval met De Gendt, Rutsch, Bodnar en Fuglsang.

Nu nog 133 kilometer;

Koplopers
Achtervolgers 2'05
Peloton 2'55
El Chaba 07 augustus 2020 13:31
Zo ben ik nu zeker ook hoor, maar als jochie van 10 - 18 was ik zo echt niet. Wijsheid komt met de jaren, maar bij jou kennelijk al heel vroeg.. winking smiley thumbs up
Prikdude 07 augustus 2020 13:35
Fuglsang laat zich terugzakken.
Inigo 07 augustus 2020 14:05
Jakobsen wakker en bij bewustzijn thumbs up
Luijt 07 augustus 2020 14:06
Luijt 07 augustus 2020 14:08
Goede berichten over Jakobsen, wat een opluchting.
Frederik D. 07 augustus 2020 14:13
Misschien was ik vroeger al zo wijs. smiling smiley Maar niet op elk front. Af en toe was ik ook naïef. Laten we zeggen, ik was al vroeg een scepticus maar best wel vaak ook nog een onbeholpen scepticus die echter ook sceptisch naar zichzelf probeerde te kijken. Zoiets dus. Af en toe viel ik wel wat uit de toon. Maar ja, dat gaf soms ook wel weer enige voldoening. smiling smiley
Frederik D. 07 augustus 2020 14:16
En nu een moeizaam vervolgtraject. Wij hier leven met hem mee. En bij dezen stuur ik hem een bos virtuele bloemen of een virtueel bos vol met bomen als hij dat meer apprecieert. Fabio, sterkte.
Slimmerd 07 augustus 2020 14:19
Mooi nieuws over Jakobsen, op naar volgend positief nieuws in het herstel!

Toch ook even terug naar de koers, de vier achtervolgers allemaal weer ingelopen.

Nu nog 100km, koplopers met 2'57 op De Vreese, peloton op 3'33
Frederik D. 07 augustus 2020 14:31
Nou, nee hoor. Ik lieg niet zo vaak. smiling smiley En jij?
Slimmerd 07 augustus 2020 15:17
Nog 61km, Jauregui al weg vooraan. Pedersen al eena gelost op een klim, Deceunick bepaalt het tempo
Lucho Herrera 07 augustus 2020 15:53
Nu Delage hard gevallen en afgevoerd met helikopter!
Eddy Veen 07 augustus 2020 16:04
Slimmerd 07 augustus 2020 16:13
Nog 23km, alle oorspronkelijke vluchters gegrepen.

Haas rijdt nu met 45" voorsprong op de rest
Slimmerd 07 augustus 2020 16:29
Op 10km van de streep heeft Haas nog 29".
Deceuninck en BORA bepalen het tempo
Slimmerd 07 augustus 2020 16:33
Haas gepakt op 7km van de streep
Slimmerd 07 augustus 2020 16:41
1. Carapaz
2. Ulissi
3. Molard
4. Fuglsang
5. Kelderman
6. Mezgec
7. Stuyven
8. Gibbons
9. Wellens
10. Majka



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2020 16:46 door Slimmerd.
De zwarte trui 07 augustus 2020 16:46
Kelderman netjes op 5
De zwarte trui 07 augustus 2020 16:46
Remco zit in t wiel en laat Carapaz zo rijden.
Eddy Veen 07 augustus 2020 17:07
De jaren gaan tellencool smiley
Fcdh 07 augustus 2020 18:16
18.50u sportjournaal interview met een huilende Groenewegen.
Frederik D. 07 augustus 2020 18:19
Natuurlijk is Groenewegen ook ontzet.
Curzio 07 augustus 2020 21:22
Toch wel een oprecht en tamelijk hartverscheurend interview met Dylan hoor.
El Chaba 08 augustus 2020 00:02
Zeker, maar ik had ook niets anders verwacht.
Eendimensionale mensen als Lefevere en veluweracer zijn gelukkig niet de norm.
Andere Peter 08 augustus 2020 09:30
Goeie term, ja. Eéndimensionaal. Bij PL is die ene dimensie: zijn kortzichtige ploegbelang. Er is toch niemand die denkt dat PL ook zo van leer zou zijn getrokken als het andersom zou zijn geweest?
Horsie is back 08 augustus 2020 13:58
De enige, die in het hele drama eendimensionaal had moeten zijn was Dylan Groenewegen. Sprintend als langs een waslijn.
Luijt 08 augustus 2020 18:31
Luijt 08 augustus 2020 21:54
En die mafkees van een Planckaert die dan meteen "einde carrière voor beiden" roept.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen