Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Froome laat Tour mogelijk links liggen

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 22 oktober 2014 17:40
Froome twijfelt over deelname Tour

Chris Froome weet nog niet of hij in 2015 de Ronde van Frankrijk rijdt. De winnaar van 2013 vindt het routeschema voor volgend jaar, dat vandaag in Parijs werd onthuld, niet bij hem passen. "Er is wel erg weinig aandacht voor het tijdrijden, dus de Tour van 2015 wordt beslist in de bergen", meldde de Brit op zijn website.

"Ik zie mezelf als een allround ronderenner. De Giro ligt me beter, omdat daar een tijdrit van 60 kilometer is opgenomen en er enkele zware aankomsten bergop zijn. Als ik de Giro doe, overweeg ik ook de Ronde van Spanje te fietsen."

"Het ligt allemaal nog niet vast; ik moet mijn programma voor volgend jaar nog uitstippelen met de teamleiding van Sky."

Froome viel dit jaar uit in de Tour na een valpartij in de kasseienetappe. "Maar ik viel niet uit door de kasseien. Het was de val in de etappe daarvoor die me deed opgeven. Eerlijk gezegd heb ik geen moeite met kasseistroken; ze horen erbij en zijn een spannende uitdaging."

[nos.nl]
Walnoot 22 oktober 2014 18:45
Obligate opmerkingen. Froome start gewoon in de Tour. Sky heeft veel te weinig interesse in de Giro om daar hun kopman en mogelijk Tourwinst aan op te offeren.
Quarantanove 22 oktober 2014 19:30
Is misschien wel een poging startgeld van de inrichters los te peuteren.
predator 22 oktober 2014 20:06
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Obligate opmerkingen. Froome start gewoon in de
> Tour. Sky heeft veel te weinig interesse in de
> Giro om daar hun kopman en mogelijk Tourwinst aan
> op te offeren.

Hoe weet je dat?
Andere Peter 22 oktober 2014 20:29
Dan zou dat wel een geheel kansloze poging zijn.
Eindhovuh 22 oktober 2014 21:50
In het jaar dat Froome de Tour won was hij bergop ook gewoon extreem dominant.
Blueprint 22 oktober 2014 22:51
Ik snap het probleem ook niet zo.
Andere Peter 22 oktober 2014 23:34
Lijkt mij dat hij vooral wil dat de favorietenrol een fractie verschuift naar anderen.
Blue 22 oktober 2014 23:46
Die gaat echt wel de Tour rijden hoor, denk eerder dat ie voor de dubbel Giro/Tour gaat
malheur 23 oktober 2014 00:09
Froome doet gewoon mee aan het grote welles-nietus spel en zal uiteindelijk de tour, waarin Contador lichtelijk maar Quintana flink bevoordeeld is, wel gaan rijden.
Goozzer 23 oktober 2014 00:27
Dat zou je zeggen, anderzijds is het natuurlijk wel zo dat Sky aardige belangen heeft in Italiƫ, met Sky Italia, dat de ploeg in elk geval tot 2016 ook mede-financiert en tot vorig jaar officieel zelfs ook mede-eigenaar van de ploeg was (voor 40 procent, dat inmiddels is overgedragen aan 'zusje' 21st Century Fox)...
Walnoot 23 oktober 2014 09:37
Superieure intelligentie.
Ron Meijers 23 oktober 2014 10:43
My thoughts exactly. Ik vond het een beetje een raar argument waarom hij de Tour mogelijk links laat liggen ... Maar goed, met een herboren Contador en frisse Quintana is het nog maar de vraag of Froome bergop zo dominant is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen