Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jumbo Visma

Gepost door punt 
punt 30 augustus 2020 07:14
Ik moet zeggen dat ik mijn sympathie voor de ploeg begin te verliezen. Het laffe koersen tijdens het NK, het gejank van Van Emden over de zes minuten regel op het NK, gisteren de pogingen om het peloton still te leggen. Kan de ploeg gaan koersen en stoppen met dit zielige gedoe?
lodjan 30 augustus 2020 07:27
Je had Groenewegen nog kunnen noemen.
Jumbo is het nieuwe Sky. Hoge bomen vangen veel wind.
Ik ben het niet met je eens. Ik had mijn sympathie voor punt al eerder verloren.
Slimmerd 30 augustus 2020 08:37
Wat een zielig topic is dit al na twee reacties (incluis de mijne dus voordat Sub weer moeilijk komt doen)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/08/2020 09:18 door Slimmerd.
Curzio 30 augustus 2020 08:49
Ik dacht dat dit topic zou gaan over de prominente wijze waarop Jumbo Visma zich gisteren manifesteerde in de Tour. Ze reden alsof ze het geel al in bezit hebben.
De potentiele voordelen hiervan: je straalt leiderschap uit, je creëert vertrouwen/positief gevoel binnen de ploeg, controle over de race en wat er gebeurt, veiligheid.
De potentiele nadelen hiervan: je wordt gezien als de te kloppen ploeg, je verspeelt energie.

Nog meer?

Als ze maar niet ook al de trui grijpen de komende dagen met Roglic, overmoed komt voor de val denk ik dan.
Heisenberg 30 augustus 2020 08:49
Volgens mij heb je de reactie van lodjan niet goed gelezen.
Slimmerd 30 augustus 2020 09:18
Je hebt gelijk!
Excuses aan lodjan
El Chaba 30 augustus 2020 09:39
Dit is een vrij land, waar iedereen zijn mening mag ventileren binnen de grenzen van de wet. En dat doe jij.
Daar is wat mij betreft ook alles mee gezegd.

Kan jij stoppen met prikken, wat een ongelofelijk zielig figuur ben jij.
Dank u.
Cyclad58 30 augustus 2020 09:49
Je hebt gezien wat er met Astana gebeurde. Astana wilde wel koersen en meteen vlogen 2 renners uit de bocht. Je wilt niet weten wat er was gebeurd als alle ploegen het voorbeeld van Astana hadden gevolgd. De actie van Tony Martin en dus Jumbo-Visma krijgt mijn sympathie. Veiligheid is een groot goed.
Frederik D. 30 augustus 2020 09:50
Om me te beperken tot de Tour, het ingrijpen van JV om de afdaling te neutraliseren was zeer verstandig en humaan. Alle lof voor de renners van die ploeg, dus vooral voor Tony Martin, onze brute held. Volgens mij ontstond de term "brute held" alhier naar aanleiding van het fietsen van een toen nog jonge Tony Martin.
Eddy Veen 30 augustus 2020 10:11
Ondanks alles zie ik wielrennen nog steeds als een individuele sport. Ik richt mijn sympathie op wielrenners, niet op ploegen. Een Touroverwinning van Dumoulin zou mij in extase brengen, maar van Roglic word ik warm noch koud. Het team is alleen belangrijk voor de juiste begeleiding en steun.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2020 08:30 door Eddy Veen.
merijntje mortirolo 30 augustus 2020 10:13
-
(Stop met ruzie maken. Allemaal.

Ja, Jezus.)

Tony Martin is sowieso voor altijd een brute held. En Tony Martin brute held ook. Waar is die gebleven? Heeftie zijn naam veranderd in Prikdude ofzo?

Of in Anne Frank?

Helen Keller?

Sub-Culture?
Sub Culture 30 augustus 2020 10:34
Ooit begonnen als kleinere underdogploeg, de erfzonde van het verschrikkelijke Rabobank (wat een strontploeg was dat) van zich afgeworpen.
En best snel gegroeid naar een absoluut topteam, en dan boet je mss wat in bij het grote publiek.

Zelf heb ik niks tegen Jumbo Visma, maar heb er ook niks mee.

Al schep ik er wel plezier in te genieten van een Wout Van Aert die de Strade en Milaan-San Remo wint en ik net iets harder mag juichen dan sommige verstokte naarnationalistische groen-lachende jumbo fanboykeZz.

Met dank voor de mention, Slimmerd.
JW 30 augustus 2020 11:04
Inigo 30 augustus 2020 11:46
Tinuz 30 augustus 2020 12:05
Geen sterke post, el punto.
Horsie is back 30 augustus 2020 15:19
Tony Martin was toch de renner, die recent overvallen werd door Hail Wettergott en in de berm bij zijn fans moest recupereren.
PVW 30 augustus 2020 15:29
punt 30 augustus 2020 15:47
Wat mij betreft is het aan de renners. Afdalen hoort bij wielrennen, net als rijden in de regen. Iedere ploeg en iedere coureur moet zelf bepalen wat verantwoord is. Het is niet aan een ploeg een koers te neutraliseren. Veiligheid is voor de organisatie en de jury. Toen Cancellara jaren geleden een etappe neutraliseerde was ik daartegen (net als de overgrote meerderheid op het prikbord!) en ook nu ben ik er tegen.

Dit gevoegd bij het NK en het gejammer van Van Emden doet mij sympathie verliezen.
punt 30 augustus 2020 15:49
Overigens bedankt voor je respectvolle, beargumenteerde reactie.
El Chaba 30 augustus 2020 15:59
Ach man, je bent al jaren anti deze Nederlandse ploeg, zelfs in de tijd dat het nog Rabobank was op het oude prikbord. Dus kom alsjeblieft niet aan met het lachwekkende ‘begin de sympathie te verliezen’. Je zoekt zoals gewoonlijk weer een stok om mee te slaan om kritiek op die ploeg te kunnen leveren.

On topic: Tony Martin was de initiatiefnemer, maar álle ploegen waren het ermee eens op Astana na en wat gebeurt er vervolgens? Lopez valt.
Dus geef me één steekhoudend argument waarom dit een slechte actie was, als nagenoeg het hele peloton het er mee eens was.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/08/2020 16:00 door El Chaba.
El Chaba 30 augustus 2020 16:13
‘ik richt mijn sympathie op uitsluitend Nederlandse wielrenners lijkt mij een correctere weergave van jouw smaak.. winking smiley
El Chaba 30 augustus 2020 16:19
En hoeveel zijn het er vandaag met je eens? Nullllll..
Curzio 30 augustus 2020 18:29
Hopelijk trekt de ploeg lering uit vandaag
Eddy Veen 30 augustus 2020 19:04
Zo kun je het ook formuleren ja, maar dan wel met gradaties.
El Chaba 30 augustus 2020 20:23
Quickstep heeft het geel, dus die gaan het nu overnemen.
Luijt 30 augustus 2020 21:31
Medeprikkers oproepen te stoppen met prikken. Ach ach.
Luijt 30 augustus 2020 21:32
Luijt 30 augustus 2020 21:34
Nee, die irritante term bestond al langer, ook buiten dit prikbord, waar ie wat mij betreft had mogen blijven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2020 10:20 door Luijt.
Luijt 30 augustus 2020 21:36
Luijt 30 augustus 2020 21:42
Toen Sky en Ineos ( en daarvoor de ploegen van Lance) op deze manier koersten, vond ik het totaal kut. Nu JV hetzelfde probeert te doen stoor ik me er in het geheel niet aan.

Bovendien heb ik een zwak voor Zeeman, ook vanwege zn voornaam.

Dus Punt, ik begrijp je punt, ook tav Van Emden, maar ik blijf toch fijn joelen voor de geel zwarten. Zelfde kleuren als de bijtjes ut Ernum, dat maakt het voor mij ook een stuk overzichtelijker.
Horsie is back 30 augustus 2020 21:54
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nou en?

Legendarisch is de term: "Elvis left the building". Elvis al bijna 45 jaar dood, dus voortaan is het: "Luijt is weer langs geweest".
Andere Peter 30 augustus 2020 21:57
Niet meer vallen?
Curzio 30 augustus 2020 22:06
Juist niet. Rekening houden met de mogelijkheid van vallen en dus niet al je knechten opsouperen. Als er in de laatste km's nog iets was gebeurd hadden ze niemand meer. En t was voor niks nodig.
Luijt 30 augustus 2020 22:08
Ik heb me toch een eind gefietst vandaag joh.
JW 30 augustus 2020 23:12
Ineos, Sky (en inderdaad al eerder de teams van Armstrong) verpestten voor mijn gevoel vooral het wielrennen voor veel volgers omdat de spanning wie zou gaan winnen jaren achtereen helemaal weg was. Van te voren kon je al met grote zekerheid voorspellen wie ging winnen.
Toen JV in de Ain en een paar dagen Dauphinee dezelfde overmacht toonde was dat voor een aantal volgers al reden om te gaan schelden op de "JV-bots" als klonen van Sky. Na een paar dagen is dat m.i. wel erg snel.

Deze Tour duurt nog bijna drie weken. Het is maar helemaal de vraag of JV inderdaad deze Tour weken lang op deze manier gaat domineren. Vandaag, op de tweede dag al, vond ik die dominantie in de finale al een beetje tegenvallen. In drie weken kan heel veel gebeuren, "Parijs is nog ver !". Bovendien is het voor JV nog wennen hoe ze er elke keer mee om moeten gaan. De tegenstand is best breed en sterk, zeker als teams de krachten bundelen. Voorlopig spanning genoeg !

Maar zèlfs als JV voor de eerste keer in zijn bestaan erin zou slagen om in deze Tour tot het einde net zo dominant te rijden als Sky enz., dan krijgt dat in elk geval mijn applaus. Het zou sowieso al winst zijn als die jarenlange Sky-enz. oppermacht gebroken wordt. Hup Jumbo !
Andere Peter 31 augustus 2020 02:08
Aahh, prima. Iets minder prominent controleren had van mij ook wel gemogen, ja. Er gebeurde al iets in de slotfase (val Dumoulin) en naar mijn inschatting werd dat adequaat opgelost.

Ik ben nieuwsgierig of ze de strategie gaan volgen die ik bij uitstek met Sky ben gaan associëren. Per dag de volgorde waar nodig aanpassen. Soms midden in de Tour bv Gesink een hersteldag geven. Vrij snel laten lossen. Een keer Van Aert of Kuss in die rol. De volgende dag Gesink weer op zijn plek. Bij Sky raakten veel commentatoren daarvan in lichte oaniek, maar ze pakten dat uiterst planmatig aan.
Andere Peter 31 augustus 2020 02:21
Ach, die controle, dat hoort bij het gigantisme van de Tour. Grote belangen, de meeste exposure en iedereen aan de start enzo. Het geldt voor 60%-80% van de Tours: Die met een duidelijke favoriet (of twee). De tussenjaren (Sastre, Evans, Pantani, Roche) kennen dit verschijnsel niet. Maar dat zijn eigenlijk de uitzonderingen. Dat zijn vaak de leukste Tours om te volgen. Bij Banesto hoorde je die kritiek ook al, die lieten ook de juiste groepjes ontsnappen. Hinault, Fignon, Merckx: je zag het al gebeuren, al was dat nog meer met een persoonlijk patronschap.

Zelfs de Tour van Zoetemelk is een voorbeeld: na het vertrek van Hinault rijdt Van de Velde de helft van de kilometers Tour op kop. Tot dat moment wint Raleigh bijna alle ritten, daarna geen rit in lijn meer. ze lieten in de bergen ook de juiste vluchters vooruitgaan. Ludo Peeters. Jos Deschoenmaeker, Ludo Loos, Mariano Martinez wonnen bergritten als aanvallers. Raymond Martin en Bernard Vallet wonnen tijd in een lange vlucht, maar nooit zozeer dat ze een echte bedreiging werden.

Indien mogelijk doen ze het allemaal. Bij Zoetemelk vinden we het sympathieker dan bij Armstrong.
El Chaba 31 augustus 2020 10:43
Eqquipo 31 augustus 2020 12:57
Ik keek er vooral van op dat Roglic niet meeging met Alaphilippe, of evt. later met Yates. Was het van niet kunnen, niet willen, of niet mogen?
Hij had natuurlijk daarna nog prima de sprint van Julian verloren om niet in het geel te geraken en het werk bij Quick Step te laten de komende dagen.

In de Ain en DL tot zijn val zagen we een andere Roglic.
ton duk 31 augustus 2020 13:03
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> In de Ain en DL tot zijn val zagen we een andere
> Roglic.

Deze Roglic kent inmiddels het verschil tussen winnen van een Rondje en winnen van een Grote Ronde..
gr
Horsie is back 31 augustus 2020 14:17
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eqquipo Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > In de Ain en DL tot zijn val zagen we een
> andere
> > Roglic.
>
> Deze Roglic kent inmiddels het verschil tussen
> winnen van een Rondje en winnen van een Grote
> Ronde..
> gr

De meester van het score-board kapittelt een medeprikker! smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen