Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

107th Tour de France (2.UWT) Stage 4 » Sisteron › Orcières-Merlette (160.5k)

Gepost door Clavan 
Clavan 31 augustus 2020 19:46





Uitslag etappe 3
1. Caleb Ewan (Lotto Soudal) in 5u17m42s
2. Sam Bennett (Deceuninck-Quick-Step) allen z.t.
3. Giacomo Nizzolo (NTT Pro Cycling)
4. Hugo Hofstetter (Israel Start-Up Nation)
5. Peter Sagan (BORA-hansgrohe)

Algemeen klassement na etappe 3 | Gele trui
1. Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step) in 13u59m17s
2. Adam Yates (Mitchelton-Scott) op 4s
3. Marc Hirschi (Team Sunweb) op 7s
4. Tadej Pogacar (UAE Emirates) op 17s
5. Davide Formolo (UAE Emirates) op 17s

Wielerorakel: Voorspelling

De klassementsbenen mogen echt uit het vet in etappe 4 van de Tour de France 2020. De rit die start in Sisteron en eindigt in skigebied Orcières-Merlette, een klim van de eerste categorie (7,1 km à 6,7 %). De aanloop is ook allesbehalve vlak, met 3 bergen van de derde categorie en 1 van de vierde categorie. In deze rit zullen we ongetwijfeld de eerste krachtsverschillen tussen de klassementsmannen zien. Aan de finish in Orcières-Merlette kleeft nog een leuk Nederlands tintje: Steven Rooks was in 1989 de laatste winnaar in een klimtijdrit.

WF: Voorbeschouwing



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2020 20:21 door Clavan.
JW 31 augustus 2020 20:51
Perfect en compleet openingstopic !
Eddy Veen 31 augustus 2020 21:52
Mijn gevoel zegt dat er weinig chemie tussen Roglic en Dumoulin bestaat, ongeveer net zoveel als tussen Valverde en Quintana. Ik ben benieuwd hoe zich dat in de koers gaat ontwikkelen, om te beginnen morgen.
De zwarte trui 31 augustus 2020 22:06
Tom gaat in Oropa style Roglic op z'n Cumbre del Sol zetten. Bam!

Afijn, deze tour in gedachte zal er wel een man of 20-30 overblijven, die gaan sprinten om de zege. Gaat Jumbo weer ownen en loopt Yates er mee heen?

De tour van '89 hoeveel tijdrit km zaten daar in? Bedankt Clavan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2020 22:08 door De zwarte trui.
Curzio 31 augustus 2020 22:29
Waar baseer je dat op? Ik heb dat idee helemaal niet.
Eindhovuh 31 augustus 2020 22:49
Ik vrees dit scenario ook. Niet lang of steil genoeg. En vroeg in de tour. Hier gaan heel veel mannen nog goed zijn.
Alleen als je pijntjes hebt na valpartijen of ziek bent heb je een probleem.
Sub Culture 31 augustus 2020 23:28
Met dank voor een (eindelijk) deftig openingstopic deze TDF.
Luijt 31 augustus 2020 23:45
Zo hoort t Clavan, jij kunt dit goed!
Prikdude 01 september 2020 02:04
Niet ondenkbaar dat Roglic, Dumoulin, Alaphilippe, Pinot, Buchmann en Bernal nog even liever een stel kanslozen voorop willen zien. UAE en Bahrein die het dan kort gaan houden?
Wanny 01 september 2020 08:18
Laat Bauke het geel maar eens pakken vandaag!
Luijt 01 september 2020 09:47
Daar zouden wij heel vrolijk van worden.
Heisenberg 01 september 2020 10:14
Ik denk dat ze bij Deceuninck geen illusies hebben dat Alaphilippe de Tour gaat winnen. Daarom willen ze hem zo lang mogelijk in het geel houden. Ook moeten hij en zijn ploeg deze rit nog wel aan kunnen. Alaphilippe voor de ritzege dus.
Luijt 01 september 2020 10:16
Onbegrijpelijk dat die klim naar dat spuuglelijke oord Orcières Merlette categorie 1 krijgt. Het stelt echt niet veel voor. Hopen maar dat die zenuwachtige Colombianen er wat van gaan maken vandaag.
Eindhovuh 01 september 2020 11:33
Slotklim krijgt altijd een wat zwaardere categorie.
Mee eens dat het niet enorm uitdagend is. Aan de andere kant hebben we weleens langer moeten wachten op een finish bergop.
Andere Peter 01 september 2020 12:45
Ik denk juist, dat ze daar stiekem wel aan denken. Klein kansje, maar toch. Let ook op de bonificatiestructuur, die in het voordeel is van Alaphilippe.
Bummetje 01 september 2020 12:47
Verwacht een groep van 20 a 30 favorieten in dezelfde tijd vanmiddag. Met vooruit evt nog een aantal koplopers. Of Alaphilippe nog tussen de favorieten zal rijden, zal erom hangen. Zelf verwacht ik dat Pogacar het geel pakt.
Andere Peter 01 september 2020 12:50
ASO houdt rekening met de spanningsboog van de hele Tour, niet alleen die van één etappe. Als na 4 dagen Bernal een minuut heeft op Roglic, die een minuut heeft op Bardet, die een minuut heeft op de rest, is dat dan leuk?

Dus ze zoeken in het begin juist naar aankomsten die wel vingerwijzingen geven, maar geen definitieve beslissingen. Zodat ze in veel landen nog een renner hebben met klassementsaspiraties. Het biedt ook maximale ruimte voor de analisten, de Statlers en Waldorfs. Details worden groot gemaakt.
Horsie is back 01 september 2020 12:58
@AP; de slotklim is over voordat je een goede Waldorf Salad hebt verorberd. Er zal echter wel wat kaf van het koren worden gescheiden.
Eqquipo 01 september 2020 12:58
Kan van Avermaet dit aan?
Curzio 01 september 2020 13:12
Eindhovuh 01 september 2020 13:17
Waarom zou Alaphillipe niet de topfavoriet zijn vandaag? Kan dit klimmetje makkelijk aan en wie gaat hem eraf rijden?
El Chaba 01 september 2020 13:26
Slimmerd 01 september 2020 13:32
Pff, het is dus aan de AK-mannen vandaag
Slimmerd 01 september 2020 13:33
Vanuit de start;

Neilands, Politt, Benoot, Pacher, Burgaudeau en Vuillermoz
Slimmerd 01 september 2020 13:42
In no-time 2'30.

Vuillermoz staat op 3'53, is de best geplaatste uit de kopgroep
JW 01 september 2020 13:49
Net als gisteren nauwelijks animo om mee te gaan in de vlucht.
Bijzonder.
Slimmerd 01 september 2020 13:50
Vond ik gister niet zo bijzonder, had voor vandaag wel wat strijd verwacht. Maar blijkbaar geloven de meeste in de controle van Deceuninck en de lust bij de AK-mannen
JW 01 september 2020 14:12
Mee eens dat de kans op een geslaagde vlucht gisteren (en ook vandaag) vrijwel nihil is.
Wel fijn dat Eurosport er vanaf de start bij is. De vaak mooie landschapsbeelden compenseren het gebrek aan een spetterende opening.
Curzio 01 september 2020 14:18
Bijzonder was het gisteren misschien niet, maar wel merkwaardig. Ik heb nooit begrepen waarom de wildcardploegen niet met meerdere renners tegelijk in de vlucht proberen te raken zodat ze ook daadwerkelijk kans hebben. Als Cofidis, Direct Energie en B&B Hotels nu allemaal 2 tot 4 mannetjes laten aanvallen en niet rusten totdat er een vlucht weg is met méérdere van hun renners, dan heb je direct een kopgroep van 6-9 renners en dan wordt het voor andere ploegen ook interessanter om iemand mee te sturen. De etappe leende zich ervoor om oorlog te maken voor de ploegen die etappewinst als hoogste doel hebben. Maar als je er zelf niet in gelooft, dan wordt het niks.

Op een parcours als dat van gisteren met een kopgroep van 3 gaan rijden, waarvan 2 ook alleen maar geinteresseerd zijn in de bollenpunten, getuigt van een vastgeroeste denkwijze en het gebrek aan geloof in een reeele kans. Juist in deze corona-Tour had ik toch een beetje verwacht dat hier misschien verandering in zou komen.
Eddy Veen 01 september 2020 14:19
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2020 14:25 door Eddy Veen.
Wanny 01 september 2020 14:28
De rest zal ook wel snappen dat het in het belang van de Tour is dat Alaphilippe nog even in het geel rijdt. Voor de ploegen van de echte favorieten is dat ook beter. Moet je alleen geen eenlingen hebben die daar doorheen gaan fietsen.
Slimmerd 01 september 2020 14:29
JW 01 september 2020 14:36
Dat soort eenlingen zit genoeg in dit peloton.
Als Yates, Higuita, Mollema enz. de kans krijgen om straks in de gele trui te komen zullen ze zo'n kans echt niet laten lopen.
Horsie is back 01 september 2020 14:37
In de Studio Sidonia Rivka. Wat een prachtige stem en een presentatie.
JW 01 september 2020 14:38
Het is duidelijk: ook deze kopgroep zal niet veel ruimte krijgen.
De finale zal tussen de sterksten gaan (en zo hoort dat).
Slimmerd 01 september 2020 14:42
Tussensprint;

1. Politt
2. Burgaudeau
3. Benoot
4. Pacher
5. Vuillermoz
6. Neilands

7. S. Bennett
8. Morkov
9. Trentin
10. Coquard
11. Nizzolo
12. Sagan
13. Kristoff


Sagan en S. Bennett staan nu gelijk in de stand om groen



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2020 14:47 door Slimmerd.
Luijt 01 september 2020 14:43
Veynes met kunstmeer en grappige campingbaas.
Groet, Luijt
Slimmerd 01 september 2020 15:17
93km, 2'56

Pacher deed een sprintje voor de twee bergpuntjes
Slimmerd 01 september 2020 15:58
Slimmerd 01 september 2020 16:33
Slimmerd 01 september 2020 16:55
26km, 1'50


Benoot zichzelf met val uitgeschakeld in de kopgroep
Slimmerd 01 september 2020 17:00
Politt en Burgaudeau vooraan ook weg, leeggereden
Slimmerd 01 september 2020 17:05
Neilands gaat solo, net voor de top van de één na laatste klim.


19km, 1'22
El Chaba 01 september 2020 17:07
In de vorm van vorig jaar, ja. Ik denk dat hij dit jaar een veel mindere vorm heeft en het dus vandaag niet gaat redden.
Slimmerd 01 september 2020 17:14
11km

Neiland
Pacher en Vuillermoz 26"
Peloton 51"
Slimmerd 01 september 2020 17:17
Pacher en Vuillermoz ingelopen
Slimmerd 01 september 2020 17:22
Neilands ook gegrepen.


7 kilometer nog
Slimmerd 01 september 2020 17:29
4.5km

Aanval Rolland
Eindhovuh 01 september 2020 17:29
Waarom zit Dumoulin zo ver achteraan?
Slimmerd 01 september 2020 17:30
Rolland gegrepen

Nieve op kop van de groep

3.7km
Slimmerd 01 september 2020 17:32
3.5km

Van Aert gaat het tempo maken
Inigo 01 september 2020 17:32
Van Aert impressionante...
Slimmerd 01 september 2020 17:35
2km

Gestrekte draf
Slimmerd 01 september 2020 17:36
1.4km, Van Aert gaat opzij.

Kuss nu
Slimmerd 01 september 2020 17:39
1. Roglic
2. Pogacar
3. G. Martin
4. N. Quintana
5. Alaphilippe
6. Lopez Moreno
7. Bernal
8. Pinot
9. Landa
10. Yates
11. Dumoulin
12. Chaves
13. Mollema
14. Porte
15. Uran
16. Bardet
17. Buchmann 9"
18. Mas
19. Kuss



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2020 17:45 door Slimmerd.
Inigo 01 september 2020 17:41
Dumoulin kraakte wat leek het.
Inigo 01 september 2020 17:43
Jammer dat Roglic niet een gat liet vallen toen Kuss op nog 1.5km van de streep redelijk fors overnam.
Sub Culture 01 september 2020 17:44
Indrukwekkend van Jumbo Visma!
Roglic echt met overmacht.
Slimmerd 01 september 2020 17:48
AK

1. Alaphilippe
2. Yates 4"
3. Roglic 7"
4. Pogacar 11"
5. G. Martin 13"
6. Bernal 17"
7. Dumoulin
8. Chaves
9. N. Quintana
10. Lopez Moreno
Curzio 01 september 2020 17:49
Ja dit was klasse. Van Aert en Kuss zeer sterk (en Bennett kan hopelijk herstellen richting de tweede helft van de Tour). Roglic toont zich een sterke leider, communiceerde goed met Kuss en deed het in de laatste 500 meters tactisch ook uitstekend.
Ron de Renner 01 september 2020 17:50
Buchmann verliest een paar tikken. Carapaz zelfs al een halve minuut. Niet uit luxe lijkt me, want die hebben ze toch ook voor het klassement graag als joker achter de hand bij Ineos.
Luijt 01 september 2020 17:50
Als Roglic zo rijdt dan zijn de kaarten gauw geschud binnen team JV (en daarbuiten trouwens ook).
Pyama 01 september 2020 17:52
Spaanse etappe dit. Dan is Roglic onklopbaar.
Ik heb de manoeuvre waarmee hij de deur dicht deed voor Alaphilippe maar 1x gezien, maar in een massasprint zou dat een DQ zijn toch?
Curzio 01 september 2020 17:53
Nee. Was een bocht. Alaphillipe op Lopez was trouwens bruusker.
Frederik D. 01 september 2020 17:56
Vandaag was het nog geen echte bergrit maar zeg een soort driekwart bergrit. Misschien was het eind van deze rit iets te explosief voor Dumoulin. Toch handhaafde hij zich goed, al was het met hangen en wurgen. En misschien moet hij zich in zekere zin nog warm draaien. Ik weet het niet. Maar zoals het Poolse volkslied zegt, alle hoop is nog niet verloren. smiling smiley
Eindhovuh 01 september 2020 17:59
Want dan had hij geen boni’s gehad?
Inigo 01 september 2020 18:00
Zou een verassende move zijn en had leuk uit kunnen pakken, maar bij nader inzien zou Alaphilipe er wss wel naartoe gesprongen zijn.
Inigo 01 september 2020 18:01
Roglic moet ook nog heel wat etappes op z'n fiets blijven zitten.
Tinuz 01 september 2020 18:01
Horsie is back 01 september 2020 18:41
De Radarpolitie hoeft wat mij betreft geen bonnen uit te schrijven. Watts Etalon rond de 440 Watts voor een relatief korte inspanning. Of Oncle Antoine het hiermee eens zal zijn is nog niet bekend. Quintana die Alaphilippe in de sprint klopt (Roemeen) is het enige wat er van deze rit waard is om te onthouden.
Wanny 01 september 2020 18:47
Dumoulin naar eigen zeggen een slechte dag. Als je dan nog in de voorste groep finisht valt het alleszins mee.
Frederik D. 01 september 2020 18:52
En Mollema? Ook hij wist zich met hangen, wurgen en harken te handhaven in de eerste groep, de groep der favorieten. Hij staat nu elfde met net als Dumoulin en Bernal op zeventien secondes achterstand op de gele trui van Alaphilipe, die vandaag derde werd en aldus wederom goed reed. Al met al een hoogwaardige rit. Wie zijn eigenlijk de verliezers vandaag?
Frederik D. 01 september 2020 18:56
Clavan, zeer bedankt voor je opening. Met zo'n man behoort je vrouw haar handen dicht te knijpen. smiling smiley En Slimmerd, bedankt voor je verslag. En iedereen die aan ritbeschouwing deed, ook bedankt. soms ben ik best wel een beetje gelukkig met jullie. smiling smiley
Slimmerd 01 september 2020 19:00
Alaphilippe werd 5e..
Clavan 01 september 2020 19:15
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Clavan, zeer bedankt voor je opening. Met zo'n man
> behoort je vrouw haar handen dicht te knijpen.

Oh dat doet ze. Soms met mijn nek ertussen.
Frederik D. 01 september 2020 20:03
smiling smiley Met hangen en gewurgd worden kom je ook wel ergens. smiling smiley
Eindhovuh 01 september 2020 20:10
Is het wishfull thinking te hopen dat Dumoulin nog relatief beter wordt en de Tour kan winnen?
Horsie is back 01 september 2020 20:25
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Clavan, zeer bedankt voor je opening. Met zo'n man
> behoort je vrouw haar handen dicht te knijpen. smiling smiley
> En Slimmerd, bedankt voor je verslag. En iedereen
> die aan ritbeschouwing deed, ook bedankt. soms ben
> ik best wel een beetje gelukkig met jullie. smiling smiley

Je zult maar als argeloze voorbijganger hier even naar binnen kijken. Brrrrh.
Horsie is back 01 september 2020 20:28
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> smiling smiley Met hangen en gewurgd worden kom je ook wel
> ergens. smiling smiley

They're selling postcards of the hanging is de inleiding van een dystopia zonder weerga.
Horsie is back 01 september 2020 20:29
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is het wishfull thinking te hopen dat Dumoulin nog
> relatief beter wordt en de Tour kan winnen?

De Gun-factor. Maar eightteen with a bullet is uiteindelijk nodig om naar de eerste plek te surfen.
Fcdh 01 september 2020 20:58
Wat een etappe van TJV.
Weet eigenlijk niet of ik de, niet ademende Roglic, indrukwekkender vond dat Kuss en v.Aert.
Voor de rest iedereen met hangen en wurgen in het wiel en niet in de laatste plaats Bernal.
JW 01 september 2020 21:01
De Tour is nog maar net begonnen, alle zware ritten moeten nog komen, als de ronde volgens planning helemaal kan worden voltooid zal er nog veel gaan gebeuren.
Het is voor mij nog geen zekerheid dat Roglic zijn sterke rijden tot de laatste dag volhoudt; van mij mag hij, hij zou een mooie winnaar zijn.
En als hij tegen pech of vormverlies aanloopt zijn er meer kanshebbers dan Dumoulin. Maar dat die tot het einde bovenin mee blijft doen, en komende weken nog verbetert, lijkt mij wel heel goed denkbaar.
Remko 01 september 2020 22:31
Duurt niet meer lang totdat Wuyts gaat zeggen dat de hele Jumbo-ploeg voor Wout moet gaan rijden omdat hij de Tour kan winnen.
JW 01 september 2020 22:40
Curzio 02 september 2020 09:41
Tis waar, men vindt hem favoriet voor elke etappe tot nu toe. En elke kopbeurt is tegen zijn eigen belang in en een teken van een Kwiatkowski in wording. Wat ze voor het gemak vergeten is dat Van Aert ook profiteert van de geweldige omkadering van de ploeg en van z'n ploegmaats (op training en in de koers).
Curzio 02 september 2020 09:47
Overigens interessante participatie van Mathieu Heijboer bij de Avondetappe. Hij had de datafiles van de renners al gezien. Conclusie: Tom Dumoulin was gisteren niet in de rode cijfers gekomen. Roglic wel even (dit was denk ik de sprint). Ook Zeeman gaf het statement dat Dumoulin goed is, en precies waar hij moet zijn. Bemoedigend. (En opvallend open van Heijboer, anderzijds, als de beide heren diep in het rood hadden gereden dan zou hij dat vast voor zich gehouden hebben.)
Andere Peter 02 september 2020 12:07
Dat in het rood rijden, kan iemand dat wat meer toelichten? Is topvorm dat je uit het rood kunt blijven? Of is topvorm dat je wat langer in het rood kunt rijden zonder te ontploffen? Dat je beter kunt herstellen na een paar keer in het rood te zijn geweest?

Tav Dumoulin: na anderhalf jaar geen wedstrijdritme kan ik mij wel voorstellen dat hier in deze fase een soort plafonnetje zit.
Curzio 02 september 2020 13:21
Ik interpreteerde het zo dat hij zijn maximale wattage en hartslag, wat ze verwachtten/van hem kennen op zo'n moment in de koers, nog niet bereikte hier. Oftewel, dat hij conditioneel beter zou moeten kunnen presteren dan hij gisteren deed. Waarbij Heijboer terecht opmerkte dat je de waarde van getalletjes ook weer niet moet overschatten, het zijn mensen en geen robots.
Horsie is back 02 september 2020 13:30
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat in het rood rijden, kan iemand dat wat meer
> toelichten? Is topvorm dat je uit het rood kunt
> blijven? Of is topvorm dat je wat langer in het
> rood kunt rijden zonder te ontploffen? Dat je
> beter kunt herstellen na een paar keer in het rood
> te zijn geweest?
>
> Tav Dumoulin: na anderhalf jaar geen
> wedstrijdritme kan ik mij wel voorstellen dat hier
> in deze fase een soort plafonnetje zit.

Bij Tom Dumoulin zou je je inderdaad kunnen voorstellen, dat hij ontwend is geraakt werkelijk zijn volledige capaciteit aan te spreken. Heel plastisch uitgedrukt: je kunt nu eenmaal geen ei snel breken als je niet voldoende kracht gebruikt. Maar hij heeft met Roglic in elk geval te maken met wellicht 'n betere versie van hemzelf.

In zo'n klim is het zo veel mogelijk huishouden met vermogen en energieniveau, dat iemand actueel heeft Een uur lang op rond de 90% van het maximale (persoonlijke) zuurstofopnamevermogen rijden is over een vol uur maximaal mogelijk. De theoretische grens ligt volgens de moderatoren van Het Geheim van het Wielrennen, schoon, rond de 6,4w/kg. Laat dat nou zo ongeveer (6,38w/kg) het gemiddeld vermogen zijn geweest, dat Kuss, die toch enige extra werk verzette in de klim, gisteren genereerde. De klim duurde ruwweg maar een kwartier, alhoewel Hinault nog niet binnen zou zijn geweest, maar dat is een andere discussie. Dus er was nog drie kwartier te gaan om het uur vol te maken. Maar het was natuurlijk ook niet zo, dat de 16 rijders (de sprint even buiten beschouwing latend) geheel aan elkaar gewaagd waren. Het (relatieve) gemak, waarmee Roglic zo duidelijk de eindsprint won, gaaf aan, dat hij er nog redelijk fris bij zat.

Topvorm is natuurlijk zo lang en efficiënt mogelijk het hoogste haalbare zuurstofopnamevermogen te kunnen genereren, zonder meteen in het rood te rijden met aanmaak (van teveel) lactaat als gevolg. Wil je het onderste uit de kan, dan zul je altijd het rood in moeten, maar dat moment wil je wel zo lang mogelijk uitstellen, zeker als je met tegenstanders te maken hebt die gelijkwaardig zijn of die met wat extra ondersteuning (achter de rug van een ander) je het leven zuur kunnen maken. Zodra iedereen alleen rijdt, wordt het een andere zaak.

In het rood rijden leidt uiteindelijk tot het aanmaken van teveel lactaat en uitputting van de snellere energievormen, zodat je op een geven moment gedwongen wordt over te schakelen naar de meer pure aerobe energievorm, dagen achtereen vol te houden, maar bergop ben je dan echt gekookt. De hongerklop van Mathieu van der Poel, was zij het om andere redenen, ook een voorbeeld hoe je ineens geparkeerd kunt staan.

Het in het rood rijden moet inderdaad aangeleerd zijn, want het hart zegt al snel, doe eens wat rustiger aan.
De hartslag is bij inspanning het hoogste na absolute rust, de volgende trainingsdag zal de hartslag al lager zijn bij dezelfde inspanning.
Aan het einde van een Tour is die het laagst al slagen ze er tegenwoordig iets beter in dit te minimaliseren en datzelfde geldt voor het gewicht. Verloren vroegere generatie soms vele kilo's, nu is dat niet meer zo gangbaar, want het leidt nu eenmaal gegarandeerd tot vermogensverlies.

De weg wielrenners zijn de dwangarbeiders van de weg, ook omdat zij geleerd hebben bijna dag in en dag uit zoveel mogelijk van zichzelf te vergen. En het wielrennen leent zich daar ook zo geweldig voor vanwege het weight bearing fenomeen. Hardlopen kent dat niet.
Luijt 02 september 2020 20:53
Ik dacht, ik licht het wel even toe aan Appie. Gelukkig heb jij het al gedaan: kort, krachtig en duidelijk! Dank!
Horsie is back 02 september 2020 21:23
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik dacht, ik licht het wel even toe aan Appie.
> Gelukkig heb jij het al gedaan: kort, krachtig en
> duidelijk! Dank!

Had nog een disclaimer willen toevoegen, dat de redacteur met vakantie was, maar je weet, ik wil ook Luijt wel eens ter wille zijn.
Wie immer Ohne Gewähr klinkt zo pedanterig, vind je niet?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen