Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

107th Tour de France (2.UWT) Stage 5 » Gap › Privas (183k)

Gepost door Clavan 
Clavan 01 september 2020 20:39





De 5e etappe in de Tour is zeker niet vlak, maar de finale is dat wel. Vals plat weliswaar, maar dat zal de sprinters niet tegenhouden.

Voor sprinten met extra power moet je natuurlijk bij Peter Sagan zijn. Afgelopen jaar sprintte hij aan het einde van een Vogezenrit sneller dan Wout van Aert en Matteo Trentin. Dat bleek zijn enige Touretappezege dat jaar, terwijl hij in 2018 nog driemaal succesvol was.

Dit jaar kiezen de meeste pure sprinters voor de Giro d’Italia in plaats van de Tour. Vanzelfsprekend verhoogt dat de kansen van de snelle mannen die wel in Frankrijk zijn.

Tot nu toe schoten Alexander Kristoff en Caleb Ewan raak in de sprints. Aan het einde van de totaal verregende openingsrit klopte de Noor Mads Pedersen en Cees Bol, terwijl de 3e etappe eigenlijk alleen maar ging tussen Caleb Ewan en Sam Bennett. De Australiër won na een imponerende zigzaggende inhaalmanoeuvre in de laatste 100 meter.

Voorbeschouwing : WF

Uitslag stage 4
1. Primoz Roglic (Slo)
2. Tadej Pogacar (Slo) z.t.
3. Guillaume Martin (Fra) z.t.
4. Nairo Quitana (Col) z.t.
5. Julian Alaphilippe (Fra) z.t.
6. Miguel Ángel López (Col) z.t.
7. Egan Bernal (Col) z.t.
8. Thibaut Pinot (Fra) z.t.
9. Mikel Landa (Spa) z.t.
10. Adam Yates (Gcool smiley z.t.
11. Tom Dumoulin (Ned) z.t.
12. Esteban Chaves (Col) z.t.
13. Bauke Mollema (Ned) z.t.
14. Richie Porte (Aus) z.t.
15. Rigoberto Uran (Col) z.t.
16. Romain Bardet (Fra) z.t.

Klassement na 4e etappe
1. Julian Alaphilippe (Fra)
2. Adam Yates (Gcool smiley + 0.04
3. Primoz Roglic (Slo) + 0.07
4. Tadej Pogacar (Slo) + 0.11
5. Guillaume Martin (Fra) + 0.13
6. Egan Bernal (Col) + 0.17
7. Tom Dumoulin (Ned) z.t.
8. Esteban Chaves (Col) z.t.
9. Nairo Quintana (Col) z.t.
10. Miguel Ángel López (Col) z.t.

11. Bauke Mollema (Ned) z.t.
12. Romain Bardet (Fra) z.t.
13. Mikel Landa (Spa) z.t.
14. Thibaut Pinot (Fra) z.t.
17. Emanuel Buchmann (Dui) + 0.26
20. Sergio Higuita (Col) + 0.45
21. Richard Carapaz (Ecu) z.t.
23. Marc Hirschi (Zwi) z.t.
25. Davide Formolo (Ita) + 1.14
JW 01 september 2020 21:29
In de voorbeschouwing van WF wordt verwezen naar de uitzending van de Avondetappe waar de laatste kilometers van deze etappe uitgebreid aan de orde kwamen. Versmallingen, bochten enz., volgens de aanwezige "veiligheidsexpert" bijzonder link.
Het zal in elk geval belangrijk worden om op tijd goed voorin te zitten. En voorin te blijven, uiteraard.
Sub Culture 01 september 2020 21:31
Much obliged voor het voorzien van de openingstopics, Clavan.thumbs up
Slimmerd 01 september 2020 21:40
Rotonde op 300 meter van de meet kan nooit ideaal zijn
Clavan 01 september 2020 21:47
Deze rotonde is compleet verwijderd voor deze etappe las ik op het blauwe vogeltje forum.
Orakel 02 september 2020 08:51
Tour l'Avenir finishte hier vorig jaar. [www.youtube.com]
Je ziet niet heel veel van de laatste kilometer, maar het lijkt een selectieve sprint te zijn (indien de aankomst gelijk is).
Wanny 02 september 2020 09:37
Zou Van Aert een keertje meesprinten vandaag? Als je Wuyts mag geloven had ie tot nu toe al 4 etappes gewonnen, mocht ie voor eigen kansen hebben mogen rijden.
Slimmerd 02 september 2020 09:40
Gisteren in het startinterview hintte hij wel op een kans in rit 5. Uiteraard is het voor hem afhankelijk of een Roglic/Dumoulin niks tegen komt.
Eindhovuh 02 september 2020 09:41
Zijn ze op de Belgische tv chauvinistischer bij de inschatting van de kansen van belgen, of valt het gewoon meer op omdat we(jaja niet iedereen) naar een Belg neutraler kijken dan naar een Nederlander. Dus zou een Belgische kijker van de nos ook vinden dat we Dumoulin cs zwaar overschatten?
Wanny 02 september 2020 09:47
Zouden er serieus Belgen naar de NOS kijken? Daar kijk ik als Nederlander al niet naar.
Lobsen 02 september 2020 09:47
Fantastisch openingstopic. Bedankt Clavan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2020 09:48 door Lobsen.
Slimmerd 02 september 2020 09:51
De Cauwer en Wuyts hebben het ook graag over Dumoulin moet ik zeggen en onderschatten hem zeker niet.
Curzio 02 september 2020 09:53
Ik varieer tegenwoordig tussen de drie opties. Gisteren de slotklim via Eurosport bekeken, zowaar. Wuyts en De Cauwer zijn nog steeds erg fijn als er niks in een etappe voorvalt, maar ze kunnen rustig doorleuteren over de puntenrekening in het bollenklassement terwijl er dingen gebeuren in de koers (een kopman raakt achterop, een valpartij, zelfs een aanval). Dit stoort me enorm. Op de andere twee zenders zijn de commentaarduo's meer gericht op wat er in de koers plaatsvindt, echt waar. (En het herkennen van renners door Ducrot zondag viel me alleszins mee, direct Powless en Martinez eruit gepikt.)
Meneer 60% 02 september 2020 09:55
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zijn ze op de Belgische tv chauvinistischer bij de
> inschatting van de kansen van belgen, of valt het
> gewoon meer op omdat we(jaja niet iedereen) naar
> een Belg neutraler kijken dan naar een
> Nederlander. Dus zou een Belgische kijker van de
> nos ook vinden dat we Dumoulin cs zwaar
> overschatten?

Dat laatste is natuurlijk ook zo. De manier waarop Dumoulin bijna als dé tourfavoriet wordt/werd bestempeld, is ook niet realistisch.

Ben bijvoorbeeld ook wel benieuwd wat de Poolse TV al jarenlang zegt over een topper als Kwitatkovski die als knecht wordt ingezet, en die bij klassiekers ook vaak niet de steun krijgt die hij verdient.

Maar de Belgen kunnen er ook wel wat van, inderdaad. Wat volgens mij ook meespeelt: ze hebben natuurlijk supergoede maanden gehad, maar wel bijna uitsluitend dankzij twee man. De één ligt jammer genoeg in de lappenmand, de andere is nu drie weken lang knecht, wat vooraf al bij iedereen bekend was. Daarachter zijn er ook veel renners die stil lijken te staan in hun ontwikkeling of die over hun top lijken te zijn. Dus Van Aert is nu een beetje de hoop in bange dagen.

Hopelijk laat Wout zijn hoofd er niet gek door maken. Hij lijkt echt uitstekend op zijn plek te zitten bij Jumbo Visma. Heb ook niet het idee dat zijn ego te groot is om te knechten.
Curzio 02 september 2020 09:55
Het gaat bij Van Aert ook niet om onder- of overschatten. Hij is dé man van het seizoen tot nu toe. Alleen heeft hij een duidelijke rol deze Tour, een rol waar hij zelf geen probleem mee heeft, maar in het Belgische commentaar lijkt men dit niet te kunnen accepteren.
Anony 02 september 2020 11:01
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het gaat bij Van Aert ook niet om onder- of
> overschatten. Hij is dé man van het seizoen tot
> nu toe. Alleen heeft hij een duidelijke rol deze
> Tour, een rol waar hij zelf geen probleem mee
> heeft, maar in het Belgische commentaar lijkt men
> dit niet te kunnen accepteren.

Disclaimer 'veralgemening':
Jullie interpreteren Belgen soms toch echt raar. Het is niet omdat ze zeggen dat ze het jammer vinden dat Van Aert niet voor eigen kans rijdt (waar uiteraard niets mis mee is), dat ze het niet accepteren. Ze maken immers zelf telkens die relativering. Maar voor een overwegend Belgisch publiek is dat uiteraard een terechte duiding.
JW 02 september 2020 11:07
Leuk om te lezen, ik varieer ook steeds tussen de drie zenders.
Alle drie wekken ze soms de indruk per woord betaald te worden, wat er uitkomt maakt ze niets uit. Geluid uit is soms de beste optie.... Zoals elke Tour zijn de beelden veelal met zorg gekozen en prachtig
En er mag ook best wat toelichting/commentaar bij sommige beelden die er uitspringen. Afgelopen week bij Dignes Les penitents des mees prachtig in beeld. Daar valt toch best iets over te zeggen....
lodjan 02 september 2020 11:23
Van km 4 tot 1 tot de finish gemiddeld 2% omhoog. Daar merk je in een peloton hoegenaamd niets van, toch?
Andere Peter 02 september 2020 12:12
Ja, absoluut. Het zijn er verhoudingsgewijs wel minder dan omgekeerd. Niet iedereen denkt bij de keuze overigens aan commentaar. En ik vermoed dat steeds meer mensen variëren (onze attention span wordt steeds korter).
Andere Peter 02 september 2020 12:16
Er is niemand op de wereld van wie het fijn is om er 5 uur aaneengesloten naar te luisteren. Dus, ja, varieer en geniet van de keuzevrijheid.

Carl Berteele op de motor is voor mij op de VRT een wegzapmoment. Voegt nooit iets toe. Ze verzuimen inderdaad ook in te breken als er in de koers iets gebeurt tijdens Carls dissertaties. Dat maakt noch duidelijker dat we op tv de koers veel beter zen dan die vent op een motor.

Het is toch juist leuk om dan te zeggen: 'Sorry Carl, ik moet je even onderbreken want...'
De zwarte trui 02 september 2020 12:22
Zo! Gaat er even op zijn muil in die afdaling
Bummetje 02 september 2020 13:10
Dat ligt eraan hoe hard er gereden wordt. Denk dat het wel in het voordeel zal zijn van de iets lichtere mannen zoals Ewan.
Curzio 02 september 2020 13:23
Ik kijk het niet integraal, dus geloof niet dat het daaraan ligt. Vind jij het niet hinderlijk dat ze gewoon doorgaan met hun verhaal als er iets gebeurt in de koers?
Slimmerd 02 september 2020 13:31
Een etappe zonder een vluchtpoging vanuit de start en één waarbij de eerste poging (Asgreen) niet wist te slagen (De Gendt haalde hem terug en wilde niet meewerken)
Horsie is back 02 september 2020 13:49
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van km 4 tot 1 tot de finish gemiddeld 2% omhoog.
> Daar merk je in een peloton hoegenaamd niets van,
> toch?

Bij 300 Watt loopt de snelheid van Snelle Eddy terug van 40,41 km/h naar 31,43 km/h. Maar hop in het galop stelt het allemaal niet zo heel veel voor in een peloton gezeten. De eerste van de drie kilometers is overigens wel wat pittiger, maar als ze met hoge snelheid aan komen dreinen, dan zijn ze al snel halverwege. De laatste kilometer is nagenoeg vlak, maar ze hebben dan natuurlijk wel die 3 kilometer in de benen. Het kruit zo lang mogelijk droog houden, maar dat is altijd wel zo.
Horsie is back 02 september 2020 13:50
Bummetje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat ligt eraan hoe hard er gereden wordt. Denk dat
> het wel in het voordeel zal zijn van de iets
> lichtere mannen zoals Ewan.

Einstein zei al: "Je krijgt het niet voor niets".
JW 02 september 2020 13:54
Inmiddels al 20 km zonder vuurwerk. Het lijkt wel het defilé op de slotdag.
Zo zie je dat toch niet vaak.
JW 02 september 2020 14:08
Al 30 km gereden. Zelden zo'n relaxed peloton gezien na vier koersdagen. Bij de tussensprint zal de vaart er wel inkomen.
Genoeg opgespaarde energie in elk geval !
El Chaba 02 september 2020 14:23
Dat zei je vorige keer ook al, maar heb je daar cijfers van? Ik kan namelijk met de beste wil van de wereld echt geen enkele reden bedenken waarom een Belg (Vlaming) naar Dijkstra en Ducrot zou luisteren, alleen vanwege het feit dat de gemiddelde wielerkennis van de Belgische Tourkijker een stuk hoger is dan die van de Nederlandse. Het gebrek aan kennis van D&D valt daardoor bij hen veel sneller en vaker op, lijkt mij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2020 14:24 door El Chaba.
Slimmerd 02 september 2020 14:28
Elke Belg die vandaag is begonnen op de NPO moet huilend zijn weggezapt na alle onzin van J. vd Berg in de eerste twee minuten
Slimmerd 02 september 2020 14:34
Tussensprint

1. S. Bennett
2. Morkov
3. Ewan
4. Sagan
5. Coquard
6. Kristoff
7. Trentin
8. Bonifazii



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2020 14:36 door Slimmerd.
Slimmerd 02 september 2020 14:35
S. Bennett nu leider in de stand om groen
Curzio 02 september 2020 14:54
Probleem is dat als je terugzapte naar de Belg je de tussensprint niet kon zien, dus tsja.
Luijt 02 september 2020 15:13
Die stem van Stef, met die intonatie, lastig om naar te luisteren.
Luijt 02 september 2020 15:21
Fijne beelden van de mooiste, althans prettigste, streek van Frankrijk, de Drome, te zien op alle zenders.
Spaak 02 september 2020 15:39
Moet eerlijk zeggen dat hij mij wel bevalt, hij zegt zinnige dingen en is goed te volgen. Af en toe wauwelt ie wel wat, maar zo erg als Ducrot is het nog lang niet. Persoonlijk prefereer ik Dijkstra wel boven van den Berg.
Prikdude 02 september 2020 16:07
Ah de heren pedante peddelaars hebben zich al even een rustdagje verschaft? Het is ook wat, vier van zulke verschroeiende dagen koers die ze net achter de rug hebben. En dat na een lang en slopend seizoen.

Je hoopt bijna op wat lekkere valpartijen straks.
Luijt 02 september 2020 16:17
Met al die dingen ben ik het ook eens, Spaak.
Ik heb geen hekel aan Ducrot, maar erg to the point is ie niet. Eigenlijk net een prikker.
Luijt 02 september 2020 16:25
Laat die lui gewoon een dagje wandelen. Is toch van alle tijden?

Het irritante (voor mij dan) is dat tegenwoordig alles wordt uitgezonden en dat ik moeite heb om dan niet te kijken.
Heb gvd bergen met werk liggen waar ik niet aan begin nu.
veluweracer 02 september 2020 16:33
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ah de heren pedante peddelaars hebben zich al even
> een rustdagje verschaft? Het is ook wat, vier van
> zulke verschroeiende dagen koers die ze net achter
> de rug hebben. En dat na een lang en slopend
> seizoen.
>
> Je hoopt bijna op wat lekkere valpartijen straks.

Het is een gotspe. Het is vergelijkbaar met een voetbalwedstrijd waarbij de teams de eerste 80 minuten niet van hun eigen helft afkomen en de bal wat tussen elkaar overtikken en af en toe hem eens naar de tegenpartij schopt die vervolgens hetzelfde gaan doen. Niet om aan te zien.
Horsie is back 02 september 2020 17:18
Via Rail Away, Sail Away, Riding the Wind Away naar Fly Away. Maar, wie oh wie?
De zwarte trui 02 september 2020 17:42
Wanny 02 september 2020 17:42
Sunweb perfecte leadout, maar laatste man is te netjes. Als die wat naar rechts stuurt moet Van Aert er omheen en wint Bol makkelijk.
Luijt 02 september 2020 17:44
Treurnis in Zaandam nu. Had het ze zo gegund.
Curzio 02 september 2020 17:48
Soevereine zege. Op z'n Sagans gepositioneerd. Daarover gesproken, Peter komt flink tekort qua sprintsnelheid, groen lijkt me serieus twijfelachtig.
predator 02 september 2020 17:48
Van Vleuten effect: die is alleen maar beter geworden na een vreselijke val. Hele strakke sprint.
Curzio 02 september 2020 17:51
Overigens opvallend dat Dumoulin weer geïsoleerd in het peloton rondreed. Zou bewuste keuze kunnen zijn (risico-spreiding), maar dat idee kreeg ik niet van Heijboer gisteren.
veluweracer 02 september 2020 17:54
Fijn voor Jumbo maar ik had nu graag de 'Duitse' ploeg deze rit zien pakken. Hoewel dit ook wel een goede sprintles was voor Cees Bol. Deze nederlaag zal hem zeker prikkelen om nog dieper te gaan.
Sub Culture 02 september 2020 18:00
Makkie.

#zegenatie
Horsie is back 02 september 2020 18:04
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Makkie.
>
> #zegenatie

Zullen we dit het Subterranean Homeward Bound effect noemen?
Anony 02 september 2020 18:07
Indrukwekkend. Nog een stuk meer met de inspanningen van gisteren in gedachten.
Hele mooie sprintstijl ook van zowel Van Aert als Bol. Knap duel.
Tinuz 02 september 2020 18:11
Mooi hoor, dat standvastige civiel nationalisme. "Vlaamse jongen met Nederlandse pappa".
Balen voor Cees Bol.
Horsie is back 02 september 2020 18:14
Het was een tricky finale met voor sprinters een fikse voorbelasting. Maar Wout van Aerts is geen pure sprinter zoals we gisteren ook hebben gezien. Zo werd hij in de laatste 500 m pas vierde qua topsnelheid, dus zijn positionering heeft mede de doorslag gegeven Sam Bennett verreweg de snelste en Cees Bol de langzaamste. Dachten vorig jaar nog velen, dat zijn Widersacher voortaan wel zou gaan rulen, het is nu toch de runner-up.

Wat een energie kwam er vrij uit deze op hol geslagen horde en dat in september. In de lente zijn het vooral de koetjes, die dit laten zien.
Johan 02 september 2020 18:22
Yates geel? Hoezo?
Clavan 02 september 2020 18:23
Ik heb medelijden met de schoonmaker in Brussel die de sporza studio nu moet schoonmaken.
Wanny 02 september 2020 18:26
Bol is een tweedelijns sprinter die het moet hebben van een uitgedunde groep en/of oplopende laatste lijn.

In de eerste etappe kwam ie ook al wat topsnelheid tekort.

Maar 3e en 2e is niks om je voor te schamen natuurlijk.
Frederik D. 02 september 2020 18:30
Eigenlijk weer een rit om te vergeten. Niets ten nadele van Van Aert. Goede en sympathieke renner. Maar Van Aert heeft wel één groot nadeel in mijn ogen. De Jumbo. Denkend aan de Jumbo, denk ik aan Frank Lammers, Frankie Lamlende. Ik heb dan ook een Frank Lammers allergie. Kennen jullie dat? Een allergie voor een bekende Nederlander. In mijn geval Frank Lammers. Lieve goden en andere hemelgeesten, wat is die man dommelijk en zelfingenomen. Aan welke bekende Nederlander hebben jullie een godsgruwelijke hekel? Ik val af, hoor, want ik ben niet echt bekend. smiling smiley Nee, ik koop niet bij de Jumbo. Ik weet niet wat ze in het voer stoppen. Maar kijkend en luisterend naar Frank Lammers, Frankie Lamlende, vrees ik het ergste. Lamlendelapjes van de Jumbo. Frankbozeyoghurt van de Jumbo. Dan maar de Lidl.
Klipje
De zwarte trui 02 september 2020 18:47
Bidon van Flipke binnen de laatste 20 km is 20 sec straf.
Eqquipo 02 september 2020 20:01
Welke lulhannes van Quick Step gaat daar staan dan langs de weg binnen de 20km zone? En geeft dan de bidon niet via iemand anders aan Julian, maar direct aan hem.

Was hier dan sprake van 'een bewussie' zodat de ploeg morgen niet hoeft te werken. Het klinkt haast ondenkbaar. Of..
Horsie is back 02 september 2020 20:22
Of je Frank Lammers nu wel of niet (soms) irritant vindt en of je wel of niet een (natuurlijke) aversie kunt ontwikkelen jegens BN'ers. Deze prikker munt niet uit door doorwrochte wieleranalyses. Wel munt deze prikker uit door versluierend taalgebruik. Wat zou Jumbo in het voer stoppen? Groetjes van Innuendo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2020 20:29 door Horsie is back.
Horsie is back 02 september 2020 20:28
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bol is een tweedelijns sprinter die het moet
> hebben van een uitgedunde groep en/of oplopende
> laatste lijn.
>
> In de eerste etappe kwam ie ook al wat topsnelheid
> tekort.
>
> Maar 3e en 2e is niks om je voor te schamen
> natuurlijk.

Zijn topsnelheid (eerste etappe) was hoger dan dat van de winnaar. Ook was zijn gemiddelde snelheid over de laatste kilometer de hoogste.
Hij was slecht geplaatst aan het begin van de lange sprint.
Om massasprints te kunnen winnen moet je meer zijn dan een goede sprinter.
Je kunt bijvoorbeeld 31 keer een top-5 rijden en toch nooit winnen.
herbie 02 september 2020 20:31
Ron de Renner 02 september 2020 20:37
Alaphilippe gisteren na de etappe: "We zijn als ploeg niet in staat om dit ritme aan te houden, dus we zullen binnenkort ook niet meer de wedstrijd controleren. Dat is niet onze taak”.

....
Curzio 02 september 2020 20:42
Dat zal het wel zijn dan. Als het echt een ongelukje was, in deze etappe die je ook op het ontbijt van 's ochtends prima kon verwerken, dan had de jury het misschien wel weggepoetst aangezien het hier Alaphillipe betreft en er ook niks in beeld is geweest...
Curzio 02 september 2020 20:44
Deze prikker doorziet de maatschappij zo feilloos dat hij zich niet meer bezig hoeft te houden met prikken over wielrennen op een wielerprikbord. Frederik staat daarboven en verlicht ons af en toe goedgunstig met een flits van zijn inzichten over de wereld van nu. Pak het aan en drink het in.
Eqquipo 02 september 2020 20:55
[nos.nl]

de beelden



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2020 20:55 door Eqquipo.
Prikdude 02 september 2020 22:34
Toch nog moeten lachen om deze dieptrieste etappe. Gelukkig maar 20 minuten gekeken. Jammer dat de beleidsmakers de ronde met poep in hun ogen bekijken, anders zouden ze een drieweekse ronde toch niet meer kunnen verantwoorden.

Het enige experiment wat ze nog op drie weken zouden kunnen loslaten is een eerste anderhalve week met meerdere bergetappes en een tijdrit en daarna enkel nog klassiek/vlak werk. Die (mede door de 'laffe' renners/ploegen) gemaakte spanningsboog is al decennia geen reet meer aan.

Ben er vrij zeker van dat als je 2 zware Alpenetappes in het openingsweekend legt, maar het zwaartepunt in de slotweek, er op de eerste maandag alsnog 20 renners binnen twee minuten staan. Het riedeltje dat die drie weken doorwegen is achterhaald - door de perfecte begeleiding en zoals ze nu koersen bestaat de Tour effectief uit 2 weken. Wij worden echter opgezadeld met een nutteloze live trainingsweek vooraf. Zaterdag begint de Tour.
JW 02 september 2020 22:49
Overduidelijk.
Elke dag staat ook in het juryrapport de bevoorradingsregels vermeld (voor morgen: Tijdens de zesde etappe is bevoorrading toegestaan na 30 km tot aan het bord dat de laatste 15 km aangeeft.. En wordt bij overtreding aan zondigende renners de vaste boete van 200Sfrs en 20 sec tijdstraf opgelegd.
Frederik D. 02 september 2020 23:11
smiling smiley Als de rit niet boeit en ik toch een beetje kijk, dan dwalen de gedachten af naar andere onderwerpjes zoals Frank Lamlende. Misschien mis ik Dijkstra een beetje met zijn voorlezingen uit de reisgids. smiling smiley
Koppizoektwachtwoord 02 september 2020 23:29
Poels de strijdlustige, Alaphilippe nog een dag geel door de neus geboord. Zei daar iemand iets over een Franse jury?
Prikdude 02 september 2020 23:50
Thijs Zonneveld ~ Tim Hofman ~ Tom Dumoulin ~ Tijl Beckand.... als het ooit van een koter komt laat ik z'n naam niet met een T beginnen.

Groet, Tim Aigoual.
Prikdude 02 september 2020 23:53
Die strijdlust vandaag voor Poels was logisch. Net zoals hij gister voor Politt logisch was geweest. Alhoewel, eigenlijk komt ie al 5 dagen lang de kijker toe.
Horsie is back 03 september 2020 00:01
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch nog moeten lachen om deze dieptrieste etappe.
> Gelukkig maar 20 minuten gekeken. Jammer dat de
> beleidsmakers de ronde met poep in hun ogen
> bekijken, anders zouden ze een drieweekse ronde
> toch niet meer kunnen verantwoorden.
>
> Het enige experiment wat ze nog op drie weken
> zouden kunnen loslaten is een eerste anderhalve
> week met meerdere bergetappes en een tijdrit en
> daarna enkel nog klassiek/vlak werk. Die (mede
> door de 'laffe' renners/ploegen) gemaakte
> spanningsboog is al decennia geen reet meer aan.
>
> Ben er vrij zeker van dat als je 2 zware
> Alpenetappes in het openingsweekend legt, maar het
> zwaartepunt in de slotweek, er op de eerste
> maandag alsnog 20 renners binnen twee minuten
> staan. Het riedeltje dat die drie weken doorwegen
> is achterhaald - door de perfecte begeleiding en
> zoals ze nu koersen bestaat de Tour effectief uit
> 2 weken. Wij worden echter opgezadeld met een
> nutteloze live trainingsweek vooraf. Zaterdag
> begint de Tour.

Stel voor voortaan alleen TDF op tv te kunnen kijken als je minimaal de energie daarvoor levert via een generator. Kom je niet verder dan het wattage van de rode lantaarndrager, dan krijg je alleen maar die rode lantaarndrager te zien. Wil je Rogla zien, vul maar in. Zullen we eens kijken hoe snel je om je moeder roept! Mama, de tv doet weer raar.
Andere Peter 03 september 2020 02:13
Bron was NOS. Misschien niet volledig neutraal. Het was 10% om 5% en heel stabiel. Het is al een tijdje geleden. Ik kan het niet aantonen. Ik heb geen link ofzo. Ik heb het gewoon onthouden.

Die percentages zijn helemaal niet zo gek. Buiten de wielerniche zijn e niet zoveel wegzappers. Mien uit Assen of hoe heet ze uit Tiel, heeft gewoon de NOS aan. En zelfs hier geven wel eens Belgen aan dat ze wel eens variëren. Dan kun je best op 5% uitkomen.
Frederik D. 03 september 2020 07:56
De ergste T-beginners komen uit Brabant. Theo Maassen. Met zijn Lombroso kop. Puur criminele uitstraling. Maar vaak geestiger dan tien bovenrivierders bij elkaar.
Clavan 03 september 2020 09:13
Ach. Op mijn werk heb ik ook wel eens een offday. Laat de renners dat ook eens hebben. Gelukkig heb ik genoeg te doen en hoef ik niet verplicht 4 uur fietsen te kijken.
Clavan 03 september 2020 09:17
Yvon Jaspers.....met afstand het meest irritante wijf op de televisie. Sowieso moeten alle vrouwen gewoon in de keuken blijven staan en/of uitdagend op mijn bank liggen.
merijntje mortirolo 03 september 2020 09:18
-
Goed punt, dat laatste.

Ik droomde vannacht dat iemand het volgende tegen me zei:

Quote
Iemand
"We kijken nu naar de laatste trainingsweek. Niet naar de effectieve Tour.
Het is een gedrocht.
Een Canal Pride over asfalt."
valse trage 03 september 2020 10:30
grinning smiley inderdaad. Het is ook meer een soort Vuelta, inclusief de laagstaande zon.
Andere Peter 03 september 2020 12:05
Ook qua tijd in het jaar heb ik het idee dat de Vuelta bezig is. Ach, ik neem aan dat ze via de Pyreneën wel eindelijk Spanje in zullen gaan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen