Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ploeg-Contador daagt Froome, Quintana en Nibali uit ook de Giro te rijden

Gepost door JW 
JW 24 september 2014 10:43
Ploeg-Contador daagt Froome en Nibali uit ook de Giro te rijden


De ploegleiding van Tinkoff-Saxo hoopt dat Nairo Quintana, Vincenzo Nibali en Chris Froome in navolging van Alberto Contador volgend jaar ook deelnemen aan zowel de Giro d'Italia als de Tour de France.





Tinkoff-Saxo wil dat er een eerlijke strijd ontstaat tussen de beste klassementsrenners van deze generatie. Als Contadors concurrenten de Ronde van Italië overslaan en zich volledig richten op de Tour is het voor de Spanjaard bijna onmogelijk voor de dubbel te gaan.

"We hebben al overlegd met andere teams, op een heel informele manier", zegt teammanager Stefano Feltrin van Tinkoff-Saxo tegen Cyclingnews. "Wij denken dat de beste renners tegen elkaar moeten strijden in de grootste koersen. Volgens ons is dat heel logisch."



"Op die manier komen we erachter wie de sterkste renner is. Als Froome en Nibali ook de Giro rijden, dan heeft straks niemand een excuus."

Waar Contador zijn deelname aan de Giro vrijdag bevestigde, aarzelen zijn grootste rivalen. Sportdirecteur Giuseppe Martinelli van Astana zegt dat er pas in november wordt gesproken over 2015.

"De kans is wel groot dat Nibali zijn titel in de Tour verdedigt en dat Fabio Aru weer deelneemt aan de Giro."



Laf


Algemeen directeur Dave Brailsford van Team Sky laat weten dat de planning voor het nieuwe seizoen pas aan de orde is als de samenstelling van de ploeg duidelijk is.

Eigenaar Oleg Tinkov van Tinkoff-Saxo meldde dinsdagavond op Twitter dat hij Froome laf zou vinden als hij de Giro niet zou rijden.

"De grootste vier renners moeten eigenlijk een document ondertekenen waardoor ze verplicht zijn de drie grote rondes te rijden", legde Tinkov, die vaak provoceert, uit in een andere tweet. "We willen weten wie de nummer één is."

[Nu/nl]
Blueprint 24 september 2014 10:49
Mooie kerel, die Tinkov. Gaat niet gebeuren natuurlijk, maar hij genereert wel weer wat publiciteit.
rustdag 24 september 2014 11:55
Een Klassement opmaken over de drie grote rondes. Dat lijkt me wel wat. Maar de kans dat er met eentje onderweg wat gebeurt is natuurlijk vrij groot.
Blueprint 24 september 2014 13:20
Mogen Kreuziger en Majka dan overigens het hele jaar voor Contador knechten?
Cyclad 24 september 2014 13:25
Tinkoff zoekt weer eens duidelijk de publiciteit en probeert de oppositie uit hun tent te lokken.
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar ik moet er wel om lachen.
malheur 24 september 2014 15:35
Randdebielerij, zou gewoon met "hmmmm, wellicht jonguh, wellicht weet je" reageren.

Of toezeggen en dan 1 week vantevoren de kopman terugtrekken omwege een kuchje, veel plezier Alberto!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2014 15:38 door malheur.
malheur 24 september 2014 15:37
Vind het geen mooie kerel maar meer een ouwehoer die een erg onsympathieke 'fok het weet je, ik heb serieus genoeg geld'-vibe over zich heeft in veel van zijn tweets.

En dat is zonde want van alle grote mannen achter de wielerteams is hij volgens mij de grootste liefhebber, dat komt met dat gebral de hele tijd niet echt over.
Linkebal 24 september 2014 15:45
Als ze denken dat Contador een nadeel heeft ten opzichte van de concurrentie door de Giro te rijden, dan laten ze hem daar toch niet rijden?
Brieske 24 september 2014 20:58
Eens met Malheur, al kan ik er wel om lachen en ben ik blij met zo'n randdebiel in de sport.
Maar als manager heb je enigzins wel een voorbeeld functie, al is het maar voor je co-sponsoren.

Toen ik deze tweet van hem zag naar aanleiding van Boasson Hagen die niet voor hem wou tekenen haakte ik toch echt af.



Groet
Walnoot 25 september 2014 21:55
Leuk, doen! En dan kijken of ze een frisse Aru, Valverde, Rodriguez, Pinot, Wiggins etc. kunnen verslaan in de Tour. Wordt genieten!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen