Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

107th Tour de France (2.UWT) - rustdag 2 Isere

Gepost door Clavan 
Clavan 14 september 2020 10:05


Tour 2020: Overzicht prijzengeld na 15 etappes
1. Team Sunweb / 66.640 euro
2. Jumbo-Visma / 64.210 euro
3. Deceuninck-Quick-Step / 51.710 euro
4. UAE Emirates / 49.280 euro
5. Trek-Segafredo / 42.940 euro
6. AG2R La Mondiale / 34.320 euro
7. BORA-hansgrohe / 31.820 euro
8. Lotto Soudal / 29.470 euro
9. EF Pro Cycling / 27.660 euro
10. Astana / 25.110 euro
11. Mitchelton-Scott / 24.830 euro
12. CCC / 23.890 euro
13. Cofidis / 23.870 euro
14. B&B Hotels-Vital Concept / 22.590 euro
15. Groupama-FDJ / 14.930 euro
16. NTT Pro Cycling / 14.250 euro
17. Israel Start-Up Nation / 12.210 euro
18. Total Direct Energie / 12.180 euro
19. Movistar / 10.250 euro
20. INEOS Grenadiers / 9.530 euro
21. Bahrain McLaren / 7.690 euro
22. Arkéa-Samsic / 5.220 euro
Totaal prijzengeld na 9 etappes: 604.600 euro

Verschillen tussen de favorieten
1. Primož Roglič (Jumbo-Visma)
2. Tadej Pogačar (UAE Emirates) op 40s
3. Rigoberto Urán (EF Pro Cycling) op 1m34s
4. Miguel Ángel López (Astana) op 1m45s
5. Adam Yates (Mitchelton-Scott) op 2m03s
6. Richie Porte (Trek-Segafredo) op 2m13s
7. Mikel Landa (Bahrain McLaren) op 2m16s
8. Enric Mas (Movistar) op 3m15s
9. Nairo Quintana (Arkéa-Samsic) op 5m08s
10. om Dumoulin (Jumbo-Visma) op 5m12s

11. Guillaume Martin (Cofidis) op 6m45s
12. Alejandro Valverde (Movistar) op 6m52s
13. Egan Bernal (INEOS Grenadiers) op 8m25s
14. Damiano Caruso (Bahrain McLaren) op 9m02s

De rest van de vooraf genoemde favorieten voor het algemeen klassement heeft al meer dan een half uur achterstand op de gele trui. Na plek 22 in het klassement is de achterstand al meer dan een uur op Roglič.

Deze favorieten behaalden bonificatieseconden
Tadej Pogačar (UAE Emirates) +28 seconden
Primož Roglič (Jumbo-Visma) +27 seconden
Adam Yates (Mitchelton-Scott) +12 seconden
Richie Porte (Trek-Segafredo) +4 seconden
Guillaume Martin (Cofidis) +4 seconden

Bron: WF



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2020 10:05 door Clavan.
Heisenberg 14 september 2020 10:48
De laatste 25 meter van gisteren deden me voor het eerst twijfelen over Roglic. Duidelijk dat de Sloven het sterkst zijn deze ronde, maar gisteren leek Pogacar mij voor het eerst beter. UAE heeft geen ploeg om Roglic ergens pijn te doen, dus Pogacar blijft waarschijnlijk in het wiel van Roglic en probeert in de finales nog wat terug te nemen. Dan wordt de tijdrit beslissend. In het Sloveens kampioenschap won Pogacar met 9" voorsprong de klimtijdrit.

Porte, Uran, Landa, Lopez lijken allemaal al heel tevreden te zijn met een ereplaats. Deze renners hebben, als ik goed heb geteld, tot nu toe 0 pogingen gedaan om de gele trui aan te vallen. Hopelijk komt van deze renners nog wat avontuurlijk koersgedrag. Bijvoorbeeld Astana en EF1 die niet voor de ontsnapping gaan, maar vanaf kilometer 1 de koers hard maken (dinsdag en donderdag zijn hiervoor goede kansen).
Clavan 14 september 2020 10:54
Op het Sloveens kampioenschap wisselde Pogacar wel van fiets en Roglic niet in de klimtijdrit.
Wanny 14 september 2020 11:34
Met het wegvallen van Ineos is de Tour verworden tot een tweestrijd tussen Roglic met zijn gele trein en Pogacar in zijn eentje. Daar wordt de ronde niet spectaculairder van.

Pogacar neemt het risico niet van ver aan te gaan. Hij zal misschien woensdag proberen nog wat te sprokkelen om zo binnen schootsafstand te komen voor de tijdrit. De rest heeft de kwaliteiten (en misschien ook het lef) niet voor een aanval.

Hopelijk gaat iemand toch nog verrassen en krijgen we nog wat echte strijd om het geel.
Ziender Ogen 14 september 2020 11:47
Vergeet Corona niet, die wordt sterker deze tour.Dat is er één met een lange adem en kan weleens een verrassings aanval plaatsen in de slotweek...
veluweracer 14 september 2020 11:49
Die lef ontbreekt omdat men zijn 6de of 7de plek in AK niet wil verspelen. Maar daarmee win je ook niets. Het is net als beurshandel. Je zult risico's moeten nemen om een succesje te boeken. Altijd maar die veilige handeltjes leveren je een belegde boterham op maar voor iets meer moet je dieper durven gaan.
Wanny 14 september 2020 12:02
Het is misschien niet alleen lef, maar ook kwaliteit. Als je niet veel harder kunt dan Dumoulin gisteren op kop reed, dan houdt t op.

De concurrentie is ook vrij mager, zeker nu Bernal is weggevallen.

Lopez en Landa zijn jongens voor plek 4 tm 6. Porte is 35. Adam Yates is ook geen grote rondewinnaar. Had van Quintana wel wat meer verwacht, maar hij is toch niet zo goed als ie in het voorjaar leek.
El Chaba 14 september 2020 12:08
[twitter.com]

Ik haat rustdagen!
El Chaba 14 september 2020 12:10
Quintana natuurlijk een keer flink gevallen in de voorbereiding (twee weken niet op de fiets) en gisteren weer met Bardet behoorlijk hard gevallen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2020 12:10 door El Chaba.
Slimmerd 14 september 2020 12:11
Met dank aan ploeggenoot Anacona
De zwarte trui 14 september 2020 12:15
Uran sluipt ook weer naar een podiumplek zo. Kijkend naar zijn erelijst moet of Roglic of Pogacar nog wel door het ijs zakken dan. Uran is zo'n beetje de Colombiaanse poupou, wat een 2e plaatsen!

Het zijn natuurlijk dagkoersen, maar Roglic zal de zege gisteren niet uit weelde aan Pogacar hebben gelaten. Waar bij de vorige aankost bergop Roglic duidelijk beter was. Ik ben benieuwd of de jonge garde all-in gaat of al boni seconden snoepend het op de tijdrit aan laat komen.
JW 14 september 2020 12:49
Het lijkt me in elk geval goed voor de sport dat Sky/Ineos eindelijk wordt afgelost als Tourwinnaar.

Maar een superspannende Tour is het tot nu toe niet, en dreigt het ook niet te worden.
JumboVisma is daarvoor te sterk als team, en de enig overgebleven tegenstander maakt alleen kans op eindwinst als hij tot de voorlaatste dag in het wiel van Roglic blijft en het aan laat komen op de tijdrit. Dat Roglic serieuze pogingen gaat doen om al eerder de strijd te beslissen geloof ik na gisteren niet meer in. Voor de gele trui dreigt zo een saaie laatste week.

Voor de neutrale kijker was deze Tour waarschijnlijk een stuk spannender geworden als Pinot en Buchmann niet door valpartijen machteloos waren geworden. Dat zijn ook mannen die het in een koers aandurven om aan te vallen (met het risico strijdend ten onder te gaan).

Als teams van de overgebleven klassementsrenners zouden gaan samenwerken om vanaf de start eendrachtig TJV te bestoken zou de gele brigade in problemen kunnen worden gebracht. Zeker als TJV overal zo op reageert als afgelopen week., terwijl toen geen enkele concurrent ook maar enig gevaar stichtte ! Zulke aanvallen kunnen in elk geval een eventuele mindere dag van Roglic aan het licht brengen. Maar in de slotweek rijden de in de top gebleven renners vooral voor behoud van hun klassement.

Het zal zeker een knappe prestatie van TJV zijn als ze op deze manier de Tour winnen !
Maar het zal me niet tot laaiend enthousiasme brengen.
Cecchini 14 september 2020 12:58
Buchmann ? Pinot akkoord. Landa en Lopez durfden in het verleden ook nog wel iets.
Cecchini 14 september 2020 13:00
Het mooiste deze Tour was toch wel het optreden van de Sunweg ploeg met in de hoofdrol Marc Hirschi. Luister daarvoor ook naar het prachtige verhaal van Frank Heinen. Een verhaal over dalen.

[nos.nl]
Frederik D. 14 september 2020 13:04
Maar nooit op één paard wedden.
Ziender Ogen 14 september 2020 13:10
Jumbo is de nieuwe Sky/Ineos. Weet niet of ik hier enthousiast van wordt.

Het parcours van dit jaar is geweldig trouwens. Mijn verwachting was dat er grotere tijdsverschillen zouden zijn in de etappes.
Ziender Ogen 14 september 2020 13:12
Over gisteren. Kuss was de laatste man naar mijn mening was het de bedoeling dat hij de etappe mocht winnen op zijn verjaardag.
Luijt 14 september 2020 13:14
Dank Clavan voor het openingstopic en dan met name voor de foto.
Ziender Ogen 14 september 2020 13:17
Mooie foto. Er is duidelijke sprake van waaier vorming...
Ziender Ogen 14 september 2020 13:21
Ik zie één oud racefiets frame in het midden en die is op ramkoers...
Horsie is back 14 september 2020 13:33
Ik zie alleen maar een paar Jumbo bakfietsen to deliver the goods. Jammer genoeg staat die van Dylan G. er niet tussen. Nog geen bericht gehad van paparazzo hectometer paal 141.
prikker1123 14 september 2020 13:38
altijd moeilijk om ergens enthousiast van te worden als de tour een eendaagse wedstrijd was zou ik wel de manier van sunweb mooi vinden.
1 etappe gekregen van een oud ploegmaat dan kijk je verder de beste van sunweb 57 ste misschien moet je om strijd te krijgen na 1 week de slechtste ploeg in het ploegenklsssement weg sturen en de dag daarop en daarop.
vind nu dat de tour waar het omgaat algemeen klassement niet de waarde krijgt dat die gene verdiend die top 10 staat.
terwijl mensen over de aanvallende manier van sommige ploegen praten.
El Chaba 14 september 2020 13:47
Indien mogelijk houden ze in het treintje ook altijd één mannetje achter Roglic - en dat is altijd degene, die als laatste man voor Roglic - de kar moet trekken. En dat is omdat als Roglic mechanische pech krijgt, er altijd iemand achter hem rijdt die dat kan zien en dus sneller hulp kan bieden, dan iemand die voor hem rijdt en dat niet zo snel in de gaten heeft.

Zo dus: 6, 5, 4, 3, 1, 2.
Prikdude 14 september 2020 14:33
Morgen weer enkel betrapte stafleden?
Wanny 14 september 2020 15:03
Een goede Pinot wordt inderdaad wel node gemist. Die vliegt er altijd lekker in. Zo'n renner heb je nu niet, in ieder geval niet van de kwaliteit van Pinot.

Ten opzichte van andere jaren is het oude wijn in nieuwe zakken. Jumbo-Visma doet precies wat Ineos jaren heeft gedaan. Toen hadden we vrijwel allemaal een hekel aan Ineos omdat ze de ronde lam legden. Ik krijg nu hetzelfde met TJV, hoewel ik het knap vind dat ze zo sterk zijn en ik er waarschijnlijk ook heel anders in gestaan had als Dumoulin het geel droeg.

Wellicht is de conclusie dat de Tour eigenlijk niet zo heel leuk meer is en het meer van de sfeer er omheen en de rijke historie moet hebben. Qua koers is de Giro doorgaans veel interessanter en ik kijk ook liever een paar mooie klassiekers dan de Tour.

Overigens wel complimenten voor Sunweb. Dat is de leukste ploeg van de ronde.
JW 14 september 2020 15:19
Eindhovuh 14 september 2020 15:50
Ik heb overigens het idee dat in Nederland de mensen nog niet heel enthousiast zijn over een mogelijke tourwinst van Roglic.
Wanny 14 september 2020 15:59
Ik denk dat de meerderheid van de mensen in Nederland helemaal niet weet dat Roglic de Tour weleens kan gaan winnen.
prikker1123 14 september 2020 16:18
net zo min dat sunweb een zwitserse ploeg is met een duits licentie.
Ron de Renner 14 september 2020 17:41
De vraag is of je dit een echte klimtijdrit kan noemen. Het is 30km min of meer vlak en dan 6 km klimmen.
Curzio 14 september 2020 17:43
Pinot was vooral vorig jaar goed, maar in de jaren daarvoor toch ook op z'n best een aanklamper en anders een losser?
Lopez en Landa zijn allebei onvoorspelbare renners die niet slechter hoeven te zijn in de derde week en die in het verleden wel eens een langere aanval hebben opgezet (voor de slotklim of aan het begin van de slotklim). Lijken mij zeker niet zoveel mindere mannen hiervoor dan Pinot of Buchmann. Yates durft dat ook wel.
Kijk, dat we van Uran niks hoeven te verwachten dat is duidelijk.
Horsie is back 14 september 2020 17:48
Ron de Renner Schreef:
-------------------------------------------------------
> De vraag is of je dit een echte klimtijdrit kan
> noemen. Het is 30km min of meer vlak en dan 6 km
> klimmen.

Ha, die Ron. Lang geleden. En dan duurt de klim ook nog maar een stief kwartiertje. Beste tijd van Fabio Aru, de ongeluksvogel. De wijzers zullen weer uitslaan.
Horsie is back 14 september 2020 17:56
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar nooit op één paard wedden.

Paardenverstand moet hier voor een oplossing zorgen, wanneer een mooie uitbaatster in de handen van een geldwoekeraar komt.
Uiteindelijk wordt toch op één paard gewed en is paardendokter Hackenbush uiteindelijk de man op de juiste plaats.
prikker1123 14 september 2020 18:03
blijft inherent aan het wielrennen verbonden.
El Chaba 14 september 2020 18:12
Nou, dat denk ik toch wel. Volgens mijn onderschat je de nieuwswaarde van de Tour en dan bedoel ik niet alleen op sportgebied. In elk dagelijks journaal op elke Nederlandse zender wordt er kort verslag van de Touretappe gedaan. Zelfs mijn nul in sport geïnteresseerde moeder van 77 jaar oud weet het. winking smiley
veluweracer 14 september 2020 18:35
Geen koers, wel Radio Tour.

[www.nporadio1.nl]
prikker1123 14 september 2020 18:46
jumbo mag door
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2020 18:49 door prikker1123.
El Chaba 14 september 2020 18:47
cyclingfreakske is terug! smiling smiley
Wanny 14 september 2020 18:58
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nou, dat denk ik toch wel. Volgens mijn onderschat
> je de nieuwswaarde van de Tour en dan bedoel ik
> niet alleen op sportgebied. In elk dagelijks
> journaal op elke Nederlandse zender wordt er kort
> verslag van de Touretappe gedaan. Zelfs mijn nul
> in sport geïnteresseerde moeder van 77 jaar oud
> weet het. winking smiley

Ik geloof nooit dat er 9 miljoen Nederlanders zijn die Roglic kennen. Laat staan dat ze weten dat ie de Tour aan t winnen is.
Andere Peter 14 september 2020 19:17
veluweracer 14 september 2020 19:32
Het is ook 'die Sloveen of wat is het?'
Andere Peter 14 september 2020 19:36
Ik heb het idee dat Porte naar die podiumplek sluipt. Ik heb jarenlang gedacht dat ik dat nooit zou zeggen.
JW 14 september 2020 19:48
De ploeg van Pozacar mag gelukkig ook doorgaan.
prikker1123 14 september 2020 20:16
we hebben in nederland 6000 mensen(denk aan ouders begeleiding) die op een of andere manier met wedstrijd wielrennen te maken hebben .en 800000 wieletjesplakkers en die geven hier een mening.
Horsie is back 14 september 2020 20:33
prikker1123 Schreef:
-------------------------------------------------------
> we hebben in nederland 6000 mensen(denk aan ouders
> begeleiding) die op een of andere manier met
> wedstrijd wielrennen te maken hebben .en 800000
> wieletjesplakkers en die geven hier een mening.

Er zijn hier toch maar 8000 mensen die lezen en toch nog geen 5% ervan, die daadwerkelijk bijdragen?

Als prikker inderdaad cyclingfreakste is, zoals El Chaba beweert, dan is ie toch erg kort van stof geworden.
Inigo 14 september 2020 21:42
Heinen schrijft prachtige stukken. Mooie afsluiter van de Avondetappe telkens
Frederik D. 14 september 2020 23:22
CF schrijft heel anders. smiling smiley
Horsie is back 14 september 2020 23:42
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> CF schrijft heel anders. smiling smiley

Best jammer toch, dat deze prik geen head-to-head reacties tussen prikkers registreert. Eenzijdig of tweezijdig. Unilateraal of bilateraal in Frederik D. terminologie. Slimmerd is uiteraard de koning van de unilaterale bijdragen. winking smiley
Frederik D. 15 september 2020 09:26
Slimmerd is onze prikbordcommentator. Dus hij moet zelfs unilateraal zijn. smiling smiley
Horsie is back 15 september 2020 12:15
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Slimmerd is onze prikbordcommentator. Dus hij moet
> zelfs unilateraal zijn. smiling smiley

Hij duldt anders weinig tegenspraak. smiling smiley
El Chaba 15 september 2020 12:44
En jij hoort bij die 6000 neem ik aan?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen