Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kruijswijk als kopman van Jumbo-Visma naar Giro, Laurens De Plus niet in selectie

Gepost door Ulrich A. Boschwitz 
Ulrich A. Boschwitz 17 september 2020 06:39
Quote

Kruijswijk als kopman van Jumbo-Visma naar Giro, Laurens De Plus niet in selectie



Steven Kruijswijk vertrekt volgende maand als kopman van wielerploeg Jumbo-Visma in de Giro d’Italia. De 33-jarige Nederlander zou eigenlijk een van de drie kopmannen zijn in de Tour de France, maar blesseerde zich kort voor het begin van de Tour bij een val in het Critérium du Dauphiné. Kruijswijk verblijft momenteel met een groot deel van de Giroploeg voor een hoogtestage in het Franse Tignes.

“Ik merk dat ik beter en beter word. Mijn schouder is nog niet volledig hersteld, maar ik kan mijn trainingen gewoon doen”, liet Kruijswijk weten. “Het ziet er goed uit en ik kijk uit naar de Giro. In de eerste week ligt meteen een aankomst bergop. Dan weet ik meteen waar ik sta. Ik hoop tegen die tijd volledig fit te zijn zodat we voor een goed klassement kunnen gaan.”

Kruijswijk leek in 2016 op weg naar de eindzege in de Giro, maar ging als drager van de roze leiderstrui twee dagen voor het einde onderuit. Hij sloot die ronde af als vierde. Vorig jaar werd Kruijswijk derde in de Tour de France.

“Ons doel in de Giro is een zo goed mogelijk klassement voor Steven. Daarop is de ploeg samengesteld. We kunnen hem op verschillende fronten helpen”, zei ploegleider Addy Engels. Aanvankelijk zou Dylan Groenewegen de Giro rijden, maar de sprinter wordt door zijn ploeg aan de kant gehouden sinds hij zijn landgenoot Fabio Jakobsen in de Ronde van Polen in de hekken reed. De sprinter van Deceuninck - Quick-Step hield daar zware verwondingen aan over. Groenewegen, die mogelijk nog sancties kan verwachten, brak bij de val een sleutelbeen.

Kruijswijk krijgt in Italië gezelschap van één renner die nu in de Tour de France actief is: de Duitser Tony Martin. Onze landgenoot Laurens De Plus viel af voor de Giro; hij is nog steeds niet fit genoeg. De ploeg van Jumbo-Visma voor de Giro bestaat verder uit de Nederlanders Koen Bouwman, Antwan Tolhoek en Jos van Emden, de Duitser Christoph Pfingsten, de Noor Tobias Foss en de Australiër Chris Harper. De Giro, uitgesteld vanwege de coronapandemie, begint op 3 oktober.


[www.nieuwsblad.be]

Erg jammer dat de Giro voor Laurentius te vroeg komt. Want hij is misschien wel de beste klimmer van Jumbo en zou als kopman daarom een grote kans maken op eindwinst.
Nelis! 17 september 2020 07:47
Ik ben erg benieuwd naar Kruijswijk, leuk om hem weer in de Giro aan het werk te zien!

Wat heeft De Plus eigenlijk? Raar dat hij niks meer rijdt.
Slimmerd 17 september 2020 08:09
Een contract bij Ineos toch?

UAE Tour (?) verlaten met darmklachten dacht ik, maar die duren toch geen zeven maanden mag ook hopen!?
Fcdh 17 september 2020 08:19
Logische selectie en redelijke ondersteuning nog voor Steven alleen bij een groep van +/- 20 man bergop zal hij alleen zitten of Tolhoek moet een stap gezet hebben.
Ben wel benieuwd naar Foss eerlijk gezegd, groot allround talent waar we nog niet veel van gezien hebben.
Vingegaard dus naar de Vuelta neem ik aan? Met Dumoulin als kopman?
Eindhovuh 17 september 2020 08:59
Wordt de Plus hier gewoon gepiepeld? Of echt niet fit? Dan past hij zich wel erg snel aan aan zijn nieuwe team.
Clavan 17 september 2020 09:04
Fysieke ongemakken. Dat klinkt heel vaag
Luijt 17 september 2020 09:28
De Giro, o ja.
Eqquipo 17 september 2020 09:34
Als de Ketonen-bom verkeerd valt. Dumoulin had er ook een maand of 4(?) last van.
Tinuz 17 september 2020 15:43
De Plus heeft zijn hand overspeeld, is mijn indruk. Dom van 'm.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen