Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

107th Tour de France (2.UWT) Stage 19 » Bourg-en-Bresse › Champagnole (166.5k)

Gepost door Clavan 
Clavan 17 september 2020 21:08




Uitslag 18e etappe Tour de France 2020
1. Michal Kwiatkowski (Pol)
2. Richard Carapaz (Ecu)
3. Wout van Aert (Bel) + 1.51
4. Primoz Roglic (Slo) + 1.53
5. Tadej Pogacar (Slo) z.t.
6. Richie Porte (Aus) + 1.54
7. Enric Mas (Spa) z.t.
8. Mikel Landa (Spa) z.t.
9. Damiano Caruso (Ita) z.t.
10. Tom Dumoulin (Ned) z.t.

12. Miguel Ángel López (Col) + 1.54
17. Adam Yates (Gcool smiley + 4.34
19. Rigoberto Uran (Col) z.t.
20. Alejandro Valverde (Spa) z.t.

GC after stage 18
1. Primoz Roglic (Slo)
2. Tadej Pogacar (Slo) + 0.57
3. Miguel Ángel López (Col) + 1.27
4. Richie Porte (Aus) + 3.06
5. Mikel Landa (Spa) + 3.28
6. Enric Mas (Spa) + 4.19
7. Adam Yates (Gcool smiley + 5.55
8. Rigoberto Uran (Col) + 6.05
9. Tom Dumoulin (Ned) + 7.24
10. Alejandro Valverde (Spa) + 12.12

In de 19e etappe worden sprinters die de Pyreneeën, Jura en Alpen hebben overleefd beloond. Ze mogen in Champagnole hun talenten tonen na een glooiende rit die 160 kilometer eerder in Bourg-en-Bresse start.

Bourg-en-Bresse, dat in de uitlopers van de Jura ligt, organiseerde de afgelopen jaren wel vaker een etappestart in de Ronde van Frankrijk. In 2016 ging de race naar Culoz, waar Jarlinson Pantano en Rafal Majka om de ritzege streden. De vorig jaar afgezwaaide Colombiaan – nadat hij even daarvoor positief testte op EPO – ging er met de buit vandoor. Twee jaar voordien vertrokken de renners vanuit Bourg-en-Bresse voor een etappe naar Saint-Étienne, waar Alexander Kristoff Peter Sagan en Arnaud Demaré erop legde in de sprint.

Gingen die etappes zuidwaarts, nu zetten de renners over glooiende wegen koers naar het noorden. De finish is in Champagnole, dat volgens het lokale toeristenbureau de Parel van de Jura is. Het stadje ligt aan de rivier de Ain en aan de voet van Mont Rivel. De sprinters hoeven niet te vrezen dat ze daaroverheen moeten, want de finish is redelijk rechttoe rechtaan.

De eerste drie renners aan de meet krijgen 10, 6 en 4 bonificatieseconden.

De 19e etappe van de Tour start om 13.30 uur en de race finisht naar verwachting rond 17.40 uur.

Bron: CW, Letour, Touretappe

P.s. dit weekend ben ik op pad/fiets op en nabij de Holterberg. Met zonder digitale middelen dus qua openingstopics was dit mijn laatste voor de Tour2020. Hup Puck Moonen hup Koers
JW 17 september 2020 21:31
Je mag op pad, de Tour is voorbij.
Heel erg bedankt voor de prachtige openingstopics !!
En een fijn week-end
Eqquipo 17 september 2020 21:38
Hoe is het met Puck eigenlijk?!
Clavan 17 september 2020 21:42
Haar Cols zijn nog Hors Category. Maar of ze nog fietst........ boeiuh
Nelis! 17 september 2020 21:42
Bedankt Clavan, en veel plezier!
valse trage 17 september 2020 21:55
Als ze niet meer fietst is de kans groot dat haar cols nog hoger zijn geworden.
Orakel 17 september 2020 22:24
Goed gedaan Clavan, bedankt !
Luijt 18 september 2020 00:47
Clavan, geniet ervan!
Hup Clavan, hup Puck!
tvm 18 september 2020 08:19
Kan Bora oorlog maken en Sagan de laatste strohalm geven voor het groen?
Slimmerd 18 september 2020 08:23
Ik zou het als Bora meer zien als de laatste kans op een ritzege
Heisenberg 18 september 2020 09:22
Extra ritzege dan. Groen gaat inderdaad niet gebeuren. Daar zijn Bennett en zijn ploeg te sterk voor.
Sub Culture 18 september 2020 09:35
Bennett en zijn ploeg te sterk of Sagan niet goed genoeg?

Die fletse sprintjes van Sagan waarbij hij zelfs niet tussen Bennett en Morkov lijkt te kunnen komen lijken mij wat sprokkelwerk anticiperend op 'die Bennett geeft vroeg of laat toch op deze Tour'
Wanny 18 september 2020 09:39
Sagan heeft zijn explosiviteit totaal verloren. Ziet er allemaal erg log uit wat ie doet.
Slimmerd 18 september 2020 10:12
Laatste kans ritzege van Sagan (en voor Bora in deze Tour) eye rolling smiley
Horsie is back 18 september 2020 12:12
Nu Clavan zijn champagnole en joie de vivre heeft meegenomen toch even over het bergop rijden in galop.
Om te sparen niet meteen achter de Lokführer plaats gaan nemen, maar daar weer achter.

Helling van 8% en snelheid van 22 km/h.
De wattages zijn achtereenvolgens: 471-469-443-439-437-436-437.

Uiteraard becijferd door Bert Blocken. Twitter.

Overigens zou Eddy Merckx vroeger op een standaard baanfiets 52 km/h (473W) hebben kunnen rijden.
Remko 18 september 2020 13:03
Zou mooi zijn als Wout vandaag nog zou kunnen winnen. Nadeel, voor de rest van seizoen wielrennen volgen via Eurosport of NOS. Wuyts zal immers nog meer onzin gaan uitslaan. Komt in de buurt van ‘koppel stronken’ van Boonen. Adoratie in het kwadraat.
Slimmerd 18 september 2020 13:08
Slimmerd 18 september 2020 13:38
DNS Castroviejo
Spaak 18 september 2020 14:10
Zonde, had morgen wellicht mee kunnen strijden voor een mooie klassering.
Spaak 18 september 2020 14:11
DNF Pöstlberger
De zwarte trui 18 september 2020 14:24
Wesp. Welke Amerikaan...?
Prikdude 18 september 2020 14:28
Michelle Pfeiffer?

Ik lees net dat het een bij was. Al lijkt Postlberger me geen entomoloog
Frederik D. 18 september 2020 14:41
Een bijensteek kan heel vervelend zijn.
Frederik D. 18 september 2020 14:43
Ik had je morgen willen lezen over de tijdrit. Maar toch bedankt voor je mooie openingen. Geniet van je uitje en eventueel van de uitjes in de salade. smiling smiley
Heisenberg 18 september 2020 14:52
Cavagna gooit weer eens met zijn krachten. Hele sterke renner, maar zijn tactiek is onbegrijpelijk.
Sub Culture 18 september 2020 15:02
Training voor de WK tijdrit.
Prikdude 18 september 2020 16:37
Plots een levendige rit.

Bora die rijdt, maar op het hellende stuk richting tussensprint van de kop verdwijnt. Rolland, Cosnefroy en Rowe die de oversteek naar Cavagna maken. Asgreen, Morkov, Bennett, Trentin en Sagan die na de tussensprint doortrekken. Dan gecounterd door een sterke Sunweb (Soren Kragh?). Nu een andere groep van een renner of 10 die richting de vier koplopers rijdt terwijl er in het peleton zonder erg gevallen wordt.

O.a. mee: Van Avermaet, Soren Kragh, Politt, Declerq, Stuyven, Madouas, C. Pedersen.... Sunweb vooralsnog enkel om de sprint van Bol af te dekken.
Prikdude 18 september 2020 16:38
Bora rijdt het dicht met Kämna en Schachmann.
Prikdude 18 september 2020 16:57
Rowe, Sagan, Naesen, Bennett, Devenyns, Stuyven, Van Avermaet, Trentin, Bauer, Mezgec, Arndt en Kragh Andersen zijn weg gekomen en gaan het uitmaken.

21.2 km te gaan en 2'30 voorsprong.
Curzio 18 september 2020 19:04
Blijft lang spannend vandaag.
Heisenberg 18 september 2020 19:57
Inderdaad, maar de kans is 1 op 3 dat een Belg wint.
Heisenberg 18 september 2020 19:59
Ik zou alleen die Deen geen vijf meter geven. Dan is hij weg.
Heisenberg 18 september 2020 19:59
Ik bedoel natuurlijk ribbedebie.
Museeuw 18 september 2020 20:15
Gelukkig kon van Avermaet z'n ploeggenoot weer de schuld geven.
Prikdude 18 september 2020 20:58
Vond het best een amusant ritje. Leuker dan 75% van de andere ritten deze Tour, alleen jammer dat bij de eerste aanvallende pedaalwenteling van Soren Kragh de spanning weg was.

Het leukste aan koers blijft toch tactiek en daar was vandaag genoeg van te zien. Zowel miserabele (Bora), als fabuleuze (Sunweb). En Deceuninck vervulde een sleutelrol door constant sterke vertegenwoordigdheid, geheel onthoudend om de ritzege.

Bora had wel enigszins de pech dat Postlbergers kaaktube lek reed, maar leek ook zonder duidelijk plan op pad. De hele dag op kop achter Cavagna en dan niet doorpakken op het lastige stuk richting de tussensprint? Om vervolgens Sagan als een soort Slowaakse piñata eenzaam de kopgroep in te sturen.

In een half uur hommeles deed Sunweb alles goed. Zich verschuilen achter de zogenaamd onaantastbare sprinter Bol en enkel meespringen. Nadat Soren Kragh met een deftige versnelling het gat met de post-tussensprint groep met o.a. Bennett en Sagan had gedicht (en lam gelegd), had men moeten weten dat hij in de gaten gehouden moest worden vandaag.

En juist dat deed niemand. Intelligente Tour van Sunweb, die een beetje doet denken aan de 3 ritzeges van Dekker in 2000. Daar dat hele klassementsrijden een steeds verstikkender niemendalletje is geworden qua kijkbeleving, is het prima schikken in een dergelijk amusante etappe om des keizers baard.

Voor nu rest eenieder te zeggen: Go Ritchie!
Nelis! 18 september 2020 21:11
Curzio 18 september 2020 21:19
Sunweb had ook exact de juiste twee mannen mee. Renners als Van Avermaet en Naesen, maar ook Devenyns en Bauer, hadden natuurlijk moeten reageren toen Kragh aanzette, als ze hadden gekund. Als ze niet konden, dan ook niet zeuren. Sagan reed teveel op Bennett en durft ook niet te pokeren als Trentin aan gaat.

Voor een vlakke etappe was het natuurlijk wel amusant, maar als ik dan toch klassieker-renners in beeld heb, dan graag in een klassieker.
Nomath 18 september 2020 21:45
Ik vind dat gehak op Wuijts heel schizofreen. Als je de man niet lust, zet dan een andere zender op. Het is een teken dat de Nederlandse druivenoogst deze tour wel erg zuur is.
Wuijts heeft gelijk dat Van Aert deze tour veel meer heeft geïmponeerd dan onze Jumbo renners. Het zou me niet verbazen als hij morgen sneller is dan Dumoulin. En als Van Aert het morgen kalm-aan doet, dan klopt hij Dumoulin in de WK-tijdrit.
Curzio 18 september 2020 22:15
Wuyts zei vandaag dat Jasper de Buyst op de Champs Elysees zou kunnen winnen als Kluge het gat laat vallen. Hij sprak hier serieus over. Het is te gek voor woorden.

Ter info: ik neem de etappe vaak op en dan kies je van tevoren een zender. Gisteren was het de NOS, vandaag Sporza.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2020 22:16 door Curzio.
Prikdude 19 september 2020 13:15
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sagan reed teveel op Bennett
Curzio 19 september 2020 14:56
Ik snap je punt. Maar Bennett heeft al een etappe en het groen, dus dat hij op Sagan rijdt vind ik niet heel onlogisch. Sagan daarentegen had eigenlijk zijn laatste reeele kans iets van deze Tour te maken. Maar hij en Bora pakken het deze ronde vaak halfslachtig aan. Hij had ook de tussensprint kunnen laten lopen, bijvoorbeeld, en met name niet op Trentin reageren. Bora had Schachmann of Kemna kunnen sparen (ook de dagenervoor al) om misschien iets te forceren of om de groep te controleren zodat Sagan iig voor de etappe had kunnen strijden ipv voor punten waar hij niks mee opschiet.
Andere Peter 19 september 2020 16:24
Ik had de associatie met Erik Dekker ook. Omdat die zeges zo klasserijk, zo onontkoombaar leken. Omdat je het gevoel kreeg, dat die eerste zege, de tweede en de derde waarschijnlijker maakten. SKA werd geholpen doordat hij al een zege op zak had.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen