Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

98th Giro d'Italia (2.UWT) 20e etappe 98th Giro d'Italia (2.UWT) Sint Vincent › Sestriere (196k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 29 mei 2015 23:56








Uitslag 19e etappe



1. Fabio Aru (Astana) in 6u24m13s
2.Ryder Hesjedal (Cannondale-Garmin) op 28s
3.Rigobert Uran (Etixx-Quick-Step) op 1m10
4.Tanel Kangert (Astana) op 1m18s
5.Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) in z.t.
6. Alberto Contador (Tinkoff-Saxo) in z.t.
7. Mikel Landa (Astana) in z.t.
8. Leopold König (Sky) in 1m21s
9. Mikel Nieve (Sky) op op 1m24s
10.Alexandre Geniez (FDJ) op 2m24s

Algemeen Klassement

1. Alberto Contador (Tinkoff-Saxo) op
2.Fabio Aru (Astana) op 4m37s
3. Mikel Landa (Astana) op 5m15s
4. Andrey Amador (Movistar) op 8m10s
5. Leopold König (Sky) op 10m47s
6. Yuri Trofimov (Katusha) op 11m11s
7. Ryder Hesjedal (Cannondale-Garmin) op 12m05s
8. Damiano Caruso (BMC) op 12m14s
9. Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) op 12m53s
10.Alexandre Geniez (FDJ) op 15m07s

Cecchini 30 mei 2015 00:11
Hedendaagse geschiedschrijving



Drie weken geleden bij de start van de Giro had ik er niet overdreven veel van verwacht, maar wat een spektakel bleek de Giro van 2015. Er lag een fantastisch parcours, zo bleek toen het peloton éénmaal op drift was geraakt. Er was geen overdreven aaneenrijging van saaie vlakke etappes (Cippolini was ver weg), de aanvallende instelling van de coureurs was om een puntje aan te zuigen, en een werkelijk fenomenale Alberto Contador was de kers op de taart.

Maar de grootste verrassing voor mij was Steven Kruijswijk. Drie jaar geleden had ik op basis van zijn Giro en de daaropvolgende Ronde van Zwitserland het gevoel, dat Nederland weer een groot Ronde renner in zijn midden had. Robert Gesink en Bauke Mollema hadden op basis van hun resultaten bij de amateurs (i.t.t. Kruijswijk) grote verwachtingen geschapen bij de Nederlandse fans, maar zijn op het Ronde gebied inmiddels subtoppers gebleken. Mollema lijkt gewoonweg niet te beschikken over het vereiste talent om echt om de knikkers mee te spelen. Zijn stijl op de fiets verraadt dat eigenlijk ook wel. Het is sympathiek en aandoenlijk harken en aanhaken, maar het superieure straalt er nooit vanaf. Gesink is een geval apart. Hij heeft zoveel tegenslag in zijn carriere gekend dat ik al tijden het gevoel heb "wat als". Dat "wat als" leek ook van toepassing op Kruijswijk. Vernauwingen in zijn liesslagader hadden hem ver teruggeworpen en het leek er op, dat Kruijswijk hoogstens nog een renner was die voor zijn ploeg mooi meekon in bergetappes en het ploegenklassement kon opfleuren.

Maar de Kruijswijk in de Giro van 2015 is ondanks de Landa's van deze tijd, de grootste sensatie geweest.

Kruijswijk heeft uit het oogpunt van de Nederlandse wielervolgers volgens mij de beste Ronde prestatie van deze eeuw neergezet (okay we zijn pas op weg). Zijn eindklasseringen in zijn Giro's zijn optisch minder dan die van Gesink en Mollema in andere grote Ronden (Mollema won zelfs de puntentrui in de Vuelta waarin hij 4e werd) maar eerlijk gezegd het waren volgers (aanklampers) en nimmer gezichtsbepalend. Gesink trok in zijn 2e Vuelta wel eens in de aanval, maar laten we eerlijk zijn dat wat Kruijswijk dit jaar in de Giro heeft laten zien is door een Nederlandse renner de afgelopen 15 jaar niet eerder vertoond.



Kruijswijk's verschillende aanvalspogingen na zijn (onnodig) minutenverlies waren al bewonderenswaardig maar leken wat opportunistisch van aard en gebaseerd op frustratie, en hij won er qua tijdswinst ook helemaal niets mee, of het moet zijn toegenomen zelfvertrouwen zijn geweest. Wat hij afgelopen zaterdag in de superlange tijdrit liet zien is als Nederlandse ronderenner eerder alleen door Joop Zoetemelk gepresteerd. Dat hij in de bergetappes erna met de besten mee kon was met al dat attractieve rijden daarvoor door mij niet meer voor mogelijk gehouden. Het was echter nog niet over want zijn rush op de Mortirolo was ongehoord, en daar zal over 25 jaar nog steeds over worden gesproken (Cecchini heeft zijn stukje voor de Giro van 2040 al bijna klaar). Dat was een stukje masterclass klimmen zoals decennialang niet meer door een Nederlandse renner in een bergetappe is vertoond, en het kunstje van Boogerd op La Plagne tot een kleine voetnoot in de Nederlandse wielergeschiedenis maakt. Okay de Alpe d'Huez etappe van Gert-Jan Theunisse wil ik nog het voordeel van de twijfel geven, maar ook toen kreeg Theunisse (net als Boogerd) van de groten in het peleton een vrijgeleide van een groot aantal minuten.



Ik ben nu erg benieuwd naar de volgende stappen van Kruijswijk in zijn carriere. Hoe eerzuchtig is hij - er kunnen namelijk geen 3 kopmannen in een ploeg rondrijden die de ambitie hebben om mee te doen voor het klassement in de Tour - en hoe kan hij 3 weken lang attent blijven want in zijn vorige rondes verspeelde hij ook veel tijd in de eerste week en dat mag een Ronderenner niet gebeuren. Laten we eerlijk zijn, zonder zijn oplettendheid in die ene etappe was Kruijswijk hier minimaal 4e geworden. "Wat als ? "

Zo en nu is het met spanning wachten op de start van de Tour. Hoe zal de doorstart van Gesink zijn en hoe verloopt het debuut van het jonge veulen Kelderman. Na een matig voorseizoen lijkt het Nederlands wielrennen weer op de kaart gezet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 00:32 door Cecchini.
Blueprint 30 mei 2015 00:13
Eigenlijk had de finish bovenop de Finestre moeten liggen, maar vooruit... hup Steven!
Cecchini 30 mei 2015 01:55
Kruijswijk aarzelt en raakt bergtrui kwijt

Wielrenner Steven Kruijswijk heeft vandaag in de negentiende etappe van de Ronde van Italië zijn bergtrui moeten afstaan aan Giovanni Visconti. De 27-jarige renner van LottoNL-Jumbo heeft zestien punten achterstand op Visconti (125 om 109 punten).

Door: Bart Jungmann Volkskrant 

Kruijswijk aarzelt, denkt na en past. Dit gebeurt 7 kilometer voor het einde van de negentiende etappe in de Giro: Fabio Aru zwenkt naar de linkerkant van de weg om weg te rijden van zijn metgezellen. Steven Kruijswijk, in het wiel van Aru, maakt de beweging ook, bedenkt zich en sluit weer aan bij de anderen.

Het was in dubbel opzicht het beslissende moment in de rit. De jonge Italiaan reed in één ruk door naar de al eerder ontsnapte Ryder Hesjedal. Normaal gesproken is de Canadees zo hardnekkig als lijm, maar nu lukte het Aru zich van hem te verlossen. De vreugde-explosie waarmee hij de finish passeerde, zei alles over de vervulling van een hevig gekoesterde wens.

Fabio Aru (24) was hard op weg de risee van deze Ronde van Italië te worden: niet in staat tegenspel te bieden aan de vermoedelijke winnaar Alberto Contador en in eigen kring overvleugeld door ploeggenoot Landa. Al in twee etappes moest Aru de teugels van zijn meesterknecht loslaten, opdat Mikel Landa op weg kon naar de ritzege.

Houvast

Steven Kruijswijk moest zijn aarzeling op 7 kilometer voor de finish bekopen met een dubbele nederlaag

Door die ontwikkelingen gaf Fabio Aru, de kopman van Astana, de tweede plaats in het klassement prijs aan Landa. Vrijdag kon hij, dankzij die demarrage en de geboekte tijdwinst, de rangorde binnen de ploeg weer herstellen. Nog één bergrit wacht het peloton alvorens zondag te eindigen in Milaan, maar de marge van driekwart minuut biedt enig houvast.

Steven Kruijswijk moest zijn aarzeling op 7 kilometer voor de finish bekopen met een dubbele nederlaag, in elk geval op korte termijn. Hij raakte in het klassement één plaats achterop doordat Hesjedal zijn voorsprong op de achtervolgers behield. Bovendien liep hij in de aankomst bergop punten mis voor het klassement van beste klimmer. De blauwe trui hangt nu bij de Italiaan Visconti om de schouders.

Niettemin deed Kruijswijk er vermoedelijk verstandig aan te passen op Aru's aanval. Voor hetzelfde geld had de demarrage hem opgebroken en zou het verlies nog groter zijn geweest. De Lotto-Jumbo-kopman mag al blij zijn dat hij zich op dit podium zo manifesteert. Een aanval van Aru, of die van Contador een dag eerder, vereist meer dan hij nu kan bieden.

Mogelijk dat de time-out die hij zichzelf toestond op weg naar het skioord van Cervinia zich zaterdag al uitbetaalt. Een beter klassement behoort alleszins tot de mogelijkheden. En ook de bergtrui kan nog altijd een bonus zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 01:55 door Cecchini.
Dennis 30 mei 2015 08:39
Lees altijd met genoegen je stukjes Cecchini, ook nu mooi geschreven. Inhoudelijk sla je behoorlijk door.

Kruijswijk doet het zeker goed, maar gezien de concurrentie moeten we het niet overdrijven.. kijk maar eens in het AK naar de renners die om hem heen staan....
Enkel Contador en Aru schat ik hoger in en wellicht Hesjedal. De rest is van zijn nivo. Die kunnen ook niet veel betere resultaten overleggen als Krujiswijk zelf...
Daarnaast gaf die 8 minuten achterstand ruimte en was hij van evt druk af. Mooie prestatie maar alstublieft in de goede verhoudingen blijven zien..

Verwacht vandaag offensief Movistar voor bergtrui en etappe.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 08:39 door Dennis.
Andere Peter 30 mei 2015 08:47
Heerlijke positie voor Kruijswijk. Ondanks het citaat van gisteren hoop ik dat hij alles-of-niets speelt op de Finestre. Hij zal niet zo snel uit de top-10 vallen. Is gewoon beter dan mannen als Geniez en Monfort. En zelfs als het zou gebeuren... een 9e plaats heeft ook niet echt eeuwigheidswaarde, hè?

Te verliezen is er dus niet zo heel veel. Te winnen is er juist wel veel:
- Kans op bergtrui wordt groter als het een echte klimmersetappe wordt (i.t.t. een vluchtersetappe).
- Klassementswinst: de kans dat een van de mannen vóór hem in het klassement kraken is reëel als het spel vroeg op de wagen is.
- Kleine kans op ritzege. Mocht hij met Contador voorop eindigen dan zit het wel goed denk ik.

Jammer dat de kans zo groot is dat er een groep wegrijdt op het vlakke. En jammer dat de ploeg vermoedelijk te zwak is om dat te voorkomen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 08:48 door Andere Peter.
ton duk 30 mei 2015 08:58
Hoe zwak ook....met een man of 6 moet er toch wel een 150 km controle kunnen worden uitgevoerd ??
Flens en Tjallingii mogen (moeten) aan de bak !
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 08:58 door ton duk.
shake 30 mei 2015 08:59
'Gewoon' zorgen dat er een niet al te grote groep zonder Visconti e/o Inxausti wegrijdt en dan, hopelijk met een nog gretig e/o op de hand van Kruijswijk zijnde ploeg (Astana, Tinkov) het gat klein houden. Gezien de lengte van de Finestre maximaal 5 minuten voorsprong geven en naar de voet toe de laatste restjes energie van de ploeggenoten gebruiken om daar nog wat van af te rijden. Kruijswijk moet dan zelf vanaf het begin van de klim aan de bak.

Als hoeveelste moet hij minimaal over de top komen om Visconti te passeren?
zumsteg 30 mei 2015 09:17
Gewoon alle 6 aan de bak, Tjallingii, Flens, Keizer, Lindeman, Van der Lijke en Hofland kunnen best hard fietsen op het vlakke.

Dan mogen ze van mij allemaal afstappen of buiten tijd aankomen smiling bouncing smiley

(Of zouden ze Hofland willen sparen met het oog op de sprint van morgen?)
Curzio 30 mei 2015 09:32
Ik ben het helemaal met deze analyse eens. Hallo Jumbo!
JW 30 mei 2015 09:34
De knechten van Steven hebben drie weken vrijwel niks hoeven doen, en zijn dus nog citroenfris.

Het mag niet uitmaken wie en met hoeveel ze wegrijden, of hoe lang ze blijven aanvallen, LTJ moet "gewoon" elke ongewenste vlucht terug halen, en het verschil met de vluchtgroep van de dag klein houden. Die ene keer in drie weken tijd op 150 km vlakke weg de boel controleren, dat is toch niet te veel gevraagd ?
Cyclad 30 mei 2015 09:41
Cecchini slaat niet door (hooguit in zijn bloemrijke beschrijving, maar dat schaar ik onder "eigen stijl"winking smiley, zijn conclusie over het rijden van Kruijswijk deel ik weg, hij doet het echt fantastisch.
Hij behoort tot de 5 beste klimmers deze ronde, dat is erg sterk.

Wie missen we eigenlijk qua toppers? Froome, Nibali, Quintana, Valverde, Majka wellicht nog. Houdt het daarna niet een beetje op qua renners die intrinsiek beter zijn dan Kruijswijk?

Ook dat gelamenteer over die aartzwakke ploeg ben ik een beetje beu, want dat valt wel mee. Keizer, Lindeman en Van der Lijke (vooral hij) zijn in steun van Kruijswijk prima. Op de laatste col moet hij het toch zelf doen. Contador is in de finales nauwelijks beter omringd.
Curzio 30 mei 2015 09:45
Ik denk dat ze in Cannondale-Garmin wel eens een bondgenoot zouden kunnen vinden.
Hesjedahl heeft grotendeels dezelfde belangen (ritzege/stijgen in het klassement).
marksi 30 mei 2015 10:26
Op de Finestre zijn de punten als volgt:

40-28-21-15-10-7-4-2-1

Aan de finish nog de volgende punten (geen dubbele punten toch??):

7-4-2-1

Het huidige klassement:

Visconti 125 punten
Kruijswijk - 16
Intxausti - 18
Landa - 49

Visconti, Kruijswijk en Intxausti gaan het uitmaken. De kans is groot dat mocht het met de favorieten ontploffen dat plek 3 op de Finestre voldoende is voor Kruijswijk aangezien ik Visconti in dat geval het niet bij de top 6 verwacht op de Finestre. Laat staan top 4 op de finish. Ook een mogelijkheid is 4de op de Finestre, maar dan moet hij aan de finish bij de top 4 komen. Ik weet niet of gelijk komen voldoende is btw.

Qua tactiek lijkt me het dus voor de hand liggend dat de mannen van LTJ hun uiterste best gaan doen om een groep zoveel als mogelijk te controleren. Dan is het hopen op toch een klein wondertje van Kruijswijk die dan minus 2 alle anderen o.a. Contador, Hesjedal, Aru, Landa, Uran etc. moet voorblijven op een klim waar het ieder voor zich is. Bijna niet te doen schat ik zo, maar hoop doet leven!



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 10:31 door marksi.
marksi 30 mei 2015 10:28
Waarom in het extreme trekken? het is toch een best te billijken tactiek? Daarnaast zijn de reacties toch ook niet erg overtrokken over hoe makkelijk dat gaat zijn?
JvR 30 mei 2015 10:30
Het is dus ook een optie om vierde te worden op de Finestre en in de top 4 op de slotklim. Of vijfde en winnen.
HUP Kruiswijk!
lodjan 30 mei 2015 10:34
Ik hoorde of las eerder dat er nog 52 punten te verdienen waren, 45 op de Finestre. Dat klopt dus niet?
GillesEmanuel 30 mei 2015 10:46
Bromertà 30 mei 2015 10:58
“Tomorrow the stage is really nice, with a very hard climb, perhaps harder than the climbs today,” Contador said of the penultimate stage. “My job will be to withstand the attacks, and it might even be a day when I attack, you never know.”

Contador wil nog wel even een kers op zijn legendarische taart, uiteraard. Dan maar hopen dat Kruijswijk z'n karretje een beetje kan aanhaken, komt alles vanzelf goed. Blauw en toptien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 10:59 door Bromertà.
JW 30 mei 2015 10:58
Ik ben van mening dat de ploeg er afgelopen weken alles aan gedaan heeft om Steven zo goed mogelijk te begeleiden. Niet voor niets heeft hij verschillende keren zijn tevredenheid daarover uitgesproken. En ik twijfel er ook niet aan dat ze dat vandaag zullen gaan doen.
En op het vlakke was het afgelopen weken een prima ploeg, voor zover dat in de uitzendingen te zien was. Dat goudgeel maakt het wel inzichtelijker.

Wat niet wegneemt dat de etappe van vandaag misschien heel moeilijk lijkt te controleren als één ploeg dat zou moeten doen.
Het hangt er dus m.i. erg vanaf wat andere ploegen vandaag gaan doen, of er heel veel sterke renners (met steun van hun teams) al vrij vroeg in de aanval willen, of de Jumbo's steun krijgen van andere teams enz. enz. Het is geen play station.

Dat er in de aanloop naar de bergen veel van het team verwacht wordt is evident. Dat ze zich tot het uiterste zullen geven lijkt mij een zekerheid.
Maar dat dat heel moeilijk kan worden lijkt me ook een niet te onderschatten factor.
JW 30 mei 2015 11:10
Mee eens !

Alleen vind ik vergelijking met andere renners in andere koersen "griezelig". Dat durf ik niet aan winking smiley
Dat begint al met de vaste gewoonte van sommigen om, als een Nederlander opvallend goed presteert, andere Nederlanders een treetje te degraderen. Elke koers heeft zijn eigen merites.

Vooral de gedurfde manier van aanvallend rijden van Steven is bijzonder plezierig om naar te kijken ! Terwijl hij toch ook, net als andere Nederlandse toppers, de explosiviteit mist om bij driftige tempoversnellingen van renners als Contador aan te haken.

Ik had dit niet verwacht, maar er wel op gehoopt. Omdat ik al een aantal jaren enthousiast ben over zijn manier van rijden.
Waar het sprookje vandaag ook eindigt, hij heeft er afgelopen weken - en terecht - veel fans bij gekregen !
Slimmerd 30 mei 2015 11:27
45 op de Finestre en 7 op de slotklim
Fashionisto 30 mei 2015 11:56
Volgens deze bron toch 40: [www.cyclingupdates.com]
El Chaba 30 mei 2015 12:17
Als het waar is van die 45 punten - dat weet ik niet - dan is de reden misschien dat de Finestre 'het dak van de ronde' is?
GillesEmanuel 30 mei 2015 12:23
Het wordt gewoon 150 km keihard afzien voor de 6 van Jumbo om voor de meest ideale omstandigheden voor steven te zorgen, en aan de ploegleiders om met Garmin en Tinkoff allianties te smeden om hierin mee te werken. In principe heeft de klim veel weg van de mortirolo en als ze er vroeg aan beginnen zal het vooral aankomen op eigen tempo en de grote van je motor. Ik denk dat juist Steven hierin kan naar boven komen drijven zoals eerder aangetoond, in plaats van de laatste 3-5 km een explosieve koers zoals gisteren.
Fashionisto 30 mei 2015 12:27
Vermoedelijk wil Astana ook nog wel een zege erbij prikken en zal Cannondale Hysjedal in een goede positie willen afzetten. Genoeg klassementsmannen met belangen.
lodjan 30 mei 2015 12:52
Voorlopig komt er niemand echt weg:

Hergroepering
Lang heeft het liedje van Berlato en Saramotins niet geduurd. Het peloton rekent het Italiaans-Letse koppel in. "Gruppo compatto" na 30 km.
JW 30 mei 2015 12:54
1'40" voorsprong al voor groep met (jawel) Inxtausti
lodjan 30 mei 2015 12:54
Net als ik dat schrijf ontstaat er wel een vluchtgroep:

9 koplopers
Nieuwe aanvalspoging! Negen renners storten zich in het offensief: Izagirre, Zakarin, Bérard, Saramotins en de Italianen Boem, Bandiera, Ulissi, Berlato en Busato.
JW 30 mei 2015 12:55
Groep bestaat uit

nrs 2 13 34 89 91 116 122 142 179.
JW 30 mei 2015 12:59
116 IZAGUIRRE INSAUSTI Jon

Dus niet Inxausti (nr 111) winking smiley
lodjan 30 mei 2015 12:59
Geen Inxausti dus, maar Izagirre, Ulissi en Zakarin wel drie renners die ver kunnen komen.
El Chaba 30 mei 2015 13:04
Voordeel van de kopgroep is wel dat er niemand rijdt die een gevaar is voor de top 20 van het AK.
lodjan 30 mei 2015 13:10
Ploegen die interesse hebben in de etappezege (of het bergklassement) mogen Izagirre, Ulissi en Zakarin niet met veel voorsprong aan de Finestre laten beginnen.
JW 30 mei 2015 13:12
Dat lijkt ook niet te gaan gebeuren.
Voorsprong was snel 2', maar nu alweer terug naar 1'53"

Garmin is één van de ploegen die controleert.
JW 30 mei 2015 13:17
1'56" nu, en Tinkof leidt het peloton.
Vooralsnog een goed scenario voor Kruijswijk.
Michael B. 30 mei 2015 13:20
Lotto Jumbo knechten, moeten vandaag nog eenmaal flink aan de bak, zorgen dat Kruiswijk als een van de eerste aan de Finistre begint.. Daarna mogen Tjallingi & co zich lekker laten uitbollen
lodjan 30 mei 2015 13:43
Van de ticker:
De troepen van Contador krijgen vandaag de hulp van LottoNL-Jumbo, waardoor de voorsprong binnen de perken blijft. Het verschil schommelt rond de 2 minuten
JW 30 mei 2015 13:43
1'40"na 69 km.

LTJ schijnt overigens samen met Tinkof het kopwerk te doen.
Cyclad 30 mei 2015 13:53
En dat terwijl zijn fanclub onlangs nog is opgeheven.

Ik vergeet nooit meer de superieure wijze waarop Kruijswijk 4 seizoenen terug de 1e bergrit van de Ronde van Ziwtserland won, na een uitstekende 3e week in de Giro.
Dat niveau heeft hij door de inmiddels bekende fysieke omstandigheden nooit meer behaald, tot nu in de Giro.
Hij heeft dat niveau weer en is 4 jaar ouder.
Zonder die 8 minuten verlies had hij nu achter Contador, Landa, Aru en Hesjedal (ervan uitgande dat ook Ryder die 8 minuten niet had verloren) dik in de top 5 gestaan.

Geeft wellicht ook weer hoop voor pakweg een Thomas de Gendt, ooit podium zelfs in de Giro.
Goozzer 30 mei 2015 13:54
Mooi, zo hoort het. Een mooi, concreet en haalbaar plan voor de ploeg om uit te voeren...
lodjan 30 mei 2015 13:58
Ryder verloor er 5.
Chris78 30 mei 2015 14:02
Het is eigenlijk heel simpel voor Lotto Jumbo, maar het moet wel gedaan worden en Kruijswijk moet zelf ook over de juiste benen beschikken. Lotto Jumbo moet gewoon zorgen dat de kopgroep terug gepakt is voor de eerste beklimming en dan moet Kruijswijk (het liefst vroeg) aanvallen als hij goed is. Het is dan bijna zeker dat zijn concurrenten voor de bergtrui geen punten gaan pakken en de renners die dan voor hem rijden of bij hem rijden bergop hebben toch geen belang voor de punten.

Ook zou het voor zijn klassement goed zijn om vroeg aan te vallen als je weet dat zijn concurrenten (op Hesjedal , Aru, Landa en Contador na dan) minder bergop rijden dan Kruijswijk zelf. Zo kan hij flink wat tijd terugpakken op deze renners. Maar hij moet het uiteraard wel kunnen natuurlijk.
Eazster 30 mei 2015 14:38
Zoveel heeft Kruiswijk niet te verliezen met een aanval ,ik zie Montfort,Geniez ,JVDB niet 3-4 minuten terugpakken . En 8e of 9e och jah. Proberen zou ik zeggen.
Dat als Scenario daar moet je je hoofd niet over breken ,Steven is erg goed op zware lange Cols,en blijkbaar minder op explosieve korte klimmen.
Daardoor en misschien wat onoplettendheid had hij die 8 minuten verloren ,dat hoort nu eenmaal bij het 3 weken geconcentreerd rijden. Straks in de Tour moeten de klassmenetsmannen ook gioed over de keien ,dat hoort er ook bij ,als je daar tijd verliest is dat ook geen domme pech.
Verder wel erg veel lof over zijn instelling en mooi dat hij zich al zo heeft kunnen tonen.
JW 30 mei 2015 15:15
Voor wie het niet weet: duidelijk beeld op [www.raisport.rai.it]
JW 30 mei 2015 15:24
Bijna bij de voet van de klim. 1'43"
Tot zo ver prima, LTJ
JvR 30 mei 2015 15:27
45" nog maar voor de kopgroep.
JW 30 mei 2015 15:43
Zakarin vliegt sneller dan de Astanatrein

55"
JvR 30 mei 2015 15:43
Zakarin loopt uit naar een minuut, Pirazzi is nog de enige die er tussen hangt.
JW 30 mei 2015 15:43
Veel sneller zelfs, 1'10 "al
Curzio 30 mei 2015 15:45
Volgens mij heeft Movistar het als de koers zich zo doorontwikkelt niet meer in eigen hand; ze kunnen strak alleen maar hopen dat Kruijswijk het ergens af laat weten. Denk toch dat ze gisteren een tactische fout hebben gemaakt door niet Intxausti maar Visconti voorin te hebben.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 15:48 door Curzio.
JW 30 mei 2015 15:51
Blauwe trui lost
Leon 30 mei 2015 15:52
Visconti lost alvast, dat is deel 1 van missie Stevo in Azzurra
Anony 30 mei 2015 15:53
5 + 3 door die val van Van den Broeck
Curzio 30 mei 2015 15:54
Visconti ligt er volgens mij al af.
Landa in het wiel van Kruijswijk, gevolgd door twee Movistars. Ook nog één Movistar verderop in de groep van plusminus 30.
Michael B. 30 mei 2015 15:55
Fcdh 30 mei 2015 15:55
Kruijswijk met een Mortirolootje?
Goozzer 30 mei 2015 15:55
Zakarin gaat eenKiryienkaaatje doen?

Maar dat is buiten Kruijswijk gerekend. HUP!
MarcoV 30 mei 2015 15:57
Kruijswijk rijdt in elk geval direct de Belgen en Fransen er af met z'n reactie op Kangert ...

Contador weer meteen geïsoleerd, die ervaring van Tinkoff komt toch niet meer van pas in de echte finales.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 15:57 door MarcoV.
Curzio 30 mei 2015 15:58
Kruijswijk reageert op alles wat beweegt. Nu los!
Fashionisto 30 mei 2015 15:59
Zelden zo'n directe strijd gezien om de bergtrui.
Curzio 30 mei 2015 16:00
De Movistar voorin is niet Amador. Dus misschien toch nog Intxausti?

Edit: inderdaad Intxausti, maar op hangen en wurgen (of zou die een Intxaustietje doen?).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 16:02 door Curzio.
MarcoV 30 mei 2015 16:02
inderdaad Intxausti, die stemt z'n koers af op Kruijswijk, en niet op de klassering van Amador. Hij is dan wel een stukje sterker dan in het begin van deze Giro ...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 16:02 door MarcoV.
Michael B. 30 mei 2015 16:02
Kruiswijk voert het tempo aan in de elite groep, ook vandaag heeft de klerenhanger wederom een goede dag met goede benen!
AK 30 mei 2015 16:03
Hopen dat niemand een lekke band krijgt
Michael B. 30 mei 2015 16:07
Idiote weg, kunnen ze daar niet gewoon asfalt neerleggen pfff, toch geen wielrennen meer
Erik S. 30 mei 2015 16:09
Het is nu aan Kruijswijk zelf voor de blauwe trui.
MarcoV 30 mei 2015 16:12
hup Landa, lekker Aru er af rijden, ga je eigen kans :-) en ook Contador past!
Michael B. 30 mei 2015 16:16
Lijkt erop dat Landa een super super dag heeft, Contador,,... net wat minder.... Landa op weg naar een lange solo!
Casa Lua 30 mei 2015 16:17
Helaas kan ik laatste 30 km niet kijken.. Voelt iemand zich geroepen om af en toe een update te geven? Zou heeel fijn!
MarcoV 30 mei 2015 16:19
Landa krijgt Zakarin in het zicht en z'n voorsprong op Contador en co gaat al richting de minuut ... dat is een tempo.
Duh 30 mei 2015 16:23
Landa de bergtrui?
Ron Meijers 30 mei 2015 16:24
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 16:25 door Ron Meijers.
Kuiperinho 30 mei 2015 16:24
1.30 al tussen groep kruiswijk en amador. Oei en contador moet lossen
MarcoV 30 mei 2015 16:24
Contador parkeert, zelfs Kangert gaat voorbij ... bijzonder
Dennis 30 mei 2015 16:25
>
> Wie missen we eigenlijk qua toppers? Froome,
> Nibali, Quintana, Valverde, Majka wellicht nog.
> Houdt het daarna niet een beetje op qua renners
> die intrinsiek beter zijn dan Kruijswijk?
>

idd deze 5.
Pinot,Bardet, Peraud, van Garderen, Rodriquez, Mollema, Costa, en dan nog een aantal die uigtevallen zijn!

Neemt niet weg, mooie ronde van Kruijswijk, hoop ook snel een etappe een keer. maar wel realistisch blijven.
Kuiperinho 30 mei 2015 16:26
Landa valt ook stil. Kruiswijk lost helaas
Michael B. 30 mei 2015 16:27
Contador, offf day!!!!! Contador in de problemen
PVW 30 mei 2015 16:27
Kruijswijk kan ook hesjedal, uran en aru niet meer volgen... Jammer.
Michael B. 30 mei 2015 16:27
Contador volledig geparkeerd, oeii oeii daar gaat zijn Giro! Hongerklop? Niet goed!
PVW 30 mei 2015 16:28
Gaat wel serieus hard nu zeg.
PVW 30 mei 2015 16:32
Tijdsmeting laat het nu ff afweten.

Benieuwd waar Kruijswijk nu rijdt. Blauw wordt het niet meer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 16:33 door PVW.
Michael B. 30 mei 2015 16:35
Contador, gaat nu zijn reserves verbruiken die hij beter voor de Tour de France had kunnen bewaren....
MarcoV 30 mei 2015 16:35
Aru zit daar wel lekker met Hesjedal die maar wil gaan, houdt hem in de buurt van Landa
Kuiperinho 30 mei 2015 16:36
Kruiswijk komt terug bij de 3 achtervolgers op landa en zakarin
Lucho Herrera 30 mei 2015 16:36
Kruijswijk kan wel nog 3 tot 4 plekken stijgen. Rijdt nu weer naar groepje Aru toe. Klasse opnieuw.
Curzio 30 mei 2015 16:36
Contador viel niet echt stil. Denk niet dat de giro-winst in gevaar komt.

Kruijswijk komt bij de drie (Uran, Aru, Hesjedahl).
Kuiperinho 30 mei 2015 16:36
Moet landa nu niet wachten en samen met aru volle bak gaan rijden?
Andere Peter 30 mei 2015 16:38
En we hebben een Nederlandse klimmer die in een afdaling een achterstandje kan goed maken.
Erik S. 30 mei 2015 16:38
Blauw is weg voor kruijswijk.
Michael B. 30 mei 2015 16:41
Mooi voor Kruiswijk, mooi achter die drie blijven hangen, sparen maar, voor de laatste klim
PVW 30 mei 2015 16:41
De drie waren wat aan het ruzieen over wie het voortouw moest nemen. Uran wil niet, aru heeft landa voor hem. Daar heeft kruijswijk wat profijt van gehad.
MarcoV 30 mei 2015 16:42
Wel stijging in het klassement voor Kruijswijk, Caruso is hij virtueel al voorbij, Trofimov wellicht ook (loste bij de groep Caruso)
Michael B. 30 mei 2015 16:42
Met 80km per uur werkt Kruiswijk nog ff een gelletje naar binnen...
Curzio 30 mei 2015 16:45
Situatie in de afdaling ongeveer status quo: de vier op 40 seconden, Contador op 1,30.

Zowel Landa/Zakarin als de vier hebben nog geen goede verstandhouding.
PVW 30 mei 2015 16:47
Contador verliest in de afdaling in elk geval niet meer tijd en loopt zelfs ietsjes in. Echte spanning om de roze trui gaat er echt niet meer komen.
Wat is die Kruijswijk sterk zeg deze drie weken. Genieten hoor.
Curzio 30 mei 2015 16:48
Groep Caruso op 2,51! Dus dan pakt Kruijswijk al iets van 2 minuten op de mannen.
Curzio 30 mei 2015 16:50
De vier werken nu wel samen, inclusief Aru.
Contador heeft z'n tijdrijdersbenen ondergeschroefd en lijkt iets in te lopen.
Michael B. 30 mei 2015 16:51
Samen met Gent Wevelgem, de mooiste koers van het jaar tot nu toe!
MarcoV 30 mei 2015 16:52
Landa verliest nu ook een klein beetje tijd t.o.v. de achtervolgers, waardoor Aru weer virtueel tweede staat in het AK.
MarcoV 30 mei 2015 16:54
nieuwsflits: Jurgen van den Broeck heeft diarree ...
Curzio 30 mei 2015 16:55
Landa houdt in en zal ingelopen worden door de vier.
Contador op 50 seconden van de kop van de koers.
Amador/Konig/Caruso groep, waar Intxausti en Nieve tempo maken, nog steeds 2 minuten achter Kruijswijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 16:56 door Curzio.
MarcoV 30 mei 2015 16:57
Tinkov en Vinokourov staan te discussiëren bij de finish, goed dat Renaat en José opletten :-)
Curzio 30 mei 2015 16:59
Landa lijkt zich nu op te offeren voor Aru. Waar dat goed voor moet zijn mag Joost weten. Landa moet volgens mij nog punten halen op de streep om de blauwe bergtrui binnen te halen.
Erik S. 30 mei 2015 17:01
Nu het begint te klimmen loopt de kopgroep weer uit op de achtervolgers.
AK 30 mei 2015 17:01
Groep met oa konig op 1:45.
Moet 2:06 worden voor een 6 plaats in het klassement voor Kruijswijk
Curzio 30 mei 2015 17:03
Parkeggio op z'n Russisch: Zakarin is eraf.

Contador en de groep Amador verliezen beiden ten opzichte van het tempo dat Landa vooraan oplegt: de roze trui nu op 1:20, de groep Amador op 1:50.
Erik S. 30 mei 2015 17:04
Contador op 1.26
Erik S. 30 mei 2015 17:04
Dvolgende groepje op 1.50
Curzio 30 mei 2015 17:05
Astana rijdt nu vol voor het klassement.

Dus etappe kansen voor Kruijswijk, Hesjedahl en Uran.
Erik S. 30 mei 2015 17:05
Kruijswijk lijkt moiete te hebben met het tempo
Erik S. 30 mei 2015 17:06
Nog 3,5 km voor de kop
AK 30 mei 2015 17:07
Kruijswijk lijkt mij niet meer zo goed.
Uran denk ik voor etappe.
Andere Peter 30 mei 2015 17:07
6e plaats in AK is realistisch voor Kruijswijk. In het virtuele klassement staat Hesjedal nu 5e. Mocht Hesjedal een inzinking krijgen (wat er niet inzit hoor) en 48 sec verliezen dan is zelfs top-5 denkbaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 17:08 door Andere Peter.
Curzio 30 mei 2015 17:08
Nog 3 km. Achterstand van de groep Amador/Konig/Caruso weer 2 minuten, dus Kruijswijk lijkt een gouden zaak te doen. Positie van Trofimov niet bekend.
Kuiperinho 30 mei 2015 17:08
Zal spannend worden met konig voor plek 6
Erik S. 30 mei 2015 17:09
Op 3 km contador op 1.40
Erik S. 30 mei 2015 17:09
Groep daarachter op 2.01
Erik S. 30 mei 2015 17:10
Aru versnelt, Kruijswijk lost direct
Curzio 30 mei 2015 17:12
Aru is gedemarreerd en gaat winnen.
Kruijswijk heeft het zitten en rijdt nu als vijfde.
Curzio 30 mei 2015 17:14
1. Aru.
2. Hesjedahl.
3. Uran.
4. Landa.
5. Kruijswijk.
MarcoV 30 mei 2015 17:14
hmm, die Aru. Een levend bewijs dat dingen 'als je moet koersritme opdoen' zwaar overschat zijn ...
(als je je maar goed voorbereid, om Greg Henderson voor te zijn ...)
Curzio 30 mei 2015 17:15
Visconti bergkoning denk ik.
Kuiperinho 30 mei 2015 17:17
Konig blijft kruiswijk net voor
Erik S. 30 mei 2015 17:17
Als dat König was in het groepje na Contador gaat Kruijswijk net niet over hem heen.
AK 30 mei 2015 17:18
Kruijswijk komt 10 sec te kort voor 6e plaats
Curzio 30 mei 2015 17:19
Kruijswijk eindigt als zevende in het klassement.
Andere Peter 30 mei 2015 17:19
König houdt het dus net voor Kruijswijk. Hesjedal van 8 naar 5. Kruijswijk van 9 naar 7.
Massimo 30 mei 2015 17:20
Je zou even naar je foruminstellingen moeten kijken, Marco, want je reageert nu steeds op jezelf, viel me al eerder op, en dat leest onprettig.
Michael B. 30 mei 2015 17:27
Gewoon goed gereden van Kruiswijk, behoorde vandaag bij de beste 5 renners van de dag. Nu geen trap teveel meer doen, kijken of er nog genoeg reserves zijn om in de Tour de France te starten.... laat de Tour de France dit jaar met name bergop te zijn in de 3e week.... kan ie mooi de eerste week nog wat uitbollenthumbs down
Anony 30 mei 2015 17:28
Ryder is een beest.
Curzio 30 mei 2015 17:29
Die 1:15 die Contador donderdag heeft gepakt zijn toch wel nuttig geweest, anders had het nog enigszins hachelijk kunnen worden.
Massimo 30 mei 2015 17:33
Kruijswijk is een beest.
JW 30 mei 2015 17:37
Kruijswijk toch nog heel dik in de top-tien geëindigd.

Jammer dat die bergtrui net niet lukte, gevochten voor wat hij waard was.
Ook vandaag weer.
Deze Giro mag hij inlijsten
Dennis 30 mei 2015 17:42
Denk dat Astana hier de bergtrui heeft laten lopen zeg Amateurs. Ik denk dat Landa het sterkst was, Als hij 1 of 2 was had hij ook de bergtrui.

Klasse van Ryder en Steven en geweldig van Alberto!!!
ton duk 30 mei 2015 17:54
7x top 10...zou dat al 's eerder gedaan zijn door een Nederlander in een Grote Ronde ??
gr
Leon 30 mei 2015 18:00
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> 7x top 10...zou dat al 's eerder gedaan zijn door
> een Nederlander in een Grote Ronde ??
> gr

10x top-10 zelfs. En nog geen 4 jaar geleden...
predator 30 mei 2015 18:36
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> ton duk Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 7x top 10...zou dat al 's eerder gedaan zijn
> door
> > een Nederlander in een Grote Ronde ??
> > gr
>
> 10x top-10 zelfs. En nog geen 4 jaar geleden...

Wie?
JvR 30 mei 2015 18:41
Mollema in de Vuelta?
Dennis 30 mei 2015 18:41
Mollema 2011 Spanje.

Daar tussen zitten ook wel wat renners. ik denk niet dat we moeten teruggaan naar de Raleigh tijd:-)
AK 30 mei 2015 18:59
Kruijswijk eindigd dus op 11:02 van Contador als 7e.
Vorig jaar was Kelderman 7e op 11:00 van Quintana.
PVW 30 mei 2015 19:29
Beide even veel van genoten maar ik schat de prestaties van Kruijswijk in deze giro toch nog wel wat hoger in.
Benieuwd wat Kelderman er dit jaar van gaat maken.
JW 30 mei 2015 19:42
Na de 5e etappe stond Kruijswijk 31e, met een achterstand van 9'54" op Contador.
Ondanks het sterke rijden van Contador in deze Giro is die kloof in al die dagen slechts met 68 seconden gegroeid (die lange tijdrit inbegrepen).
Ten opzichte van Aru heeft hij zelfs 52 sec. gewonnen !

Dat soort cijfers zegt m.i. meer dan die zevende plaats in de toptien.
predator 30 mei 2015 19:59
JvR Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mollema in de Vuelta?

In mijn herinnering was hij in minder etappes hoog geëindigd, maar inderdaad 10x top 10. Ongelofelijk eigenlijk.
Tinuz 30 mei 2015 20:02
Het spijtige voor Kruijswijk is dat hij niet echt een versnelling in de benen heeft.
Cecchini 30 mei 2015 20:08
Zoals ik aan het begin van dezet topic al zei dit is Neerlands beste Ronde prestatie van deze eeuw. JW zei eerder dat geen enkele renner binnen de eerste 10 stond door een gekregen bonus vanwege een lange vlucht. Nee, maar er staan er wel 2 tussen die met een dikke negatieve handicap van een kleine 10 minuten (door eigen toedoen dat wel) aan de laatste 2 weken begonnen Die 2 waren nadien de meest attractieve renners van het peloton, en hadden beiden een extra prijs verdiend, of een etappe zege dan wel de bergtrui. Maar degenen die de wielersport er van beschuldigen dat er koersen worden verkocht of iemand iets wordt gegund die kwamen deze weken bedrogen uit. Het was vandaag erg sneu dat Kruijswijk en Hesjedal niet beloond werden. Het paradoxale vandaag eigenlijk was dat Hesjedal min of meer de schuld had aan het feit dat Kruijswijk zijn verdiende bergtrui op een haar na miste.

Ik kan me niet voorstellen dat zo'n Visconti nu erg trots is op die blauwe trui. Een prijsjesdrager die met kortingscouponnen alle voordeeltjes heeft weten binnen te slepen, ik word er niet opgwonden van. Verdorie het wielrennen is een sport en toch geen spelletje



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 20:37 door Cecchini.
Dennis 30 mei 2015 20:35
.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 20:38 door Dennis.
Dennis 30 mei 2015 20:38
Meerdere top 10 plekken w.o

Giro:
2014: Wilco Kelderman 7e

Tour:
2010: Robert Gesink 5e
2013: Bauke Mollema 6e,

Vuelta: (11x top 30)
2009: Robert Gesink 6e
2011: Bauke Mollema 4e
2012: Robert Gesink 6e

Vet gedrukt vind ik gezien deelnemersveld veel meer waarde hebben.

Nogmaals prachtige prestatie. De druk was na de 8 minuten verlies van de ketel... dus knallen maar, maar niet overdrijven cool smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 20:41 door Dennis.
sijbriskie 30 mei 2015 20:42
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kan me niet voorstellen dat zo'n Visconti nu
> erg trots is op die blauwe trui. Een
> prijsjesdrager die met kortingscouponnen alle
> voordeeltjes heeft weten binnen te slepen, ik word
> er niet opgwonden van. Verdorie het wielrennen is
> een sport en toch geen spelletje

Wat een onzin. Visconti heeft elk punt ten volle verdiend met zijn aanvallende manier van koersen. Heeft juist pech gehad dat hij steeds in ontsnappingen zat waar snoeihard op gejaagd werd, zoals gisteren. Heeft zich de hele ronde constant getoond: in ontsnappingen zowel als klassementsrenner van de tweede rij, en heeft zelfs als knecht van Amador van de week bergop uitmuntend werk verricht. Niks geen prijsjesdrager met kortingscouponnen en voordeeltjes dus. Denigrerend geleuter.
Cecchini 30 mei 2015 20:45
Ja nu je het op zo rangschikt dan stelt het eigenlijk ook geen ene flikker voor die prestatie van Kruijswijk dit jaar. Je moet echter wel volledig blijven. Kruijswijk is ook al een keer eerder bij de eerste 10 geeindigd, en ook Laurens ten Dam niet vergeten.
JW 30 mei 2015 20:47
Drie keer wijzigen en dan blijft er niks van over confused smiley
Dennis 30 mei 2015 20:49
Dat staat er niet en dat zeg ik niet. Geweldige prestatie, alleen dat overdreven gedoe alsof hij de hele wereldtop van het wielrennen wegfietst..... 2 weken geleden zat Astana nog aan de dope en nu is Kruijswijk de nieuwe Merckx (ik kan ook overdrijven :-).

PS; er stond ook w.o. boven. Boogie heeft ook top tien bv gehaald,

Nogmaals chapeau voor Kruijswijk! Grote klasse. Niet meer niet minder...
Cecchini 30 mei 2015 21:05
Ik heb nergens gezegd dat hij de wereldtop heeft weggefietst, maar dat het uit Nederlands oogpunt de beste prestatie was. Hij heeft niks cadeau gekregen. Ging van plek 35 naar plek 7, was voortdurend aanvullend fietste groots en meeslepend, reed een tijdrit waar geen Nederlandse toprenner aan kan tippen (remenber Mollema), en al die andere uitstekende prestaties van de renners die jij noemt waren het gevolg van attent meegaan, maar spraken nimmer tot de verbeelding.
Cecchini 30 mei 2015 21:06
Waar blijft toch het gevoel voor ironie en mag Cecchini na 3 weken koersen en schrijven enigszins gefrustreerd zijn.
JW 30 mei 2015 21:06
Het armpje drukken wie nu de beste Nederlandse renner is heeft m.i., in de euforie na deze mooie koers, weinig zin.

Verheugend is vooral dat Nederland in het rondewerk in de afgelopen jaren erg goed uit de voeten kon, en daarbij nog voortgang lijkt te boeken.
We hadden al Gesink, Bau en Lau, en coming man Kelderman.
Het is vooral mooi dat nu ook Kruijswijk zijn plaats in dat selecte groepje heeft ingenomen.

Pas na hun carrières kunnen we misschien objectief oordelen wie de beste was. En ik hoop dat dat moment nog lang uitblijft.

Deze Giro, en vooral zijn aanvallende manier van koersen, was in elk geval fenomenaal.
Nog temeer omdat hij er in de bergen alleen voor stond.
Kruijswijk komt nu, zoals iedereen na een prachtige prestatie, voor de moeilijke taak zijn nieuwe status te bevestigen.

Wat mij betreft ook een stevig compliment voor zijn ploeg.
Al vanaf de ploegentijdrit lag er, voor mijn gevoel, iets over de ploeg van "we zullen ze potdorie wat laten zien" !
En dat deden ze !



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 21:08 door JW.
JW 30 mei 2015 21:21
Als je daarbij ook nog in beschouwing neemt dat hij vanaf de 5e etappe op iedereen, uitgezonderd Contador, tijd is ingelopen, dan was zijn optreden wel heel bijzonder.
Vrijwel niemand hier had daar nog vertrouwen in (gisteren las ik het topic na die rampzalige 4e etappe nog es na winking smiley )

Het was verrassend en bijzonder attractief. Zonder meer.
Maar of dat de maatstaf moet zijn om met prestaties van anderen te vergelijken betwijfel ik.
Voor de Belgen was Joop een soort wieltjesplakker, ik vond het altijd geweldig als hij de beste van de rest was smoking smiley
Dennis 30 mei 2015 21:22
Weet ik, ik overdrijf net zo als ik vind dat jij overdrijft...
Ik ben het helaas niet met je eens.
Zeker de redenen die je noemt zijn te weerleggen.
Over het algemeen heeft hij geen / weinig tijd gewonnen door in de aanval te rijden toen hij de top 15 binnenkwam.
aanhaken was toen ook bekangrijk om te stijgen.

Laten we het maar er op houden dat het een mooie giro was.. en dat we genoten hebben van LTJ of die echt spannend was is dan weer een andere vraag..
sijbriskie 30 mei 2015 21:30
Dat mág Cecchini. En ironie is soms niet zó makkelijk als zodanig herkenbaar. Mag sijbriskie dan ook es lichtelijk geërgerd raken en die ergernis kenbaar maken? winking smiley
PVW 30 mei 2015 21:57
Het hele topic barst van de prikkers met die verkeerde instelling blijkbaar. Kuipeinho, MarcoV, MichaelB, (ikzelf?), ErikS.
Wat zijn volgens jou de juiste instellingen? Ik wil in ieder geval wel de hele draad in 1x opengeklapt zien....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 21:58 door PVW.
Tinuz 30 mei 2015 21:57
Ze doen het al een stuk beter dan dat jarenlange geploeter van Michael Gooberd in de grote rondes...
Het is echter nog steeds wachten op die uitschieter, die echte klapper. De komende Tour is weer een mogelijkheid. We hebben best talentvolle renners momenteel, alleen komt het er vrij moeilijk uit, zo blijkt steeds.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2015 22:26 door Tinuz.
Clavan 30 mei 2015 22:10
Ik heb alles gemist vandaag vanwege leuke dingen. Nog iets gemist
Michael B. 30 mei 2015 22:29
Kruiswijk heeft in zijn eentje ervoor gezorgd dat Lotto Jumbo wat te zoeken heeft in de Giro, chapeau! Ik mis alleen die punch bij Kruiswijk. Wellicht wat specifieker voor trainen en dan win je gewoonweg 1 a 2 etappes in deze giro.

ff off topic, volg tegenwoordig de strava's van Gesink en Ten Dam. Die doen ook alleen maar dat lange 6+ trainen op gemiddelde intensiteit. Wellicht een goed idee om wat moderner te gaan trainen, minder lange duurtrainingen, maar meer intensieve blokken. Die Froome bijvoorbeeld, doet veelal blokken van 20 minuten, 20 minuten maximaal een bergop rijden. Je ziet toch vooral in de Tour dat er gewacht wordt tot de laatste klim waar vervolgens de SKY trein het tempo enorm opschroeft, dan gaat het puur om maximaal vermogen en zie je dat de diesels al snel het nakijken hebben.
Kuiperberg 30 mei 2015 22:57
Kruijswijk heeft mij verbaasd de laatste twee weken. Reed beresterk in een loodzware Giro. Ik heb de laatste dagen genoten van prachtige wielersport. De Giro is toch een veel opener koers dan de TdF. Steven chapeau, voor mij de wederopstanding van een berggeit. En die overwinningen komen nog wel.winking smiley
Andere Peter 30 mei 2015 23:23
Andere Peter 30 mei 2015 23:30
Een flutredenering om de vroege achterstand als reden te zien om de prestatie als geheel extra hoog te achten. Een klassement gaat over de hele ronde. Voor Porte kun je ook wel een als-dan-beoordeling verzinnen.

Die achterstand gaf natuurlijk ook voordelen. Tactisch en mentaal. Ik denk eerder dat het Kruijswijk geholpen heeft om lekker vrijuit te gaan fietsen. Hij kon erin vliegen in een reeks ontsnappingen en daar werd hij beter van. Als ik net zo chargeer als jij, maar dan van de andere kant, dan zeg ik: die 8 minuten achterstand waren goed voor Kruijswijk. Hij heeft er zijn goede Giro mede aan te danken. Het is een belangrijke ruggesteun geweest.
sijbriskie 31 mei 2015 00:13
Grotendeels eens. Wat ik het meest imponerend vond was zijn beklimming van de Mortirolo. Hij reed daar vrijwel de gehele klim op kop, bepaalde het tempo, loste Aru. Alleen Contador en Landa konden volgen, ook al moest Contador dan recupereren van zijn inhaalrace en mocht Landa geen kopwerk doen vanwege de geloste Aru - maar tóch. Ik kan me inderdaad deze eeuw geen gelijk(w)aardige klimprestatie van een Nederlandse renner heugen.
D. Marrage 31 mei 2015 00:33
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb alles gemist vandaag vanwege leuke dingen. Nog iets gemist
Ja. Alles.
sijbriskie 31 mei 2015 00:38
grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2015 00:38 door sijbriskie.
Cyclad 31 mei 2015 00:57
Je begint met die vervelende naamsverbasteringen een beetje op Quarantanove te lijken. Niet meer doen alsjeblieft.
Cyclad 31 mei 2015 00:58
Contador wint, Landa breekt door, Aru bevestigt, maar ik heb vooral genoten van de 2 flyers van de 3e week, Ryder Hesjedal en Steven Kruijswijk. Formidabel!
Eazster 31 mei 2015 01:20
Deze Giro heeft de lat in entertainment waarde in elk geval behoorlijk hoog gelegd. Toch denk ik dat het ook wel eens een zeer fraaie Tour kan gaan worden en de Vuelta is eigenlijk altijd wel vermakelijk. Kruiswijk heeft laten zien dat hij in elk geval tot de hogere regionen van klimgeiten behoort ,misschien niet met die extra punch om etappes te pakken ,maar het lijkt erop dat hij behoorlijk goed aanvallend kan rijden, doorkachelen zonder kapot te gaan op zware cols ,die rooie uit Neuenen.
Nu die vorm doortrekken naar Suisse zoals hij destijds ook deed ,dan heeft Lotto Jumbo daar ook een volwaardige in vorm verkerende kopman en kunnen de andere kopmannen wat rustiger voorbereiden op de Tour.
De Giro was nooit echt spannend (Nee ook niet toen Contador effe 1.30 moest prijsgeven gisteren) maar wel altijd leuk. Het deelnemersveld ook gewoon best sterk.
Er vielen er gewoon door het zware parcours snel een aantal door de mand. Astana team zijn wel Animals en dan te bedenken dat ze er in de Tour nog 2 sterkere Bad boys bij kunnen opstellen in dienst van Nibali. Al werd het misschien wel gelukkig dat ook zij enige zwakke momenten konden overleggen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2015 01:24 door Eazster.
Eazster 31 mei 2015 01:23
Oh jah Hesjedal heeft inderdaag echt geweldig gereden, die verdiende net als Kruiswijk wel nog een bonusje afgezien van hun goede prestatie in het AK. Moeilijk te plaatsen voor deze Giro,leek me toch beetj klassementsman af, maar die heeft blijkbaar gewoon 3 weken bij de beesten afzien nodig om boven te komen drijven. Mooi trio ind e Tour voor Garmin met Talansky,Martin en Hesjedal.
Cecchini 31 mei 2015 01:26
Snorfietser 31 mei 2015 11:44
Vergeet niet de 2 top 10 plaatsen in de Tour vorig jaar.
JW 31 mei 2015 12:13
Natuurlijk kan de Tour ook fraai worden. En misschien wel spannender qua strijd om de leiderstrui.
Maar het lijkt me bijna onmogelijk dat die erin slaagt om drie weken lang, en dan vrijwel elke dag, zó veel vermaak te bieden.

Het Italiaanse landschap biedt oneindig veel mogelijkheden voor een mooi parkoers. De Giro slaagt erin om drie weken lang een parkoers samen te stellen dat boeit en wisselt. De korte vinnige etappes door voornamelijk heuvelland lijken in niets op het zware klimwerk van de laatste dagen. Daartussenin die tweede week die nooit verveelde.

Bovendien wordt in de Giro op een heel andere manier gereden dan in de Tour. De koers is veel meer open, er wordt niet gewacht tot de laatste kilometers, maar op elk moment in een etappe kan de strijd plotseling oplaaien. Alleen al door die manier van rijden wordt het nooit saai of eentonig.
Bromertà 31 mei 2015 12:33
Het heeft er de schijn van dat die blokken-training bij RaBelBlaLot beperkt wordt tot de drieweekse trainingsstage onder de bezielende leiding van de high performance manager. De basis is hierdoor veel te smal. Opvallend is bovendien dat Kruijswijk sinds de rit over de Mortirolo een beetje rommelt met zijn vermogensgegevens: eerst "No files today" dan vermogens op nul, waarna zijn vermogensdata aantoonbaar te lage waarden tonen. Fout gekalibreerd?

Daarentegen vertoont Contador een heel natuurlijke terugval in de derde slopende week, zeker na een dag met zo'n 4800 hoogte meters. Alberto is en blijft een groot kampioen en het is een genot om hem te zien strijden.
El Mik 31 mei 2015 13:16
Ik vond de Giro de afgelopen jaren anders best vaak teleurstellend en de Vuelta al jaren op rij de mooiste grote ronde van het jaar, maar dit jaar wordt het moeilijk om er overheen te gaan tongue sticking out smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen