Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin doet tijdrit

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 22 september 2020 23:41
Dumoulin doet mee aan de WK tijdrit. Wie zijn zijn beste rivalen in die rit? Wat zijn zijn kansen?
Tinuz 22 september 2020 23:52
Dennis, Van Aert, Küng zijn hiervoor de favorieten mijns inziens. Dumoulin is voor mij een schaduwfavoriet.
Tinuz 22 september 2020 23:54
En die obscure Ganna, uiteraard.
Eddy Veen 23 september 2020 00:14
Normaal ben ik nationalist, maar voor Evenepoel maak ik een uitzondering. Ik hoop dat hij gauw weer meedoet.
Eddy Veen 23 september 2020 00:14
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2020 00:15 door Eddy Veen.
Curzio 23 september 2020 09:08
Dennis reed recent niet zo sterk dacht ik?
Van Aert lijkt me meer vermoeid dan Dumoulin (want piekt al langer) en Kung vind ik net een maatje minder voor een lange tijdrit.
Dus dan kom ik uit op Dumoulin als favoriet.
Kwestie van deduceren.
Overigens heb ik het parcours niet bestudeerd, laat staan bekeken.
Bummetje 23 september 2020 09:32
Cavagna wordt hier nog niet genoemd zie ik, m.i. een van de topfavorieten! En als Campenaerts een goede dag heeft, dan is dat ook nog een gevaarlijke outsider.
ton duk 23 september 2020 09:45
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> en Kung vind ik net een maatje
> minder voor een lange tijdrit.
>
> Overigens heb ik het parcours niet bestudeerd,
> laat staan bekeken.

En ook niet nagemeten...32 km is toch weer niet de echt lange tijdrit
gr
Prikdude 23 september 2020 10:01
1. Ganna
2. Dumoulin
3. Dennis
4. Van Aert
5. Küng
6. Campenaerts
7. Dowsett
8. Cavagna
9. Thomas
10. Van Emden
11. Bevin
12. Ludvigsson
13. Craddock
14. Oliveira
15. Affini
16. Gradek
17. Leknessund
18. Asgreen
19. Tratnik
20. Bodnar
Meneer 60% 23 september 2020 11:30
Ganna gaat winnen, sterker nog, gaat iedereen op een hoop rijden.
Horsie is back 23 september 2020 12:35
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Komt er voor vrijdag weer een voorspelling? Die voor Rogla ging de mist in.
Guide Vroemen zet op zijn twitter de berekening voor Tadej Pogacar op La Planche.
Neem de vrijheid ze hier neer te pennen, want verwijzen brengt me niks op en hier wordt het tenslotte gelezen. grinning smiley

21
1016
760m (gemiddeld)
1 m/s
8,5%
66 kg
6,8 kg
0,27
0,03
0,99
21,64
6,01m/s
6,5w

Cruciaal zijn hier zeker ook de gewichten, alhoewel voor gewicht van de renner te vaak nog het naakte gewicht wordt gehanteerd en racefietsen all-in wegen echt niet altijd 6,8 kg. De Colnago van Eddy Merckx in 1972 woog nog geen 6 kg, de Merckx fiets voor Chris Boardman daarentegen 20% zwaarder. Foei! smiling smiley
Factor wind kan problematisch zijn voor de berekening, want alleen indoors is het windstil, tenzij een of andere onverlaat de achterdeur heeft opengezet, nietwaar Luijt? En bij het WUR is verder niemand in de baan, want Bert Blocken rekende gisteren in zijn nieuwste publicatie nog eens uit, dat een goede profrenner bij 54 km/h indien hij op ongeveer 50 m achter een motard voortsnelt zijn snelheid met 3% verhoogt. En 'bankzitters" altijd maar denken, dat topsport eerlijk is. grinning smiley

De verschillen met andere cijferaars zit 'em dan ook voornamelijk in het gewicht van de renner (eventueel ook fiets), dat wordt gehanteerd.
Horsie is back 23 september 2020 12:38
Voor de souvenir Henri Desgrange is voortaan een fietswissel verplicht. De racefiets moet minstens 20 kg wegen.
Sub Culture 23 september 2020 12:48
Is dat puur op basis van die tijdrit in de Tirreno?
Héél sterk nummer met een grote voorsprong.

Maar hij klopt er Victor net-niet Campenaerts en een Dennis die dit seizoen nauwelijks niveau haalt.

Zeker een podiumkandidaat vrijdag.
Maar schat de winstkansen van Dumoulin hoger in.
Meneer 60% 23 september 2020 14:12
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is dat puur op basis van die tijdrit in de
> Tirreno?
> Héél sterk nummer met een grote voorsprong.
>
> Maar hij klopt er Victor net-niet Campenaerts en
> een Dennis die dit seizoen nauwelijks niveau
> haalt.
>
> Zeker een podiumkandidaat vrijdag.
> Maar schat de winstkansen van Dumoulin hoger in.

Hij klopte ze wel heel dik, hè. Net als renners als Thomas. In de snelste tijd ooit op dat parcours gereden in heel wat jaar. Daarnaast ook op basis van zijn derde plek vorig jaar, op een parcours dat hem veel minder goed lag dan deze, de overmacht waarmee hij een maand geleden Italiaans kampioen werd, en zijn werkelijk abnormale tijd op de achtervolging tijdens het WK dit jaar.

En ik vind Campenaerts trouwens geen net-niet-renner. Ik snap goed dat jullie in België veel meer hebben met klassiekerrenners, maar puur als tijdrijder heeft Campenaerts toch het meest indrukwekkende CV van alle Belgen van de laatste paar decenia. Daar zijn Evenepoel en Van Aert nog niet voorbij.
Curzio 23 september 2020 14:19
Ik zou 12 en 13 omdraaien.
Curzio 23 september 2020 14:20
Maar ook niet kort. Kung floreert in de 10-20 km range, zo is mijn indruk. We zullen zien.
pl0rk 23 september 2020 14:33
Eens. Ik vind het jammer voor Dumoulin, heb enorme sympathie voor'm, maar hij lijkt te zijn voorbij gestreefd in zowel klassement rijden als tijdrijden.
Meneer 60% 23 september 2020 14:54
pl0rk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens. Ik vind het jammer voor Dumoulin, heb enorme
> sympathie voor'm, maar hij lijkt te zijn voorbij
> gestreefd in zowel klassement rijden als
> tijdrijden.

Misschien dat hij in de langere en moeilijkere tijdritten nog echt wel wereldtop is. Maar ook weer niet met te veel klimwerk, want dan heb je ene Pogacar. De tijdrit in Tokio volgend jaar zou hem heel erg goed moeten liggen, denk ik.

Qua grote rondes: ik vrees het ook wel. Deze generatie met volgens jaar ook Evenepoel erbij en een Bernal die dan beter gaat zijn, is wel echt akelig goed.
Curzio 23 september 2020 15:05
Bij mijn weten heeft Evenepoel nog geen grote ronde gereden, dus ietwat voorbarig om te poneren dat hij Dumoulin voorbij is gestreefd in deze discipline. Van Bernal kan je dat eigenlijk ook niet beweren, die moet eerst maar eens op zijn niveau van vorig jaar terug komen, en dan nog. Pogacar zal ook niet overal starten, kan niet altijd in topvorm zijn en komt vast ook wel eens wat tegen. Dus er zouden echt nog wel kansen moeten zijn.
El Chaba 23 september 2020 15:08
Je vergeet Tanel Kangert.
Prikdude 23 september 2020 19:32
Gecorrigeerd middels het klassieke VSS.
Andere Peter 24 september 2020 01:46
Ik snap die gedachte van generatiewisseling wel. Maar de werkelijkheid is vaak - gelukkig - weerbarstig. Richie Porte reed op zijn 35e zijn beste grote ronde. Dat past niet in de leeftijdsprestatiebogen. En over de reeks die Bernal zou gaan neerzetten hoor je niemand meer. Het kan alle kanten op met Pogacar, maar ik zou ook niet verbaasd zijn als het volgend jaar plots een stuk minder is. Roglic, Landa, Uran, Caruso zijn de 30 gepasseerd en komen nog aardig voor de dag.

Blijft wel opmerkelijk dat er een groepje hele jonge gasten heel jong heel goed is. Ullrichiaans goed (die bleef ook op 1x steken).
Horsie is back 24 september 2020 10:03
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik snap die gedachte van generatiewisseling wel.
> Maar de werkelijkheid is vaak - gelukkig -
> weerbarstig. Richie Porte reed op zijn 35e zijn
> beste grote ronde. Dat past niet in de
> leeftijdsprestatiebogen. En over de reeks die
> Bernal zou gaan neerzetten hoor je niemand meer.
> Het kan alle kanten op met Pogacar, maar ik zou
> ook niet verbaasd zijn als het volgend jaar plots
> een stuk minder is. Roglic, Landa, Uran, Caruso
> zijn de 30 gepasseerd en komen nog aardig voor de
> dag.
>
> Blijft wel opmerkelijk dat er een groepje hele
> jonge gasten heel jong heel goed is. Ullrichiaans
> goed (die bleef ook op 1x steken).

Ullrich had best vaker moeten winnen, maar zijn niveau van 1997 haalde hij daarna inderdaad niet meer. Altijd bij hem het gevoel gehad, dat hij niet willens en wetens een "eeuwige bedrieger" wilde zijn, terwijl zijn grootste Widersacher daar (kennelijk) geen moeite mee had.

De tendens jonger in de topsport is overigens in alle sporten al een heel tijdje aan de gang (trouwens in wat niet), behalve natuurlijk in het darten. Hup Barney.
opperman 24 september 2020 11:23
2 grote rondes voor Ullrich

En Dumoulin, waarom niet? Als hij nog iets verbetert houdt hij kansen om er nog eens een te winnen, hoeft niet meteen de Tour te zijn.
De zwarte trui 24 september 2020 13:54
In de verkenning op zijn WEGfiets.

Tinuz 24 september 2020 14:39
Curzio 24 september 2020 18:00
Haha, die man wil gewoon recalcitrant doen.

Vraag me wel af waarom Tony Martin het tenue van België draagt.
Tjappie2 25 september 2020 01:20
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Qua grote rondes: ik vrees het ook wel. Deze
> generatie met volgens jaar ook Evenepoel erbij en
> een Bernal die dan beter gaat zijn, is wel echt
> akelig goed.

Ik hoop al m'n hele leven op een Nederlandse tourwinnaar, laat dat duidelijk zijn.
Maar iemand (in casu Tom Dumoulin) die er bewust voor kiest om meerdere jaren voor een ploeg onder leiding van Iwan "de verschrikkelijke" Spekenbrink te koersen verdient het simpelweg niet om ooit nog wat te winnen. Zelfs niet de Ronde van Drenthe.
Eqquipo 25 september 2020 08:36
Wat maakt het dat het zo verkeerd is om bij Spekenbrink te koersen? Worden door hem methodes gebruikt die niet door de beugel kunnen?
Curzio 25 september 2020 10:21
Er staat vaak onzin op internet, maar deze is toch wel weer eentje die zich kandideert voor "grootste prikbord-kolder van de maand".
Tjappie2 26 september 2020 10:28
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er staat vaak onzin op internet, maar deze is toch
> wel weer eentje die zich kandideert voor "grootste
> prikbord-kolder van de maand".

Terechte opmerking. Ik moet geen dingen op een prikbord kwakken als ik bezopen ben.

Maar mijn antipathie jegens Spekenbrink komt met name voort uit het interview dat hij enkele minuten na de finish van de Tour '18 aan de NOS gaf. TD was tweede geworden, maar Spekenbrink gaf direct al aan dat ze wellicht in '19 niet alles op de Tour zouden zetten. Onbegrijpelijk wat mij betreft: alsof je in een topsportorganisatie geen risico's wilt nemen om het hoogste te bereiken. En inderdaad: Tom D. ging in '19 (helaas) voor de Giro.

(Ik ben geen fan van Sunweb, maar dat ze fenomenaal in het opleiden van jonge renners zijn moet ik toegeven. En hun afgelopen Tour was fantastisch en attractief)
Curzio 26 september 2020 10:36
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen