Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Strava

Gepost door Luijt 
Luijt 24 september 2020 14:23
Ervan uitgaande dat dit een onderwerp is waar hier over gedebatteerd mag worden, zou ik graag het volgende aan jullie (en dan met name aan de gebruikers van Strava) willen voorleggen:

Supergeinige app, dat Strava, maar het komt bij mij steeds vaker voor dat delen van segmenten in rechte lijnen worden weergegeven. Dat komt niet omdat ik een rechtlijnig type ben, maar omdat het GPS-signaal tijdelijk wegvalt. Zeer irritant. Om mij heen hoor ik meer van dit soort klachten.

Valt hier wat aan te doen?

Ik verneem graag.

X Luijt
Clavan 24 september 2020 14:28
Ik rij altijd in een rechte lijn.
Wouter Claes 24 september 2020 14:46
Niet direct last van. Ligt dan toch aan de kwaliteit van je gps-apparaat lijkt me.
Zal wel niet veel met strava te maken hebben.
Eindhovuh 24 september 2020 14:51
Ik heb er geen last van. Al valt het mij op dat Strava altijd al rondere/afgerondere lijnen gaf dan via mijn Garmin horloge.
Erik S. 24 september 2020 15:07
Ik gebruik Strava vrijwel dagelijks en herken niet direct wat jij beschrijft. Zie wel dat Strava soms een andere/mindere totaalafstand geeft dan Garmin. Dat suggereert dat Strava toch iets van registratie doet.
Luijt 24 september 2020 15:13
Dat valt mij ook op. Bovendien geeft Strava meestal een lagere gemiddelde snelheid op dan mijn Mio (405). Die laatste schakelt overigens pas na een kilometer of 10 in. pas dan pikt ie kennelijk het GPS signaal op. Krijg steeds vaker de neiging om die apparaten weg te gooien.
Horsie is back 24 september 2020 17:27
Gebruiker van Strava data, maar niet actief. Wel eens gediscussieerd met Strava en dan over bepaalde relatief korte segmenten, waar ik mijn sprintraining uitvoer. Strava is feitelijk per definitie op korte segmenten onbetrouwbaar. Je krijgt dan niet alleen te maken met het gegeven dat elke afwijking ineens een grote impact kan hebben. Eén meter verschil op 200m is toch al een halve percent. Op een afstand van 10 kilometer is het dan nog maar 0,01%.

Maar het hele idee, dat er op welke gewenste vierkante meter gebruik gemaakt kan worden van GPS lijkt mij (ook als leek) een illusie.

Luijt zal nu wel zeggen, maar Horsie, ik hoef dit niet allemaal te weten.
Niettemin zie ik maar al te vaak op die zogenaamde kortere segmenten hiaten. Volgens mij sluiten al die segmenten ook niet naadloos op elkaar aan, dus daarmee moet er toch sprake zijn van "herstarten", ergo kans op een foutenmarge.

Wie immer ohne Gewähr
Museeuw 24 september 2020 20:09
Locatiemethode op hoge precisie zetten.
Noot 25 september 2020 08:43
Nieuw apparaat kopen. In al die jaren dat ik Strava gebruik heb ik nog nooit gehad dat de verbinding onderweg wegviel.

Als het om een telefoon gaat checken ze op de site notebookcheck de werking van GPS in een telefoontest. Voor wat het waard is.
Aerts 26 september 2020 22:10
Ik had hier ook last van. Maar het bleek dat dit kwam omdat ik de 'spaarstand' aan had staan.

I
Luijt 26 september 2020 22:35
Dank Aarts. Zou zo maar s bij mij ook het euvel kunnen zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen