Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

87th World Championships WE - Road Race (WC) One day race » Imola › Imola (143k)

Gepost door Clavan 
Clavan 26 september 2020 08:55








De wegrace voor de vrouwen tijdens de WK in Imola is 143 kilometer lang en herbergt 2.445 hoogtemeters. De wedstrijd draait om twee korte en steile hellingen die elk vijfmaal op het menu staan.

De race start en finisht op het racecircuit van Imola. De vrouwen leggen vijfmaal een ronde van 28,8 kilometer af. Het grootse deel van het parcours bevindt zich in de heuvelachtige omgeving ten zuiden van de racebaan.

Al snel na de start loopt het vals plat omhoog op de Via Bergullo. Na een stukje afdaling begint de route wat steviger op te lopen op de Via Mazzolano. Dat is een klimmetje van 1,5 kilometer à 8,7% met een sectie van 13% in de eerste helft. Eenmaal boven ben je er nog niet, want de weg loopt nog 1,3 kilometer vals plat door.

De route daalt naar het het dorp Riolo Terme en daar slaan de renners rechtsaf. Na een redelijk vlakke sectie van een paar kilometer gaat het weer rechtsaf en komt de Cima Calisperna, een klimmetje tussen de wijnranken en met fraaie uitzichten. Steil is het ook. In 1,3 kilometer loopt de weg met 10,9% op. De pittigste strook klokt 14%.

De renners bereiken het hoogste punt van de ronde op 268 meter. Vanaf daar is het nog 11,5 kilometer naar (de doorkomst aan) de finish en dat gaat hoofdzakelijk in dalende lijn.

Een Nederlandse wereldtitel op het Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari zou geen primeur zijn. In 1968 won Keetie Hage in Imola de regenboogtrui op negentienjarige leeftijd.

De WK-wegwedstrijd voor vrouwen start om 12.35 uur en de race finisht naar verwachting rond 16.45 uur.
Bron: Touretappe

Startlijst PCS
Voorbeschouwing Wielerflits
Historie WK PCS

P.s. De laatste wereldkampioene bij de dames uit België is al een jaar of 3 dood. Schijnbaar is die genenpool alleen bestemd voor het mannelijk geslacht. In België moeten de vrouwen blijkbaar alleen in de keuken staan of hun partner helpen met hun rare hobby’s in diverse kelders in het land.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2020 08:56 door Clavan.
Wanny 26 september 2020 09:04
Jammer dat de andere WK's niet gereden worden. Die koersen bij junioren en onder 23 waren altijd het leukste.
Eqquipo 26 september 2020 11:13
***** Van Vleuten, die eerst 2x van brace wisselt en dan een Evenepoeliaanse solo van plusminus 100km inzet.

Mag ik denken dat het parcours te zwaar is voor de vrouwen en dat er halfweg koers 80-85% kan afstappen? Misschien schat ik het niveau-verschil te hoog in en lukt het wel voor 60+ rensters om tot de slotronde mee te doen voor top 10.
veluweracer 26 september 2020 12:09
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jammer dat de andere WK's niet gereden worden. Die
> koersen bij junioren en onder 23 waren altijd het
> leukste.

Een ouderwetse WK week is zeer onderhoudend over het algemeen. Vooral zoals de laatste jaren het op zondag een week voordien al begon met de TTT.
Prikdude 26 september 2020 12:40
Van Vleuten straks met een arm en een stompje omhoog als eerste over de meet?
De zwarte trui 26 september 2020 12:58
Eqquipo 26 september 2020 13:04
Voorlopig heerlijk koersweer, met wel aardig wat wind. Peloton breed over de weg.
Eddy Veen 26 september 2020 13:09
Doet Puck Moonen mee?
Eqquipo 26 september 2020 13:23
Op de 2de klim ook als gesloten peloton naar boven. Geen vroege vluchtpogingen te melden.
Eqquipo 26 september 2020 13:25
Maar bovenaan de 2de klim wordt er toch wat aangezet, het peloton breekt voor even. De regie laat voorlopig erg weinig zijn van de camera vooraan. Veel landschap en renster achteraan in beeld. Dat belooft voor morgen..
Slimmerd 26 september 2020 13:34
Afgelopen twee dagen was de regie ook al flink ondermaats
Curzio 26 september 2020 14:02
De Belgen bombarderen Vos tot favoriet (zowel commentatoren als renster(s)). Roxane noemt haar dan weer niet. Lijkt mij ook wat zwaar voor de Vos van de laatste jaren, hoewel ze dit jaar wel weer beter lijkt te klimmen dan de voorgaande periode. Hoe dan ook: hup Marianne!
Meneer 60% 26 september 2020 14:20
Ik zie een voor een Belgische vrouwen gelost worden terwijl de koers nog verre van losgebarsten is. Zonder enig leedvermaak, maar hoe komt het toch dat het wielrennen voor vrouwen in een land met zo'n fietscultuur maar niet echt van de grond komt.
Curzio 26 september 2020 14:25
Fiets de grappen over Puck Moonen er maar weer in.
Horsie is back 26 september 2020 14:42
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> ***** Van Vleuten, die eerst 2x van brace wisselt
> en dan een Evenepoeliaanse solo van plusminus
> 100km inzet.
>
> Mag ik denken dat het parcours te zwaar is voor de
> vrouwen en dat er halfweg koers 80-85% kan
> afstappen? Misschien schat ik het niveau-verschil
> te hoog in en lukt het wel voor 60+ rensters om
> tot de slotronde mee te doen voor top 10.

60+ rensters: Doet La Longo dan toch weer incognito mee?
Tinuz 26 september 2020 14:48
Om de maatschappij enigszins draaiende te houden fietsen er maar weinig Vlaamse vrouwen au sérieux.
De meeste jongens en mannen zitten er fulltime op d'n koersfiets.
El Chaba 26 september 2020 14:51
Volgens mij is dat zo, omdat België toch een wat conservatievere maatschappij is (in vergelijking met de Nederlandse dan) als je het hebt over de rolverdeling tussen mannen en vrouwen, waardoor Belgische vrouwen in het algemeen minder snel gaan (top)sporten, dan de Nederlandse.
Maar is ook maar een hersenspinsel hoor.
Curzio 26 september 2020 15:21
Kopgroep van 9 ruim 2 minuten voor. Nederland heeft Amy Pieters meezitten, maar dat lijkt me geen zekerheidje. Toch rijdt ze door. Roxane begint er ook van te hakkelen.
El Chaba 26 september 2020 15:24
Ik snap het ook niet, want de andere landen doen begrijpelijkerwijze ook niets, behalve Australië misschien.
Dus dan zal Nederland toch de kopgroep zelf terug moeten gaan halen.
Curzio 26 september 2020 15:29
Ook eens. Misschien voelen V Vleuten en Vd Breggen zich niet zo goed (bordjes 13 worden opgestoken...). Toch lijkt het gat mij overbrugbaar. Van Dijk zit volgens mij al klaar om te gaan sleuren.
Curzio 26 september 2020 15:31
Of de tijdswaarneming klopt niet, want nu in geen tijd een minuut eraf.

Vos op kop? Die doet een Dumoulintje?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2020 15:32 door Curzio.
Curzio 26 september 2020 15:34
Tijd om in te schakelen, het spel is op de wagen. Nog 50 km te gaan.
veluweracer 26 september 2020 15:37
Pieters hoeft niet op kop te rijden of tempo te bepalen.
Curzio 26 september 2020 15:38
Daar zijn ze al bij de kop.
Vd Breggen deed de aanzet. Annemiek ziet er niet echt comfortabel uit, die wordt geen WK.
Vosje nog gewoon mee.
Curzio 26 september 2020 15:42
Roxane heeft er een dagtaak aan om Joris vd Berg te corrigeren.
Curzio 26 september 2020 15:45
Regie doet er alles aan om het koersverloop onnavolgbaar te maken. Wel mooie plaatjes van de omgeving.
Curzio 26 september 2020 15:51
Ik heb er echt kijk op want Annemiek rijdt nu het hele peloton eraf.
veluweracer 26 september 2020 15:52
Carapaz heeft morgen wat Alpaca's als supporter langs het parcours.
Curzio 26 september 2020 15:53
Vd Breggen nu solo. V Vleuten leidt de achtervolging.
Curzio 26 september 2020 15:54
Anna gaat winnen. Nog 40 km.
Curzio 26 september 2020 15:58
U mag nu inzetten op het verschil tussen de nr 1 en 2 op de streep.

1" 33.
MarkV 26 september 2020 16:01
België won deze eeuw 11 Olympische medailles bij de vrouwen en 8 bij de mannen, zonder wielrennen is de verhouding dames 10 en heren 4.

Dus het lijkt wel iets specifieks met wielrennen te maken te hebben dan met de Belgische damessport in het algemeen.
MarkV 26 september 2020 16:02
Zonder val waren ze samen weggereden waarschijnlijk.
Vermoedelijk niet a la Carapaz-Kwiatkowski over de streep tongue sticking out smiley
Curzio 26 september 2020 16:02
Deze dag wordt empirisch bewezen dat je beter fietst zonder polsbreuk.
Curzio 26 september 2020 16:04
Afvlaggen maar. Of zal Anna nog een Annemiekje doen?
Anony 26 september 2020 16:07
Curzio 26 september 2020 16:09
V Vleuten gaat ongetwijfeld nog proberen om solo tweede te worden. Vos kan dan het podium complementeren in de sprint.
Andere Peter 26 september 2020 16:13
Kom er maar in, Horsie...
Curzio 26 september 2020 16:14
Vette helicoptershots, morgen graag meer van dit met Dumoulin.
Curzio 26 september 2020 16:17
Vd Breggen vs het peloton der kanslozen. 1'30 het verschil.
Curzio 26 september 2020 16:19
Zelfs Joris vd Berg weet af en toe niks te zeggen. Heerlijke momenten zijn dat.
Curzio 26 september 2020 16:30
Zelfs bij het schaatsen of hockeyen is het verschil tussen de Nederlandse dames en de rest niet zo groot. We weten allemaal dat wielerprestaties genetisch bepaald zijn en we kunnen dit nu dus zoeken op het Y-chromosoom.
Curzio 26 september 2020 16:32
Ook Joris vd Berg heeft een keer gelijk, dus het staat bijde commentatoren nu 50 tegen 1.
Horsie is back 26 september 2020 16:32
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zelfs bij het schaatsen of hockeyen is het
> verschil tussen de Nederlandse dames en de rest
> niet zo groot. We weten allemaal dat
> wielerprestaties genetisch bepaald zijn en we
> kunnen dit nu dus zoeken op het Y-chromosoom.

Spooky action at a distance
Andere Peter 26 september 2020 16:33
Een beetje laf derhalve, dat de Belgen zich op de mannen richten. Die gaan de strijd duidelijk uit de weg.
veluweracer 26 september 2020 16:40
Joris had ongetwijfeld net weer gelijk toen hij zei Anna van der Bergen het heerlijk vindt om bergop te rijden.
Curzio 26 september 2020 16:42
Diverse landen doen er alles aan om het verschil binnen de 3 minuten te houden.

Nog 12 km voor Anna om te vieren en een volgend doel te kiezen.
Curzio 26 september 2020 16:44
Je weet dat er twee regels gelden:
1. Joris vd Berg heeft nooit gelijk.
2. Als Joris vd Berg onverhoopt toch gelijk heeft, treedt automatisch regel 1 in werking.
Curzio 26 september 2020 16:50
We kruipen naar de voorspelde 1" 33.
Spaak 26 september 2020 16:55
Qua omgeving en de manier waarop alles in beeld wordt gebracht is dit in ieder geval een van de mooiste WK’s ooit voor mij. Dat helikoptershot met Van Vleuten en Borghini in de achtervolging op die bergkam was echt om je vingers bij af te likken.
Curzio 26 september 2020 17:00
4 uur en 9 minuten op de fiets en toch zeker vijftien minuten koers! Anna wint.
Curzio 26 september 2020 17:01
1, 2 en 4. Waar hebben ze het laten liggen?
Horsie is back 26 september 2020 17:03
Roxane breekt een lans voor Anna omdat Joris de draak moest steken met het palmares van Anna.
Anony 26 september 2020 17:04
Dat ingetogen zegegebaar van Anna, ook al hou ik gerust van een iets expressievere of symbolischere uiting, was oprecht mooi.
Spaak 26 september 2020 17:04
Longo Borghini week zoveel van haar lijn af dat een DSQ mij niet zou verbazen, kan dus nog 1-2-3 worden
Inigo 26 september 2020 17:04
Heeft Lefevere al getwitterd over de moordaanslag van Longo Borgini?
Eqquipo 26 september 2020 17:05
DSQ voor de Italiaanse zou nog kunnen. Was op het randje, of eigenlijk al erover.
Curzio 26 september 2020 17:05
Vd Breggen zet eerst een mondkapje op en begint dan te hoesten. Professioneel.
predator 26 september 2020 17:13
Als dit mag, moeten we het niet meer over het sprinten van Dylan hebben.
Horsie is back 26 september 2020 17:13
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Deze dag wordt empirisch bewezen dat je beter
> fietst zonder polsbreuk.

Gold dan weer niet voor de sprint.
Curzio 26 september 2020 17:15
8 rensters binnen de 3 minuten.

Een Nederlandse wereldkampioen wielrennen bij de vrouwen, fijn dat er in het jaar van een pandemie, black lives matter, Trump en massale bosbranden nog dingen zijn om je aan vast te houden.
Curzio 26 september 2020 17:16
Sprinten is zilver, wegrijden goud.
Cecchini 26 september 2020 17:34
Verdomme wat een mooie plaatsjes waren dat.
Cecchini 26 september 2020 17:37
Mooie "provocatie" van Annemiek van Vleuten bij het volkslied. Pet af, muts af, dan ook geen mondkapje op. Weg met die overdreven gekte zag ik haar denken. Eens kijken wat Rutte er van vindt.
Heisenberg 26 september 2020 17:39
Drama commentaar van Joris van den Berg. Hopelijk gaat de NOS volgend jaar eens een goede commentator inzetten. Anders zijn we overgeleverd aan de fanclub van Evenepoel en Van Aert.
Cecchini 26 september 2020 17:48
Je verlangt toch niet terug naar Dijkstra ?
Eqquipo 26 september 2020 17:52
Ik vind Sander Kleikers altijd ontzettend goed bij Limburg sport. Prettig commentaar en enorme kenner. Vooraf bij interviews en tijdens Volta a Limburg was in mijn ogen altijd top. Zou die heel graag naar de NOS zien gaan als vaste wielercommentator.
Curzio 26 september 2020 18:14
Mooi dat je anno 2020 ongestraft het Y-chromosoom aan de verkeerde sexe kan toeschrijven. De waarheid is kenbaar maar niet langer relevant. Hup X!
Andere Peter 26 september 2020 18:20
Stel je niet zo aan. Rutte heeft daar geen enkele moeite mee. Open buitenlucht en voldoende afstand.

Mondkapjes zijn als autogordels. Je moet ze om onder specifieke omstandigheden. Dat hebben we als samenleving zo afgesproken om de collectieve veiligheid te verbeteren. Piepen dat Van Vleuten hier haar mondkapje afdoet is als piepen dat je in bed ligt zonder autogordel om, teneinde de minister van Verkeer te provoceren. Het slaat als een tang op een varken en geeft vooral aan dat je het zelf niet hebt willen begrijpen.
Cecchini 26 september 2020 18:30
We hebben daar als samenleving niets over afgesproken op OV ritjes na. Ze zeiken er nog elke dag over in talkshows. En op het podium bij wielerwedstrijden is het wel verplicht. gesteld door de UCI. Zelfs de truien en medailles worden vooraf al afgegeven aan de winnaars. Dus hang niet weer de wijsneus uit.
Inigo 26 september 2020 18:44
Inderdaad echt dramatisch slecht. Miste ook bijna de beslissende slag van de Nederlandse dames
Omdat hij een vooraf ingestudeerd rideltje afwerkte. Trouwens wel aan te raden voor mensen met slaapproblemen
pauldob 26 september 2020 18:51
Sander zit al bij Eurosport, dus denk niet dat dat gaat gebeuren
Eqquipo 26 september 2020 19:17
Ah, goede zet van hen dan.
Sub Culture 26 september 2020 19:35
*schrapt Evenepoel, van Aert en Lefevere van zijn bingo kaart*

Proficiat met de gouden en zilveren medaille, NL!
Andere Peter 26 september 2020 19:58
Curzio 26 september 2020 20:00
Maar vergeet niet dat we ook Joris van de Berg hebben afgezeken.
Heisenberg 26 september 2020 21:38
‘Sub Culture reageert wanneer Sporza of Deceuninck wordt besproken’

Bingo!
Luijt 26 september 2020 22:10
Dodelijk saaie koers met voorspelbaar slot. Fijn voor Anna, dat wel natuurlijk, maar 't is dat ik te brak voor iets anders was vandaag.
Sub Culture 26 september 2020 22:22
SC neemt stopt nauwelijks tijd of energie in reageren op opmerkingen over voorgenoemde.

Ik constateer veelzeggend dat sommige dingen nu eenmaal ter sprake komen hoewel de context of aanleiding er niet voor is.

Calimeraat.
Andere Peter 26 september 2020 22:50
We hebben als samenleving afgesproken dat we mensen aanstellen die we dit soort beslissingen toevertrouwen. Die we laten controleren door onze gekozen vertegenwoordigers. Die we eventueel wegstemmen. Precies zoals dat met de autogordel ging: Ook daarvoor hoefde niet elk individu geraadpleegd te worden voordat er sprake was van een bindende afspraak. Die autogordel werd overigens ook al gezien als vrijheidsbeperking, door tegenstanders die de nieuwe veiligheidswekelijkheid negeerden. Vandaar de vergelijking. Dus hang niet de drama-queen uit.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2020 22:56 door Andere Peter.
Andere Peter 26 september 2020 22:55
Mwoahhh... Ik verdedig je, ik heb wel lol in je provocaties. En ik vind ook dat Heisenbergs omerking niet klopt. Maar met de povocaties van Ulrich erbij is het niet gek als er af en toe een sneertje terugkomt. Dat is dan niet meteen calimeresque. Dat is vragen om pavlov-reacties.
Kuiperberg 26 september 2020 23:10
Joris 'oneliner' van den Berg is nog erger dan een mug die je s'nachts uit je slaap houdt. Heeft de Nos nu echt niks beters dan deze praatgrage grappenmaker.
Kuiperberg 26 september 2020 23:10
Joris 'oneliner' van den Berg is nog erger dan een mug die je s'nachts uit je slaap houdt. Heeft de Nos nu echt niks beters dan deze praatgrage grappenmaker.
Luijt 26 september 2020 23:32
Die beelden van opzij genomen van Van den Breggen, met die bergen op de achtergrond, die waren wel heel mooi. Zou bijna ook een S Works willen.
Horsie is back 26 september 2020 23:46
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die beelden van opzij genomen van Van den Breggen,
> met die bergen op de achtergrond, die waren wel
> heel mooi. Zou bijna ook een S Works willen.

Kijk, WAF, dat noemen ze nu een tracking shot vanuit de heli met een remote gyro-gestabiliseerd camera systeem.
Luijt 26 september 2020 23:52
Horsie is back 26 september 2020 23:59
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dodelijk saaie koers met voorspelbaar slot. Fijn
> voor Anna, dat wel natuurlijk, maar 't is dat ik
> te brak voor iets anders was vandaag.

Aan het einde van de dag kun je gerust constateren, dat ook een gezonde Annemieke van Vleuten hier niet zomaar gewonnen zou hebben. Nu Anna van der Breggen heel geleidelijk het einde van haar loopbaan in het vizier krijgt, heelft ze toch achterstand goedgemaakt. Op Chloe Dygert in de tijdrit, alhoewel we de apotheose van de tweede helft hebben moeten missen en ook op Annemiek van Vleuten, die toch op haar allersterkst is als ze langer bergop kan rijden. Het wielrennen heeft vele niches, waarin zelfs BoP figureert (uitspraak Thijs Z.). Zo krijgen we bijvoorbeeld in de aankomende Giro ook een korte tijdrit, waarin "we" liefst 300m gaan denivelleren gevolgd nog door een stuk redelijk normaal. Er gaan geruchten dat er een wild card aan BoP (70x11) zal worden verstrekt. Primoz Roglic doet niet mee, omdat hij zegt geen schansspringer meer te zijn, maar wielrenner.
Cecchini 27 september 2020 00:29
Man wat zit je weer eindeloos door te zeiken. Ik zie gewoon een tafereel op een podium waar van Vleuten waarschijnlijk tegen de protocollen in haar mondkapje afdoet tijdens het volkslied, zoals altijd alles afgaat tijdens de hymnes. Vond ik opvallend om te zien, ik schreef provocatie niet voor niets al tussen ironische haakjes. Mijn opmerking betreffende Rutte verwijst gewoon naar de eerdere ophef begin deze week over zijn uitspraak "bek houden" omdat voetbal supporters zoals te verwachten viel gewoon aan het joelen/juichen waren geweest. Nu doet van Vleuten (afgestudeerd epidemioloog overigens) tegen de protocollen haar mondkapje af, en dacht ik gewoon wat zou Rutte daarvan vinden. En ja hoor AP komt weer met zijn gelijkhebberigge toontje en begint zelfs autogordels bij zijn verhaal te betrekken.
Curzio 27 september 2020 08:39
Was echt een kippenvel-shot. En toen het in het sportjournaal voorbij kwam opnieuw.
Eqquipo 27 september 2020 11:04
Ik was dan weer gecharmeerd van het frontale shot met bergen op de voorgrond in het openingstopic.
Horsie is back 27 september 2020 12:44
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Was echt een kippenvel-shot. En toen het in het
> sportjournaal voorbij kwam opnieuw.

AnnafanderBreggen.
Luijt 28 september 2020 13:17
Ach ja, zou die lieverd nog koersen?
Horsie is back 28 september 2020 14:28
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------

> Mag ik denken dat het parcours te zwaar is voor de
> vrouwen en dat er halfweg koers 80-85% kan
> afstappen? Misschien schat ik het niveau-verschil
> te hoog in en lukt het wel voor 60+ rensters om
> tot de slotronde mee te doen voor top 10.

Mag ik U eraan herinneren, dat bij de mannen bijna de helft afstapte, namelijk 86 en bij de vrouwen slechts 38.
Dat de latere winnaar Julian Alaphilippe na 5 ronden toch maar een stief kwartiertje voorsprong had op Anna van der Breggen.
Dus vrouwen bedrijven zij het op hun niveau net zo goed topsport.

Dat kracht en de dynamiek van een sterker peloton daarna zorgt voor een ultrasnelle finish (laatste 5 ronden in 3:29.06) doet daar wat mij betreft niks aan af.
Eqquipo 28 september 2020 16:51
WP woensdag. Handig, eerste koers een klimkoers.
Horsie is back 28 september 2020 22:12
Er gaan stemmen op om de beste Nederlandse wegrenster aller tijden te kiezen en daarvoor zou Anna van der Breggen dan kandidate zijn. Nou, toch nog maar even naar de palmares van Foxy Lady gekeken. Natuurlijk wielrennen heeft veel verschillende karakters, maar dat van de Kannibale (van weleer) blijft toch onovertroffen.
Eqquipo 28 september 2020 22:22
[www.youtube.com]

Over 4 jaar wereldkampioene is haar doel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen