Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin doet Waalse Pijl

Gepost door Luijt 
Luijt 29 september 2020 12:15
Van nu.nl

Tom Dumoulin gaat woensdag toch van start in de Waalse Pijl. De Jumbo-Visma-renner zou de semiklassieker eigenlijk laten schieten, liet hij zondag na de wegwedstrijd bij de WK wielrennen nog weten.

Dumoulin wilde wat rust pakken en zich voorbereiden op de Amstel Gold Race van 10 oktober. "Het is voor nu wel even genoeg geweest", zei hij nadat hij veertiende was geworden bij de WK.

De Limburger heeft er nu dus toch voor gekozen om de Waalse Pijl te rijden. Hij krijgt bij Jumbo-Visma gezelschap van landgenoten Lennard Hofstede en Tom Leezer, de Belg Laurens De Plus, de Deen Jonas Vingegaard en de Duitser Paul Martens.

In Luik-Bastenaken-Luik, die zondag verreden wordt, staat Jumbo-Visma met dezelfde ploeg aan de start, plus Primoz Roglic, die onlangs in de Tour de France net naast de eindzege greep en zesde werd in de strijd om de wereldtitel.

De zege in de Waalse Pijl, die over ruim 200 kilometer gaat en tien klimmetjes kent, ging de afgelopen twee jaar naar Julian Alaphilippe. De kersverse wereldkampioen is dit jaar afwezig.
Luijt 29 september 2020 12:21
Lekker koersen dus en geen gemiep. Mooi.

Nu ff rusten en dan toch een hoogtestage voor de Vuelta was ook een optie geweest, maar achter al deze koersdagen zal vast ook een gedachte zitten.
betuweracer 29 september 2020 12:27
merijntje mortirolo 29 september 2020 12:30
En toch hè, als Subs subtiele en Brieskes iets minder subtiele hint niet begrepen worden, zal ik het iets duidelijker proberen over te brengen:

Kap eens met dat 'doet.'
Eqquipo 29 september 2020 12:31
Uitgedund deelnemersveld.

Van de top 10 uit 2019 enkel Konrad, Vanendert en Gasparotto (nr.7, 9 & 10)
Van de top 10 uit 2018 enkel Vanendert, Kreuziger, Konrad (3, 4, 10)

Is er nog een waterkansje dat de wereldkampioen alsnog start? Zou welkom zijn.


Confronterend weer, de uitslag van vorig jaar beziend. Nr. 4 in de uitslag Bjorg Lambrecht. Rust zacht.
Nelis! 29 september 2020 12:32
Luijt 29 september 2020 12:35
El Chaba 29 september 2020 13:02
veluweracer 29 september 2020 13:11
Doetjes zijn het. Een man gebruikt graag het woord "rijden".
cire 29 september 2020 13:15
We gaan het seizoen zo echt niet afmaken met oplopende coronacijfers. Nu rijden wat je rijden kan is de gedachte hierachter.
MarkV 29 september 2020 13:40
Denk het ook, zeker voor wat de Vuelta betreft ziet het er somber uit.
veluweracer 29 september 2020 13:46
cire Schreef:
-------------------------------------------------------
> We gaan het seizoen zo echt niet afmaken met
> oplopende coronacijfers. Nu rijden wat je rijden
> kan is de gedachte hierachter.

Inderdaad. En niet doen wat je doen kunt.
Luijt 29 september 2020 14:17
Frederik D. 29 september 2020 16:24
Merijntje doet een kapje.
merijntje mortirolo 29 september 2020 16:34
Je snapt wel dat jij van mij alle schuld krijgt hè, opa? Jij begon ermee en zette het voort.

Doe daar eens mee ophouden.

#kusjes!
El Chaba 29 september 2020 16:35
Ja.
Precies het soort grapje dat één keertje nog net een heel klein beetje leuk is en daarna heel erg flauw en zelfs irritant.
El Chaba 29 september 2020 16:38
Dat denk ik persoonlijk ook, maar ik denk niet dat de renners zo denken.
Wat Dumoulin betreft, hij wil zoveel mogelijk koersen om weer 'hardheid' op te doen na zo lange inactiviteit, ook met het oog op volgend seizoen. Naar de Vuelta zou hij toch niet voor het AK gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2020 16:39 door El Chaba.
MarcoV 29 september 2020 21:21
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uitgedund deelnemersveld.
>
> Van de top 10 uit 2019 enkel Konrad, Vanendert en
> Gasparotto (nr.7, 9 & 10)
> Van de top 10 uit 2018 enkel Vanendert,
> Kreuziger, Konrad (3, 4, 10)
>

Dat lijkt wel de standaard reactie, alsof er buiten de Tour nooit meer een koers een mooi deelnemersveld heeft.

het werkt natuurlijk ook omgekeerd, door de andere kalender starten er ook renners die er anders vrijwel nooit kwamen (zoals Dumoulin, Porte), weinig verleden hebben vanwege hun leeftijd (ene Pogacar) of 'vroeger' maar een beetje kwamen trainen voor LBL (zoals Woods), of toevallig in 2019 en 2018 geen top 10 reden maar daarvoor vaak (Kwiatkowski).
Onder de streep is het veld nog niet zo slecht. En sommige missende namen uit de top 10 van vorige jaren droegen niet bepaald bij aan een boeiend koersverloop, zo hard ga ik Valverde morgen niet missen.
betuweracer 29 september 2020 21:22
Jumbo lijkt het hele herseizoen zo te hebben aangevat. Met veel succes: als er snel een kruis gaat over het seizoen zijn ze de grote winnaar. Behalve dan de voor filialen in Kelderland, zoals mijn opa België altijd noemde.
Luijt 29 september 2020 23:53
Er zijn ook mensen die heel vaak: "hoe dan?" zeggen. Dat vind ik dan weer vrij irritant. Net als nog een aantal andere woorden en zinnetjes. Nou, dag hoor!
Slimmerd 30 september 2020 00:27
Niemand in de Waalse Pijl draagt bij aan het koersverloop
Eqquipo 30 september 2020 18:44
De Waalse Pijl deed Dumoulin
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen