Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Groenewegen niet meer in actie in 2020

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 29 september 2020 16:01
Dylan Groenewegen zal na het incident in de Ronde van Polen niet meer koersen dit seizoen. Dat laat zijn ploegleider Arthur van Dongen weten aan het AD. "We gaan hem rustig brengen voor volgend seizoen", klinkt het.

[www.ad.nl]
Slimmerd 29 september 2020 17:41
Kan de UCI nog rustig nadenken over zijn straf
El Chaba 29 september 2020 17:49
ton duk 29 september 2020 18:35
Ach, als de UCI de sprint (wel 40 km langzamer) van de nr 3 Vrouwen WK ongestraft laat...
gr
Cyclad58 29 september 2020 19:23
Die kan je zo uittekenen. Rond 25 november komt de UCI met de uitspraak dat Dylan met terugwerkende kracht een half jaar geschorst wordt. Dan kan hij gewoon in 2021 rijden en houdt de UCI de handen vrij.
Nelis! 29 september 2020 20:04
Ik verwacht niet dat hij zo "lang" zal worden geschorst. Dat staat in geen enkele verhouding tot andere schorsingen voor vergelijkbare acties.
Sub Culture 29 september 2020 20:40
Lijkt me de meest logische en verstandige beslissing.

Groenewegen is al genoeg gestraft geweest.

En ik vrees dat zelfs bij zijn rentree het nog pijnlijk zal worden.
Niet zozeer vanuit het peloton zelf, maar dit incident gaat hem bij het wielerpubliek blijven achtervolgen.
El Chaba 29 september 2020 21:09
Nog erger, wat denk je als hij weer aan de start komt in een koers waar Jakobsen ook start?
Klinkt raar, maar misschien gaat hij hier mentaal gezien (qua prestaties) nog wel meer last van krijgen dan Jakobsen. Vooropgesteld natuurlijk dat Jakobsen weer op zijn oude niveau zal kunnen terugkeren..
Cecchini 29 september 2020 21:51
Met dank aan Lefevere.
Sub Culture 29 september 2020 22:04
Met dank aan zichzelf.
Slimmerd 30 september 2020 00:25
Ach, als je die nummer 3 terugzet naar de laatste plaats van haar groep, wordt ze 3e...
Curzio 30 september 2020 07:32
Lijkt me dat de twee een keer een goed gesprek moeten voeren. Als het voor Jakobsen geen rol meer speelt (qua onderlinge verhouding bedoel ik dan, niet zozeer of hij fysiek nog last heeft), dan moet het gewoon klaar zijn.
Wanny 30 september 2020 14:16
Het is ook een lastige materie.

Wat doe je dan met de renner die er voor zorgt dat er gisteren 60 man tegen de grond gaat in de Binck Bank? Dat wordt doorgaans niet bestraft, maar is zeker zo gevaarlijk als die actie van Groenewegen.
Sub Culture 30 september 2020 14:38
De dwangmatige reflex bij sommigen hier om elk incident te gaan vergelijken met wat Groenewegen deed is best idioot te noemen.
Luijt 30 september 2020 15:12
Moeilijk in te schatten hoe die onderlinge verhoudingen nu zijn. Ze wonen bij elkaar in de buurt. Er zou nog geen rechtstreeks contact zijn geweest. Afgehouden door Jakobsen. Wel dezelfde manager. Hoop zeer dat Fabio en z'n naasten Dylan kunnen vergeven en dat er niet teveel polariserende opmerkingen meer worden gemaakt door de entourage, zoals door Lefevere in het begin.
Luijt 30 september 2020 15:15
Die vergelijkingen zijn wel te begrijpen. Soms is het geduw en getrek nog erger, maar zijn de gevolgen minder erg.
Die vergelijkingen plaatsen de fout van Dylan wel in een iets ander - reëler - perspectief wat mij betreft.
veluweracer 30 september 2020 15:18
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is ook een lastige materie.
>
> Wat doe je dan met de renner die er voor zorgt dat
> er gisteren 60 man tegen de grond gaat in de Binck
> Bank? Dat wordt doorgaans niet bestraft, maar is
> zeker zo gevaarlijk als die actie van Groenewegen.

De moedwil ontbrak gisteren. Bij Dylan toen niet.
Andere Peter 01 oktober 2020 18:17
Ik sluit net uit dat Groenewegen in eerste instantie terugkom t als een ander type renner.

Opties:

1) Zich toeleggen op Parijs-Roubaix en misschien Vlaamse klassiekers. Van die klimmetjes )op de macht à la Museeuw) weet ik niet, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat het vlakke kasseienwerk hem goed zou moeten liggen
2) De sprint voor een ander aantrekken
3) Een andere dienende rol

Zo weer renner worden. Misschien langzaam weer aan sprinten denken.
Horsie is back 01 oktober 2020 20:05
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik sluit net uit dat Groenewegen in eerste
> instantie terugkom t als een ander type renner.
>
> Opties:
>
> 1) Zich toeleggen op Parijs-Roubaix en misschien
> Vlaamse klassiekers. Van die klimmetjes )op de
> macht à la Museeuw) weet ik niet, maar ik heb
> altijd het gevoel gehad dat het vlakke
> kasseienwerk hem goed zou moeten liggen
> 2) De sprint voor een ander aantrekken
> 3) Een andere dienende rol
>
> Zo weer renner worden. Misschien langzaam weer aan
> sprinten denken.

Hij zal net als ieder ander vanuit stiltstand moeten starten. Maar een Senkrechtstarter zal het wel niet meteen worden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen