Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Amstel Gold Race afgelast

Gepost door Spaak 
Spaak 30 september 2020 16:36
Zojuist gemeld door een emotionele Leo van Vliet (koersdirecteur) bij de NOS.
Aanleiding zijn uiteraard de nieuwste Corona-maatregelen van het kabinet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2020 16:37 door Spaak.
Anony 30 september 2020 16:38
Jammer. Hopelijk volgt België niet.
Frederik D. 30 september 2020 16:38
Zat er aan te komen. Jammer voor de echte wielerliefhebbers. Echt, dat meen ik. Maar goed om zo te proberen de zogeheten tweede golf in te dammen.
ton duk 30 september 2020 16:39
Gelukkig, hopelijk volgt België ook
Gr
Frederik D. 30 september 2020 16:51
België heeft de grens van 10.000 coronadoden overschreden. Minder inwoners maar meer coronadoden dan in Nederland. Het gaat in België ook niet goed. Dus inderdaad, ook daar zijn strengere maatregelen nodig. Ter vergelijking ook, Duitsland telt zo'n acht maal meer inwoners dan België en heeft ongeveer evenveel coronadoden.
Curzio 30 september 2020 16:58
Ze registreren daar anders, waarbij ze dus meer doden meetellen.
Nelis! 30 september 2020 17:03
Dat je na een dik halfjaar corona nog steeds als in een blinde paniek beslissingen neemt, vind ik een regelrechte schande. Het begrip voor de maatregelen is bij mij in sneltreinvaart aan het afnemen. Maatregelen moeten doeltreffend zijn en worden gehandhaafd. Als ze dat niet zijn/worden, moet je ze niet nemen. En zeker niet nog meer maatregelen nemen.
Anony 30 september 2020 17:06
Klopt. België heeft van bij het begin veel meer 'vermoedens' meegerekend, waardoor de cijfers enigszins vertekend zijn tegenover andere landen.
Frederik D. 30 september 2020 17:14
Iets anders. Maar niet heel anders.
Frederik D. 30 september 2020 17:15
Ben ik niet met je eens.
Curzio 30 september 2020 17:16
Laten we het houden op behoorlijk anders.
Frederik D. 30 september 2020 17:31
Nee, daar hou ik het niet op. Kijk uit voor fabeltjes uit de hoek van de pseudowetenschappelijke betweters. Hou je aan de door de wetenschap vastgestelde feiten.

Parool

Voor een correctie door middel van oversterfte-overwegingen ben ik in. Maar dat alles neemt niet weg dat België zwaarder is getroffen dan Duitsland. En overlijdens van zorgmijders zijn ook slachtoffers van de pandemie, zij het, zou je kunnen zeggen, indirecte slachtoffers.
Curzio 30 september 2020 17:46
Bedankt voor de link, heb je 'm zelf ook gelezen?

Behoorlijk anders lijkt me meer dan gepast, sterker nog, ik stap alsnog over naar heel anders.
Frederik D. 30 september 2020 18:10
Goed, iets anders of heel anders. Dat lijkt me een technische kwestie. In elk geval, corona is levensgevaarlijk, maatregelen zijn broodnodig en sommige landen hebben het zwaarder te verduren dan andere. En zolang jij je wil baseren op de wetenschap, vind ik het prima. smiling smiley
El Chaba 30 september 2020 18:15
Ik ben het ook niet met je eens. Het grootste probleem in Nederland zijn de niet de maatregelen, maar een te groot deel van de bevolking die zich - om diverse redenen - simpelweg niet aan de maatregelen houdt.
Tuurlijk, een maatregel als deze verdient ook niet mijn schoonheidsprijs, maar op een gegeven moment moet je gewoon zoveel mogelijk uit gaan sluiten.
Clavan 30 september 2020 18:16
Het is maar sport he. Geen noodzaak.
El Chaba 30 september 2020 18:29
Daaraan toevoegend: zelfs als je geen publiek toelaat, wat gaat er dan gebeuren? Limburgers gaan massaal thuis en in de kroeg afspreken om daar te kijken en denk je dat iedereen zich daar aan de (nieuwe) maatregelen gaat houden?
Dachtutniet om met Merijn te spreken.
Frederik D. 30 september 2020 18:35
En dan is er nog altijd dit gezellige prikbord. Is er geen koers, dan verzamelen we ons hier onder het genot van een kopje koffie of gerstezeik en babbelen we nostalgisch over vroeger toen er nog bruut heldhaftig werd gekoerst. Onderwijl bestookt het peerd ons met maffe muziekjes en stugge statistiekjes. Buiten is het herfst. Soms is het leven best een beetje mooi. smiling smiley
Eqquipo 30 september 2020 18:41
Een verwacht, maar toch K! bericht.

Duimen voor LBL, PR , RVV, Giro en Vuelta!
lodjan 30 september 2020 18:49
En de Ronde van Thailand. De jongens van Bike Aid zitten daar al twee weken in Quarantaine in een hotel. Ze mogen drie kwartier per dag luchten op de binnenplaats. Gelukkig hebben ze Zwift. Veel ploegen hebben zich afgemeld vanwege dit beleid. Stel nu dat de koers niet doorgaat en het allemaal voor niets geweest is. eye rolling smiley
Eqquipo 30 september 2020 18:56
Misschien zitten ze er nog wel een paar maanden.
MarkV 30 september 2020 19:18
Liever met 30 graden en zon in de quarantaine dan Nederlands pleurisweer.
betuweracer 30 september 2020 19:21
El Chaba 30 september 2020 19:21
Ik vrees ervoor lodjan, maar ik zou het ook heel jammer vinden.
Cyclad58 30 september 2020 19:32
Leo van Vliet zat er echt doorheen. Hij kan als organisator echt niet anders, hoe spijtig het ook is.
El Chaba 30 september 2020 19:33
Inderdaad, hij kon zijn tranen bijna niet bedwingen.
Sub Culture 30 september 2020 19:56
In België is het alweer aan het stagneren, gaat nu al een paar dagen 'de goeie richting uit'.
Het effect van kinderen die terug naar school gaan, mensen die terug gaan werken in september, terugkeren uit verlof.

Maatregelen in Vlaamse koersen naar supporters toe zullen een pak strenger zijn dan het belabberde vertoon tijdens de Tour.
Uiteraard valt een samentroeping niet uit te sluiten op sommige plaatsen.

Zie geen enkele reden waarom de voorjaarskoersen bij ons niet door zouden kunnen.

Wat betreft het annuleren van de Amstel: ach ja.
Altijd al het lelijke eendje geweest op die zondagen in april.
Sub Culture 30 september 2020 19:57
Koers niet kunnen zien.
Blij dat Vansevenant zich heeft laten zien, dat hij had kunnen winnen is natuurlijk onzin.
Maar niks mis met wat jeugdige overmoed.


Sterke Hirschi!
Teuns.. Wellens... pfff
Horsie is back 30 september 2020 20:06
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> En dan is er nog altijd dit gezellige prikbord. Is
> er geen koers, dan verzamelen we ons hier onder
> het genot van een kopje koffie of gerstezeik en
> babbelen we nostalgisch over vroeger toen er nog
> bruut heldhaftig werd gekoerst. Onderwijl bestookt
> het peerd ons met maffe muziekjes en stugge
> statistiekjes. Buiten is het herfst. Soms is het
> leven best een beetje mooi. smiling smiley

Horseplay and disease is killing you, Frederik D., by degrees?
Lies, big lies and statistics is niet Horsie's stijl met een stille verwijzing naar sommige corona statistieken. Ik maak er verder geen @Punt van.
Maar als U een beetje in heel grote lijnen geïnformeerd wilt zijn, dan subiet naar www.worldometers.info/coronavirus.
Clavan 30 september 2020 20:36
Nomath 01 oktober 2020 01:12
Als je naar de nieuwe besmettingen in Nederland en Belgie in september kijkt, valt vooral op dat de aantallen in Nederland razendsnel oplopen - in Belgie is dat veel meer kabbelend. In verhouding tot de inwoneraantallen liggen we op dit moment ongeveer gelijk, maar bij deze pandemie lopen de trends van vandaag nog ongeveer een week door en hebben de maatregelen van vandaag pas over een week effect.

Beide landen zouden een voorbeeld moeten nemen aan Duitsland dat met 5 keer zo veel inwoners als Nederland op dit moment slechts tweederde van ons aantal nieuwe besmettingen heeft. Bovendien is de trend in Duitsland veel gunstiger.





Sub Culture 01 oktober 2020 07:26
Mss niet onbelangrijk qua vergelijking van test is dat er in België véél meer getest wordt dan in Nederland.

Wij zitten aan een gemiddelde testcapaciteit van ruim 30.000 per dag op dit moment en zou zelfs nog verdrievoudigd moeten worden de komende weken.
Per miljoen inwoners hebben wij 278.000 tests gedaan.
Terwijl dat in NL bijna de helft per miljoen is, 142.000

NL klopt zelfs bij België aan voor extra testcapaciteit
[www.tijd.be]
Frederik D. 01 oktober 2020 10:51
Ons CBS telt anders dan het RIVM. Maar het CBS telt beter en hoger. CBS is voor de harde cijfertjes, het RIVM is voor het virus.
merijntje mortirolo 01 oktober 2020 11:06
Tot voor een paar jaar geleden was die kutkoers op zaterdag, toch?

Voor de rest eens: AGR en WP zijn eender. De laatste tien (eigenlijk twee, maar vooruit, we willen 'opbouwende spanning' zien) kilometer zijn nog net het aankijken waard.

Doe mij maar RVV en PR. LBL is losing it.

HUP koers!
Eqquipo 01 oktober 2020 11:28
Was heel saai de AGR vorig jaar.
Luijt 01 oktober 2020 11:49
Qua aantal Coronagevallen zijn we de Belgen in ieder geval voorbij inmiddels.
Luijt 01 oktober 2020 11:51
En qua aantal gevallen zijn we jullie ook al voorbij gestreefd. Gisteren geloof ik.
Nederland wint op alle fronten.
El Chaba 01 oktober 2020 11:52
Dat is het gevolg van 20 jaar keihard bezuinigen op de publieke sector. Het heeft ons een heel gezonde overheidsfinanciën opgeleverd, maar in tijden van crisis - zoals nu - komt ook keihard aan het licht, dat we daar qua publieke voorzieningen niet op voorbereid zijn.
Luijt 01 oktober 2020 11:58
Al die Vlaamse koersen lijken teveel op elkaar. Dezelfde heuveltjes worden opgereden, soms van een andere kant en in een iets andere volgorde. Maar dat is het dan wel.
LBL hebben ze de afgelopen jaren op een of andere manier geweldig weten te verkloten.
Waalse Pijl is altijd saai vanwege allesbepalende slotklim. (Lief trouwens hoe dat jongetje die gisteren op zijn bek ging dacht dat ie wel weg had kunnen blijven).
AGR was, op vorig jaar na, ook al jaren weinig aan.

Ik blijf wel kijken. Jammer dat Been geen commentaar meer geeft; dat maakt het wel af, zo'n middag.
merijntje mortirolo 01 oktober 2020 11:59
Vorig jaar was on-ge-fucking-loof-lijk tof en onwaar(schijnlijk).

Een van de vreemdste koersen ooit gezien.

Ik vrees eenmalig, maar goed.

Iets met uitzondering en regel en bevestigen.

HUP koers!
merijntje mortirolo 01 oktober 2020 11:59
Been?

Ik ben een Simmonsfan.
El Chaba 01 oktober 2020 12:06
De editie van 2017 (Gilbert) was ook fantastisch om te zien, waarbij er al op 50 km van de meet beslissend werd aangevallen.
Luijt 01 oktober 2020 12:15
Misschien Been en Simmons samen, nu die laatste toch tijd over heeft. Kan ie lekker door Been heen lullen, net als z'n grote voorbeeld.
betuweracer 01 oktober 2020 12:16
betuweracer 01 oktober 2020 12:17
Betuwe Griekgriek.
betuweracer 01 oktober 2020 12:17
merijntje mortirolo 01 oktober 2020 12:21
Het mooiste cliché ter wereld luidt dan ook: de renners maken de koers.

As you know was (verleden tijd) ik ooit een enorme LBL-fan, die koers valt de laatste jaren enorm tegen. Wat jarenlang de mooiste koers ter wereld was is tegenwoordig net een F1-wedstrijd. En omgekeerd: elk lelijk eendje kan mooi worden, maar Sub heeft wel gelijk dat de AGR in principe in het niets valt bij de koersen eromheeninapril.

Het gekke is dat MSR eigenlijk ook best een kutkoers is, maar dat ik daar zelfs in dit stomme kutCoronajaar geweldig van genoten heb.

Het concept monument gaat verder dan land/geschiedenis/omgeving/spanning/kilometers, het is een gevoel, dat kun je niet uitleggen, het is, jaaaa, een gevoel, njhaa, dat kan je niet, dat kan je niet

HUP koers!
betuweracer 01 oktober 2020 12:25
Er zit enkel meer schommeling in de testpublicaties en ondertussen hebben ze een hogere dichtheid.
betuweracer 01 oktober 2020 12:30
Slap gelul in het kwadraat. De AGR heeft een kutnaam, een miet van een directeur en een valse reputatie, maar het is wel al jaren een leukere koers dan de WP en LBL bij elkaar. Dus van de omliggende 'Waalse' klassiekers in april is het dé koers.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2020 13:14 door betuweracer.
valse trage 01 oktober 2020 13:11
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Limburgers gaan
> massaal thuis en in de kroeg afspreken om daar te
> kijken en denk je dat iedereen zich daar aan de
> (nieuwe) maatregelen gaat houden?

Dan overschat je toch echt de populariteit van het wielrennen (in Limburg of waar dan ook smiling smiley)
Voor de voetballerij zal dat wellicht eerder gelden.
merijntje mortirolo 01 oktober 2020 13:31
Ga Flipje neuken.

Ergens heb je wel een punt. Dat ontken ik.
merijntje mortirolo 01 oktober 2020 13:34
Nou ja, ik vind het van de Waalse koersen de laatste jaren wel de tofste hoor, Prikdude.

#borderline

HUP koers!
betuweracer 01 oktober 2020 14:34
Vroeg ik jou wat, baardmans?
El Chaba 01 oktober 2020 19:53
Quote
Homo
Tot voor een paar jaar geleden was die kutkoers op zaterdag, toch?
Voor de rest eens: AGR en WP zijn eender. De laatste tien (eigenlijk twee, maar vooruit, we willen 'opbouwende spanning' zien) kilometer zijn nog net het aankijken waard.

Je kletst uit je nek dus.
El Chaba 01 oktober 2020 19:55
Dan onderschat jij toch echt de populariteit van het wielrennen in Limburg. Zeker bij de wat oudere generatie is die echt heel groot. Geolof me, mijn familie komt uit Limburg, dus ik weet er wel iets van. winking smiley
merijntje mortirolo 01 oktober 2020 20:04
Jouw familie komt ook echt overal vandaan hè?

Bastaard.
betuweracer 01 oktober 2020 21:08
Die merijntje mag ik wel, maar El Chaba heeft een punt: die gast is een borderliner. Weet hij zelf ook.

Hij beledigt jou en je familie ook.

Ik wil hem misschien ooit wel leren kennen. Misschien ook wel niet.

Zijn jullie allemaal gek hier?
valse trage 01 oktober 2020 21:55
Haha, wie had dat gedacht! Jóng, ik behoor ook tot het volk van "navergaderen" en "ja zeggen, nee bedoelen",
maar die café's (kroegen hebben we hier niet zoals je weet) waar het volle bak is voor de koers mag je me komen aanwijzen dan smiling smiley
Misschien café Keulen in Klimmen?
Frederik D. 02 oktober 2020 10:28
Maar er zijn een paar miljoen meer Nederlanders. Dus qua percentage liggen we nog onder de Belgen. Maar eigenlijk gaat het niet om landen maar om regio's. Zo vraag ik me af of het virus harder toesloeg in Vlaanderen dan in Wallonië of net andersom. En als ik het wel heb zijn er meer Vlamingen dan Walen.

In elk geval dient men af te gaan op de cijfers van het CBS, niet die van het/de RIVM/GGD. Waarbij zij aangetekend dat ook de CBS-cijfers een foutenmarge hebben. Maar dat spreekt.
MarkV 02 oktober 2020 11:14
Corona is net wielrennen. Als je meer test, zijn er meer positieve gevallen, maar dat betekent niet dat er dus ook meer doping of corona is dan in andere sporten/landen waar minder getest wordt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2020 11:14 door MarkV.
MarkV 02 oktober 2020 11:15
Als de BinckBank Tour een Nederlandse tijdrit naar België kan verplaatsen, hadden ze de Amstel Gold Race dan niet even ergens in Belgisch Limburg kunnen rijden?

En ja, de naam is behoorlijk klote, maar wel traditioneel/historisch in tegenstelling tot de trend in vele Vlaamse koersen die Franse en Engelse woorden in hun naam verwerken. Valt mee dat de Ronde van Vlaanderen nog niet de Grand Prix Flanders Classic Memorial heet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2020 11:17 door MarkV.
MarkV 03 oktober 2020 15:54
Hoorde de Vlaamse commentator net zeggen dat de burgemeester van het Vlaamse Riemst het aangeboden heeft, maar de organisatie van de AGR wees de optie af.
Jammer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen