Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Giro, voorbeschouwingen

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 30 september 2020 16:42
Op Nu.nl las ik dat als er in de Giro binnen een ploeg tweemaal positief wordt getest op corona, niet de hele ploeg wordt weggestuurd. Maar hoe zit het met de tweede coronagolf in Italië? Komen daar ook nieuwe maatregelen?

En iets anders. Wie zijn volgens jullie echte favorieten in de aanstaande Giro?
Curzio 30 september 2020 17:02
Twee favorieten imho: Simon Yates en Geraint Thomas.
El Chaba 30 september 2020 18:12
Eens maar met Fuglsang erbij, al heeft hij een licht nadeel gezien de drie tijdritten.
Eqquipo 30 september 2020 18:59
Hoe is het eigenlijk met Basso? Die baalt zichtbaar ook van de 1,5meter..

[video.gazzetta.it]
betuweracer 30 september 2020 19:19
Cyclad58 30 september 2020 19:31
In Italie valt het relatief mee. 1500 besmettingen per dag gemiddeld de laatste week, veel minder dan in NL.
Horsie is back 30 september 2020 19:54
Met de primeur van de omgekeerde klimtijdrit. Roglic doet niet mee, te veel herinneringen aan Planica.
Fcdh 30 september 2020 20:30
Ben wel benieuwd hoe Evenepoel Almeida het gaat doen en Kelderman voor top 5?
Inigo 30 september 2020 22:25
Ben benieuwd of we nog versneeuwse bergritten gaan krijgen. De uitzichten zullen in ieder geval prachtig zijn.
Bummetje 01 oktober 2020 07:43
Denk dat die kans in oktober stukken kleiner is dan in mei.
Slimmerd 01 oktober 2020 10:06
De Stelvio heeft van de week al een nieuw sneeuwpak genomen en heerlijke vriestemperaturen laten opmeten, succes als je daar over drie weken op moet..
Luijt 01 oktober 2020 12:01
Basso, die met die zus?
Luijt 01 oktober 2020 12:02
Mits in vorm:
Kelderman: 5
Oomen: 10
betuweracer 01 oktober 2020 12:12
Als Vlasov niet wint eet ik mijn natuurlijke autoriteit op.
betuweracer 01 oktober 2020 12:13
Het stootkussen van de onvolprezen Mazzoleni, yes.
Eqquipo 01 oktober 2020 12:24
Blik op het parcours door Sporza, beestachtige slotweek.

[sporza.be]
MarkV 01 oktober 2020 12:38
Voorspellingen voor de komende week sneeuw, overdag net boven nul en 's nachts net onder nul. Dat gaat hem niet worden vrees ik.
De koninginnenrit over de Agnello en Izoard gaat zal denk ik ook zonder die twee bergen gereden worden, de hele Franse lus zal wel geschrapt worden.

Ideaal voor de tijdrijders die al goed bedeeld werden deze ronde. Dumoulin die een paar keer voor de Giro in plaats van de Tour koos had dat beter dit jaar kunnen doen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2020 12:40 door MarkV.
Cecchini 01 oktober 2020 13:09
Dat is pas op 24 oktober 2020, dat is meer dan 3 weken verder. Hoe het weer dan is weet Paulusma zelf nog niet. Het weer van volgende week in het zuiden van Italie (want daar beginnen ze) is redelijk, weinig regen, redelijke temperaturen.
valse trage 01 oktober 2020 13:22
Vlasov zou zeker in de tendens van 'jonge coureurs die er meteen staan' passen.
betuweracer 01 oktober 2020 14:32
Clavan 02 oktober 2020 10:08
Eqquipo 02 oktober 2020 10:51
Horsie is back 02 oktober 2020 13:00
Ik las dat Karsten Kroon bij Eurosport "weer" aan het werk gaat. Er heerst nu al een gezonde spanning langs de Italiaanse dreven of en hoe Karsten zijn running gag weer leven in zal blazen.

Ikzelf ben allereerst benieuwd naar de uitwerking van de tijdrit in afdaling van morgen. Welke verzetten worden er maximaal gestoken? Boeie.
Luijt 02 oktober 2020 13:05
Van nu.nl

Wilco Kelderman verschijnt zaterdag optimaal voorbereid aan de Giro d'Italia en hoopt op een plek in de top vijf in het eindklassement. Zijn belangrijkste helper Sam Oomen gaat in Italië op zoek naar "die laatste 10 procent".

"Ik heb echt een perfecte voorbereiding gehad", zegt Kelderman vrijdag op een digitale persconferentie daags voor de Giro-start. "Ik wil hier voor de top vijf van het klassement gaan, misschien een podiumplek als dat mogelijk is."

Sinds de wielerwedstrijden werden hervat na de corona-uitbraak, reed Kelderman de Ronde van Polen (zevende in het eindklassement), de Ronde van Lombardije (negentiende) en de Tirreno-Adriatico (vierde). "En we hebben twee keer een hoogtestage gedaan, waarbij we ook twee Giro-ritten rond de Stelvio hebben verkend", vertelt de klimmer.

Hoewel hij na zijn perfecte voorbereiding in topconditie aan de Giro begint, durft Kelderman niet hardop uit te spreken dat hij het podium kan halen. "Top vijf wordt al moeilijk genoeg, want er doen veel toprenners mee hier. Geraint Thomas, Simon Yates en Jakob Fuglsang klimmen normaal gesproken beter dan ik."

Kelderman keek vorige maand op tv met genoegen naar het sterke optreden van zijn ploeg in de Tour de France, waar Sunweb door aanvallend te koersen drie etappes won. "Dat motiveerde me om nog harder te trainen. We zullen als ploeg hier iets anders koersen, want we denken ook aan het klassement. Maar er zijn veel korte, steile klimmen in de Giro, daar moet je wel aanvallend koersen."

De beste prestatie van de 28-jarige Kelderman in de Giro is een zevende plek in 2014. Ook zijn drie jaar jongere ploeggenoot Oomen stond al eens in de top tien van het eindklassement: in 2018 werd hij negende.


Sunweb-renner Sam Oomen. (Foto: Getty Images)

Oomen op zoek naar topconditie
Na een jaar vol blessureleed rijdt Oomen in de Giro vooral in dienst van Kelderman. "Ik ben benieuwd hoe goed ik hier zal zijn", zegt de Brabander. "Als je zo'n lange tijd niet gekoerst hebt, dan ben je heel snel weer op 90 procent van je oude niveau. Maar voor die laatste 10 procent moet je heel hard werken."

Dat hij nog niet helemaal de oude is, voelde Oomen vorige week op de WK in Imola. "Het was mijn eerste koers van zeven uur in twee jaar tijd. Na zes uur was mijn tank plotseling helemaal leeg."

"Het kost gewoon tijd om weer helemaal op topniveau te komen", zegt Oomen. Hij traint regelmatig met Tom Dumoulin, die recent eveneens terugkeerde van een lange absentie.

"Je zag bij hem ook dat hij even nodig had om weer helemaal top te zijn. De ene dag kun je heel goed zijn en de dag erna is het weer niets. Pas als je helemaal de oude bent, kun je dagelijks top presteren."

De Giro begint zaterdag met een tijdrit van 15 kilometer op Sicilië.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen