Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Trek schorst Quinn Simmons vanwege reactie op tweet José Been

Gepost door lodjan 
lodjan 01 oktober 2020 06:46
José Been zei na het Trump-Biden debat: als je me volgt en Trump supportert, stop dan met mij te volgen. Reactie Simmons was zwart zwaaiend handje.

[cyclingtips.com]
Nelis! 01 oktober 2020 07:09
Ik vind Amerika een prachtig land met grotendeels hele vriendelijke mensen, maar er zitten zoveel stompzinnige losers tussen... niet normaal. Simmons is er dus blijkbaar één van. Goed gehandeld door zijn ploeg.
Sub Culture 01 oktober 2020 07:19
Mag ik die tweet van José Been ongelofelijk infantiel vinden, wat een dwaas wijf.
En ik bevind me politiek gezien nochtans niet bepaald aan de rechterzijde van het spectrum..
Aerts 01 oktober 2020 07:26
Waarom volgde hij José Been?
Pyama 01 oktober 2020 07:58
Een zwart plaatje is racisme????? Wat een rare ploeg.
Eqquipo 01 oktober 2020 08:33
Mogelijk is hij daarom geschorst?
Curzio 01 oktober 2020 08:35
Beide twitterberichten zijn stompzinnig en de schorsing ook.
Lucho Herrera 01 oktober 2020 08:37
Waarom word je geschorst als je zwaait of openlijk toegeeft Trump aanhanger te zijn? Oh, het gaat om de kleur van het emoji handje. Tja, kan dat niet anders door de ploeg worden aangepakt? Een 19 jarige jongen moet je ook wat in bescherming durven nemen als ploeg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2020 08:40 door Lucho Herrera.
lodjan 01 oktober 2020 08:41
Ik vind het ook zeer opvallend en bijzonder. Het is natuurlijk nog een jochie van 19. Je kunt hem toch wat mediatraining geven zonder schorsing?

Het schijnt dat Trek in Amerika onder vuur ligt vanwege levering van fietsen aan de politie.
merijntje mortirolo 01 oktober 2020 09:12
HUP Quinn!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ooit (2003, of 4 denk ik) ook een 'José Beentje' deed op MSN: iedereen die Pim Fortuyn stemde/ging stemmen moest opflikkeren uit mijn 'vriendenlijst.'

Leverde me een heerlijke ruzie op met QueenIrene. De rechtse limbobitch.

Het is moeilijk misschien, maar als semi-publiek figuur zou je dit soort shit beter voor je kunnen houden. Ergens vind ik het ook wel grappig: die clown daaro in Amerika houdt de gemoederen wereldwijd wel bezig. tIs net Corona, die Trump.

Voor mij is er overigens in de wielerwereld maar één José. Nou twee dan, een dooie en een onsterfelijke: El Chaba en De Cauwer.

Trek is een debiele kutploeg. Jammer dat Nibali daar rijdt.

HUP koers!
Pyama 01 oktober 2020 09:30
Been had toch beloofd van Twitter te gaan en te verdwijnen uit de publiciteit?
Meneer 60% 01 oktober 2020 09:31
De kleur van dat handje in die post kun je op allerlei manieren uitleggen, ook positieve. Dus het lijkt me nogal overtrokken. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Trek allang weet dat deze jongen een onvervalste redneck racist is en dat ze een stok zochten om mee te slaan om hem nu een lesje te leren, voordat je een tweede Moscon in je team hebt. In de praktijk zal het echter niet zo werken.
Noot 01 oktober 2020 09:33
Ik vind het onverstandig voor sporters en andere mensen in de entertainment industrie om je politiek uit te laten want het kost je fans/publiek.

De oproep van Been vind ik hysterisch en de reactie van de ploeg deugdrek van het ergste soort.

#freeQuin
predator 01 oktober 2020 09:40
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beide twitterberichten zijn stompzinnig en de
> schorsing ook.

Eens
Clavan 01 oktober 2020 09:54
Bron: Twitter

Hij postte eerder ook al op instagram dat hij COVID ontkende/minimaliseerde en kwam al in opspraak na een nogal onnodige aanval op Cory Williams, een zwarte Amerikaanse criteriumrenner.
Sven Ake Nilsson 01 oktober 2020 10:37
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bron: Twitter
>
> Hij postte eerder ook al op instagram dat hij
> COVID ontkende/minimaliseerde en kwam al in
> opspraak na een nogal onnodige aanval op Cory
> Williams, een zwarte Amerikaanse criteriumrenner.

Voor Trek dus een optelsom van domme acties. Schorsing is dan terecht.
Horsie is back 01 oktober 2020 10:40
Whistling in the grave-yard means soon landing in hot water.















Disclaimer:
Las net een artikel hoe Europa aanvankelijk het Coronavirus bleef "voeden".
El Chaba 01 oktober 2020 10:41
Blijft frappant dat mensen, die verdraagzaamheid propageren, zich zelf zo onverdraagzaam gedragen.
En zich daar zelf kennelijk totaal niet bewust van zijn.
Frederik D. 01 oktober 2020 10:42
Vind ik ook.

Een stomme opmerking van Been leidt tot een stomme opmerking van Simmons. En zo'n stomme ploeg doet meteen een domme schorsing.

O, o, o, wat zijn we weer lekker dictatoriaal politiek correct.
Frederik D. 01 oktober 2020 10:47
Ik ken Cory Williams niet. Maar misschien moeten we hem hier even in het zonnetje zetten.
merijntje mortirolo 01 oktober 2020 11:03
Mooi hè?

Sommige mensen gaan dood zonder ooit iets te hebben geleerd. Best knap.
Eindhovuh 01 oktober 2020 11:05
Polariseren kan je leren is het motto van deze tijd.
Horsie is back 01 oktober 2020 11:22
Aerts Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom volgde hij José Been?

Met zo'n stem? Are you kidding him?
De zwarte trui 01 oktober 2020 11:27
Kijk eens op youtube. Domineert met zijn "Legion of Los Angeles" de criteriums daar.
betuweracer 01 oktober 2020 11:36
De mensen achter het vrije woord zeggen met de dag steeds dwazere dingen om het zogenaamd te verdedigen.
betuweracer 01 oktober 2020 11:37
Geef die Simmons trouwens een banjo en ik cancel de kanotrip.
betuweracer 01 oktober 2020 11:39
betuweracer 01 oktober 2020 11:41
Heb op een blauwe maandag nog eens LPF gestemd omdat mijn dochter dat ook stemde.
Luijt 01 oktober 2020 11:44
Zeer mee eens!
El Chaba 01 oktober 2020 11:47
Luijt 01 oktober 2020 11:47
Vroeger werd het aantal stemmen op politieke partijen nog in de plaatselijke krant gepubliceerd. Toen heeft een oom van mij een keer CPN gestemd; toen waren er voor het eerst 2 CPN-stemmers in het dorp; die ene notoire die iedereen kende en die onbekende andere. Het bleef nog lang onrustig ter plaatse.
betuweracer 01 oktober 2020 11:50
El Chaba 01 oktober 2020 11:54
Ik formuleerde het iets anders, maar dat ja.
Frederik D. 01 oktober 2020 12:02
Dat zijn dan mooie verhalen. Maar of het echt onrustig bleef in het dorp, dient men te betwijfelen. En wellicht kende men een beetje je oom. En wist men dat hij wel van een stuntje hield. smiling smiley
Frederik D. 01 oktober 2020 12:03
Verkiezingen zijn op woensdag.
merijntje mortirolo 01 oktober 2020 12:04
Ik schreef op blauwe maandagen altijd romans.

Maar ik ben dan ook Jood.

En ik heb een Messiascomplex, hoorde ik gister van ene Tjappie.
betuweracer 01 oktober 2020 12:08
Frederik komt even de big fish skimmen lieden. Jij bent een leuke op verjaardagen, nie dan?
Curzio 01 oktober 2020 12:08
Eigenlijk zijn we het over weinig dingen zoveel eens als hierover.

Iemand nog iets te melden over het karakter van Gesink?
betuweracer 01 oktober 2020 12:08
Heb je ook een baard?
betuweracer 01 oktober 2020 12:11
Volgens mij is Gesink een latente fascist.
merijntje mortirolo 01 oktober 2020 12:12
Nog wel. Over drie jaar moet hij er weer af.

#ietsmetdestandvandemaan
#ofmijneigendebiliteit
#tienjarenplan
#weetnietmeer
Remko 01 oktober 2020 12:43
Cancel cultuur in optima forma. Eens kijken of Jose dadelijk ook Dygert een schorsing gaat aansmeren.
Curzio 01 oktober 2020 12:56
Luijt 01 oktober 2020 12:57
Niet liegen, Mortirolo. je hebt geen baard.

Betuwer: hij heeft geen baard hoor!
merijntje mortirolo 01 oktober 2020 13:24
Mijn linkedIn-foto is uit 2003 hoor.

Ik ben 'de baard' van Gouda, al issie tegenwoordig redelijk goed verzorgd.

Wel tijd om dat typhusding eraf te halen, daar iedere mongool tegenwoordig een baard heeft.

Bij vrouwen kan ik dat nog waarderen, maar bij mannen wordt het pathetisch.

HUP Conchita!

HUP Tom!

#vredelievenderegenboogkusjes!
Horsie is back 01 oktober 2020 13:35
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cancel cultuur in optima forma. Eens kijken of
> Jose dadelijk ook Dygert een schorsing gaat
> aansmeren.

Dan Remco Evenepoel ook maar, want die tweette Chloé heel netjes naar aanleiding van haar val. After all he's been there.
Tinuz 01 oktober 2020 13:36
Cryptofascisme van de semi-psychotische José Been en Trek. Cancelculture komt naar je toe deze winter.
Respect en steun voor de dappere Quinn Simmons.
Tinuz 01 oktober 2020 13:50
Zo'n José Been is vooral het slachtoffer van de leugen en propaganda machine in grote delen van de media. En haar gigantische vooroordelen, natuurlijk.

Het merendeel van de conventionele media is zo ontzettend fout bezig. Wat een kwaadaardig tuig loopt daar rond. Liegen, misleiden, liegen, manipuleren, demoniseren, belasteren. Wat een smeerpijperij.

Wat te denken van het corporate wokism/fascism van Trek.
Nogmaals, alle steun voor Simmons. Hoop dat die jongen goed wordt geholpen.
Horsie is back 01 oktober 2020 14:09
Half of the ppl can be part right all the time
Some of the ppl can be all right part of the time
But all of the ppl can't be all right all of the time.
Simeone 01 oktober 2020 14:15
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo'n José Been is vooral het slachtoffer van de
> leugen en propaganda machine in grote delen van de
> media. En haar gigantische vooroordelen,
> natuurlijk.
>
> Het merendeel van de conventionele media is zo
> ontzettend fout bezig. Wat een kwaadaardig tuig
> loopt daar rond. Liegen, misleiden, liegen,
> manipuleren, demoniseren, belasteren. Wat een
> smeerpijperij.
>
> Wat te denken van het corporate wokism/fascism van
> Trek.
> Nogmaals, alle steun voor Simmons. Hoop dat die
> jongen goed wordt geholpen.

Kom is van je zolderkamer, Arnold
betuweracer 01 oktober 2020 14:30
Troost je attentie.
Frederik D. 01 oktober 2020 14:32
Dat schat je dan goed fout in. Ik ben eerder een debunker. Nooit gezellig op feestjes, waar ik dan ook nooit kom. smiling smiley
El Chaba 01 oktober 2020 14:36
Alle media - ik heb het nu over de Nederlandse - zijn nagenoeg hetzelfde, alleen op een andere manier.
In het algemeen kun je stellen dat de 'rechtse' media heel goed zijn in het verdraaien en opkloppen van feiten. De 'linkse' media doen dat zelden of nooit, die doen het subtieler, die laten onwelgevallige feiten gewoon weg.
Frederik D. 01 oktober 2020 14:41
Dat is weer een ander al te extreem standpunt. Die Been is een extremiste, op het gevaarlijke af, maar jij kan er ook wat van.

Die Simmons gedroeg zich waarschijnlijk al eerder al te extreem en dat zwarte handje was de druppel. Maar misschien dacht Simmons: ach, een geintje moet kunnen.

Als journaliste dient die Been niet vooringenomen over politiek te twitteren en te kakelen.
Frederik D. 01 oktober 2020 14:43
Maar heeft Been Simmons erbij gelapt? Of keek de ploegleiding zelf naar het sm-gedoe van Simmons?
Horsie is back 01 oktober 2020 14:46
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar heeft Been Simmons erbij gelapt? Of keek de
> ploegleiding zelf naar het sm-gedoe van Simmons?

Goeddoeme, de Markies is weer terug.
Remko 01 oktober 2020 14:48
Vanaf welke RAL-kleur van mijn emoji’s ben ik een racist? In het echt ben ik gemiddeld blank.
El Chaba 01 oktober 2020 14:50
Hahaha, écht wel!
betuweracer 01 oktober 2020 15:05
Dat heb ik met vrouwen.
valse trage 01 oktober 2020 15:05
[Ernst Bobby modus aan] Mé-me-me-me-mééééé-ningenland! Mé-me-me-me-mééééé-ningenland!
Word jij ook zo moe-hoe-hoe, ja, moe-hoe-hoe,
Want ie-de-reen heeft zo'n o-hont-zetten-de
kut-meniiiiing! Kut-meniiiiing! [Ernst Bobby modus uit]

(al valt het hier op het forum gelukkig steeds [kuch] Johan Derksen beter mee smiling smiley)
Clavan 01 oktober 2020 15:10
En wat te denken van de bezuinigingen in de GGZ.
veluweracer 01 oktober 2020 15:29
Aan misselijke figuren in de journalistiek geen gebrek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2020 18:22 door veluweracer.
Frederik D. 01 oktober 2020 15:37
Nooit gezellig met vrouwen? Ach, they nag all the time, zo zegt een bluessong. smiling smiley Zal binnenkort ook wel verboden worden. Die song dus, helaas niet dat gezeur. smiling smiley
Meneer 60% 01 oktober 2020 15:37
Been vindt het naar eigen zeggen vreselijk voor Simmons en snapt de keuze van Trek niet. Hoe dan ook, je kunt haar niet zoveel kwalijk nemen. Wat je ook van haar en haar meningen vindt. Zij heeft natuurlijk net zo goed vrijheid van meningsuiting. Ze mag vinden dat mensen die Trump steunen aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. En ze mag vanuit haar principes haar persoonlijke banden met die mensen willen verbreken en ze ook vriendelijk vragen haar niet te volgen op twitter. Zie ik weinig kwaads in, eerlijk gezegd.

Ik ben zelf geen liefhebber van helemaal in je eigen bubbel blijven en daarnaast vindt ik Trump een domme lompe eikel, maar geen Hitler. Maar ieder zijn voorkeur. Ook Jose.

Omdat ze puur wielerjournaliste is, en niet zich vakmatig niet met politiek bezighoudt, mag ze best sterke politieke voorkeuren hebben. Bovendien, die heeft iedereen, ook iedere journalist. Politiek neutraal zijn bestaat niet. De verdeling onder journalisten moet alleen goed zijn. In Nederland is die echt niet zo slecht als soms wordt beweerd.
Noot 01 oktober 2020 15:55
Precies. Ik heb Been al in 2015 ontvolgd omdat ik niet zit te wachten op een hypocriete politieke mening van een wielerjournalist. Maar dat staat haar helemaal vrij natuurlijk.

De reactie van de ploeg is verwerpelijk.
Frederik D. 01 oktober 2020 16:08
Justine et Juliette, wie kent ze niet? smiling smiley
Frederik D. 01 oktober 2020 16:13
Tuurlijk mag je als journalist een eigen mening hebben. Maar die mag je in je verslaggeving niet op de voorgrond plaatsen. Bij verslaggeving doet je eigen mening er niet toe. En ook in je keuzes, zoals bijvoorbeeld al of niet de blokkeerfriezen interviewen, mag je eigen mening geen rol spelen. Maar dat doet het wel, helaas, bij nogal wat journalisten. Men is nogal selectief.
Frederik D. 01 oktober 2020 16:14
Misschien speelde er meer.
Horsie is back 01 oktober 2020 16:16
Samengevat dus:

Tour de Trump
Tour de Quinn the Eskimo with a beard
Tour de Jose
Tour de Giro (next)
Horsie is back 01 oktober 2020 16:18
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tuurlijk mag je als journalist een eigen mening
> hebben. Maar die mag je in je verslaggeving niet
> op de voorgrond plaatsen. Bij verslaggeving doet
> je eigen mening er niet toe. En ook in je keuzes,
> zoals bijvoorbeeld al of niet de blokkeerfriezen
> interviewen, mag je eigen mening geen rol spelen.
> Maar dat doet het wel, helaas, bij nogal wat
> journalisten. Men is nogal selectief.

De blokkeerfriezen bivakkeren nu in een leeg Thialf. De bubbel is niet aan te slepen.
Frederik D. 01 oktober 2020 17:03
Eskimo's? Ai. Inuit. En de grap van Eski Moos en Eski Sam kan ook niet meer, behalve hier dan. smiling smiley Inuit betekent: echte mensen. Of dat niet enigszins racistisch is?
Wiki, meer info
Over de Lappen zwijgen we maar even. Ik wil er niet bijgelapt worden. Oude Lappen, Vodden. Nee, foute grap. smiling smiley Maar de Belgen hebben na 500 dagen een premier.
Curzio 01 oktober 2020 17:08
Journalisten zijn niet perfect en er zijn zeker problemen, veel meer op rechts overigens (zoals met alles), maarre, zonder journalisten wordt het helemaal niks. Want dan heerst gewoon het recht van de sterkste in de politiek-bestuurlijke-economische elite. Dus hup journalisten!
Andere Peter 01 oktober 2020 17:15
Dat mag je vonden. Maar Twitter is nu eenmaal de onderbuik van de samenleving. Accepteer dat.

Overigens valt Trump inmiddels frontaal de democratie aan en flirt hij openlijk met racisme. Belastingontduiking, corruptie, vriendjespolitiek, wetenschap negeren, niet op pandemie reageren. Dat is zo ver buiten het normale spectrum dat dit soort tweets (ik zou zoiets zelf nooit zeggen) begrijpelijk zijn. Je kunt ook niet deugen en vóór anti-democratie, racisme, anti-wetenschap, vriendjespolitiek en corruptie zijn.
Andere Peter 01 oktober 2020 17:18
Hmmm... je moet het over bepaalde fundamentele waarden wel eens zijn voor je een zinnig debat hebt, voor je een samenleving sticht. Democratie, racisme, wetenschap, corruptie horen daar voor veel mensen bij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2020 18:09 door Andere Peter.
Andere Peter 01 oktober 2020 17:28
Cryptofascisme, cancelcultuur en verdraagzaamheid. Kennelijk is het leuk om in zo'n kwestie met termen te gooien.

De tweet van been vind ik suf, zeker als je een publieke rol hebt. Maar ik neem het haar niet kwalijk. Laat haar.

De tweets van Simmons zijn nog wat suffer. Ze vallen ruimschoots binnen de vrije meningsuiting. Maar als het verdienmodel van je geldschieter erop is gebaseerd om om met jouw naam, met jouw profiel, met jouw shirt naamsbekendheid te verwerven, dan leidt dit af. Dan doet dit afbreuk aan dat verdienmodel. Dan staat de werkgever volledig in haar recht om de werknemer tijdelijk niet in te zetten. Mijn werkgever zal bepaalde gevoelige publieke uitlatingen van mij ook niet accepteren. Bv rondom stakingsperikelen is het tamelijk gebruikelijk dat werkgevers hun (werkwillige) werknemers sommeren o niet met de pers te praten, om alleen te verwijzen naar de officiële communicatie-functionarissen.

Ik heb overigens het sterke vermoeden dat Simmons in een eerder stadium reeds gewaarschuwd zal zijn geweest. Gewoon afstand nemen zou ik verstandiger hebben gevonden van de ploeg. Nu maken ze het grtoer.
Andere Peter 01 oktober 2020 17:33
thumbs up

Goed gezegd. Aanvullend: een journalist mag natuurlijk best een mening hebben. Je kunt prima een linkse/rechtse journalist zijn en goed journalistiek werk verrichten. Ook als je over politiek schrijft.

Overigens is het in theorie denkbaar dat de werkgever van Been moeilijk doet over de tweet van Been (of misschien is ze ZZP'er). Ze vervreemdt potentiële klanten. Dat dit niet gebeurt is vooral een teken dat door de hechte sponsorrelatie van profwielrenners, dit voor Simmons gevoeliger ligt. Hoog tijd dat zo'n jonge gast dat pro-lesje leert. hoort er net zo goed bij als goed kunnen afdalen.
Leon 01 oktober 2020 17:52
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vroeger werd het aantal stemmen op politieke
> partijen nog in de plaatselijke krant
> gepubliceerd. Toen heeft een oom van mij een keer
> CPN gestemd; toen waren er voor het eerst 2
> CPN-stemmers in het dorp; die ene notoire die
> iedereen kende en die onbekende andere. Het bleef
> nog lang onrustig ter plaatse.

Herkenbaar, bij ons per buurt. Ik stemde toen CD.
is me nog jarenlang nagedragen door linkse vriendjes, waarvan een deel inmiddels vast op Thierry of Geert stemt.
Frederik D. 01 oktober 2020 18:23
Ik ben ook voor de journalistiek, hoor. Maar ik wil wel iets betere journalistiek, die boven de waan van de dag staat. En ik vind het zeer prima als de staat geld schuift richting journalistiek, maar dan wel zonder enige morele druk.

Zoals je ziet, ik heb zo mijn meningen. Maar ik sta open voor kritiek. Mits rationele kritiek.

Nu groot nieuws. Neanderthaler-DNA is gevoelig voor corona. Het schijnt dat Zeeuwen nogal wat Neanderthaler-DNA hebben. Mijn moeder is eigenlijk een Zeeuwse. Dus lieve mensen, doe mij een lol, hou je aan de coronamaatregelen, denk aan mij. Hoeveel wielrenners hebben extra Neanderthaler-DNA? Of leidt extra Neanderthaler-DNA niet tot sportiviteit maar tot filosofische overwegingen? Misschien is onze onvolprezen Horsie ons Neanderthalerpaard. Vandaar dan dat ik hem best wel mag. smiling smiley
Andere Peter 01 oktober 2020 18:30
Je bent redelijk ver van de realiteit weggeraakt als het over Trump gaat en je de media als onbetrouwbaar ziet. Trump heeft 20.000 keer aantoonbaar gelogen in 4 jaar tijd. Gelukkig zijn er media die dat controleren. Je hebt niet het oordeel van media nodig om te zien dat Trump wetenschap negeert als het hem niet uitkomt en te zien dat hij met racisten flirt. En om te zien dat hij de democratie doelbewust ondermijnt en de verkiezingen doelbewust delegitimeert. Daarvoor hoef je alleen naar Trump zelf te luisteren.
Frederik D. 01 oktober 2020 18:38
Ik zou het binnenkamers hebben gehouden en Simmons een twitterverbod hebben gegeven. Maar misschien is Simmons een soort ongeleid projectiel. En misschien is het zo, maar ik weet het niet, dat hij niet zo serieus met zijn beroep bezig is maar liever pret beoefent en erop los twittert.
Andere Peter 01 oktober 2020 18:46
Het ligt zó voor de hand dat binnenskamers houden voor iedereen beter is (en dat snappen ze bij Trek zelf ook wel), dat ik vermoed dat er hiervoor al interne waarschuwingen zijn geweest.
Frederik D. 01 oktober 2020 18:47
Flink dat je dit opbiecht. smiling smiley Wat was trouwens je motivatie? Gewoon omdat je vond dat er een tegengeluid moest zijn?

Of je linkse vriendjes van weleer nu voor Baudet of Wilders zijn? Weet ik niet. Misschien een paar. Best mogelijk. Maar allemaal?

Sorry, we wijken af van het wielrennen. Maar toch, hoe politiek bewust zijn wielerfans? Bewuster dan voetbalfans?
merijntje mortirolo 01 oktober 2020 19:22
Uiteraard.

Hier lopen ook mongolen rond, maar ik kan serieus zo snel niemand hier verwijten 'niet-bewust' te zijn.

Vroegah hadden we ook een voetbalprikbord, Jezus, wat een debielen had je daar...

Ik voorop. :-P
El Chaba 01 oktober 2020 19:23
Wijsheid komt met de jaren.. winking smiley
Voor je vriendjes dan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2020 19:24 door El Chaba.
El Chaba 01 oktober 2020 19:24
Ik begrijp je punt niet?
Nelis! 01 oktober 2020 20:12
Laat maar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2020 20:25 door Nelis!.
betuweracer 01 oktober 2020 20:36
Wat is het nou? Wel of geen baard?

Hebben we nog een wielermeeting dit jaar?

Er was toch altijd iets in oktober?
betuweracer 01 oktober 2020 20:39
Jouw woonplaats is gemeenplaats?
lodjan 01 oktober 2020 20:50
Trek-Segafredo en Quinn Simmons hebben gereageerd op het incident waardoor de 19-jarige Amerikaan in het oog van een Twitterstorm is beland. Simmons werd geschorst na een veelbesproken reactie op een bericht op Twitter. In een verklaring biedt hij zijn excuses aan.

De ophef ontstond na een tweet van wielerjournaliste José Been, waarin zij Trump-aanhangers opriep haar te ontvolgen. Simmons reageerde met een bruin handje, wat door velen gezien werd als racistisch.

Trek-Segafredo schorste de renner, maar benadrukt dat dit niet is vanwege zijn politieke opvattingen. “Hij werd geschorst vanwege het voeren van een gesprek op Twitter op een manier waarvan we denken dat het gedrag was dat niet past bij een Trek-atleet”, klinkt het.

Simmons geeft aan dat hij verkeerd begrepen is. “Aan degenen die de kleur van de emoji racistisch vonden, kan ik beloven dat ik niet bedoelde dat het op die manier zou worden geïnterpreteerd. Ik wil mijn excuses aanbieden aan iedereen die dit beledigend vond, aangezien ik sterk tegenstander ben van elke vorm van racisme.” Hij vraagt om begrip. “Wanneer iemand het politiek oneens met me is, dan is dat prima. Ik zal je er niet om haten. Ik vraag alleen hetzelfde.”

Teammanager Luca Guercilena steunt zijn renner. “Wij geloven dat Quinn een mooie toekomst als topsporter in het vooruitzicht heeft, als hij deze kans kan aangrijpen om als persoon te groeien en een positieve bijdrage te leveren aan een betere toekomst voor het wielrennen. We blijven ons inzetten om Quinn zo goed mogelijk te helpen. ”

Eerder vandaag werd bekend dat Trek-Segafredo de 19-jarige Simmons voorlopig langs de kant houdt. “De online statements van Quinn Simmons zaaien naar onze mening verdeeldheid, zijn opruiend en schadelijk voor Trek-Segafredo, het wielrennen, de fans en de positieve toekomst die we hopen te creëeren voor de sport”, valt te lezen in een statement.

Zijn werkgever reageerde eerder al op social media al dat zij dergelijke opmerkingen of acties afkeuren. “Het team zal met Quinn samenwerken om hem te helpen de juiste toon te vinden in een gesprek en hoe hij zich moet opstellen als atleet”, aldus Trek-Segafredo, dat Simmons tot nader order niet opstelt.

Niet het eerste incident
Vooral de zwarte hand die Simmons in de tweet gebruikte wordt racistisch opgevat. Het is niet de eerste keer dat het toptalent in opspraak raakt vanwege een dergelijke situatie. Eerder al reageerde hij op een bericht van de zwarte renner Cory Williams, die zei dat zijn huiskleur een reden was dat hij niet in de Amerikaanse jeugdselecties werd opgenomen. Simmons reageerde daarop dat Williams ‘gewoon niet snel genoeg was’.

Williams was niet gediend van die reactie in zijn inbox en hij maakte de reactie van Simmons openbaar. De jonge renner maakte daarna openlijk zijn excuses. Hij verklaarde dat hij het opnam voor de jeugdtrainer en niet de kwaliteiten van William ‘im frage’ stelde. Dit incident vond plaats in de periode dat in de Verenigde Staten flink geprotesteerd werd nadat donkere Amerikanen omkwamen na politiegeweld.

Of Simmons ook de kasseiklassiekers mist, is nog niet bekend. Eerder spraken wij uitgebreid met de juniorenwereldkampioen van 2019 over zijn aanstaande debuut in de klassiekers.
WF
Frederik D. 01 oktober 2020 21:00
Enige ontwapenende zelfkennis is jou niet vreemd. smiling smiley
Frederik D. 01 oktober 2020 21:04
- Eerder al reageerde hij op een bericht van de zwarte renner Cory Williams, die zei dat zijn huiskleur een reden was dat hij niet in de Amerikaanse jeugdselecties werd opgenomen. Simmons reageerde daarop dat Williams ‘gewoon niet snel genoeg was’.-

Zou zo maar kunnen dat je niet in een selectie wordt opgenomen omdat je te langzaam bent. Ik word ook niet opgenomen in een wielerploeg. Ik vermoed dat ik toch te langzaam ben. Dus niet omdat ik van Zwarte Piet hou. En van de pinksterkip. Maar wel gebraden op mijn bord.
Horsie is back 01 oktober 2020 21:46
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> - Eerder al reageerde hij op een bericht van de
> zwarte renner Cory Williams, die zei dat zijn
> huiskleur een reden was dat hij niet in de
> Amerikaanse jeugdselecties werd opgenomen. Simmons
> reageerde daarop dat Williams ‘gewoon niet snel
> genoeg was’.-
>
> Zou zo maar kunnen dat je niet in een selectie
> wordt opgenomen omdat je te langzaam bent. Ik word
> ook niet opgenomen in een wielerploeg. Ik vermoed
> dat ik toch te langzaam ben. Dus niet omdat ik van
> Zwarte Piet hou. En van de pinksterkip. Maar wel
> gebraden op mijn bord.

Bent U de advocaat van Quinn Simmons of presenteert U Eigen Huis in de aflevering Hoe schilder ik mijn huis ordentelijk?
Andere Peter 01 oktober 2020 22:52
Trump is hier in eerste instantie onverdraagzaam (bijvoorbeeld tegen immigranten, Mexicanen, moslims). Er is wel degelijk iets voor te zeggen dat verdraagzame mensen onverdraagzaam zijn daartegen. Het is een misvatting om 'verdraagzaam' te interpreteren als: alles maar moeten pikken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2020 23:55 door Andere Peter.
Frederik D. 01 oktober 2020 23:14
Nee, ik probeer mensen te begrijpen.

Wat te denken van het protest van H. Tan dat er een blanke bondscoach werd aangesteld? F. Rijkaard reageerde nuchter: ze hebben gewoon in hun ogen de beste aangesteld.

We leven in rare tijden van een naar een geestelijke dictatuur neigende politieke hypercorrectheid, die gepaard gaat met een agressief anti-intellectualisme. Deze nogal gevaarlijke hypercorrectheid drijft een aantal mensen in de armen van Trump. Het zou me niets verbazen dat Trump wint. Bedankt hypercorrectelingen.

En dat blanke mannen nauwelijks tot nooit in de Olympische finale honderd meter staan, komt echt niet omdat ze gediscrimineerd worden maar omdat ze in de voorrondes te langzaam liepen, althans volgens cijfers waarover ik beschik. smiling smiley
MarkV 01 oktober 2020 23:32
Dat komt omdat er zo weinig mensen in Vlaanderen wonen en die blanke mannen daar gaan al wielrennen.
Horsie is back 01 oktober 2020 23:32
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Nu groot nieuws. Neanderthaler-DNA is gevoelig
> voor corona. Het schijnt dat Zeeuwen nogal wat
> Neanderthaler-DNA hebben. Mijn moeder is eigenlijk
> een Zeeuwse. Dus lieve mensen, doe mij een lol,
> hou je aan de coronamaatregelen, denk aan mij.
> Hoeveel wielrenners hebben extra
> Neanderthaler-DNA? Of leidt extra
> Neanderthaler-DNA niet tot sportiviteit maar tot
> filosofische overwegingen? Misschien is onze
> onvolprezen Horsie ons Neanderthalerpaard. Vandaar
> dan dat ik hem best wel mag. smiling smiley

Horsie is niet van hier, dus dat is dan geregeld.
Maar eerlijk is braaf: ik lees net dat een belangrijke genetische risico factor voor ernstige Covid-19 ziekte geërfd zou zijn van de Neanderthalers. Interbreeding oftewel je grote vinger niet thuis kunnen houden. Deze conclusie trekt men althans uit het gegeven, dat er in bepaalde gebieden op aarde bij Covid-19 onderzoek opmerkelijke overeenkomsten zijn gevonden in een bepaald genetisch segment (chromosoom-3) met Neanderthalers. Chromosoom-3, gelinked aan het risico van falende ademhaling, waardoor snel beademing noodzakelijk wordt. Regio Zuid-Azië voornamelijk, maar ook Europa. Over Zeeland niets gelezen.

Ergo: fantasietje of heeft Frederik D. ergens iets gelezen?
Nelis! 01 oktober 2020 23:33
"We leven in rare tijden van een naar een geestelijke dictatuur neigende politieke hypercorrectheid, die gepaard gaat met een agressief anti-intellectualisme."

Hoewel ik jouw woordgebruik hier irritant vind en jouw toon vaak onaangenaam, zeg je hier iets interessants. Ik zie het eerste wat jij zegt, hoewel niet zo extreem als jij hier zegt, juist als een reactie op het tweede wat jij zegt. In mijn geval heeft dat, zoals AP in dit topic al zegt, af en toe wat onverdraagzaamheid richting Trumpiaanse mensen.
Horsie is back 02 oktober 2020 00:44
People disagreeing everywhere you look
Makes you want to stop and read a book.

Zou De race tegen de Schildpad, vrindje Zeno, een goede keuze zijn, Frederik D.?
Curzio 02 oktober 2020 06:36
Ik heb laatst een keer gezien dat Frederik D. het over wielrennen had. Even mn ogen uitgewreven, maar het was echt zo. Of hij wat zinnigs zei kan ik me niet herinneren, waarschijnlijk niet.
Frederik D. 02 oktober 2020 08:59
Wees gerust, Horsie, ik heb fantasie maar dat over Neanderthaler-genen en corona heb ik gehoord op het nieuws. Met een half oor, dat wel. Maar zeer interessant. En de Neander schijnt geen waterstroom te zijn.
Frederik D. 02 oktober 2020 09:01
Je hebt niet in de gaten hoe jij je laat ringeloren door die pc-tjes.
Curzio 02 oktober 2020 09:21
Jij hebt niet, in de gaten, wat je allemaal, met me doet. En dat kun je, ook niet weten, want je hebt me, niet één keer ontmoet.
veluweracer 02 oktober 2020 13:19
Frederikje wordt niet begrepen als je de krant niet leest
Curzio 02 oktober 2020 15:00
Ach, tis ongetwijfeld een brave vent, maar volgens mij heeft dhr. F het idee dat je mensen op een forum kan overtuigen van je levensbeschouwing en maatschappijvisie. Dit is in mijn ogen een waanidee.
El Chaba 02 oktober 2020 15:10
Ik heb het hierover verdraagzaamheid om ieder zijn eigen mening te mogen laten hebben en om politiek zijn of haar eigen keuze te mogen laten maken. Zolang dat binnen de kaders van de wet gebeurt, vind ik het niet bepaald verdraagzaam van José Been andersdenkenden te diskwalificeren of zelfs uit te sluiten. Dan doet ze namelijk precies datgene wat ze Trump ook verwijt: dat hij bepaalde mensen uitsluit.
El Chaba 02 oktober 2020 15:28
Dat idee heeft hij helemaal niet, hij probeert slechts wat tegenwicht te bieden aan het hier over het algemeen behoorlijk linkse geluid. Niks mis mee.
Frederik D. 02 oktober 2020 15:47
Ik hoop dat ik jou als een volwassen, verantwoordelijke kerel behandel. Daarom durf ik jou aan te spreken op enkele meningen van jou die mijns inziens iets te gemakkelijk zijn. smiling smiley
Frederik D. 02 oktober 2020 15:51
Hoe zeer je tijd ook deelt en deelt en deelt, de tijd gaat gewoon door en trekt zich niets aan van onze al te abstracte, al te sofistische infinitesimale tijdsdelingen. Achilles haalt gewoon de schildpad in, zo zag ook Zeno.
veluweracer 02 oktober 2020 15:54
Die genen zitten alleen niet in Afrikanen. Voor de rest heeft vrijwel iedere andere mens of Neanderthaler of Denisova genen in zich. Maar ik ben gelukkig weer veel minder vatbaar voor Sikkelcelanemie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2020 15:54 door veluweracer.
Frederik D. 02 oktober 2020 15:58
En dat terwijl ik behoorlijk links ben, dat wil zeggen dat ik voor een solidaire samenleving ben. Dus bijvoorbeeld voor een goede ziektekostenverzekering en voor goede medische zorg. Maar ik hou niet van de wanen van de dag. Kritisch links in plaats van onderbuikig links, dat enkele rechtse trekjes heeft. smiling smiley En natuurlijk verwerp ik elk racisme. In biologisch opzicht bestaan er geen inferieure en superieure mensenrassen. Wel zijn er allerlei culturele verschillen. Maar dat is dan cultuur, geen natuur. Racisten zijn domme mensen maar hun domheid is cultuurlijke domheid, geen natuurlijke domheid. Overigens, ook gekleurde mensen kunnen racistisch zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2020 16:01 door Frederik D..
Curzio 02 oktober 2020 16:22
Je blijft meningen veronderstellen die niet geuit zijn (door mij). Ook kwinkslagen zijn niet aan je besteed. Het forum 'waarstaanweenhoemoethetverdermetdewereld.nl' is misschien wat voor je (om op te richten).
Frederik D. 02 oktober 2020 17:15
Slechts als jij volop meedoet. smiling smiley
Frederik D. 02 oktober 2020 17:22
Maar misschien heb ik meer Neanderthalergenen dan jij. Of iets minder.
Tubantia
En misschien legden de Neanderthalers wel het loodje door een virus waartegen zij niet bestand waren maar de andere, niet-Neanderthalermensen wel. Een wilde hypothese, dat wel. En ik weet niet hoe ik haar zou kunnen onderbouwen.
Cecchini 02 oktober 2020 17:26
Blij dat je dat allemaal met ons deelt.
Horsie is back 02 oktober 2020 18:32
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar misschien heb ik meer Neanderthalergenen dan
> jij. Of iets minder.
> [url=https://www.tubantia.nl/wetenschap/gen-van-ne
> anderthaler-schuldig-aan-deel-ernstige-covid-geval
> len~aee26f13/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.co
> m%2F]Tubantia[/url]
> En misschien legden de Neanderthalers wel het
> loodje door een virus waartegen zij niet bestand
> waren maar de andere, niet-Neanderthalermensen
> wel. Een wilde hypothese, dat wel. En ik weet niet
> hoe ik haar zou kunnen onderbouwen.

Misschien ff Horsie maar eens serieuzer nemen, want mijn bijdrage was gebaseerd op het originele Nature rapport. Chromosoom-3, folks.
En dan nog iets, de Neanderthalers waren echte loopwonderen, de scootmobiel was er uiteraard nog niet, en zouden de Olympische Finales bezet hebben. grinning smiley
Horsie is back 02 oktober 2020 18:37
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat idee heeft hij helemaal niet, hij probeert
> slechts wat tegenwicht te bieden aan het hier over
> het algemeen behoorlijk linkse geluid. Niks mis
> mee.

Baanwielrenners, hardlopers en schaatsers gaan allemaal linksom, El Chaba.
Horsie is back 02 oktober 2020 18:41
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------

> Overigens, ook gekleurde mensen kunnen racistisch zijn.

Deden je voeten geen pijn bij het intrappen van deze open deur?
Frederik D. 02 oktober 2020 18:43
Hardlopers zijn doodlopers. smiling smiley
Horsie is back 02 oktober 2020 18:48
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe zeer je tijd ook deelt en deelt en deelt, de
> tijd gaat gewoon door en trekt zich niets aan van
> onze al te abstracte, al te sofistische
> infinitesimale tijdsdelingen. Achilles haalt
> gewoon de schildpad in, zo zag ook Zeno.

De Race tegen de Schildpad als boek bestaat echt en gaat over gedachte-experimenten in de natuurkunde en begint met de paradox van Zeno.
Horsie is back 02 oktober 2020 19:01
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hardlopers zijn doodlopers. smiling smiley

Dat zei mijn vader eeuwen geleden ook tegen mij, want ooit was ik de fanatiekste atleet aller tijden en dacht (één voorbeeld) zomaar een marathon te kunnen lopen. In de slechte gympies leidde dit tot platvoeten. Als wielrenner hiervan gelukkig nooit last gehad. Vader zei ook dat er ooit een gebrek aan domme mensen zou komen. Ik zeg nu met de kennis van vandaag: er is juist geen gebrek aan domme mensen, Pa.
Frederik D. 02 oktober 2020 19:51
Maar Zeno's paradox is een pseudoparadox. Zij bestaat slechts in het denken als je bepaalde dingen weglaat. En ik vermoed dat Zeno dat ook wel wist maar het toch prikkelend vond om zijn "paradox" te lanceren. De tweelingparadox is in feite ook slechts een pseudoparadox. En dat geldt ook voor de "paradoxen" van de kwantummechanica. Kwantummechanica als theorie is consistent, dus contradictievrij. En kwantummechanische gebeurtenissen zijn consistent met zichzelf. Dat de kwantummechanica her en der in strijd is met Ons Gezond Volksverstand, pleit dan tegen dat populistische "gezonde verstand" en niet tegen de kwantummechanica.

Mijn criticasters alhier zullen wel roepen dat ik ernaast zit. Afijn, ze mogen. Maar ik mag dan zeggen: ik heb wat dat betreft geen hoge pet op. smiling smiley
Frederik D. 02 oktober 2020 20:07
Als mensheid worden we steeds slimmer maar als individu steeds dommer, Neem mevrouw Been, Bot of hoe ze heet. Via een zeer intelligent medium, ontwikkeld door collectieven van mensen, ventileert ze haar al te simpele meninkies, waarvoor haar grootouders zich dood zouden schamen. Ze is tegen Trump, gewoon omdat ze teuge is. Maar kan ze ook uitleggen waarom Trump een niet zo'n goede president zou zijn?
Horsie is back 02 oktober 2020 20:57
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als mensheid worden we steeds slimmer maar als
> individu steeds dommer, Neem mevrouw Been, Bot of
> hoe ze heet. Via een zeer intelligent medium,
> ontwikkeld door collectieven van mensen,
> ventileert ze haar al te simpele meninkies,
> waarvoor haar grootouders zich dood zouden
> schamen. Ze is tegen Trump, gewoon omdat ze teuge
> is. Maar kan ze ook uitleggen waarom Trump een
> niet zo'n goede president zou zijn?

Soms bekruipt mij het gevoel dat tussen jouw teksten allerlei adders onder het gras rondkruipen. Ik ga me niet vermoeien om dit te valideren.

Maar heb je het al gehoord, wielerkenner Frederik D.?
Thijs Zonneveld heeft zich ontpopt als een Fin, ook diens aandacht getrokken, maar ook wereldfaam bereikt met zijn artikel in het AD gebaseerd op de door Jumbo-Visma beschikbaar gestelde vermogensdata van Primoz Roglic gedurende de Tour en uiteraard ook die van de tijdrit (die van Tom Dumoulin zijn ook ingezien, maar werden verder niet toegelicht). De inzinking, die "we" allemaal hebben gezien, toen het verlies voor Primoz wel heel snel opliep, werd bevestigd met een 2 minuten gemiddeld vermogen van 334W. Niettemin was er ook de conclusie, dat Tadej Pogacar een buitengewoon goede prestatie had neergezet, die er voor Primoz Roglic ook nooit in had gezeten. Maar hij begon tenslotte wel met een redelijke voorsprong.
Horsie is back 02 oktober 2020 22:18
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar Zeno's paradox is een pseudoparadox. Zij
> bestaat slechts in het denken als je bepaalde
> dingen weglaat. En ik vermoed dat Zeno dat ook wel
> wist maar het toch prikkelend vond om zijn
> "paradox" te lanceren. De tweelingparadox is in
> feite ook slechts een pseudoparadox. En dat geldt
> ook voor de "paradoxen" van de kwantummechanica.
> Kwantummechanica als theorie is consistent, dus
> contradictievrij. En kwantummechanische
> gebeurtenissen zijn consistent met zichzelf. Dat
> de kwantummechanica her en der in strijd is met
> Ons Gezond Volksverstand, pleit dan tegen dat
> populistische "gezonde verstand" en niet tegen de
> kwantummechanica.
>
> Mijn criticasters alhier zullen wel roepen dat ik
> ernaast zit. Afijn, ze mogen. Maar ik mag dan
> zeggen: ik heb wat dat betreft geen hoge pet op.
> smiling smiley

Je kent ongetwijfeld de beroemde of misschien juist wel beruchte uitspraak van Albert Einstein over de kwamtumechanica, maar bij jou krijg ik stellig de indruk, dat je alleen maar dobbelt met zorgvuldig zelf gemanipuleerde dobbelstenen en zullen we het toch maar over het nobele wielrennen gaan hebben, anders wordt het tijd om het theorema van Horsie in stelling te brengen. Na twee badinerende of non-cycling-bearing bijdragen, kun je alleen maar verder op dit forum, linksom of rechtsom, als je eerst 100 serieuze bijdragen over het wielrennen hebt aangeleverd, zonder zonnetjes.
El Chaba 02 oktober 2020 23:05
Quote
Horsie
Soms bekruipt mij het gevoel dat tussen jouw teksten allerlei adders onder het gras rondkruipen. Ik ga me niet vermoeien om dit te valideren.

De pot verwijt de ketel..? winking smiley
El Chaba 02 oktober 2020 23:09
Last van je geheugen, Massimo?
Horsie is back 03 oktober 2020 00:23
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
>
Quote
Horsie
> Soms bekruipt mij het gevoel dat tussen jouw
> teksten allerlei adders onder het gras
> rondkruipen. Ik ga me niet vermoeien om dit te
> valideren.
>
>
> De pot verwijt de ketel..? winking smiley

Als je bedoelt, dat ik regelmatig probeer terzake prikkers voorzichtig al dan niet tussen de regels door op hun vingers te tikken (bij Frederik D. krijg ik gelegenheid te over, soms lijkt het wel alsof hij erom smeekt), als dat de correcte uitdrukking zou moeten zijn, heb je gelijk. Maar ik bedoel, dat gewraakte prikker vanuit mijn perspectief toch regelmatig dingen schijnt te debiteren, waarbij intuïtief het gevoel boven komt drijven, dat het eerder om een vorm van koketteren gaat dan dat dit in alle oprechtheid is gemeend. Als iemand in zijn algemeenheid in mijn ogen onzinnige prietpraat debiteert, kun je ook subtiel laten weten wat ervan te vinden. Niettemin: watch out, so you don't step on me, said the wise owl op de vensterbank.

Maar ik hoop echt, dat sommigen ook wel eens schaterlachen in de trant van die Horsie toch.
Andere Peter 03 oktober 2020 02:16
Ze ontzegt die mensen niet hun mening. Ze geeft aan dat ze niet uitgenodigd worden op haar feestje.

Je zei het wel een stuk algemener hoor, je projecteerde het op 'mensen die verdraagzaamheid propageren'. Daar reken ik mijzelf toe. Daar reken ik zelf jou toe.

'Blijft frappant dat mensen, die verdraagzaamheid propageren, zich zelf zo onverdraagzaam gedragen.'
En zich daar zelf kennelijk totaal niet bewust van zijn.
Curzio 03 oktober 2020 08:25
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar ik hoop echt, dat sommigen ook wel eens
> schaterlachen in de trant van die Horsie toch.

Absoluut, maak je daarover geen zorgen!
merijntje mortirolo 03 oktober 2020 10:09
I love you, Horsie. Don't die on us, just yet.

Die sm in smeekt vetgedrukt: brilfuckingjant.
El Chaba 03 oktober 2020 18:33
El Chaba 04 oktober 2020 14:14
Haha, ik zie het nu pas maar ja, briljant!!
El Chaba 04 oktober 2020 14:49
Ja, maar dat doet ze niet in kleine kring, dat doet ze als publiek persoon op sociale media, dus tegen een groot publiek. En dan moet je je er bewust van zijn dat het niet alleen wordt opgevat, als dat je niet alleen op haar feestje zal worden uitgenodigd, maar dat jij als andersdenkende wordt gediskwalificeerd, c.q. uitgesloten.
En nogmaals, we hebben het hierover andersdenkend, zonder dat daarbij wetten of regels worden overtreden. Dat zou mijns inziens pas anders worden, als je bijvoorbeeld dingen zou promoten of ondersteunen, die in strijd zijn met de wet.

Ik zei het wat algemener, dat klopt, deze actie van José Been was daar een voorbeeld van.
Ik doelde ook op bijvoorbeeld het cordon sanitaire in België. Ze verwijten het Vlaams Blok, dat ze mensen uitsluiten en vervolgens doen ze precies hetzelfde.
Of partijen in Nederland, die bij voorbaat uitsluiten met Wilders samen te werken. Wat mij betreft moet je nooit mensen uitsluiten en altijd in gesprek blijven. Tenzij dus met mensen die handelen in strijd met de wet, dat kan ik begrijpen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2020 15:15 door El Chaba.
Andere Peter 06 oktober 2020 09:45
Dat vind ik ook hoor. Nooit uitsluiten. Altijd in gesprek. Maar ik zou als Christelijke partij ook niet met Wilders regeren. Dan snap je je eigen beginselen niet meer.

En Been geeft vooral een gevoel van walging weer tav Trump. Ze ontvriendt niet actief alle Trumpers. Het is maar de vraag of je die oproep zo letterlijk moet nemen.

Ik ben tolerant (denk ik). Maar mijn tolerantie is begrensd. Een ettertje dat nu nog en plein public op straat spuugt: ik walg ervan. KKK: verschrikkelijk. En zo'n Trump heult met partijen die heel dichtbij de KKK staan. Delegitimeert de verkiezingen. Gaat met covid maar zonder mondkapje zijn Witte huis in, zijn personeel bloot stellend. Dan stel je je buiten het sprectrum van wat verdraagzame mensen hoeven te verdragen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen