Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Herregodts prof bij Sport Vlaanderen

Gepost door Anony 
Anony 02 oktober 2020 17:45
Voor velen wat transfernieuws in de marge, maar mij maakt het vrij trots: gouwgenoot en kennis Rune Herregodts wordt volgend seizoen prof bij Sport Vlaanderen. De 22-jarige renner is nog vrij onbeschreven, maar heeft wel degelijk talent. Niet verschieten als hij een dezer een Belgische titel (tijdrijden) bij de beloften verovert. Bij de profs is hij al nationaal kampioen achtervolging op de piste, met amper ervaring. Zijn bekendste wapenfeit is wellicht zijn val op het EK ploegentijdrit jongstleden, al mag zijn benadering van Dominique Cornu's Belgisch record en zijn koppelaanval met ene Mikel Bjerg in de Rabobank Dorpenomloop Rucphen van 2018 daar ook wel bij.
Eindhovuh 02 oktober 2020 19:07
Ik vind voor een Vlaamse renner de naam Herregodts wel vermakelijk, kan Wuyts zijn lol mee op. spinning smiley sticking its tongue out
Voor jou hoop ik dat hij doorbreekt, altijd leuker kijken als je een renner persoonlijk kent.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2020 19:07 door Eindhovuh.
El Chaba 02 oktober 2020 19:24
Mede gezien zijn voornaam wellicht Noorse roots?
Carlos Danger 02 oktober 2020 21:24
Net als Lars Boom?
Clavan 02 oktober 2020 21:33
Uit interesse. Wat precies is een gouw genoot in vergelijking met Nederland? Provincie, gemeente, dorps genoot ofzo?
MarkV 02 oktober 2020 23:38
Vroeger was wat later de Nederlanden zouden worden verdeeld in gouwen in het Frankische en later Heilige Roomse rijk, totdat deze vervangen werden door graafschappen en hertogdommen.
Sommigen werden graafschappen (bv Henegouwen, Holland) en later provincies, anderen "overleefden" als streeknaam (bv Twente, Betuwe).

Je kunt het dus een soort van streek noemen of in het Engels een shire.
Anony 03 oktober 2020 00:40
Een gouwgenoot is in moderne tijden wel wat in bruik geraakt voor kleinere oppervlaktes, cfr. the Shire in Lord of the Rings. Thans ik gebruik gouwgenoot als stadsgenoot. Rune (geen Noorse roots voor zover ik weet) is afkomstig uit/woonachtig in Lokeren.
Curzio 03 oktober 2020 08:22
Streekgenoot dus.
merijntje mortirolo 03 oktober 2020 08:56
Dominique Cornu: smiling bouncing smiley

In de categorie soms-vergeet-je-wel-eens-dat-iemand-bestaan-heeft.

Rune is wel een kekke naam. Je zou er bijna Van der Meijden achter denken. Toffe, sympathieke gozer.

How are you? Je leest hier echt wel stiekem mee...

Gouwgenoot is wel een mooie term, Anony. Is hier in Gouda ondanks zijn Hoge, Lage, Kromme en Nieuwe Gouwe ongebruikt. Gemiste kans. Vanaf nu noem ik mijn stadsgenoten Gouwgenoten.

Hoi, Marco V! Gouwgenootje van me.
ton duk 03 oktober 2020 09:20
Goh, Gouda 1x geweest..
Mijn vrouw vraagt nog regelmatig hoe het met die wijnvriend is...
gr
merijntje mortirolo 03 oktober 2020 09:43
:hartje:

Voor jou
en voor Lau Kau.
veluweracer 03 oktober 2020 12:15
In Groningen lagen de Hunsego en Fivelgo.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen