Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

103e Giro d'Italia - Monreale - Palermo 15 km ITT

Gepost door Cecchini 
Cecchini 03 oktober 2020 01:12


startlijst [www.procyclingstats.com]



Start: 13.15 uur in Monreale (start eerste renner)
Finish: 16.30 uur in Palermo (finish laatste renner)



Eindklassement Giro 2019


1CARAPAZ Richard Movistar Team 90:01:47
2 NIBALI Vincenzo Bahrain Merida 1:05
3 ROGLIČ Primož Team Jumbo-Visma 2:30
4 LANDA Mikel Movistar Team 2:38
5 MOLLEMA BaukeTrek - Segafredo 5:43
6 MAJKA Rafał BORA - hansgrohe 6:56
7 LÓPEZ Miguel Ángel Astana Pro Team 7:26
8 YATES Simon Mitchelton-Scott 7:49
9 SIVAKOV Pavel Team INEOS 8:56
10ZAKARIN Ilnur Team Katusha Alpecin 12:14














2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2020 10:31 door Cecchini.
Eindhovuh 03 oktober 2020 07:30
Forza Nibali! Maak die erelijst nog maar indrukwekkender.
Curzio 03 oktober 2020 08:20
Dit zou wel eens een mooi rondje kunnen worden.
merijntje mortirolo 03 oktober 2020 08:48
Godverdomme. KUT2020.

Ik zou begin mei naar mijn mattie Remko met een k in Budapest vliegen, vervolgens naar mijn lievelingsstad Catania en ik zou godverdomme een topvakantie hebben. Inclusief ruzie met mijn wijf en veel te weinig seks enzo.

Nu zit ik helemaal alleen zonder wijf in de schaduw van God in Grauwda failliet te gaan. Ik drink er wel een glaasje Vecchio Amaro del Capo bij. Haalde ik elke ochtend in Catania bij mijn doppio cafè. Schrale troost.

Ik mis mijn shitty Catania meer dan de moedermelk die ik nooit gehad heb. Waar is fucking Freud als je hem nodig hebt?

Mooi leven.

HUP koers!

Ben wel bang dat er niemand anders dan Thomas (nee, stelletje mongolen, niet Benjamin) of Kruijswijk kan winnen. Saaie kutrenners.

Dus, samen met Eindhovuh, zeg ik: NI-BA-LI!

Waarom doet Wout van Aert niet mee?

HUP François Bidard!

HUP koers!

(Ik mis Sicilië. Typhusleven).

HUP koers!
Curzio 03 oktober 2020 08:59
Goed om te zien dat de lithium aanslaat.
merijntje mortirolo 03 oktober 2020 09:07
Ik draai langzaam door, inderdaad...

kLees dit boek: [uitgeverijprometheus.nl]



Kreeg ik van mijn Letse mattie.

Best interessante benadering van dat gekke land. Misschien vind jij het ook wat.
Curzio 03 oktober 2020 09:18
Dank voor de tip. Ik lees eigenlijk vrijwel geen non-fictie moet ik zeggen. Ben wel fan van Elena Ferrante. Jij?
Sub Culture 03 oktober 2020 09:27
Zou Tante Sidonia goeie blowjobs geven?
merijntje mortirolo 03 oktober 2020 09:59
Tsja. Best sterk gedaan. Ben 'haar' vroeger wel eens tegengekomen, maar weet niet zeker of ik 'haar' ook echt gelezen heb.

L'amica geniale, heb ik volgens mij wel gelezen. Ooit.

Sowieso moet ik eens naar Napule, al staat Palermo bovenaan. Als dat kutCoronagezeik voorbij is en ik ooit weer wat geld verdien(d heb), ga ik naar Palermo.

Non-fictie lees ik ook zelden, dit boek werd mij in de schoot geworpen (twassun verjaardagscadeautje voor de vriend van mijn Letse mattie, maar die hadden ruzie en dus kreeg ik het (hij weet niet eens dat zij dat boek ooit voor hem bestelde): übergrappig) en ik geniet er wonderwel best van. Die twee gasten (auteurs) bezien/benaderen Italië op net een wat andere wijze dan je zou verwachten.

Non-fictie (op kranten na) is echt van mijn studententijd geleden, bedenk ik nu.
Remko 03 oktober 2020 10:20
Eens kijken of Kelderman op zijn fiets kan blijven zitten.
Cecchini 03 oktober 2020 10:32
Belangrijkste starttijden
13.15 – Alex Dowsett
13.16 – Pello Bilbao
13.18 – Victor Campenaerts
13.43 – Sam Oomen
13.56 – Simon Yates
13.59 – Matthias Brändle
14.00 – Jan Tratnik
14.14 – Rohan Dennis
14.25 – Ilnur Zakarin
14.29 – Vincenzo Nibali
14.34 – Mikkel Bjerg
14.35 – Jos van Emden
14.36 – Geraint Thomas
14.39 – Thomas De Gendt
14.58 – Filippo Ganna
15.11 – Chad Haga
15.12 – Aleksandr Vlasov
15.33 – Michael Matthews
15.26 – Maciej Bodnar
15.41 – Tony Martin
15.55 – Wilco Kelderman
16.02 – Brandon McNulty
16.03 – Steven Kruijswijk
15.56 – Jakob Fuglsang
16.08 – Edoardo Affini
16.09 – Benjamin Thomas
16.10 – Rafal Majka
Frederik D. 03 oktober 2020 11:14
Ferrante is een hype. Maar dat hoeft nog niets te zeggen. Kan nog steeds goede literatuur zijn. Denk je dat ik haar ook zou moeten lezen? En waarom? We kunnen met elkaar verbaal rollebollen. Maar anderzijds zou je me best her en der kunnen bijspijkeren. smiling smiley
Cecchini 03 oktober 2020 11:39
Journalist Jarl van der Ploeg (Volkskrant) doorkruist met de Giro nog één keer het land waar hij vier jaar correspondent was. Op zoek naar veerkracht, zorgeloosheid en publiek dat niet klapt voor de zorg, maar voor snelle fietsers.

AFLEVERING 1
Palermo


De Giro is de processie die Italië zo nodig heeft


Ooit las ik een verklaring over waarom schrijvers en journalisten toch zo van wielrennen houden. Dat komt, aldus de verklaring, doordat er tijdens je 6de levensjaar, wat een erg vormend levensjaar is, twee activiteiten zijn die voor het eerst op gang komen: het in evenwicht blijven op de fiets en het schrijven.

Het leek mij een plausibele verklaring, en dus zit ik nu, 27 jaar later, met pen en papier in Palermo, de stad waar over een paar uur de Ronde van Italië begint. Naast mij staat de koffer met daarin mijn laatste spullen. Na ruim vier jaar uw correspondent te zijn geweest, heb ik vorige week de huur van mijn huis in Rome opgezegd. De auto die ik hier zojuist heb opgehaald, lever ik over drie weken weer in op Milano Centrale, waarna ik in het vliegtuig stap, terug naar Nederland.



64 dagen binnen zitten
Ik vind het een mooie laatste klus. Toen begin mei bekend werd dat de Giro d’Italia alsnog verreden zou worden – de editie die in het voorjaar had moeten beginnen werd vanwege het coronavirus geannuleerd – hadden mijn vriendin en ik net 64 dagen binnen gezeten. Ik herinner het mij goed, want de lockdown was precies een dag daarvoor opgeheven en we hadden net ons eerste rondje door het park gewandeld. Als de terugkeer van zo’n dun flintertje van het normale leven mijn gemoed al zo kan opfleuren, dacht ik toen, stel je voor wat voor genot er vrijkomt als ik straks een ronde door heel Italië mag maken?

Hoe geweldig moet het zijn om juist dit jaar, na twee maanden binnen te hebben gezeten, de Giro te volgen, dacht ik. Om tegen een uurtje of vijf, wanneer het strijklicht voor extra schaduw rondom de cipressen zorgt en de stilte van het glooiende landschap enkel wordt verstoord door het gekraak van de zangcicaden, weer dorpjes als Santa Teresa en Castelbello binnen te rijden en te zien dat er zelfs na zo’n traumatisch jaar nog veerkracht, zorgeloosheid en schik bestaat in Italië.

Dat hoe hard een virus ook huishoudt in een land, een moeder zes maanden later weer gewoon met haar zoontje naar de kant van de weg kan lopen om ‘Viva Vincenzo!’ te schreeuwen. En dat zijn vader ’s ochtends in de bar eindelijk weer kan debatteren over de kansen van Nibali, die oude leeuw, in plaats van voor de zoveelste keer over dat vermaledijde virus te beginnen.

Levensvreugde
Want ook daarom is deze Ronde van Italië dit jaar van belang. In een jaar dat de eerste EK-wedstrijd in Rome niet doorging, de Olympische Spelen werden uitgesteld en over de prestaties van Ferrari te allen tijde gezwegen dient te worden, is de sociale functie van deze nationale wielerronde bijna niet te onderschatten. Dat komt doordat de gemiddelde Italiaan, in tegenstelling tot veel Nederlanders, niet de kunst bezit zijn mond te houden. En wie, bij het gebrek aan te bespreken sport, de hele dag over aerosolen en stijgende werkloosheidscijfers moet praten, wordt vroeg of laat mistroostig. Dankzij de Giro echter kent een Italiaans gesprek de komende drie weken geen witte plekken die moeten worden opgevuld met zware kost. Wie in de bar over wielrennen praat, vermijdt rampzalige onderwerpen. En ieder vermeden gesprek over reproductiegetallen betekent een extra hoeveelheid vrijgekomen levensvreugde. Zo simpel is het.

Toen ik eerder vandaag door Palermo liep, merkte ik bovendien dat het nu moet gebeuren. In vrijwel alle buurlanden gaat het weer mis, en de nabijheid van rampen – zowel in het recente verleden als de nabije toekomst – zorgt voor een drang naar onmiddellijkheid. Niemand weet wat de rest van de herfst brengt, dus dit is hét moment om te genieten. Straks, als de etappes voorbij zijn, richten we ons weer op het virus, maar in die paar seconden dat het peloton voorbij flitst, draait het leven puur en alleen om 176 sporters die drie weken lang door het mooie, ongestoorde deel van Italië trekken, met aan de zijkant publiek dat eventjes niet hoeft te klappen voor zorgmedewerkers, maar gewoon voor mannen die hard fietsen.

Na een zomer waarin de meeste heiligenfeesten sober werden gevierd, vormt de Giro vanaf vandaag de processie waar Italië zoveel behoefte aan heeft. Tijdens mijn laatste ronde door Italië zal ik die processie de komende drie weken voor u proberen te verslaan.

Of ik daadwerkelijk een zorgeloos en vrolijk land aantref, weet ik niet. Misschien gaat het ook hier mis en verandert de Ronde halverwege van karakter. Het is dit jaar de eerste keer dat de Giro in de herfst wordt afgewerkt, en Simon Carmiggelt schreef ooit dat in de herfst de twijfel gelijk krijgt. ‘De wereld vergaat een beetje, om het eens te proberen.’

Hoewel die zin altijd klopt, heb ik toch het vermoeden dat het Italië van 2020 weleens een uitzondering zou kunnen vormen. Dit jaar verging de wereld hier immers al in de lente. Vanaf vandaag is het aan de herfst om veerkracht te tonen.
Curzio 03 oktober 2020 11:42
Met het woord hype begin je niet direct sterk. De boeken van Ferrante zijn populair. Dit is terecht. Naast verslavend proza is het ook goede literatuur in mijn ogen, vooral dan 'De Napolitaanse romans' (waarvan 'De geniale vriendin' het eerste deel is). Heerlijk vrije stijl en compositie waardoor de focus ligt op de personages en hun ervaring. Daarmee ook blikverruimend, omdat je in de schoenen wordt geplaatst van een opgroeiende vrouw in een achterstandswijk van Napels. Lijkt me dus echt wat voor jou Frederik. De eeuwige waarheid van de roman is, zo schreef Kundera: de zaken liggen niet zo simpel als je wel veronderstelt.
merijntje mortirolo 03 oktober 2020 11:44
Mooi. Jarl mag doen wat ik mezelf al jaren wijs maak eens te gaan doen: drie weken meereizen in Dino Buzzatistijl.

Grazie voor het neerpleuren, Cecchini.
Frederik D. 03 oktober 2020 11:48
Juist omdat ik in goede literatuur ben geïnteresseerd, sta ik kritisch tegenover gemakzuchtige meningen. smiling smiley Maar dat begrijp je nu wel. Wel is het zo dat ik thans alleen nog tweedehandse boeken aanschaf. Ons ben zunig. Maar wellicht loop ik gauw tegen tweedehandse Ferrantes aan. De geniale vriendin, die knoop ik in een hersenkronkel. En wat vind jij van Knausgard? Zelf ben ik er wel van onder de indruk.
Clavan 03 oktober 2020 11:57
We starten niet meer in Hongarije drinking smiley



Slimmerd 03 oktober 2020 12:05
Bergtrui na 1km, altijd leuk
El Chaba 03 oktober 2020 12:38
Inderdaad, er zullen er heel wat zijn, die dit tot een 1 km tijdrit zullen maken. Al zou het me niet verbazen als Ganna vandaag ook die bergtrui wint.
Curzio 03 oktober 2020 12:46
We naderen elkaar, maar ook weer niet. Romans dagen volgens mij vooral uit om je eigen mening te bevragen, niet zozeer die van anderen. Knausgard heeft mij niet gepakt moet ik zeggen, 't spijt me, twee pillen doorgewerkt (iets met vallende engelen en die eerste van z'n mijn strijd-serie).

PS. De bieb is je vriend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2020 12:47 door Curzio.
Cecchini 03 oktober 2020 12:46


Clavan mijn excuses, met mijn discipline en focus is het soms erg slecht gesteld. Uit kwetsbaarheid laat ik het plaatje in de openingstopic maar gewoon staan.
El Chaba 03 oktober 2020 12:59
Niks schaamte, sowieso al geweldig, dat je een openingstopic hebt gemaakt met al die mooie foto's..!
Die vergoeden het ontbreken van het juiste kaartje ruimschoots! thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2020 12:59 door El Chaba.
Anony 03 oktober 2020 13:04
Je wordt gemist, Remco.
Maar allez hup, koers! Girini unite.
Fcdh 03 oktober 2020 13:19
5 minuten bezig en alweer de eerste reclame lekker hoor.
Anony 03 oktober 2020 13:21
Reclame tijdens de beurt van Campenaerts. Mooi zo Eurosport.
Anony 03 oktober 2020 13:22
Campenaerts en Dowsett onderuit.
Fcdh 03 oktober 2020 13:22
Ergste is nog dat het bijna geen reclame is maar meer een soort funniest home video's.
Daardoor val van Campenearts en Dowsett gemist... weg roze droom die geen droom is met Ganna aan de start.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2020 13:23 door Fcdh.
Cecchini 03 oktober 2020 13:27
Ik vrees nu al weer voor Wilco.
Cecchini 03 oktober 2020 13:32
Best wel eens lekker een tijdrit aan het begin van een Grote Ronde.
Clavan 03 oktober 2020 13:38
Oh zo bedoelde ik het niet. Het was meer een aanvulling op jouw meer dan mooie openingstopic.
Curzio 03 oktober 2020 13:42
Zo, die outfit van EF valt in de praktijk niet mee.
Curzio 03 oktober 2020 13:44
Sagan alle moeite om z'n machine onder controle te houden, dit vanwege de wind.

Almeida voorlopig de snelste tijd.
El Chaba 03 oktober 2020 13:45
Lekker als je die twee in je dag poultje hebt.
Ik dus.. grinning smiley
Meneer 60% 03 oktober 2020 13:45
Wat een zeldzaam slechte regie. We zien bijna niemand finishen van de snellere tijden.
Frederik D. 03 oktober 2020 13:48
Ik wil m'n eigen boeken. En m'n eigen boekenkamer. En die heb ik dan ook. Ja, ik hou er ook van om te lezen wat men schrijft over boeken. Zo lees ik vaak dat goede romans je uitdagen om je wereldbeeld bij te stellen of zoiets. Maar dat vind ik zelf onzin. Waarschijnlijk omdat ik geen bekrompen wereldbeeld heb en dus met gemak alles kan inpassen. Dat mensen raar zijn en allerlei psychische problemen hebben, ook ingebeelde, dat weet ik wel. Maar goede romans kunnen wel, zeg maar, de puntjes op de I's zetten. En om het weer over fietsen te hebben, ik vind de Renner van Krabbé eigenlijk geen goed boek. Te eendimensionaal, zal ik maar zeggen. Maar bedankt voor het gesprekje. Doet me echt deugd om even met een andere lezer op ontspannen wijze te praten
Clavan 03 oktober 2020 13:49
Ganna gaat rijden met een 60-11 eye popping smiley
Horsie is back 03 oktober 2020 13:51
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo, die outfit van EF valt in de praktijk niet
> mee.

De vliegende eend vloog toch maar mooi naar de hotseat. Weer afgelost.
Horsie is back 03 oktober 2020 13:53
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ganna gaat rijden met een 60-11 eye popping smiley

BoP uit Barneveld koketteert met en rijdt regelmatig 70-12 en ik denk ook wel 70-11. Just saying.
Anony 03 oktober 2020 13:54
'Hard' interview van Campenaerts. Over vuile wegen, een gevaarlijk wegdek met hobbels her en der, in die zin dat hij bijna blij was dat hij eerder was gevallen omdat hij nadien geen risico's meer hoefde te nemen.

Wellicht een deel de ontgoocheling, maar ik geloof hem ook wel.
Horsie is back 03 oktober 2020 14:00
Nu het op slechte wegen pal langs gevaarlijke afgronden niet meer mag, proberen de Italiaanse parkoersbouwers zo de aandacht te trekken. La Dolce Vita. sad smiley
Curzio 03 oktober 2020 14:22
De wind lijkt de grootste rol te spelen. Snap niet dat er zo weinig met een open achterwiel gereden wordt.
Horsie is back 03 oktober 2020 14:26
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> De wind lijkt de grootste rol te spelen. Snap niet
> dat er zo weinig met een open achterwiel gereden
> wordt.

Krek, de Fin waarschuwde 18 uur geleden al dat dichte wielen in combinatie met hoge snelheden en wind geen lekkere combinatie is.
Gelukkig hebben "onze nusketiers" er op de baan geen last van.
Clavan 03 oktober 2020 14:31
Wat een schijtregie van de RAI. Blij dat ik nu verplicht weg moet.
Horsie is back 03 oktober 2020 14:35
Meanwhile heeft de uitdrukking I never promised you a Rose Garden een andere betekenis gekregen, nietwaar Frederik D.

En nu weer wielrennen. Nog effe wervelwind Filippo Ganna afwachten met zijn € 15.000 kostende tweaked aerobars (de Super Man Position komt hiermee weer een stap dichterbij) en dan even op het Watt beest, dat echter wel begint af te takelen. Bij maximale afzet trap ik er doorheen.
Horsie is back 03 oktober 2020 14:39
Rick Zabel (zoon van) bij eerste tussenpunt 1 seconde sneller dan Papa Peter Sagan. Je verwacht het niet, hé.

Goeddoeme, bleef op de eerste plaats. Dare-devil Filippo Ganna haalde later een top van 106 km/h, ver onder het record van Theo Bos. Loser.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2020 01:52 door Horsie is back.
Curzio 03 oktober 2020 14:44
Thomas schuwt de risico's niet. Vol in de wind hangend met z'n armen in de beugels.
Slimmerd 03 oktober 2020 14:46
Mocht ie niet verkennen?
Curzio 03 oktober 2020 14:53
Drie renners nu op 1 seconde: Almeida, Bjerg en Thomas.
Orakel 03 oktober 2020 14:57
Het is dat Ganna nog start, want Almeida als winnaar is toch wel heel straf in dit veld.
Cecchini 03 oktober 2020 15:03
En dan reclame tijdens de rit van Ganna. Ongelofelijk
Slimmerd 03 oktober 2020 15:05
Eerder al tijdens G. en net voor de val van Campenaerts. Waardeloze zender
Slimmerd 03 oktober 2020 15:14
Wat een monstertijd van Ganna.

15'24 (Zelfde gemiddelde als Verbrugghe)

22" sneller dan Almeida
Frederik D. 03 oktober 2020 15:15
Klopt. Krek werk van onze crack Cec.
Horsie is back 03 oktober 2020 15:25
Van 40 (schatting, Tissot ligt er bij mij uit) naar 69 naar 52 gemiddeld. Mr. Toad's Ride Again.
JW 03 oktober 2020 15:31
Volledig mee eens !
Curzio 03 oktober 2020 15:46
Lopez weer met een Lopez-momentje. Nog opmerkelijkere val dan in de Tour.
Anony 03 oktober 2020 15:47
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lopez weer met een Lopez-momentje. Nog
> opmerkelijkere val dan in de Tour.


De door Campi vernoemde 'hobbels' breken Lopez zuur op, net op een moment dat hij zijn houdig aanpast voor de nakende bocht.
Curzio 03 oktober 2020 15:52
Dat mag waar zijn, maar de fietsbeheersing van Lopez is natuurlijk ook ondermaats. Iemand die de tijdrit niet met vol risico rijdt, helemaal niet, en dan toch niet de controle kunnen houden op een stuk rechtuit. Corrigeren en zwiepers opvangen is toch inherent onderdeel van een sport die over straten voert.

Edit: zo'n jongen kan beter op een gewone fiets deze tijdrit rijden, waar hij toch niks te winnen heeft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2020 15:54 door Curzio.
Curzio 03 oktober 2020 16:20
Thomas de grote winnaar, ook Yates doet een goede zaak. (Plus Almeida natuurlijk, maar valt te bezien wat dat waard is. En als we dan toch darkhorses gaan noemen, klein zaakje ook voor Kangert).

Fuglsang, Kelderman, Vlasov, Kruiswijk, Nibali (en Majka vermoedelijk) de verliezers van de dag, allemaal ongeveer een minuut tot bijna anderhalve minuut aan de broek.
Slimmerd 03 oktober 2020 16:26
1. Ganna 15'24
2. Almeida 22"
3. Bjerg 22"
4. G. Thomas 23"
5. Foss 31"
6. Cerny 36"
7. Sobrero 40"
8. Craddock 41"
9. Scotson 42"
10. Brandle 42"

Yates 49"
Vlasov 1'20
Kelderman 1'27
Nibali 1'29
Kruijswijk 1'44
Fuglsang 1'47
Majka 2'00



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2020 16:33 door Slimmerd.
valse trage 03 oktober 2020 16:39
Kwestie van niet voluit durven gaan van de heren Nibali / Kruijswijk c.s.? De Giro lijkt doorgaans wat toleranter dan de Tour als het om wat vroeg opgelopen achterstand aangaat. Van Kelderman ben ik vooral blij dat hij rechtop is gebleven.
Die Foss is in orde zeg! En Ganna is een fucking mutant. Benieuwd wat zijn rol nu gaat zijn in de ploeg van G.
Bergvlakte 03 oktober 2020 16:44
Ik betwijfel of het alleen maar om niet voluit gaan gaat. Alle tijden in de laatste 45 minuten waren een stuk langzamer dan in het begin. Misschien heeft t iets te maken met veranderende weersomstandigheden?
Eqquipo 03 oktober 2020 16:46
Oef, wat een verschillen al.
Carlos Danger 03 oktober 2020 16:59
Ben wel benieuwd hoe dat spul heet, dat die Ganna nu nog ongestraft kan innemen.
El Chaba 03 oktober 2020 17:18
Denk ik ook. Ook geschrokken natuurlijk door valpartijen in het begin plus de verslechterde weersomstandigheden.
Andere Peter 03 oktober 2020 17:20
Snap ik. Je eigen medicatie werkt duidelijk niet meer.
JW 03 oktober 2020 17:20
Klopt. Iedereen in laatste deel reed langzamer t.o.v. vroeger gestarten.
Wind was gedraaid.
Meneer 60% 03 oktober 2020 17:25
Aan de tijden van dat eerste en enige klimmetje was al duidelijk te zien dat de wind was gedraaid. Kelderman, Fuglsang niet bij de beste 100. Nibali, Kruijswijk niet bij de beste 150. Terwijl er niet eens 100 man deze tijdrit voluit zullen hebben gereden. Tot de tweede tussentijd ging het in dezelfde richting als die eerste kilometer. Daarna 90 graden de andere kant op. Daar werd veel minder verloren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2020 17:35 door Meneer 60%.
betuweracer 03 oktober 2020 18:12
Amateuristisch van o.a. Astana, Jumbo en Sunweb.
Curzio 03 oktober 2020 18:17
Kelderman reed trouwens prima bochten. Waarschijnlijk dan weer het voordeel van de luwende wind.
Curzio 03 oktober 2020 18:19
En Trek. Maar wel eens ja. Gelukkig dat Yates zich niet heeft laten foppen, want dan was het helemaal een sof. Nu een mooi blok klimmende aanvallers voor de derde week (of eerder) om Thomas te slopen.
El Chaba 03 oktober 2020 18:30
Ook eens.
Elk nadeel 'hep' zijn voordeel, zei een wijs man ooit.. winking smiley

Nu moeten de andere klassementsrenners wel vaker vroeg oorlog maken. I love it!
Sub Culture 03 oktober 2020 18:36
Fraai van Almeida.

Zoals verwacht Ganna weer onstopbaar.
Een eerst en een laatste, wat als Remco hier mee had gedaan.. snif.

Giro net begonnen, morgen Luik... het leven van de wielerliefhebber is goed. Leve corona!
betuweracer 03 oktober 2020 18:54
Als je zo naar die ploeg van Ineos kijkt, lijkt alle roze hoop van Thomas op de schouders van ene Gao Teoghegan Hart te liggen. Jumbo, Astana, Trek en Mitchelton zullen er goed aan doen om respectievelijk Foss, Vlasov, Ciccone en Haig lang kort in het klassement te houden.

Op de vraag van Sub Culture: Evenepoel was naast het zijn van de beste renner, misschien ook wel in het gezelschap geweest van de beste ploeg met Almeida, Knox en Masnada. Voor de koersvreugde dus niet per se negatief dat hij niet kan sturen.
Cyclad58 03 oktober 2020 19:05
Cyclad58 03 oktober 2020 19:07
Remco had het tegen Ganna nooit gered, maar ik had hem dolgraag zien meestrijden voor de eindzege.
valse trage 03 oktober 2020 19:35
Precies! De eerste kaarten zijn gedeeld. We krijgen eigenlijk wel een beetje het verwachte scenario.
Ineos en Thomas die soeverein de koers zullen gaan dragen, Yates en zijn ploeg op vinkentouw
(die verduivelde Angelsaksen ook altijd). En een heleboel piraten en sluipmoordenaars en die zullen willen toeslaan in de 3e week.

De Giro is een grabbelton!
valse trage 03 oktober 2020 19:40
Zelfs ik begin nu warm te draaien. Het wielerseizoen is begonnen op de Planche des Belles Filles.
We komen nu in het hart van dit maffe wielerseizoen. Morgen het grote Ardennenoffensief.
En de Giro past wel bij een herfstige oktober in de Lage Landen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen