Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kelderman zag het niet aankomen

Gepost door Luijt 
Luijt 05 oktober 2020 12:41
Van wielerflits.nl

WILCO KELDERMAN LAS IN DE KRANT DAT HIJ WEG MOEST: “DAT ZAG IK NIET AANKOMEN”

Wilco Kelderman las in de krant dat hij weg moest: “Dat zag ik niet aankomen
Wilco Kelderman heeft uit de krant moeten vernemen dat hij geen nieuwe aanbieding zou krijgen bij Team Sunweb. Dat vertelde de renner, die komend seizoen uitkomt voor BORA-hansgrohe, in aanloop naar de Giro d’Italia. Hij was op dat moment nog niet uitonderhandeld.


Zijn vertrek bij Team Sunweb is eigenlijk vrij raar gelopen, zei hij in een interview met de NOS. “In het begin had ik een dubbel gevoel; misschien wilde ik wel bij Sunweb blijven, misschien niet en wilde ik kijken wat er anders mogelijk was. Ik had al wel mijn twijfels bij Sunweb, waar in de jaren wel veel is veranderd. Het is veel meer een jongere ploeg geworden, eigenlijk veel meer planmatig en nog meer gefocust op de jongeren. Dus als oudere renner is dat wat minder.”

De gesprekken van Kelderman met Sunweb waren nog gaande. “En dat liep gewoon. Toen kwam eigenlijk het artikel in de krant en dat had ik niet zien aankomen. Uiteindelijk was het ook niet de bedoeling.” Daarna maakte hij de keuze om voor een nieuwe ploeg te gaan. “En BORA-hansgrohe kwam eigenlijk vrij snel. Ze waren superenthousiast en hadden een mooi plan. Het is een heel goede ploeg met goede trainers en een goede structuur, dat heb ik wel gemerkt.”

Vervelend
Dat hij in de krant moest lezen dat hij zou vertrekken, vond hij heel vervelend. “Het duurde ook even voordat ik te horen kreeg waarom, dus dat vond ik ook wel minder. De mensen binnen de ploeg spreken natuurlijk ook wel met journalisten en als er een harde vraag wordt gesteld, is het ook moeilijk om een goed antwoord te geven. En dat was een beetje misgegaan. Dat begrijp ik ook wel. Maar toch is het vervelend dat je dat zo moet lezen.”

“Uiteindelijk is het voor mij prima. Zulke dingen gebeuren ook en ik ben er niet boos over of zo. Maar het is gewoon zonde, het had niet gemogen”, zei Kelderman tot slot.
Luijt 05 oktober 2020 12:42
Ik vind dit een beetje gezeik van Wilco.
Wanny 05 oktober 2020 12:47
Als dit zo gegaan is als Wilco zegt, is het geen goede beurt van Sunweb als werkgever. Komen niet betrouwbaar over zo.
Eindhovuh 05 oktober 2020 12:51
Hij was ooit al bijna rond met Sky voor veel geld. Toen werd Jumbo sponsor met de voorwaarde dat ze hem(o.a.) behielden.
Toen leek hij nog wereldtop te worden in het ronde rennen. Toch benieuwd hoe zijn carrière dan verlopen was. Al blijft het erg lastig met zoveel tegenslag.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2020 14:49 door Eindhovuh.
Curzio 05 oktober 2020 13:47
Ik niet. Ik vind dat hij zich keurig uitspreekt hierover. Dat sportjournalistiek voor een groot deel gezeik is, dat ben ik wel met je eens.
El Chaba 05 oktober 2020 13:51
Ik ook niet, juist een heel keurig interview. Hij geeft aan dat dat niet zo netjes was en dat is het ook niet. Maar tegelijkertijd is hij ook niet boos en trapt hij ook niet na.
Luijt 05 oktober 2020 14:40
Hij is niet boos, maar hij doet (zijn versie van) het verhaal wel eventjes haarfijn uit de doeken in de pers. Als ik zijn werkgever was geweest dan ik me voorstellen dat ik dit wel natrappen zou noemen.
Net zo min als jullie ken ik het exacte verloop van de onderhandelingen tussen Wilco en Sunweb, maar hoe jij tot de conclusie komt dat het niet netjes is van Sunweb zonder hun kant van het verhaal te kennen ontgaat me.
De manier waarop Dumoulin na echt wel wat strubbelingen met Sunweb afscheid nam, spreekt mij in ieder geval veel meer aan.
Niks negatiefs en vooral terugkijken op de mooie dingen.
Clavan 05 oktober 2020 15:03
Stevie Wonder ook niet.
El Chaba 05 oktober 2020 15:48
Bij mijn commentaar ga ik er uiteraard vanuit, dat het zo is gegaan, als hij vertelt. En als dat inderdaad zo is, vind ik dit geen natrappen, maar gewoon een feitelijk verhaal vertellen, gezien zijn woordkeuze.
En waarschijnlijk zal er inderdaad ook een andere kant van het verhaal zijn, maar tot die tijd beperk ik me tot de informatie, die ik nu heb.
Jij geeft een oordeel, waarbij je aanneemt, dat er een andere kant van het verhaal is, zonder te weten wat precies.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2020 15:50 door El Chaba.
Luijt 05 oktober 2020 16:41
You want to impress me, Steve, take over the wheel for a change motherfucker...
Luijt 05 oktober 2020 16:56
Wilco had het ook gewoon kunnen laten voor wat het is.

Had ie nog meer energie in die splijtende demarrage van zojuist kunnen stoppen. Heb ik zelden van m gezien, met zoveel power wegknallen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2020 17:09 door Luijt.
El Chaba 05 oktober 2020 17:11
Haha, daar zit wat in! smileys with beer
Horsie is back 05 oktober 2020 18:53
Zag Wilco Kelderman zijn eigen demarrage ook niet aankomen? Zo van, ik wist niet, dat ik dat nog in me had? Ik zou het toch fijn vinden wanneer Wilco Kelderman er nu eens eindelijk in slaagt in de kelder zijn medicijen goed te mixen (Dylan is uiteraard mijn enige aberratie) en uitzonderlijk gaat presteren. Maar zijn kar ga ik niet trekken. Vanmiddag Karsten en zijn co-commentator of is het andersom op Europsport gedeeltelijk gehoord. Ze waren danig in de war door de gebeurtenissen rond Geraint Thomas en Simon Yates. Wat gebeurt er toch allemaal? The Rise and Decline of the British Empire Revisited. Thin Lizzie gisteren was een aangenaam ogende uitzondering. Zag ook al een publicatie waarin renners in de covid-19 lockdown werden gevolgd en allen nadien in prestatievermogen van 1% tot wel 18% achteruit holden. Nu begrijp ik ook ineens waarom Mathieu van derr Poel wel eens na de koers op de racefiets naar huis terug rijdt. grinning smiley

Kortom, maar dat hoef ik hier niemand te vertellen: Het zijn roerige tijden, maar de roaring twenties liggen toch al weer een eeuw terug.
diravi 05 oktober 2020 19:41
Duidelijk Wilco op zijn allerboost. Even lief als Jeff Tweedy.
Carlos Danger 05 oktober 2020 20:24
Dat is altijd al Wilco's probleem geweest.
Luijt 05 oktober 2020 21:46
veluweracer 06 oktober 2020 03:02
Hij zal zich op zijn gemak hebben gevoeld bij die journalist dat hij zich zo uitspreekt. En dat is natuurlijk hartstikke fijn voor die journalist.
Erik S. 06 oktober 2020 08:56
diravi Schreef:
-------------------------------------------------------
> Duidelijk Wilco op zijn allerboost. Even lief als
> Jeff Tweedy.

Aaah, echt Wilco weer vandaag. Beetje als het weer in Italië gisteren.
Andere Peter 06 oktober 2020 09:47
Hij mag een keer zijn gevoel uiten. Ik zie hier geen kwaad woord in.
Koppizoektwachtwoord 06 oktober 2020 12:28
Misschien te hip, maar speciaal voor jou: Wilco.
Horsie is back 06 oktober 2020 13:11
Koppizoektwachtwoord Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien te hip, maar speciaal voor jou:
> W
> ilco
.

Maar gauw shelter gezocht from a hard rain.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen