Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

103e Giro d'Italia 4e etappe Catania VillafrancoTirrena 140 km

Gepost door Cecchini 
Cecchini 05 oktober 2020 20:14






Start 12.15 - Verwachte aankomsttijd `16.00 uur

Algemeen Klassement

1 ALMEIDA João Deceuninck - Quick Step 7:44:25
2 CAICEDO Jonathan Klever EF Pro Cycling ,,
3 BILBAO Pello Bahrain - McLaren 0:37
4 KELDERMAN Wilco Team Sunweb 0:42
5 VANHOUCKE Harm Lotto Soudal 0:53
6 NIBALI Vincenzo Trek - Segafredo 0:55
7 POZZOVIVO Domenico NTT Pro Cycling 0:59
8 MCNULTY Brandon UAE-Team Emirates 1:11
9 FUGLSANG Jakob Astana Pro Team 1:13
10 KRUIJSWIJK Steven Team Jumbo-Visma 1:15



CAICEDO Jonathan Klever EF Pro Cycling ,,



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2020 20:26 door Cecchini.
El Chaba 05 oktober 2020 20:16
thumbs up



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2020 20:17 door El Chaba.
Carlos Danger 05 oktober 2020 20:23
Aerts 05 oktober 2020 21:19
Laatste 30 km kans op waaiers?
Eddy Veen 05 oktober 2020 21:52
Vinden jullie ook niet dat de klassementsleider dezelfde trekken heeft als Ceylin del Carmen Alvarado?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2020 21:52 door Eddy Veen.
Horsie is back 05 oktober 2020 23:18
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vinden jullie ook niet dat de klassementsleider
> dezelfde trekken heeft als Ceylin del Carmen
> Alvarado?

Eigenlijk zou er nu hier een youtube videootje van Catweazle te zien moeten zijn waarin hij in de spiegel kijkt.
Eqquipo 06 oktober 2020 10:01
Pas 3 dagen koers uiteraard en het zegt allemaal nog niks. Maar toch even opmerken dat Kruijswijk en Kelderman er door omstandigheden beter voorstaan dan verwacht had kunnen worden na 3 dagen koers. Drie van de 6(?) belangrijke podiumkandidaten kwamen zelf al wat tegen, of iets in de ploeg.

Fuglsang is zijn 2 beste helpers in de bergen kwijt.
Thomas gezien voor het AK
Yates op de eerste berg in mindere doen en al op enige achterstand.
valse trage 06 oktober 2020 10:08
Vooraf had ik Vlasov minstens op gelijkte hoogte met Fuglsang gezet.
S. Yates misschien nog niet helemaaaaal uitvlakken... het is wel de Giro he? smiling smiley
Het is niet zo dat er een Pogacar of Evenepoel op pole position staat.
En het mooie aan 'deze' Nibali ('dit' Ajax, 'dit' Oranje... braak) is dat je het gevoel hebt dat anderen ook een dikke kans maken.
Cecchini 06 oktober 2020 10:26
Verdwaald in de tijd bij de Fontana dell'Elefante


Na een zwaar jaar trekt Jarl van der Ploeg met de Giro nog één keer door het land waar hij vier jaar correspondent voor de Volkskrant was. Op zoek naar veerkracht, zorgeloosheid en publiek dat niet klapt voor de zorg, maar voor snelle fietsers.

Alsof de drummer na zes uur roffelen eindelijk een klap op de bekkens geeft: patsboem, andiamo, daar begint de Giro d'Italia.

Tijdens dat eerste startschot, dat eigenlijk vijf maanden eerder en zo'n 1140 kilometer verderop had moeten klinken, stond ik zaterdag in Palermo in de Via Roma naast een klein kereltje met een fiets. Voor het gemak zijn helm alvast op gezet, begon hij iedere keer wanneer er een ploegleidersauto voorbij reed extra hard te schreeuwen. Ik denk dat hij hoopte op een buitenkansje, wat niet eens zo'n vreemde fantasie is in dit land. Claudia Cardinale, een Italiaanse actrice met de rondingen van een Dolomietenrit, won in de jaren vijftig een Miss Verkiezing waaraan ze niet eens deelnam. Ze zat gewoon rustig in het publiek tot de organisatie even de zaal in keek en haar pardoes als winnares verkoos.

'Forza Filippo', riep het kereltje toen de kersverse wereldkampioen Filippo Ganna voorbijkwam zoeven. 'Forza Italia!'

Vanwege de vele reisbeperkingen in Europa stonden alleen maar landgenoten om hem heen en omdat de Giro dit jaar samenvalt met nog belangrijkere wielerwedstrijden als Parijs-Roubaix, zag hij bovendien extra veel Italiaanse renners passeren.

Het geeft de ronde dit jaar iets prettig ouderwets, alsof er geen zwaar gesponsorde reclamekaravaan door het land trekt, maar je aan de kant staat van de allereerste Giro d'Italia in 1909, toen de openingsetappe werd gewonnen door timmerman Dario Beni, die om de eindwinst streed met metselaar Luigi Ganna, terwijl konijnenfokker Camillo Carcano werd gediskwalificeerd omdat hij 240 kilometer van de route afsneed door stiekem de trein te pakken.

Dat gevoel, dat je dichter bij de eeuwigheid staat dan de actualiteit, heb ik sinds het uitbreken van de coronacrisis wel vaker gehad in Italië. Net nog bijvoorbeeld, toen ik door het centrum van Catania wandelde, de startplaats van dinsdag, en ik een zwerm kinderen in de schaduw van de monumenten zag spelen terwijl een rits dikke mannen in een onverstaanbaar dialect vis probeerde te verkopen op het plein bij de kathedraal. Naast mij zag ik de Fontana dell'Elefante, voor mij het Palazzo dei Chierici en ik kon onmogelijk inschatten of het 2020 was of juist 1735.

Zo'n gevoel heet een historische sensatie en is een ervaring waarbij het tijdsverschil tussen vroeger en nu plotsklaps wegvalt en je jezelf opeens in een andere eeuw waant. Italië barst uit elkaar van geschiedenis, dus elke wielerronde die Italië aandoet, is gedoemd dergelijke sensaties op te wekken. Dat geldt in het bijzonder voor de Giro, die ooit, in 1909, zelfs nadrukkelijk in het leven werd geroepen om het vlak daarvoor gestichte land (1861) van wat nationale tradities te voorzien. Italië was toen nog een mengelmoes van verschillende culturen en talen en wat de opera's van Giuseppe Verdi moesten doen voor het theaterpubliek en de gedichten van Gabriele D'Annunzio voor de lezers, moest de Giro bewerkstelligen voor de sportliefhebbers: eenheid en nationale trots creëren in een land dat nog niet zo lang bestond.

'Vai Diego', riep het jongetje naast mij. 'Viva Vincenzo!'

Ook in de decennia daarna lieten het wielrennen en de geschiedenis elkaar niet meer los. Bijvoorbeeld in 1948, toen er rellen uitbraken tussen een zwik Italiaanse fabrieksarbeiders en de politie. Na drie dagen vechten, waarbij ruim dertig doden en meer dan zeshonderd gewonden vielen, was de eerste communistische revolutie in West-Europa bijna een feit. Tot de toenmalige premier Alcide de Gasperi op het lumineuze idee kwam wielerheld Gino Bartali, die op dat moment de Tour de France reed, op te bellen en om hulp te vragen. Prompt won Bartali drie Alpenetappes op rij waarna de fabrieksarbeiders dusdanig in vervoering raakten dat ze dat hele communisme een paar dagen vergaten - weg revolutie.

Of de ronde dit vreemde jaar ook iets historisch teweeg zal brengen, weet ik niet. Maar toen ik aan het kleine kereltje vroeg wie volgens hem de Giro zal winnen dit jaar, was zijn antwoord kraakhelder: 'Italië', zei hij.


Fontana dell'Elefante
merijntje mortirolo 06 oktober 2020 10:43
:hartje: voor Catania en voor Cecchini.

#kutleven
Eqquipo 06 oktober 2020 10:47
Ik vlak Yates zeker niet uit.
merijntje mortirolo 06 oktober 2020 11:49
Koersbeschrijving door de shitty op Catanianews.it. Ik snap dat.

via Etnea: da piazza Duomo a viale XX Settembre, via Angelo Litrico, via Umberto: da piazza Ettore Majorana (già piazza Vittorio Emanuele III) a via Etnea, via Enrico Pantano: da via Guglielmo Oberdan a via Etnea, via Caronda: da via Umberto a via Zuccaro, viale XX Settembre, piazza Trento (carreggiata centrale), piazza Giovanni Verga (carreggiata centrale), corso Italia (carreggiata centrale) piazza Europa carreggiata ovest, da corso Italia, carreggiata sud e carreggiata est, viale Africa: da piazza Galatea a piazza Europa, viale Ruggero di Lauria, piazza Nettuno(carreggiata est, via Del Rotolo da piazza Sant’Agata al Rotolo a piazza Nettuno, viale Artale Alagona, via Anfuso, da via Porto Ulisse a viale Artale Alagona, piazza Mancini Battaglia, via Messina, da via Acireale a piazza Mancini Battaglia, piazza Giorgio La Pira, carreggiata sud, viale Ulisse, carreggiata sud: da via De Caro a via Acicastello, via Acicastello, via Antonino Caruso, via Messina, nel tratto tra la via Antonino Caruso e via Nazionale (SS.114).

#mijnstad
#kutCorona

HUP koers!
Cecchini 06 oktober 2020 12:08
Frederik D. 06 oktober 2020 12:17
Heel erg jammer dat hij die lelijke val gisteren maakte. Maar terecht dat hij nu afstapt en de Giro verlaat. Hopelijk zien we hem gauw terug in topvorm. Een harde sport, wielrennen.
Koppizoektwachtwoord 06 oktober 2020 12:30
Eqquipo 06 oktober 2020 13:13
# stages in a Grand Tour.

694 - Matteo Tosatto
586 - Haimar Zubeldia
543 - @HansenAdam (+1)
542 - Carlos Sastre
Eqquipo 06 oktober 2020 13:20
Geraint Thomas heeft scheurtje in bekken / pelvis.

[www.cyclingnews.com]
Curzio 06 oktober 2020 13:54
Weening zag het niet aankomen (hij valt over een bidon).
Carlos Danger 06 oktober 2020 13:56
Dit wordt de Giro van Tante Bidonia.
Eqquipo 06 oktober 2020 14:00
JW 06 oktober 2020 14:17
Heu, in één keer een stel Bora's aan de kop van het peloton ?
Herhaling van hun Tourtrucs ?
Zou mooi zijn.
Curzio 06 oktober 2020 14:22
Elke losse bidon wordt nu in slow-motion in beeld genomen. Het zijn de bermbommen van het profpeloton.
Curzio 06 oktober 2020 14:23
Fabbro op kop, dat gaat weer pijn doen!

Edit: Gaviria er al af.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/10/2020 14:24 door Curzio.
betuweracer 06 oktober 2020 14:38
Aspirine heelt weemoed, daar het vandaag moeizaam en langzaam appelleert aan El Chaba.
Orakel 06 oktober 2020 14:39
Van de 'topsprinters' zijn Viviani, Hodeg, Barbier, Swift en Gaviaria er af.
Orakel 06 oktober 2020 14:40
Nu een natte technische afdaling in de mist. Wanneer je afdaalt als een geit dan heb je een probleem.
Curzio 06 oktober 2020 14:40
Swift na een val/oponthoud eerder op de dag (niet helemaal duidelijk wat daar gebeurde, kwam wat misbaar aan te pas).

Natte afdaling nu en dan moet Sagan ergens op het traject Demare nog een poets zien te stoven.
Eqquipo 06 oktober 2020 14:42
Goede voorbereiding op de be-ijzelde, besneeuwde afdalingen verderop in de Giro. Welke tubes leggen we?
Erik S. 06 oktober 2020 14:49
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Swift na een val/oponthoud eerder op de dag (niet
> helemaal duidelijk wat daar gebeurde, kwam wat
> misbaar aan te pas).
>
> Natte afdaling nu en dan moet Sagan ergens op het
> traject Demare nog een poets zien te stoven.


Swift wat na val oponthoud?
Heisenberg 06 oktober 2020 14:50
En Ballerini. En Matthews.
Curzio 06 oktober 2020 14:52
Achterop, zoals Orakel had geschreven.
Orakel 06 oktober 2020 14:53
Afdalen door een oud dorpje op natte kasseien. Drinkbussen stuiteren in het rond...
Orakel 06 oktober 2020 14:57
Ik ga er van uit dat Ballerini, Matthews, Sagan, Demare, Molano, Cimolai etc. er nog bij zitten.
Curzio 06 oktober 2020 15:04
Weening doet kopbeurt
Heisenberg 06 oktober 2020 15:06
In de Tour is de informatievoorziening een stuk beter. Geen idee of Viviani en zo nog kunnen terugkeren.
Eindhovuh 06 oktober 2020 15:13
Gisteren met Vanhoucke en Kelderman was het ook dramatisch.
Eqquipo 06 oktober 2020 15:14
Waarom heeft een onderkant middenveld renner als Holmes(?) wel een contract bij Lotto volgend jaar, als de likes of Wallays, Armée, Tosh het veld moeten ruimen?
Luijt 06 oktober 2020 15:14
Ook een verschil met de tour:
over die Giro-beelden hangt bijna altijd een grijs/beige-waas.
Curzio 06 oktober 2020 15:16
Het is sowieso verbazend dat je anno 2020 zoveel moeite steekt in het organiseren van een grote ronde en dat je het dan zo slecht in beeld brengt. In de tijdrit lukte het niet om langer dan 10 seconden lopend beeld te vertonen zonder storing. Niet direct ideale reclame. Fransen doen dat een stuk beter. Toch heeft het ook een bepaalde charme.
betuweracer 06 oktober 2020 15:16
Vandaag is ongeveer de laatste mogelijkheid tot ultieme degradatie van onder andere mijn mooiste, en dus briljantste, moment.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/10/2020 15:17 door betuweracer.
Slimmerd 06 oktober 2020 15:25
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/10/2020 15:28 door Slimmerd.
Slimmerd 06 oktober 2020 15:26
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/10/2020 15:27 door Slimmerd.
Slimmerd 06 oktober 2020 15:27
In Barcellona sprokkelt Pellaud een paar secondes als laatste vluchter. Almeida pakt er 2" en Ballerinj blijft Caicedo voor, voor 1".

Nog 24 km
Slimmerd 06 oktober 2020 15:28
Viviani weer in het peloton.

Hodeg en vooral de ploeg van Gaviria doen nog hun best, helaas zonder tijdsaanduiding
Slimmerd 06 oktober 2020 15:36
Bora en Groupama vs UAE en Deceuninck... de 2e groep lijkt zeer dicht te komen.

15km
Slimmerd 06 oktober 2020 15:43
9km, 33"(op zijn Italiaans dan)
Slimmerd 06 oktober 2020 15:46
Groep Gaviria/Hodeg stopt met de achtervolging
Slimmerd 06 oktober 2020 15:53
1. Demare
2. Sagan
3. Ballerini
4. Vendrame
5. Viviani
6. Oldani
7. Cimolai
8. Matthews
9. Fiorelli
10. Battaglin



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/10/2020 15:59 door Slimmerd.
Spaak 06 oktober 2020 15:53
Ik heb het idee dat de camera’s in de Tour een ander soort filter gebruiken waardoor kleuren er veel levendiger uitzien, valt me idd al een aantal jaar op.
Wanny 06 oktober 2020 15:56
Sagan sprint hier wel zeer netjes. Als ie een klein beetje naar links stuurt, dan wint ie.

Is weer eens wat anders dan wat we de laatste tijd zien.
Wanny 06 oktober 2020 15:58
Kruijswijk op een gaatje tov sowieso Nibali en Kelderman lijkt me.
Wanny 06 oktober 2020 16:10
In 2020 moet je een kwartier na de finish het Algemeen klassement toch wel kunnen opmaken?
MarkV 06 oktober 2020 16:26
Niet gezien, maar zelfde tijd gegeven
Slimmerd 06 oktober 2020 16:34
DNF Wackermann


In de laatste kilometer blies de wind een dranghek over de weg, greep Wackermann en Van Empel. Die laatste is nog kunnen finishen
Orakel 06 oktober 2020 16:40
Sagan sprint hier netjes??
Het schouderduwen, de kopstootjes en het afsnijden gemist de laatste anderhalve kilometer?
Anony 06 oktober 2020 16:42
Zonde. Rijdt een goed seizoen, toonde zich al in deze Giro en ging dat nog doen.
Curzio 06 oktober 2020 16:46
Vond het meevallen. Incasseerde vooral van Cimolai en zn mannen.
Carlos Danger 06 oktober 2020 16:48
Nrs. 1 t/m 82 in dezelfde tijd geklasseerd.
Wanny 06 oktober 2020 16:57
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sagan sprint hier netjes??
> Het schouderduwen, de kopstootjes en het afsnijden
> gemist de laatste anderhalve kilometer?


Dat was nog voor de sprint.
Eqquipo 06 oktober 2020 17:01
Het is volgens de berichtgevind niet door de wind gekomen..

[sporza.be]

De heli die de hele dag al weigerde zo nu en dan een overzicht te geven van waar / welke groep zich in koers bevond. Wel constant vanuit de lucht de kop van de koers filmend.
merijntje mortirolo 06 oktober 2020 17:05
-

Gestaag dweepte het relaas, riekend naar een verhaal. We zagen niets en dwaalden. Zonder omkijken het gezag verbazend. Démare.
merijntje mortirolo 06 oktober 2020 17:10
-

Zou je me überhaupt aftrekken?
merijntje mortirolo 06 oktober 2020 17:19
Ik besta. De man die naakt naast me ligt ook. En daar we nog summier klagen, weet ik heet het ook njet.
merijntje mortirolo 06 oktober 2020 17:23
Daar waar ik sta, gaat alles.
veluweracer 07 oktober 2020 14:15
Wackermann zou de Giro aan moeten klagen voor geleden schade.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen