Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lefevere : "stomme Hollanders"

Gepost door Luijt 
Luijt 07 oktober 2020 17:59
Van: Indeleiderstrui

Lefevere maakt 'stomme Hollanders' met grond gelijk na kritiek op Alaphilippe

Patrick Lefevere heeft het in de media opgenomen voor Julian Alaphilippe, die afgelopen zondag de boeman werd in Luik-Bastenaken-Luik. Door een zwieper in de sprint werd hij teruggezet naar plek vijf en verpestte hij het feestje voor Marc Hirschi en Tadej Pogacar. Na afloop kwam er kritiek op de zwiep, die ook voor grotere schade had kunnen zorgen.

Volgens Lefevere begon Alaphilippe veel te vroeg aan de sprint. 'Hij heeft naar links gestuurd, iets te veel, en zo heeft hij de fiets van Hirschi geraakt', zo analyseert hij in Het Laatste Nieuws. Volgens de ploegbaas van Deceuninck-Quick-Step deed Alaphilippe in de finale sowieso alles verkeerd. 'Het was tegenwind en hij kwam veel te vroeg op kop. Hij wilde per se winnen. Terwijl hij niet moést winnen, hij is namelijk de nieuwe wereldkampioen. In dat groepje zaten andere renners die veel harder wilden winnen dan Julian. Toch deed hij het grote werk.'

Reden voor de enorme kritiek na afloop van Luik-Bastenaken-Luik vindt Lefevere dat niet. 'We gaan toch niet zoals enkele stomme Hollanders de vergelijking maken met wat Dylan Groenewegen in Polen met Fabio Jakobsen heeft gedaan?', haalt hij uit. 'Zo’n beweging zoals Sagan in de Tour was het ook niet. Sagan heeft zijn hoofd gebruikt tegen Wout van Aert, dat heeft Alaphilippe niet gedaan. We hebben de diskwalificatie van Julian aanvaard, dat zegt alles. We gaan nu ook niet beginnen met Alaphilippe een slechte reputatie toe te schrijven. We mogen blij zijn dat we zo’n renner hebben in het peloton.'
Wanny 07 oktober 2020 18:08
Lefevere snapt blijkbaar niet dat de reacties afgelopen zondag een gevolg zijn van de manier waarop hij op Groenewegen reageerde.
Luijt 07 oktober 2020 18:13
Hirschi viel niet en bleef ongedeerd. Dat is wel een verschil.
En Elijzen riep niet meteen dat Alaphillippe opgeknoopt moet worden, dat is ook een verschil.

En ja, de actie van Dylan was verwijtbaarder dan wat die zenuwpees deed. En zeker, ik als toeschouwer ben ook heel blij met die omkijkende brokkenpiloot in z'n regenboogtrui. Ook met Dylan trouwens.

Toch zou het Patrick sieren als hij wat minder met twee maten zou meten.
El Chaba 07 oktober 2020 18:18
Precies die dingen dingen, ja. thumbs up
Sub Culture 07 oktober 2020 18:27
Goeie Lefevere.
Titel is natuurlijk sensatiebelust.
Frederik D. 07 oktober 2020 18:35
Nou ja, ik begrijp best de emoties van de heer Patrick. Fabio maakte een enorm lelijke smak. Dat zou mij als ik de ploegleider was, ook enorm aangrijpen. Maar misschien zou de heer Patrick iets gecontroleerder moeten zijn. Al verwijt ik hem verder niets.

Dylan had pure pech dat het een vreselijk ongeluk was. Maar hij mag blij zijn dat Fabio nog leeft en herstelt. En ook is het zo dat Dylan ook lijdt onder het voorval en zelfs diep lijdt. Dylan is geen monster. Maar massasprints zijn wel monsters.
Inigo 07 oktober 2020 18:36
Meest trieste figuur in de wielersport.
Clavan 07 oktober 2020 18:49
Hij zal vast ‘Ollanders’ gezegd hebben.
Eindhovuh 07 oktober 2020 18:51
De Ollander haat ligt vaak dicht onder de oppervlakte.
Curzio 07 oktober 2020 18:56
Wat is "goeie Levefere"?
Nomath 09 oktober 2020 00:14
Prachtig toch, dat Don Patrick geluiden uit dit forum opzuigt. 'In time we hate that which we often fear', dat geldt wederzijds.
Tjappie2 10 oktober 2020 02:29
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Ollander haat ligt vaak dicht onder de
> oppervlakte.

Of het haat is weet ik niet. Ik denk van niet. Maar het lijkt soms wel op een enorm opkijken tegen het (op veel vlakken; dat is helaas voor Vlamingen een niet te ontkennen feit) beter georganiseerde, meer succesvolle, kortom: verder ontwikkelde Nederland.

Goed, wij hebben (hadden) dat natuurlijk enigszins (of behoorlijk) met Duitsland. Dus enige compassie met Patrick L. is op z'n plaats.

Verder oprecht blij dat onze zuiderburen er in geslaagd zijn een regering te vormen. Een vervroegde raadpleging van de kiezer had het land(sdeel) geen goed gedaan.
En Vlamingen zijn in elk geval beleefder/vriendelijker tegen toeristen dan Ollanders, zo heb ik de afgelopen zomer weer mogen ervaren. Hup Knokke!!
Luijt 10 oktober 2020 17:44
Ik vind Vlamingen veelal prettiger mensen dan Ollanders. Alleen dat Calimero-gedrag, dat is echt ergerlijk.
MarkV 10 oktober 2020 23:32
Holland en Vlaanderen (de 4 provincies die deze namen dragen) aan de zee geven, de rest samenvoegen en Franssprekende gebieden + Michel Wuyts afstoten lijkt mij de beste oplossing.
Tjappie2 13 oktober 2020 01:08
Beter dan hoe Milow en Yevgueni (Klaas Delrue) het verwoorden is niet mogelijk:

Radio 1 Sessie: "The Kingdom"
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen