Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Analyse Van der Poel

Gepost door Luijt 
Luijt 07 oktober 2020 18:51
Van Wielerflits.nl

MATHIEU VAN DER POEL: “IK KAN ME WEL VOOR MIJN KOP SLAAN”

Mathieu van der Poel: “Ik kan me wel voor mijn kop slaan”
“Ik had gewoon vroeger aan moeten gaan.” Mathieu van der Poel legde de schuld bij zichzelf na zijn tweede plaats in de Brabantse Pijl, waar hij de zege moest laten aan Julian Alaphilippe.


“Ik maakte een fout die ik normaal nooit maak. Ik ga niet slapen vannacht, daar ben ik zeker van”, zei Van der Poel over zijn sprint in de Brabantse Pijl, waar hij met Alaphilippe en Benoît Cosnefroy duelleerde om de overwinning. “Ik wist al toen Alaphilippe er voorbijkwam, dat ik al te lang had gewacht. Dan zit ik eigenlijk half te freewheelen tussen hun twee. Het is mijn eigen domme fout.”

De kopman van Alpecin-Fenix verwachtte niet dat Cosnefroy voor de laatste bocht al zou komen. “Ik was van plan wat híj deed, namelijk tegen het hek sprinten want dan moest de rest door de wind komen. Op zich was dat nog gen probleem. Ik kan mezelf echt voor mijn kop slaan om niet aan te gaan op dat moment. Dat was een grote fout en ik ben echt heel teleurgesteld in mezelf.”

Dat hij zich niet zegezeker voelde tegen zijn twee tegenstrevers uit Frankrijk, vertelde hij. “Vorig jaar had ik hier de sprint al gereden, dus ik wist hoe dat moest. Ik wist dat als ik in de laatste rechte lijn kwam, toen ik de streep zag liggen, dat ik er dichtbij ging zijn. Maar om het dan nog zo te verkloten, dat kan ik mezelf niet vergeven.”

Eigen fout
Hoewel Van der Poel nog dicht bij de overwinning leek te komen op het moment dat Alaphilippe zijn handen al in de lucht stak, voelde hij zelf dat hij te laat kwam. “Ik had zeker nog wel een versnelling. Het is een eigen fout als je je sprint niet kunt rijden. Ik had gewoon vroeger aan moeten gaan.”

Over vier dagen gaat de Nederlandse kampioen alweer van start in Gent-Wevelgem, om daarna aan het vertrek te staan van de Ronde van Vlaanderen. Toch vindt hij niet dat hij daarmee de ontgoocheling van de Brabantse Pijl al snel kan wegspoelen. “Nee, zo ben ik niet. Ik zie dit echt als een gemiste kans. Ik was wel gebrand op de zege hier en het zat er zeker in.”
Luijt 07 oktober 2020 18:52
Juiste analyse. Niks aan toe te voegen. Behalve dan dat Ala opnieuw niet in een rechte lijn sprintte, maar een kniesoor...
Curzio 07 oktober 2020 18:54
Eens met Mathieu.
Horsie is back 07 oktober 2020 19:44
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Juiste analyse. Niks aan toe te voegen. Behalve
> dan dat Ala opnieuw niet in een rechte lijn
> sprintte, maar een kniesoor...

Even een afspraak maken bij Pearl of Amders.
Horsie is back 07 oktober 2020 19:48
"Ze gaan hem toch niet in de tang nemen", was een betere omschrijving dan "Ook dat nog!". En de nestor naast hem aarzelde lang, maar gaf wel aan waaraan het volgens hem bij Mathieu van der Poel schortte. Zou hij eigenlijk al wel gewend zijn aan het feit, dat er ook nog andere (gelijkwaardige) renners in de koers zitten?
El Chaba 07 oktober 2020 20:48
Juiste analyse inderdaad.
De schuld zoeken bij zich zelf na een zeldzame nederlaag. Daar kan Tom Boonen een voorbeeld aan nemen.
Horsie is back 07 oktober 2020 20:53
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Juiste analyse inderdaad.
> De schuld zoeken bij zich zelf na een zeldzame
> nederlaag. Daar kan Tom Boonen een voorbeeld aan
> nemen.

Ik kan niet zo goed tellen, maar tot drie overwinningen dit seizoen kom ik wel. Weg.
Eqquipo 07 oktober 2020 21:30
[sporza.be]
Hier het interview met Mathieu.
Eqquipo 07 oktober 2020 21:37
Ik zou nog willen toevoegen dat Alaphillipe het heel uitgenast deed, direct na de bocht voorbij VdPoel steken.
Luijt 07 oktober 2020 21:52
Da's toevallig, vandaag bij Pearl geweest. Afgrijselijk vind ik het om in dat soort winkels naar binnen te moeten.
Orakel 08 oktober 2020 07:44
Dat zou in een vrije rol meer zijn geweest, maar het team rijdt voor de punten.
Horsie is back 08 oktober 2020 10:06
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat zou in een vrije rol meer zijn geweest, maar
> het team rijdt voor de punten.

Het ging mij uiteraard om het gebruik van het begrip zeldzaam.
veluweracer 08 oktober 2020 12:35
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Luijt Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Juiste analyse. Niks aan toe te voegen. Behalve
> > dan dat Ala opnieuw niet in een rechte lijn
> > sprintte, maar een kniesoor...
>
> Even een afspraak maken bij Pearl of Amders.

Als jij niets gezien hebt dan heb je vast niet gekeken naar de koers. JuJu week zo ongeveer één meter naar rechts van waar hij begon te sprinten. Voor Mathieu was onder de armen van JuJu door sprinten de enige manier om zo weinig mogelijk meters te maken. Als JuJu nog iemand bij zich had gehad dan had deze zich ook vast en zeker misdragen bij het aantrekken van de sprint voor Alaphilippe door zich uiterst ongelukkig te laten afzakken na het van kop gaan.
veluweracer 08 oktober 2020 12:37
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou nog willen toevoegen dat Alaphillipe het
> heel uitgenast deed, direct na de bocht voorbij
> VdPoel steken.

En of. Dat was heel leep van hem. Deze sprint zou voor de wielerjeugd verplichte kost moeten zijn om te kijken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/10/2020 12:38 door veluweracer.
El Chaba 08 oktober 2020 14:49
Niks moet toch? winking smiley
veluweracer 09 oktober 2020 12:55
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niks moet toch? winking smiley

Nee, niets moet maar als de (Hollandse) wielerjeugd zichzelf later niet al te veel koersen wil zien weggeven dan zou ik het toch ten sterkste aanraden.
veluweracer 09 oktober 2020 13:07
En als er wat tijd over is zou ik ze willen adviseren het openen van een champagnefles ook onder de knie te krijgen. Je wilt als laatste een flater slaan op een podium met je onvermogen een kurkje van een fles te wurmen.
El Chaba 10 oktober 2020 13:31
En ik doelde met zeldzame nederlaag, een zeldzame nederlaag in die setting: met een klein groepje heuvelop sprinten. Doet hij dit tien keer over, wint hij minimaal negen keer.
Horsie is back 10 oktober 2020 14:04
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> En ik doelde met zeldzame nederlaag, een zeldzame
> nederlaag in die setting: met een klein groepje
> heuvelop sprinten. Doet hij dit tien keer over,
> wint hij minimaal negen keer.

Ik zou natuurlijk kunnen tegenwerpen. Daar heb je wel lang genoeg over kunnen nadenken. D'as flauw, want het klinkt nu heel plausibel. Ok.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen