Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

103e Giro d'Italia 9e etappe San Salvo › Roccaraso (208k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 10 oktober 2020 20:26
Vertrek 10.20 uur verwachte aankomst 16,30 uur




Onderweg Passo Lanciano




Algemeen Klassement

1 ALMEIDA João Deceuninck - Quick Step 29:52:34
2 BILBAO Pello Bahrain - McLaren 0:43
3 KELDERMAN Wilco Team Sunweb 0:48
4 VANHOUCKE Harm Lotto Soudal 0:59
5 NIBALI Vincenzo Trek - Segafredo 1:01
6 POZZOVIVO Domenico NTT Pro Cycling 1:05
7 FUGLSANG Jakob Astana Pro Team 1:19
8 KRUIJSWIJK Steven Team Jumbo-Visma 1:21
9 KONRAD Patrick BORA - hansgrohe 1:26
10 MAJKA Rafał BORA - hansgrohe 1:32


Cecchini 10 oktober 2020 20:35
Italianen zien liever een wonder dan het bedrog

Na een zwaar jaar trekt Jarl van der Ploeg met de Giro nog één keer door het land waar hij vier jaar correspondent was. Op zoek naar wonderen die in het Gargano-gebergte voor het oprapen schijnen te liggen.



Er is een periode in mijn leven geweest, ergens rond de tijd dat zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong opbiechtte al die jaren te hebben valsgespeeld, dat ik besloot geen wielrennen meer te kijken. Waarom zou ik mijn tijd verdoen aan een bezigheid die zo bol staat van bedrog?

Omdat, zo leerde ik toen ik naar Italië verhuisde, spektakel en bedrog soms prima hand in hand kunnen gaan. Iedere antieke Romein begreep dat het lot een handje werd geholpen toen keizer Commodus vijf nijlpaarden, twee olifanten, een neushoorn en een giraffe afslachtte in een afgeladen Colosseum, maar desalnietemin was het publiek uitzinnig.

'De truc is om bij onverklaarbare prestaties niet gelijk aan bedrog te denken', legde een Italiaanse vriend mij ooit uit. 'De truc is aan een wonder te denken. Als jullie in Nederland iets niet snappen, reppen jullie zuur van woede over vals spel. In Italië bouwen we rozig van vervoering een tempel. Snap je dat verschil?'

Ik dacht van wel en dus begon ik langzaamaan weer wielrennen te kijken. Bij de ongelooflijke demarrage van Chris Froome naar Bardonecchia, tijdens de Giro van 2018, dacht ik niet langer aan de verboden hoeveelheid salbutamol in zijn lichaam, ik dacht simpelweg aan een wonder. Het hielp want vandaag ben ik, samen met het voltallige Giro-peloton, in het Gargano-gebergte, een van de drukst bezochte gebieden ter wereld omdat iedereen er in wonderen gelooft.

Dat is te danken aan Padre Pio, de met afstand geliefdste heilige van Italië, die hier jarenlang in een kloostercel woonde, in het gehucht San Giovanni Rotondo. In 1918 kreeg de toen 31-jarige Pio opeens hevige pijnen waarna op zijn handen, voeten en borstkas de stigmata verschenen, dezelfde wonden als de gekruisigde Jezus. Heel Italië was verbluft, waarna er nog meer wonderen volgden.

De mystieke monnik zou een continue rozengeur afscheiden, hij kon op twee plaatsen tegelijk zijn en gedachten lezen. Zijn lichaamstemperatuur liep soms op tot wel 48,5 graden en het allerbelangrijkste: hij genas aan de lopende band zieken.

Dat was natuurlijk fijn voor die zieken maar rees er wel een probleem: Padre Pio bleek een oplichter. Niet alleen zou hij het bed delen met een groot aantal vrouwelijke volgers, hij zou zijn stigmata bovendien zelf veroorzaken met behulp van zuiver carbolzuur.

Hoewel het Vaticaan de sjoemelpriester vijfmaal veroordeelde, bleef de volkscultus rondom zijn persoon groeien. Want oplichter of niet: zijn volgelingen genazen wel degelijk van kanker zodra ze zijn afbeelding zagen en ontwaakten daadwerkelijk uit een coma als ze zijn stem hoorden. Zijn populariteit steeg na zijn dood tot dusdanige hoogtes dat de kerk hem in 2002 heilig verklaarde.

In San Giovanni Rotondo werd niet lang daarna de op een na grootste kerk van Italië ingewijd waarin het met siliconen gereconstrueerde lichaam van Pio sindsdien continu wordt tentoongesteld. Er verrezen ruim duizend winkels waarin naar verluidt meer dan 2500 verschillende Padre Pio-artikelen te koop zijn. In 2018 was het gehucht, dankzij de 8 miljoen pelgrims, zelfs het meest bezochte katholieke bedevaartsoord ter wereld, na Rome en de Basiliek van Guadalupe in Mexico-Stad.

Ook toen ik vanochtend naar de kerk liep, zag ik honderden, veelal oude mensen die vol devotie richting de crypte van hun lievelingsheilige trokken. Niemand sprak over zijn bedrog, ik zag enkel opgeluchte, ontroerde, ja zelfs gelukkige gezichten, want hoe sportliefhebbers dezer dagen naar de onwaarschijnlijke dijen van wereldkampioen Filippo Ganna kijken, zo kijken breekbare oude vrouwtjes naar het gebalsemde lichaam van Padre Pio: op zoek naar een wonder dat ze, al is het maar voor even, helpt ontsnappen aan de ellende van hun alledaagsheid.

Ze hebben allemaal gelijk, dacht ik toen ik weer terug naar het parcours reed, want als er iets is dat de mensheid nu nodig heeft, dan is het wel een wonder.

Frederik D. 10 oktober 2020 23:16
Laten we het mild houden en vriendelijk zeggen dat padre Pio nogal omstreden is:
Padre Pio's wondertruuks
De zwarte trui 11 oktober 2020 01:03
Almeida moet dit kunnen houden op zo'n kort slotklimmetje of durft iemand al op de Bosco te gaan? Niet verkeerd om vol voor roze te gaan met een evt Covidstop in het verschiet. Harm die de kaas van Remco zijn boterham eet..
JW 11 oktober 2020 10:00
Het is bovendien erg de vraag wat er van het hooggebergte zal overblijven door dreigende sneeuwvoorspellingen.
Als Kruijswijk en Kelderman op het podium willen eindigen kunnen ze er maar beter vroeg aan beginnen.
Inigo 11 oktober 2020 10:19
Hier in Zwitserland is alles boven de 1700m al wit.
Slimmerd 11 oktober 2020 10:21
Kelderman staat er al hè
Slimmerd 11 oktober 2020 10:23
merijntje mortirolo 11 oktober 2020 10:30
Als ze nu zo een 250 km (ruwe schatting) westelijk gestart waren, dan had ik duizenden verhalen kunnen vertellen over een stad waar al miljarden verhalen over verteld zijn. Kutkoers.

Die Jarl heeft het (in principe eerder) over de etappe van gister, trouwens, of plaats jij een dag 'te laat,' Cecchini?

Maar goed, ze rijden vandaag door een gebied waar ik nog nooit geweest ben, gezegend zij dus de plaatselijke bevolking.

San Salvo lijkt zo in eerste instantie op een behoorlijk nietszeggend kutplaatsje. De naam San Salvo komt waarschijnlijk van de Benedictijner monnik Salvius die rond 871 na Christus geboren werd in Campania, hij was Gaahaaap. Met dat geschiedenisgezeik van die katholieken altijd... Volgens mij is het écht een nietszeggend kutplaatsje. Ze zullen er wel geld hebben, dat ze de start mogen organiseren. Ze hebben al 22 jaar de blauwe vlag (internationaal eco-label voor stranden/badplaatsen, zie gister), dus het water zal er wel lekker schoon en het strand acceptabel zijn.

Nou, wat komen we onderweg tegen? (Ik doe het zonder routeboek, maar met googlemaps en mijn eigen inzicht. Moet goed komen). Volgens mij gaan ze een stukkie paraderen in Fossazesia Marina (aan de zee dus), daar vlakboven ligt een abdij, bestaande uit kathedraal en klooster, de Abbazia di San Giovanni in Venere. Dat kreng ligt boven op een berg vanwaar je tientallen kilometers de kust kunt volgen. Met je ogen dan hè? Twee kanten op, zelfs.

Om de zoveel kilometer langs de kust kom je wel een klooster of iets anders katholiek tegen dat/wat (dat slaat op klooster, wat op iets anders katholiek) een mooi uitzicht heeft, dus zo bijzonder is dat stenen ding nu ook weer niet.

Onderweg rijden ze (weer eens) om en door prachtige, beschermde natuurgebieden (parchi nazionali). Ik voorspel prachtige helikopterbeelden van watervallen en wild stromende rivieren enzo, zodat je bijna zou denken dat Italië geen lelijke gebieden heeft. Ergens zit daar wel wat in. Al ben ik zo een mongool die ook bijna elk gebied in Nederland mooi vindt (ja, die t hoort daar): ik houd van Zeeland (morgen rijd ik daar weer), Limburg, de Betuwe, de kop van Noord-Holland, alles rond Nijmegen, Noord-Groningen, die polders hiero onder Gouda, bos, water, desolate weilanden. Oh fuck, we zitten in de Giro d'Italia.

De slotklim dan. Lijkt me een Sierra Nevada-achtig ding, al kan dat ook komen door dat protserige ski-gedoe. Skiën vind ik net zoiets als zeilen en rondjes scheuren op Zandvoort: je kunt wel denken dat het stoer is, maar eigenlijk is het tijdverdrijf voor mensen met teveel geld en te weinig verbeelding. Dat blijkt ook wel uit het feit dat de rijke Napolitanen (die bestaan, blijkbaar, ik ken alleen paupers uit Napoli, oh wacht, dat 'uit Napoli' kan wel weg) alsmede de koninklijke Napolitaanse familie dit als hun 'skivaderland' (patria sciistica, kek taaltje toch, dat Italiaans) beschouw(d)en. In de decennia erop volgden de hoge christenen en de koninklijke familie van Savoie als vaste bezoekers (dat maakt dit een soort Lech). Niet verbazingwekkend dat zich hier een van de oudste skiclubs van Italië bevindt.

Het dorpje zelf werd in WO II grotendeels platgebombardeerd door de (Amerikaanse) geallieerden, omdat enkele troepen van generaal Kesselring zich daar schuilhielden. (Zie wikipedia voor die knakker...) In dit gebied werd daadwerkelijk behoorlijk gevochten in WO II. Neem aan dat daar wel enige aandacht aan besteed wordt door de Italianen vandaag.

Laten we hopen dat de koers boeiender is dan dit verhaal. Ik moet de etappe missen, want ik ga naar een expositie in Den Haag met mijn Letse mattie en haar dochter. Curieuze prioriteiten stel ik toch. Temeer daar ik het háát om met de auto door Den Haag te rijden. En parkeren is ook onbetaalbaar. Ach ja, onvoorwaardelijke liefde en vriendschap enzo...

HUP koers!

(Edit: bij tweede keer WO II stond de o in kleine letter).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2020 11:07 door merijntje mortirolo.
merijntje mortirolo 11 oktober 2020 10:40
(Even op een andere plek gezet).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2020 10:43 door merijntje mortirolo.
merijntje mortirolo 11 oktober 2020 10:42
Hier een ticker: [www.tuttobiciweb.it]

Uitzending begint pas om 13:30, geloof ik.

Lichte regen bij de start, aan de finish zal het zeven graden zijn. Sowieso de hele dag behoorlijk lagere temperaturen dan de afgelopen dagen. Eens kijken wie daar (niet) tegen kan.

HUP koers!
merijntje mortirolo 11 oktober 2020 11:03
Ganna wil graag in de vlucht van de dag zitten en is redelijk actief.

Vooralsnog komt er niemand weg.
Frederik D. 11 oktober 2020 11:04
Weer een kutverhaal over kutdingen van die kutmerijntje. Kut, kut, kut. Wat een kutwoord, dat kut. smiling smiley
Cecchini 11 oktober 2020 11:07
Ik heb inderdaad een dag te laat geplaatst. Ik was verhinderd om het op tijd te plaatsen. Maar een kniesoor die daar op let.
Slimmerd 11 oktober 2020 11:16
Ganna in Cosnefroy modus of zal hij nog wel wat punten weten te sprokkelen?
Slimmerd 11 oktober 2020 11:21
40 kilomter afgelegd, Cataldo gaat er bij liggen en Rossetto en Kochetkov hebben 3'00, probleem voor hen is dat het de verkeerde kan top is. Zij hebben namelijk al moeten lossen en zullen een lange dag tegemoet gaan
lodjan 11 oktober 2020 12:04
Nog 143 km - Nieuwe aanvalspoging

Jack Haig, Sergio Samitier, Davide Villella en Jhonatan Narvaez slaan een gaatje van 15 seconden op het peloton.
lodjan 11 oktober 2020 12:05
Nibali springt er naar toe!
merijntje mortirolo 11 oktober 2020 12:07
Misschien begint de uitzending toch eerder. Tiz geeft (over) 17 minuten aan.
merijntje mortirolo 11 oktober 2020 12:08
Of hébben jullie al beeld?
lodjan 11 oktober 2020 12:11
Nog 133 km - Weer een andere kopgroep

Ruben Guerreiro (EF), Eduardo Sepúlveda (Movistar), Ben O’Connor (NTT) en Jonathan Castroviejo (INEOS Grenadiers) worden dit keer vooraan gemeld. Ze zouden een voorsprong van 25 seconden hebben!
lodjan 11 oktober 2020 12:11
Nee, livetickers.
JW 11 oktober 2020 12:25
Alle streams (tiz, cyclingtoday, enz.) staan volgens mij op het punt van beginnen
El Chaba 11 oktober 2020 12:28
Klopt, een kleine drie minuten nog.
JW 11 oktober 2020 12:28
t'iz begonne !
lodjan 11 oktober 2020 12:37
Nog 116 km - Kopgroep van zeven

Ook Frankiny sluit aan bij de kopgroep, dus we hebben nu zeven man aan kop: Guerreiro (EF1), Sepúlveda (MOV), O’Connor (NTT), Castroviejo (IGD), Warbasse (ALM), Visconti (THR), Frankiny (GFD). Hun voorsprong is al meer dan vijf minuten.
Slimmerd 11 oktober 2020 12:37
Teleurstellende kopgroep, zeker als je bedenkt dat hiervoor eerst alles 65km is gecontroleerd
Slimmerd 11 oktober 2020 12:38
En dan meteen al die minuten cadeau, beter doet Quickstep ook niks en pakt Castroviejo roze met 10'
JW 11 oktober 2020 12:46
Hij is op weg, al bijna 6 min.
Ik verwacht toch dat DQS vandaag de leiderstrui verliest.
De concurrentie zal vandaag echt wat moeten doen, maar zal voorlopig nog afwachten, verwacht ik.
Fcdh 11 oktober 2020 13:00
Het houdt nog niet over deze Giro tot nu toe net zoals het parkoers wel eens spectaculairder is geweest de afgelopen 15 jaar.
Geen enkele klassementsploeg met initiatief of het moet gister Trek zijn geweest die even dacht te profiteren van een lekke band van een concurrent.
De vraag is wat hebben we liever? Een kopgroep met gratis 10 minuten en zoek het maar uit of een Jumbo / Sky trein de hele dag?
Slimmerd 11 oktober 2020 13:22
merijntje mortirolo 11 oktober 2020 13:24
WTF?

Nu hebben we een term voor de tegenovergestelde chasse patat: een Mikkel Bjergje. :worshipsmiley:
MarkV 11 oktober 2020 14:00
Het zou voor Kelderman niet ongunstig zijn als die hoogste bergen geschrapt worden en hij de twee tijdritten kan rijden onder gelijke omstandigheden als de concurrentie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2020 14:03 door MarkV.
MarkV 11 oktober 2020 14:04
In een etappe als deze zou de Jumbo trein de groep met Hirschi of Kragh Andersen ook hebben laten rijden hoor.

De enige serieuze bergetappe tot nu toe was gelijk mooier dan alle bergetappes in de Tour bij elkaar. De rest moet nog komen (maar helaas zal er wel het één en ander geschrapt worden).
JW 11 oktober 2020 14:15
Dat laatste is sowieso het geval.
In een tijdrit helemaal aan het begin van de ronde niet, daardoor konden de vroeg gestart Thomas en Yates profiteren van betere omstandigheden,

En als de hoogste bergen geschrapt zouden worden is dat ook een voordeel voor Almeida.
Het liefst zie ik alles doorgaan, dat zou in elk geval Kruijswijk goed uitkomen.
Sowieso hoop ik dat de ronde niet door de weersomstandigheden beslecht wordt; liever zie ik de beste winnen.
MarkV 11 oktober 2020 14:20
Ik denk dat vooral Nibali gaat profiteren als er niks geschrapt wordt.
Als de Agnello, Izoard en Stelvio geschrapt worden zie ik Kelderman een serieuze kans maken. Bilbao (ook al de Tour in de benen, die zal wel leeg zijn in de laatste week zeker?) en Almeida lossen wel op de bergjes die over blijven, de rest kan hij zeker hebben in de tijdrit.

Ik zie niet hoe of waar Kruijswijk het verschil moet gaan maken, die geef ik weinig kans.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2020 14:21 door MarkV.
JW 11 oktober 2020 14:43
Visconti ook als eerste boven op de Leonardo.

Het zegt wel wat over de vluchters dat DQS met gedoseerde inspanning de voorsprong onder de 6 min weet te houden.

Hopelijk zijn er teams die het aandurven op de laatste lange klim vroeg in de aanval te gaan.
Het wordt tijd om eens wat te laten zien.
JW 11 oktober 2020 14:43
Visconti ook als eerste boven op de Leonardo.

Het zegt wel wat over de vluchters dat DQS met gedoseerde inspanning de voorsprong onder de 6 min weet te houden.

Hopelijk zijn er teams die het aandurven op de laatste lange klim vroeg in de aanval te gaan.
Het wordt tijd om eens wat te laten zien.
JW 11 oktober 2020 15:04
35 km, 4;10 "

Kan nog steeds alle kanten op
JW 11 oktober 2020 15:10
Nog 32,5 km.
Trek heeft de aanval geopend en voert het tempo op
JW 11 oktober 2020 15:10
Nog 32,5 km.
Trek heeft de aanval geopend en voert het tempo op
JW 11 oktober 2020 15:30
Nog 22 km, en 3'25"
Offensiefje Trek niet erg succesvol.
Nibali heeft paar knechten verspeeld en DQS neemt gewoon de leiding weer over.
Sunweb nog met 6 man aanwezig !
JW 11 oktober 2020 15:38
17,5 km, 3'50" al weer.
Aan DQS zal het niet liggen dat de winnaar waarschijnlijk vooraan zit.
Het wordt ze nog steeds niet moeilijk gemaakt
Slimmerd 11 oktober 2020 15:39
Visconti, O'Connor en Sepulveda redden het niet uit de vlucht, één van de andere vijf zal de rit winnen, Bjerg zou heel fraai zijn
Slimmerd 11 oktober 2020 15:40
Gaan we dat laffe meerijden van Sunweb bewieroken?
JW 11 oktober 2020 15:43
Ik niet in elk geval.
In de Tour kreeg Sunweb naar mijn mening veel te veel lof.
Terwijk Bora regelmatig voor spektakel zorgde en Bahrein en Astana in de laatste dagen durfden te kiezen voor de aanval (met alle risico's vandien).
JW 11 oktober 2020 15:51
Op 8 km van de streep eindelijk Sunweb vooraan.
Veel te lang gewacht
Slimmerd 11 oktober 2020 16:09
1. Guerreiro
2. Castroviejo 8"
3. Bjerg 58"
4. Frankiny 1'16
5. Warbasse
6. Geoghegan Hart 1'19
7. L. Hamilton 1'32
8. Kelderman 1'38
9. Fuglsang
10. Hindley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2020 16:16 door Slimmerd.
Slimmerd 11 oktober 2020 16:12
11. Majka 1'41
12. Konrad
13. McNulty 1'44
14. Pozzovivo
15. Masnada 1'50
16. V. Nibali 1'52
17. Bilbao
18. Valter 1'55
19. Almeida
20. Pernsteiner

23. Vanhoucke 1'59
24. Kruijswijk



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2020 16:19 door Slimmerd.
JW 11 oktober 2020 16:14
Wie goed was vandaag had meer winst kunnen maken.
MarkV 11 oktober 2020 16:14
Kelderman is bergop gewoon de sterkste, alleen Fuglsang kan volgen maar ook niet meer dan dat.

Sunweb laat de kans op de ritzege en meer tijdswinst liggen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2020 16:15 door MarkV.
asterisk 11 oktober 2020 16:15
Als Sunweb het gaat wat kleiner houdt kan Kelderman hier voor de winst en de bonificatieseconden gaan. Veel te afwachtend gereden. Het is overduidelijk dat Kelderman hier bij de beste klimmers hoort.
Sjorsoll 11 oktober 2020 16:16
Kelderman is echt heel goed. En hij valt weer aan! Beste tijdrijder van de kanshebbers toch ook?
Dit is een andere Wilco dan diegene die ik een paar jaar terug in de Vuelta zag vierde zag worden.

Jammer dat hij niet eerder durfde te gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2020 16:16 door Sjorsoll.
Slimmerd 11 oktober 2020 16:21
AK

1. Almeida
2. Kelderman 30''
3. Bilbao 39''
4. Pozzovivo 53''
5. V. Nibali 57''
6. Fuglsang 1'01
7. Vanhoucke 1'02
8. Konrad 1'11
9. Hindley 1'15
10. Majka 1'17
11. Kruijswijk 1'24
Nelis! 11 oktober 2020 16:22
Jammer dat Sunweb niet lijkt te willen dat Kelderman voor een etappe mag rijden.
JW 11 oktober 2020 16:24
In elk geval meegenomen voor Kruijswijk, dat er niet eerder echt werd aangevallen. TJV leek vandaag niet in beste doen.

Alles bijeen een teleurstellende etappe. Zo houd je de concurrenten, Almeida voorop, in de race.

Er wordt hier vaak een vergelijking met de voorbije Tour gemaakt.
Maar daar kwam het toch wat vaker voor dat de favorieten om de dagzege streden.
Tot nu toe, de etappe naar de Etna buiten beschouwing gelaten, toch nog steeds een teleurstellende Giro.
MarkV 11 oktober 2020 16:26
Vergeet die Almeida joh, die wordt er zondag echt wel dik afgereden.
Kruijswijk ook trouwens.
Slimmerd 11 oktober 2020 16:27
Net als het feit dat ze nog geen trap hebben gedaan voor Matthews
Slimmerd 11 oktober 2020 16:28
Moet die etappe er wel zo bij blijven liggen
Cecchini 11 oktober 2020 16:31
Ondanks het gemopper van JW lijkt Sunweb in de Giro de beste ploeg te hebben. Het zou geen kwaad kunnen voor Kelderman tijd te pakken als je werkelijk zo goed bent. Een week later kan het allemaal weer iets minder zijn.
MarkV 11 oktober 2020 16:36
Aankomst op 1288 meter in die etappe, onderweg komen ze niet boven de 1100, dat zal wel lukken.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2020 16:36 door MarkV.
JW 11 oktober 2020 17:17
Mee eens. Als de kans zich aandient moet je je winst pakken.
Speculeren op je goede tijdrit lijkt me niet slim, je weet nooit hoe dat loopt.
(ik denk dat Roglic zijn Tour nog graag eens over zou willen doen.

Ik geloof overigens nog steeds in de kans op eindwinst voor Kruijswijk.
Mits er genoeg voor hem over blijft in de slotweek.
Frederik D. 11 oktober 2020 17:40
Pakken wat je pakken kunt. Elke seconde telt.
Sub Culture 11 oktober 2020 17:44
Het lijkt een once in a lifetime mogelijkheid te worden voor Kelderman.
Die moet je grijpen natuurlijk.

Qua tijdrijden was die de laatste jaren toch allerminst overtuigend?
Andere Peter 11 oktober 2020 18:06
Eens. Goed dat hij het roze nog niet heeft.
Inigo 11 oktober 2020 18:28
Moet het nog maar zien als Kelderman zenuwen en druk krijgt. Maar hoop het!
Frederik D. 11 oktober 2020 18:41
Maar Kelderman is niet alleen. Er is ook nog een ploegleiding. Een goede ploegleiding is in staat om van de druk een gezonde druk te maken en om iemands zenuwen in redelijke proporties te leiden. Maar Kelderman, ploegleiding en ploeg moeten wel steeds bij de les blijven. Poepincidenten, sneeuwmuren, lekke banden, er kan van alles gebeuren. En proberen om goed te slapen en te eten. Maar ze hebben mij niet nodig om dat te weten en in de praktijk te brengen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2020 18:42 door Frederik D..
Andere Peter 11 oktober 2020 19:43
Laat daar nou net een vertrouwensbreukje geweest zijn, tussen Kelderman en ploegleiding.
Curzio 11 oktober 2020 19:49
Eens met merijntje: wat een kutetappe!
Curzio 11 oktober 2020 19:51
Paar minuten met z'n zevenen op kop van de groep en toen was het alweer op. Aanfluiting van de ploeg.
Curzio 11 oktober 2020 19:53
Kutwinnaar ook trouwens.
Luijt 11 oktober 2020 20:43
Niet met de ploegleiders die hier in de auto zitten. Tussen hen en Wilco is alles koek en ei.

Maar Inigo zegt ware woorden. Het is afwachten of Wilco dit niet niveau vasthoudt als het spannend wordt. Zou een trendbreuk zijn in zijn carrière. Maar goed, ook zijn niet in beeld gebrachte aanval van vanmiddag is een groot verschil met zijn aanklampende rijden van voorheen.
Dus: hup Wilco!
Luijt 11 oktober 2020 20:44
Hup Kruijswijk ook! Die regen was klote hè.
Curzio 11 oktober 2020 20:52
Aanval? Als je dat aanvallen noemt, dan heeft Joachim Rodriguez een hele hoop aangevallen in zijn carrière.
Curzio 11 oktober 2020 20:54
Wie maakt er een poll? Ik stem Fuglsang.
Andere Peter 11 oktober 2020 22:22
Biden wint vrij ruim. Maar Trump vecht alles aan. Biden wint vooral dankzij poststemmen (Dems doen meer aan special distancing en mijden rijen bij het stemhokje).. Dat betekent vermoedelijk dat op verkiezingsavond Trump nog voor zal staan in absolute stemmen. De miljoenen poststemmen worden trager geteld. Trump zal naar Supreme Court gaan om op basis van ekele kleine incidentjes, als die poststemmen eruit te laten gooien.

Polls? Hieronder met afstand de beste site om ze te duiden. Let op de 'slang' die de margins en kansverhoudingen in alle staten aangeeft en ze daaropm rangschikt. Met in beeld de 'tipping point state'. Op dit moment Wisconsin, de laatste tijd steeds Pennsylvania.

FiveThirtyEight
Tinuz 11 oktober 2020 22:58
Net als in 2016 toen Clinton niet kon verliezen, ouwe manipulerende nepnieuwsert.
Tinuz 11 oktober 2020 23:05
Ik durf het haast niet uit te spreken, maar Kelderman is momenteel de beste man in koers. Parijs is nog ver, edoch.
Horsie is back 11 oktober 2020 23:08
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------

> [url=https://projects.fivethirtyeight.

Goeddoeme, Eddy kwam maar tot fivetwentyfive. smiling smiley
Frederik D. 11 oktober 2020 23:23
Je moet maar net de benen hebben om op het einde een aanvalletje te plaatsen. Soms kun je niet meer doen dan proberen aan te klampen bij de groten. Maar voorlopig lijkt Kelderman in goede vorm te verkeren. Maar het is afwachten of dit zich doorzet.
Frederik D. 11 oktober 2020 23:25
En hoe stond het met die brexit? De tegenstanders ervan zouden toch ook winnen?
Andere Peter 11 oktober 2020 23:31
Als jij voor de verkiezingen van 2016 hoorde dat Clinton niet kon verliezen, dan heb je zelf de verkeerde bronnen geraadpleegd. In bijgaand model was in 2016 de 'swing' tussen laatste forecast en uiteindelijke resultaat in elk geval in alle staten binnen de margin of error. Zelden trouwens meer dan 1% verschil, maar 1% (Pennsylvania, Michigan, Wisconsin) kan genoeg zijn. Overigens won Clinton de popular vote met zo'n 3% verschil. Biden heeft ook een vergelijkbare marge nodig en is pas safe in het electoral collega bij een nationwide verschil van ca 5%, misschien zelfs 5,5%. Omdat Biden zo'n 5 miljoen stemmen extra krijgt in NY en California, waar hij in het electoral college niks aan heeft. Daarom gaat het juist om cumulatief kansrekenen per staat.

Kansrekenen. Het is voor velen ingewikkeld. Maar 15% kans betekent ècht dat er 15% kans is dat het gebeurt. Oefen eerst eens een poosje met een dobbelsteen voordat je aan zo'n model begint.

Feiten, wetenschap en analyses met nepnieuws verwarren omdat ze je niet uitkomen. Het is teken des tijds. Verontrustend hoor.

Verschil met 2016 is oa:
- er zijn minder zwevende kiezers (Clinton kwam in polls nooit zo ruim boven de 50% als Biden)
- de negatives van Biden zijn veel geringer dan die van Clinton
- Trump is nu incumbent

Mijn 'Biden wint' is dan ook niet meer waard dan mijn 'Demare wint'.
Andere Peter 11 oktober 2020 23:33
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2020 23:33 door Andere Peter.
Andere Peter 11 oktober 2020 23:33
Eddy eindigde dan ook met een dik negatieve balans. Hij verloor maar liefst tweederde van zijn wedstrijden.
Carlos Danger 12 oktober 2020 00:44
Gezien dit ondoorzichtig verkiezings-systeem, en de ca 20.000 leugens en
onwaarheden van de'President' is het begin van de a.s. burgeroorlog makkelijk
te verklaren.

[edition.cnn.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/10/2020 00:47 door Carlos Danger.
Curzio 12 oktober 2020 07:09
Mag ik uit je verhaal concluderen dat je Nibali nog niet afschrijft?
lodjan 12 oktober 2020 07:44
Orakel 12 oktober 2020 09:40
Dit was gewoon een eindsprint, geen aanval.
ton duk 12 oktober 2020 10:56
Een lange eindsprint die oa de nr 1,2,4 en 10 AK op 20 seconden zette...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/10/2020 10:59 door ton duk.
ton duk 12 oktober 2020 11:00
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niet met de ploegleiders die hier in de auto
> zitten. Tussen hen en Wilco is alles koek en ei.

Dat koek en ei is het dan weer niet tussen Wilco en de ploegleiders in Jumbo's ploegleidersauto..zie de Etna-etappe
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/10/2020 11:00 door ton duk.
veluweracer 12 oktober 2020 13:24
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik durf het haast niet uit te spreken, maar
> Kelderman is momenteel de beste man in koers.
> Parijs is nog ver, edoch.

Kaarsen branden moeten we. En bidden dat hij overeind blijft.
Luijt 12 oktober 2020 15:49
Ruzie met Wilco wil je niet. Hij rukt je kop er af nog voordat je je bek open kunt trekken. De Vinnie Jones van het peloton.
Curzio 12 oktober 2020 18:58
Alleen gebaseerd op z'n sprintsnelheid en op een aanval waar de anderen niet op reageerden. Fuglsang en Nibali staan echt een trapje hoger in de rangorde deze ronde mijns inziens.
Andere Peter 13 oktober 2020 01:54
Absoluut, goed gezien!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen