Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

82nd Gent-Wevelgem (1.UWT) Ieper › Wevelgem (232.5k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 10 oktober 2020 20:58


Startlijst
[www.procyclingstats.com]


Top 10 - 2019
1 KRISTOFF Alexander UAE-Team Emirates 5:26:08
2 DEGENKOLB John Trek - Segafredo ,,
3 NAESEN Oliver AG2R La Mondiale ,,
4 VAN DER POEL Mathieu Corendon - Circus ,,
5 VAN POPPEL Danny Team Jumbo-Visma ,,
6 PETIT Adrien Direct Energie ,,
7 TRENTIN Matteo Mitchelton-Scott ,,
8 SELIG Rüdiger BORA - hansgrohe ,,
9 MOHORIČ Matej Bahrain Merida ,,
10 DEBUSSCHERE Jens Team Katusha Alpecin ,,










Sub Culture 10 oktober 2020 21:08
Aan regen en wind geen gebrek.
Er werd snel beslist om de traditionele passage over Frans grondgebied te annuleren, daar staat tegenover dat er een extra passage over de Kemmelberg zal zijn.
Een massasprint lijkt me erg onwaarschijnlijk..
Inigo 10 oktober 2020 21:37
Voor de klassieke renners de wedstrijd van het jaar, zeker in deze omstandigheden waar niks zeker is. De beste zal van voren moeten zitten en attent zijn. We krijgen een zware koers, en zullen een aantal onverwachte afvallers zien. Dixit Sven Nys.
Eindhovuh 10 oktober 2020 21:40
Schitterend deelnemersveld, daar ga ik eens voor zitten morgen. smileys with beer
Kuiperberg 10 oktober 2020 21:51
Mogelijk de laatste koers... Moet nog maar zien of RVV doorgaat..
De zwarte trui 10 oktober 2020 22:23
Geen Tiesj omdat ie aan dezelfde tisch heeft gezeten als Jantje B. Zou M. W. ook in quarantaine zitten om José de C te beschermen?
Sub Culture 10 oktober 2020 22:38
Wuyts en Joséba geven sowieso geen commentaar in een hok ter plaatse maar vanuit de VRT gebouwen.
Ze doen dat, zoals ze dat ook de voorbije weken en maanden hebben gedaan op ruime afstand met plexiglas er tussenin.

Dus verlekker je morgen maar weer op het heerlijk chauvinistische (hoe durft hij als Belgische commentator op een Belgische zender) geneuzel van de Sjelle.
Eqquipo 10 oktober 2020 22:58
Hup Van Aert en Van der Poel! Geef ze een pak rammel.
Sub Culture 10 oktober 2020 23:04
Ze moeten het wel opnemen tegen Quickstep.
De hoofdzetel van Quickstep in in die streek, Patn is van de streek.
Van de aanwezige renners zijn Tim Declercq, Yves Lampaert en Bert Van Lerberghe van de streek.
Als nordist is Sénéchal van de streek.
En zelfs Bennett is in de streek geboren.

Strekentrein.
Remko 10 oktober 2020 23:45
Sub Culture Schreef:
-----------------------------------------------------
> Dus verlekker je morgen maar weer op het heerlijk
> chauvinistische (hoe durft hij als Belgische
> commentator op een Belgische zender) geneuzel van
> de Sjelle.

WvA is een edelman en Roglic moet nog steeds dood!

Bij gebrek aan Greg, hup Sep trouwens.
De zwarte trui 11 oktober 2020 00:44
Straf als een bewezen covidlijer (als hè) aan het werk mag binnen een overheidsgebouw. De sjelle, dat klinkt net zo vies als scholletje (Danny Blind).

Begrijp me niet verkeerd, ik luister ondanks het chauvinisme nog steeds met plezier naar 'de Belg'.
Inigo 11 oktober 2020 10:20
Jammer dat de Don niet aan tafel zat
Slimmerd 11 oktober 2020 10:33
Vroege vlucht:

Cavendish, Basso, Gougaerd, Morice, Konychev, De Wilde, Molly

Mora eenzaam in de achtervoling
Eqquipo 11 oktober 2020 10:56
Heeft Cav een contract voor volgend jaar?
Eqquipo 11 oktober 2020 11:00
Hup Quick Step! Vol erin vliegen. Maak er een fantastische najaars-voorjaarskoers van

Uit de nabeschouwingen van LBL begreep ik dat Quick Step daar, gelijk het jaar voordien, ook veel eerder koers had willen maken. Maar de veelvuldige en langdurige wissels tussen de auto van de wereldkampioen zetten daar een streep door. En toen ook al gesignaleerd, opmerkelijk genoeg nam niemand in die fase de handschoen op.
El Chaba 11 oktober 2020 11:00
Eqquipo 11 oktober 2020 11:07
Mogelijk dus een 'laatste keer in beeld rijden onderneming'.
El Chaba 11 oktober 2020 11:14
Eqquipo 11 oktober 2020 11:23
Met de wind valt het vooralsnog goed mee, of tegen zo u wilt.
Curzio 11 oktober 2020 11:58
Kan toch niet zo zijn dat die nog ergens in de World Tour een nieuw contract krijgt? Zowel sportieve als commerciele waarde al jaren nul komma nul.
El Chaba 11 oktober 2020 12:06
Wat mij betreft ook niet, maar er is altijd wel een gek, die denkt dat híj een voormalig kampioen weer aan de praat kan krijgen. Was vorig jaar immers ook al zo.
Anony 11 oktober 2020 12:14
Hilaire weet misschien wel van wanty.
Bummetje 11 oktober 2020 13:09
Sportief inderdaad nergens meer. Maar het blijft toch een grote naam en daardoor wordt er toch altijd nog over gepraat. Zoals in dit topic toch alweer een bericht of 6. Commercieel dus nog altijd van waarde.
Curzio 11 oktober 2020 13:11
Wist jij dat hij voor Bahrein rijdt nu?
merijntje mortirolo 11 oktober 2020 13:28
Over Cav: op spazioclismo nu het 'nieuws' dat ze bij Bahrein over verlenging praten.

[cyclingpro.net]
Slimmerd 11 oktober 2020 13:57
Bummetje 11 oktober 2020 14:03
Ja, natuurlijk
Curzio 11 oktober 2020 14:07
Lekkere koers. Voelt dit jaar toch een beetje als RVV en PR ineen.

Het commentaarduo heeft er ook zin in. Wuyts meent zelfs waar te nemen dat Van der Poel in orde is.
Anony 11 oktober 2020 15:01
Op de laatste, steile Kemmel knalde Wout met Mathieu in het wiel het gat met groep 1 toe. Küng had evenwel een kloofje en rijdt nu solo voor de rest uit.
Remko 11 oktober 2020 15:27
VDP veel te veel op kop (behalve als hij dadelijk wind natuurlijk).
predator 11 oktober 2020 15:28
Sterke kopgroep
predator 11 oktober 2020 15:31
Vd Poel moet nu vol achter van Aert aan.
Ron de Renner 11 oktober 2020 15:32
Vreemde actie van VDP om daar zo sterk af te geven. Moet daarom een paar tellen later een veel zwaardere inspanning doen.
predator 11 oktober 2020 15:34
Italianen rijden weg
predator 11 oktober 2020 15:35
Maar Pedersen wint!
Fcdh 11 oktober 2020 15:35
Horsie is back 11 oktober 2020 15:37
Bekend spreekwoord: Als twee topdogs aan het flikflooien zijn gaat het keffertje er met de beef vandoor.
Remko 11 oktober 2020 15:38
Wuyts: WVA was de sterkste :-)
Anony 11 oktober 2020 15:40
Ik schop niet graag tegen het heilige huisje Van der Poel, maar vandaag reed Mathieu wel als een flapdrol. Enkel gaten dichten op Wout, zelf niets noppes ondernomen, en dan schakel je jezelf en je concurrent alleen maar uit.

Gefeliciteerd Mads, die had het al de hele tijd door en spaarde zijn cartouches voor de perfecte momenten.
Kuiperberg 11 oktober 2020 15:40
Vlaanderen zal vd Poel wel als zondebok zien..
Eindhovuh 11 oktober 2020 15:40
Echt wielrennen. Heerlijk. Van der Poel is niet de slimste coureur. Wel vermakelijk.
Curzio 11 oktober 2020 15:41
Vier buitenlanders onder de vod!
Inigo 11 oktober 2020 15:43
Klopt. VDP heeft natuurlijk zelden zo’n tegenstand gehad terwijl hij ook nog de favorietenrol had (bijv. AGR vorig jaar toch underdog). Nooit echt geleerd het slim te spelen/ hoefde simpelweg niet. Leek idd ook wel beetje tegen WvA te rijden. Soit. Mooie koers
Ron de Renner 11 oktober 2020 15:43
De laatste 2km zat Van der Poel er ook wel zwaar doorheen. Deze koers ligt hem denk ik ook gewoon een stuk minder dan een RVV.
Eindhovuh 11 oktober 2020 15:45
Hij leek zich voorgenomen te hebben dat van Aert ook niet mocht winnen.
Remko 11 oktober 2020 15:46
Wil VDP veel (blijven) winnen dan zal hij zijn manier van koersen echt moeten aanpassen.
Anony 11 oktober 2020 15:48
Mooie en uiteraard terechte steek van Wout richting Mathieu.
Anony 11 oktober 2020 15:56
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wuyts: WVA was de sterkste :-)

Iedereen: WVA was de sterkste :-)
valse trage 11 oktober 2020 16:08
Als Van der Poel niet sterk genoeg is, is hij nog altijd sterk genoeg om een sterke Van Aert te doen verliezen. Sterk!
valse trage 11 oktober 2020 16:10
Trouwens, Mads Pedersen was ook best wel sterk vandaag! Wat een heerlijke coureur. Je kon al aanvoelen dat die ging winnen op 10km van de streep...

Mets en Kesper Pedersen, De Dikke Denen van Dienst Deze Dag!
Sub Culture 11 oktober 2020 16:17
Mooie koers! Mooie winnaar.

Blijf me verbazen over het feit dat WvA deze vorm kan blijven doortrekken en mss wel de sterkste was vandaag, dat belooft voor volgende week.
Cecchini 11 oktober 2020 16:29
MVDP onwaardig
Remko 11 oktober 2020 17:24
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Remko Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wuyts: WVA was de sterkste :-)
>
> Iedereen: WVA was de sterkste :-)

Yep, net als in de Tour en WK
Anony 11 oktober 2020 17:30
Mooi, in de herfst van haar carrière en na vele ereplaatsen kan Jolien D'Hoore eindelijk Gent-Wevelgem winnen.
Kopecky maakt het Belgische feestje compleet.
Remko 11 oktober 2020 17:54
Eerst Roglic die WvA laat verliezen, en nu VDP, het is me wat.
Andere Peter 11 oktober 2020 18:10
De focus van MvdP op WvA was wellicht wat al te overdreven, maar wel begrijpelijk. Maar, net als op het WK: in zo'n finale moeten de Belgen beseffen dat de favoriet die ook nog eens de beste sprinter is, het zelden redt in een kopgroep met een stuk of 6 sterke schaduwfavorieten. Dat is paradoxaal genoeg, zonder hulp, een tamelijk kansloze situatie die heel lang heel kansrijk lijkt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2020 18:10 door Andere Peter.
ton duk 11 oktober 2020 18:33
Het hielp ook niet mee dat ploeggenoot Vermeersch ''m in een lastig parket bracht...
Gr
Remko 11 oktober 2020 19:16
Denk dat Wout eraan moet leren wennen dat als je ‘de beste’ bent, iedereen op je wiel rijdt. Hebben Boonen, Sagan en Cancellara (en laatste tijd VDP eigenlijk ook) ook allemaal meegemaakt. En niet achteraf geen liggen jammeren dat het allemaal niet eerlijk is. Word je een grote jongen van!
predator 11 oktober 2020 20:09
Van Aert had minder gretig moeten zijn. Nu was het wel erg duidelijk, dat hij de beste was en dan gaat iedereen in je wiel zitten.
Eqquipo 11 oktober 2020 20:27
Cav in tears, 'perphaps last race of my career'

[sporza.be]
Remko 11 oktober 2020 21:03
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Aert had minder gretig moeten zijn. Nu was het
> wel erg duidelijk, dat hij de beste was en dan
> gaat iedereen in je wiel zitten.

Als er iemand te gretig was (om niet te zeggen vrij dom reed), was het MVDP
valse trage 11 oktober 2020 22:47
Precies, Van Aert en Van der Poel willen keer op keer laten zien dat ze de besten zijn. Gaat Van Aert, dan kijkt iedereen naar Van der Poel: "los jij het maar op, vriend, jullie zijn toch de sterksten?" Andersom idem dito. Had je die grijnslach van Trentin tegen Pedersen direct na de finish gezien? Als in: "hebben we die 2 opscheppers mooi gepakt he maat!"

Zoals eerder hier al door sommigen aangehaald, ze lijken nog steeds te moeten beseffen dat de toppers op de weg net iets sterker zijn dan een Merlier, Toon Aerts, Vermeerschke, e.d. (alhoewel dat ook goede wegrenners zijn).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2020 22:47 door valse trage.
veluweracer 12 oktober 2020 00:29
Van Aert te vaak op kop gezien, Mathieu toonde teveel zijn gretigheid, Bettiol en Lampi spraken af om samen te vertrekken maar dat leverde niets op want zeer slecht uitgevoerd. Vreselijke valpartijen op hoge snelheid gezien. Jammer dat Teunissen niet meer dan dit kon. De finale was vreselijk mm aar de winnaar een prachtige coureur. En een emotionele betraande Cavendish na afloop was de kers op koerstaart.
Curzio 12 oktober 2020 07:16
Trentin is zelf langzamerhand de eeuwige verliezer aan het worden.
Bummetje 12 oktober 2020 08:11
Van Aert heeft binnen 1 seizoen het Sagan syndroom ontwikkeld. Erg frustrerend natuurlijk voor die jongen en voor de Belgische fans, maar dat hoort er nu eenmaal bij als je de beste bent.
Luijt 12 oktober 2020 11:04
Van der Poel zat op 1 klim te ver van achter en ik begreep niet dat VDP die groep met Teunisse liet wegrijden.
Verder deed VDP niet veel verkeerd en was ie gewoon moet op het eind.
En het is waar, Van Aert en VDP moeten alle gaten dicht rijden omdat ze de sterkste zijn.
Het lijkt me sterk dat VDP het sprintje met deze renners zou hebben gewonnen.
ton duk 12 oktober 2020 12:30
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van der Poel zat op 1 klim te ver van achter en ik
> begreep niet dat VDP die groep met Teunisse liet
> wegrijden.

2e beklimming Kemmel idd...overkomt 'm te vaak ...waar was De Bondt en Vakoc toen ze echt nodig waren ? (hè,vragen naar de bekende kasseiweg)

Die groep die dan ook nog onder /door impuls van zijn ploegmaat Vermeersch ontstond...
gr
veluweracer 12 oktober 2020 13:20
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Trentin is zelf langzamerhand de eeuwige verliezer
> aan het worden.

Door ouderdom toch wel ingeboet op zijn sprintsnelheid.
Horsie is back 12 oktober 2020 13:48
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Curzio Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Trentin is zelf langzamerhand de eeuwige
> verliezer
> > aan het worden.
>
> Door ouderdom toch wel ingeboet op zijn
> sprintsnelheid.

Als U ouder bent dan gewraakte renner dan weet ik wel hoe deze bijdrage te waarderen. grinning smiley
Curzio 12 oktober 2020 18:55
Vakoc reed op dat moment de punten binnen in Tours.

Nee, volgens mij ondersteunt de ploeg VDP goed. Toen Vermeersch die groep creëerde liet VDP (zoals ik het me herinner) nadrukkelijk lopen. Foute keuze. Tactisch is Mathieu gewoon (nog) niet van topniveau. Dat geldt ook voor hoe hij reed in AGR 2019.
Sub Culture 12 oktober 2020 20:53
Is dat niet net een van zijn grootste charmes, lak aan tactiek, gewoon de beuk er in gooien ruim van ver en niet zelden met succes.

Opdat MVDP nooit een meester tacticus mag worden.
Tjappie2 12 oktober 2020 21:33
Ik zie het nu pas, Cecchini.

Maar wat een geweldige openingspost! thumbs up

Ben het vrij vaak niet met je eens, maar je startposts van koersen zijn top! Wel een beetje op het copyright letten natuurlijk winking smiley
ton duk 13 oktober 2020 07:34
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is dat niet net een van zijn grootste charmes, lak
> aan tactiek, gewoon de beuk er in gooien ruim van
> ver en niet zelden met succes.
>
> Opdat MVDP nooit een meester tacticus mag worden.

Zoals gewoonlijk geheel eens met Sub
Mooi toch dat ik zondagmiddag om 14.00 al naar een wielervriend kon appen : MvdP wil weer vroeg thuis zijn bij zijn blondje (1e beklimming Kemmel, 80 km te gaan) …
gr
ton duk 13 oktober 2020 07:42
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vakoc reed op dat moment de punten binnen in
> Tours.

Karrevracht aan punten die MvdP dan weer laat liggen...
>
> Nee, volgens mij ondersteunt de ploeg VDP goed.
> Toen Vermeersch die groep creëerde liet VDP
> (zoals ik het me herinner) nadrukkelijk lopen.
> Foute keuze. Tactisch is Mathieu gewoon (nog) niet
> van topniveau. Dat geldt ook voor hoe hij reed in
> AGR 2019.

Dat niveau qua tactiek lijkt me hetzelfde in de ploegleiderswagen ( als ie daar al naar luistert)
Met mijn kennis achteraf (ik riep het trouwens zondag al) moet Vermeersch gewoon zorgen dat de groep gaat draaien ...er niet teveel terug komt van achteren...en MvdP mag herbeginnen in de juiste positie op Kemmel2 …
gr
Horsie is back 13 oktober 2020 11:55
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cav in tears, 'perphaps last race of my career'
>
> [sporza.be]-
> tranen-dit-was-misschien-mijn-laatste-koers~160242
> 7371164/

Ala een engel en etterbak in één persoon, beschrijft Peter Winnen hem vandaag in zijn column.
Antoine Vayer kiest uiteraard voor de video, waarin Cav een tegenstander vanaf de banking in een kortsluitreactie uit de baan rijdt. Dylan Groenewegen moet hier maar vaak genoeg naar kijken om geruster te kunnen ademhalen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen