Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Serge Pauwels hangt fiets aan de haak

Gepost door Anony 
Anony 12 oktober 2020 10:24
Serge Pauwels (36) zet na 15 jaar een punt achter zijn wielercarrière. Hij nam 13 keer deel aan een grote ronde. In 2009 won hij een etappe in de Giro. Zes jaar later eindigde hij als 13e in de Tour. In 2017 schreef Pauwels een rit en het eindklassement in de Ronde van Yorkshire op zijn naam.

"For 15 years I’ve been lucky to chase my dreams in cycling at the highest level. Now it’s time to end this cycle, to look back on great memories, and to realize that the journey itself was the dream. Thank you to my family, friends, fans, teammates and team staff for the support!"

Bron: Sporza


Zonde dat hij geen ploeg meer vindt na het afhaken van CCC. Er rijden nog mindere profs rond, maar anderzijds spreken zijn leeftijd en zijn beperkte palmares niet in zijn voordeel. Hele fijne, intelligente vent met een mooi gezin (wat een vrouw!) die ongetwijfeld een andere mooie job vindt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/10/2020 10:24 door Anony.
Sub Culture 12 oktober 2020 10:45
Won die ooit een etappe in de Giro? Neen toch?
Slimmerd 12 oktober 2020 10:47
Vuelta als afscheidsronde of per direct klaar?
Sub Culture 12 oktober 2020 10:51
Heeft zijn leeftijd tegen, ook geen enkele meerwaarde meer in het peloton, logisch einde van zijn carrière.
Luijt 12 oktober 2020 10:57
Dit klinkt een beetje alsof je m ook maar meteen wil euthanaseren.
Fashionisto 12 oktober 2020 10:58
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Won die ooit een etappe in de Giro? Neen toch?

Volgens was hij tweede in een rit die gewonnen was door Bertagnolli, en die laatstgenoemde is van de uitslag geschrapt. Zowel Pauwels als Bertagnolli waren in de aanval, maar Pauwels werd op een gegeven moment gesommeerd te wachten om ploeggenoot Sastre bij te staan. Uiteindelijk bleek dat niet nodig, maar de vogel genaamd Bertagnolli was al gevlogen en Pauwels sprintte vervolgens met wat andere vroege vluchters om de tweede plek.
Sub Culture 12 oktober 2020 11:41
Awel ja, dan zal ik de weduwe wel troosten.
Andere Peter 12 oktober 2020 12:13
Ik herinner mij nog dat er bij die etappe hier enorme discussies waren. Maar ik ben inderdaad vergeten dat Pauwels die etappe alsnog won. Ondanks een krankzinnige wacht-actie.
Anony 12 oktober 2020 13:13
Ik had al dibs.
veluweracer 12 oktober 2020 13:16
[www.wielerflits.nl]

Zonder beeld dan wel maar het verslag schetst duidelijk het verloop van die bewuste Giro-etappe toen.
El Chaba 12 oktober 2020 13:49
El Chaba 12 oktober 2020 13:52
Sympatieke gast inderdaad, die bij mij bekend stond om zijn aanvallende manier van rijden.
Herinner me ook nog een hele leuke Tour of Yorkshire, die hij won (zowaar eens een koers), met ploegmaat Fraile als tweede, toch?
Eindhovuh 12 oktober 2020 14:12
Frederik D. 12 oktober 2020 14:13
Over vrouwen gesproken, Stig Broeckx, in 2016 zwaar gevallen, gaat trouwen
Trouwen
Moge het een mooi huwelijk worden. Maar wat moeten we met al die vrouwen van wielrenners en voormalige wielrenners?
Eindhovuh 12 oktober 2020 14:13
Ohh deze is recenter. Sub. Succes!
Ron de Renner 12 oktober 2020 15:28
Ik begreep laatst juist dat bij het schrappen van winnaars vanwege doping rondewinst wel doorschuift maar etappewinst niet. Zo werd na de zaak Cobo Froome de winnaar van de Vuelta, en Mollemal podiumklant, maar kreeg Poels niét de overwinning op de Angliru. Apart dat het dan bij Pauwels wel is gebeurd. Het is hem van harte gegund natuurlijk, maar de regelgeving is me niet geheel duidelijk.

Verder wel een leuke aanvallende renner voor de bergritjes. Had verdoeme bijna nog op de (halve) Ventoux gewonnen.
betuweracer 12 oktober 2020 23:06
Waarom is Pauwels zo lang door gegaan?
Horsie is back 13 oktober 2020 00:41
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar wat moeten we met al die vrouwen van wielrenners en voormalige wielrenners?

Zodra er over vrouwen wordt gesproken om niet te spreken van Aliens, gaan bij Frederik D. heel snel de alarmbellen rinkelen. Ook wel sirenen genaamd, terwijl het geluid van deze zeemeerminnen ooit zo betoverend was. Is Frederik dus alienated van vrouwen? Disclaimer: niet persoonlijk opvatten, jij bent voor mij tenslotte een avatar, zoals ook vele prikkers in Horsie een paard denken te zien.

On topic: Ik hoor her en der, dat het geweldige niveau van het wielrennen op de weg wel eens te maken zou kunnen hebben met het gegeven, dat de dwangarbeiders van de weg dit jaar zij het noodgedwongen, minder overwerkt raken. Festinaboy denkt uiteraard weer in een andere richting.
Frederik D. 13 oktober 2020 13:10
Ik heb niets tegen vrouwen. Niet in de wetenschap, niet in de sport. Ook niet als winnaar van de Nobelprijs voor Literatuur. En ook niet als actrices in P-films. Maar ik heb zo mijn bedenkingen tegen al die achterklap van wie met wie is en welk ondergoedje Kim Kardashian nu weer heeft gekocht en met wie Megan Markle vanochtend heeft ontbeten. Al die persoonlijke ontboezemingen en borstvergrotingen hoef ik niet te weten en wil ik niet weten. Van jou wil ik desnoods nog wel weten van welke muziek je houdt. Maar dat komt omdat ik je smaak wel bijzonder vind en omdat we hier op dit prikbord een beetje tot elkaar zijn veroordeeld. smiling smiley
Horsie is back 13 oktober 2020 19:16
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb niets tegen vrouwen. Niet in de wetenschap,
> niet in de sport. Ook niet als winnaar van de
> Nobelprijs voor Literatuur. En ook niet als
> actrices in P-films. Maar ik heb zo mijn
> bedenkingen tegen al die achterklap van wie met
> wie is en welk ondergoedje Kim Kardashian nu weer
> heeft gekocht en met wie Megan Markle vanochtend
> heeft ontbeten. Al die persoonlijke ontboezemingen
> en borstvergrotingen hoef ik niet te weten en wil
> ik niet weten. Van jou wil ik desnoods nog wel
> weten van welke muziek je houdt. Maar dat komt
> omdat ik je smaak wel bijzonder vind en omdat we
> hier op dit prikbord een beetje tot elkaar zijn
> veroordeeld. smiling smiley

De vraag is hier natuurlijk wat bij jou eerst komt: de borstvergrotingen of de ontboezemingen of juist andersom. Eerder vandaag zocht je de mogelijke verklaring ook al bij vriendinnen, zingende sirenen h(er)ken je maar matigjes, dus Frederik D., hand in eigen boezem.
Frederik D. 13 oktober 2020 19:46
O, Homeros, met hem ben ik opgegroeid. O, muzes, vertel mij welke lul ik ben en hoe ik mij kan wapenen tegen jullie gebrul en musac. Je suis oud ijs.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 19:47 door Frederik D..
Horsie is back 13 oktober 2020 20:00
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> O, Homeros, met hem ben ik opgegroeid. O, muzes,
> vertel mij welke lul ik ben en hoe ik mij kan
> wapenen tegen jullie gebrul en musac. Je suis oud
> ijs.

Als U iets wil verbergen moet U wel goed weten waarmee het beste begonnen kan worden.
Frederik D. 13 oktober 2020 20:27
But wild women don't get the blues.
Muziekje
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen