Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Monfort en Vandenbroeck maken ruzie

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 31 mei 2015 22:32
Beide heren maakten blijkbaar ruzie na de aankomst vrijdag en dat werd vastgelegd op video door een Deense cameraman.

[sporten.tv2.dk]

JVDB had het er blijkbaar moeilijk mee dat Monfort de betere bleek te zijn in deze Giro en Monfort snauwt hem toe dat Jurgen gewoon jaloers is.
In hetzelfde filmpje is nog te zien hoe Jurgen het moment afdoet als adrenaline na de wedstrijd, maar zijn dagen bij Lotto lijken mij wel geteld.

Ik heb vorig jaar van één van de huidige Lotto's begrepen dat Jurgen erg slecht in de groep ligt, het lijkt mij einde verhaal voor hem.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2015 22:33 door Sub Culture.
Brieske 31 mei 2015 22:44
Dit maakt die 2 grijzen muizen toch wel weer 1% leuker...

Groet
Keuteberg 31 mei 2015 22:44
Nou zo trots mag Monfort ook weer niet zijn. Een Zubeldiaans optreden van Maxime. En Vandenbroeck lijkt net als Gesink zijn klimmersbenen van voor alle miserie kwijt. Zijn beiden nog wel degelijk, maar niet meer op het niveau van voor alle ellende.

Wel triest dat Jurgen Vandenbroeck zich dan zo gedraagt.
sijbriskie 31 mei 2015 23:18
Triest? Ach: net na de race, verhit van adrenaline, gefrustreerd dat het de laatste jaren niet meer gaat zoals je wenst en ook nu valt het weer tegen...en dan een ploeggenoot die zich als concurrent binnen je team ontpopt en zelfs wat beter rijdt dan jij...mág je dan even jaloers, kwaad, desnoods kinderachtig zijn?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2015 23:19 door sijbriskie.
Sticky Bottle 31 mei 2015 23:43
Ik begrijp VandenBroeck wel. Het is moeilijk te accepteren als Vlaming dat 'Waaltjes' gewoon de betere wielrenners zijn in Belgie
Leon 31 mei 2015 23:51
Sticky Bottle Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik begrijp VandenBroeck wel. Het is moeilijk te
> accepteren als Vlaming dat 'Waaltjes' gewoon de
> betere wielrenners zijn in Belgie

De spoeling in Wallonie is toch wel erg dun...

(CQ)Rankingtechnisch gezien volgt na Gilbert (2e achter GvA) de 2e Waal (Vangenechten) pas als 13e en de 3e (Monfort) pas op 25.
Sub Culture 01 juni 2015 05:15
Dat je de tijd neemt om effectief in te gaan op dat getroll.
Sub Culture 01 juni 2015 05:17
Ik vind de prestatie in de Giro van Monfort behoorlijk goed.
Dat is gewoon een zeer beperkte ronderenner voor wie een 11de plaats mooi meegenomen is.

JVDB bewwees het gelijk van de Lotto's dat het mss beter was hem niet meer in de Tour op te stellen.
Eindhovuh 01 juni 2015 08:25
Vandenbroucke is toch wel ver teruggevallen. Deze keer waren er geen omstandigheden die aanleiding gaven tot dit falen?
Zonde, maar ik denk niet dat hij nog op niveau gaat komen.
MarcoV 01 juni 2015 08:42
behalve dat de prestatie van Monfort gewoon goed is, is hij deze Giro ook nog wel degelijk wel eens in een vlucht meegeweest. Dat is meer dan Vandenbroeck kan zeggen. Vandenbroeck is de echte grijze muis van de twee; enkel door zijn sociale onhandigheid wijkt hij af van het gemiddelde ...
PVW 01 juni 2015 08:50
Na de tijdrit dacht ik echt dat JvdB top drie zou gaan rijden. Lijkt ten koste te zijn gegaan van zn klimwerk.
lodjan 01 juni 2015 09:02
JW 01 juni 2015 09:31
Monfort in Sportwereld:

De vierde dag ging ik mee in een ontsnapping, dus ik ben aanvallend aan deze Giro begonnen, maar nadien zag ik dat ik een heel goed niveau behaalde en iets kon beteken in het algemeen klassement. In het verloop van de Giro ben ik me daarop gaan concentreren. In de rit na de tweede rustdag heb ik wel nog geprobeerd mee te springen in een aanval, maar dat lukte niet. Daarna heb ik me op het veiligstellen van mijn klassement gefocust en geprobeerd die top tien nog binnen te komen.’

Eindigen als beste Belg is in een belangrijke ronde ook altijd een belangrijke nevenprijs. In zoverre is de Giro voor Maxime geslaagd. Hij lijkt in elk geval voldaan, ook al eindigde hij maar één plaats voor VDB.
In hoeverre daarbij tegenslag voor VDB (valpartij, maagproblemen) maatgevend was weet ik niet.
Voor mijn gevoel was Jurgen ook deze Giro de betere ronderenner van de twee.
Maar op het scorebord zie je dat niet terug.
Slimmerd 01 juni 2015 09:36
Waarom was JVDB voor jou dan de betere? Zat nooit ver voor Monfort en er juist wel eens goed achter, eindigt volgens mij 7 minuten achter zijn ploeggenoot, heeft de hele ronde weer niks geprobeerd.....

Leve Monfort, einde JVDB! Ik zou ook niet weten waarom een WT-team hem zou binnenhalen volgend jaar.
Hoentie 01 juni 2015 09:54
Ik vraag me af wat JVDB verdient en wat Maxime Monfort verdient. Ik schat in dat die salarissen behoorlijk van elkaar verschillen.
Sticky Bottle 01 juni 2015 10:26
Monfort had top 10 kunnen halen als vdb2 voor hem geknecht had



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2015 10:31 door Sticky Bottle.
El Chaba 01 juni 2015 10:28
Draaf je niet een beetje door?
11-de in de T-A, 14-de in Romandië en 12-de in de Giro, zat WT-ploegen die zo iemand kunnen gebruiken.
Hup Jurgen!
El Chaba 01 juni 2015 10:29
Blueprint 01 juni 2015 10:38
Misschien is het goed voor Van den Broeck om een andere ploeg op te zoeken.
JW 01 juni 2015 10:38
Ik schrijf niet voor niets "voor mijn gevoel" . De cijfers spreken inderdaad andere taal, in het voordeel van Monfort.

Dat gevoel is gebaseerd op wat ik zag en waarschijnlijk ook grotendeels op herinneringen.
Als VDB voor zijn doen goed is, dan is hij ook behoorlijk goed. Zoals in die tijdrit. Hij probeert soms ook aan te klampen bij de beteren.

Monfort is meer een man die een hele ronde lang zesjes scoort, VDB scoorde in het begin een paar hogere cijfers, maar ook wat duidelijke onvoldoendes. En die vielen vooral naarmate de ronde vorderde. Lichamelijk ongemak of psychisch ?
Slimmerd 01 juni 2015 11:13
Ik zal vast enigszins doordraven, maar het was meer om even aan te geven dat ik de prestatie van Monfort in deze Giro gewoon beter vond. Als je aan het einde van de ronde het gezegd dat JVDB niet mee deed, had iedereen dat geloofd want zien deden we hem weer niet.
Nu waren de zichtbare minuten van Monfort ook beperkt dat weet ik, maar je eindigt toch niet voor niks 7'00 voor iemand in het klassement
sijbriskie 01 juni 2015 12:09
Hij schijnt last gehad te hebben van een valpartij en van diarree na de rustdag. Wat er in ieder geval voor mij uit lijkt te blijken is dat hij als ronderenner toch tamelijk fragiel is. Alles moet meezitten. Maar als alles meezit kan hij inderdaad op z'n best top 5 rijden, waar Monfort op z'n best tussen de top 10 en -15 zit.
Slimmerd 01 juni 2015 12:18
Vandaar die 6e stek in de Vuelta van 2011, overigens ook gewoon voor JVDB.
sijbriskie 01 juni 2015 12:25
Ok, ik buig beschaamd het hoofd in ongelijk. Hoewel een zesde plek natuurlijk géén top 5 is. tongue sticking out smiley
Slimmerd 01 juni 2015 12:33
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, en die 3e en 4e stek in de Tour van JVDB zijn ook zeer sterk!
Echter Monfort lijkt gewoon een nieuwe Zubeldia (hij heeft het ook mooi kunnen afkijken van hem) en rijdt gewoon altijd sterke rondes: vaak onzichtbaar, maar toch veelal tussen 10 en 20 (15).

Head-to-Head met JVDB
sijbriskie 01 juni 2015 13:48
Ze ontlopen elkaar inderdaad gewoon niet zó veel. winking smiley Moet toegeven dat ik die zesde plek van Monfort in de Vuelta 2011 glad vergeten was (of misschien zelfs destijds niet eens opgemerkt, omdat ik eigenlijk alleen maar lette op de strijd Wigggins-Froome-Cobo).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2015 13:49 door sijbriskie.
Eindhovuh 01 juni 2015 15:37
Die j zet je er niet voor niets bij...
Massimo 01 juni 2015 15:47
Ja, dat is best een goed idee voor hem, wellicht naar Wanty als kopman, hij kan daar een mooi programma rijden zonder veel druk.
El Chaba 01 juni 2015 15:56
Nee hoor.
Zo stond het er in eerste instantie ook bij Sticky Bottle, maar hij heeft het inmiddels gewijzigd.
Blueprint 01 juni 2015 17:54
Die rijden echter weer niet de koersen waarin Van den Broeck het best tot zijn recht komt...
Massimo 01 juni 2015 18:10
Hij kan toch prima uit de voeten in die Franse klimkoersjes? En dan L-B-L er nog even bij.
koos1 01 juni 2015 18:30
Dat dit het laatste Lotto BE jaar voor JvdB wordt is wel meer dan duidelijk.
Hij mag blij zijn als hij nog naar de Vuelta mag, anders zullen het de kleine koersjes voor hem gaan worden.

Benieuwd welke ploeg JvdB nog wil hebben (op Sporza hadden ze het al over Orica waar hij koffie mee had gedronken)
Een grote ploeg zal hem waarschijnlijk niet meer als kopman willen hebben en tsja JvdB als knecht zie ik nog niet snel gebeuren.

Wat Massimo al zegt Wanty, zou misschien nog wel een goede zet kunnen zijn. Maakt de ploeg in een keer ook kans op een wildcard voor de Giro/Vuelta die ze graag willen.
Walnoot 01 juni 2015 20:30
Monfort goed voor een totaal van exact nul (0) top tien uitslagen in deze Giro. VDB precies voor twee, de TT en de etappe die Ulissi won. In geen van beide etappes meer dan enkele secondes in beeld geweest. Zouden ze in pakweg Italie of Frankrijk überhaupt weten dat deze jongens mee hebben gereden?
Leon 01 juni 2015 21:26
Dat jij er 's nachts nog van wakker ligt...
Sub Culture 01 juni 2015 22:43
's Nachts?

Veeleer een vroege vogel.
Andere Peter 02 juni 2015 00:59
Als je dit ruzie wil noemen, dan wil ik wel eens weten wat je ziet als een beschaafde uitwisseling van verschillende standpunten.
Massimo 02 juni 2015 01:40
Vogel.......nee, te makkelijk.
JW 02 juni 2015 09:06
Sergeant: "Geen ruzie tussen Monfort en Van den Broeck"

André Greipel zorgde voor een ritzege voor Lotto-Soudal en in het klassement strandden Maxime Monfort en Jurgen Van den Broeck net buiten de top tien

"Daar ben ik gedeeltelijk tevreden mee", zegt ploegmanager Marc Sergeant. "We hadden twee doelen: een etappe winnen en een renner in de top 10. De etappe kwam er, al mocht het er nog eentje meer zijn. En in de stand werden Monfort en Van den Broeck elfde en twaalfde. Net geen top tien dus."

"Daar moet een mens eigenlijk tevreden mee zijn. Als je ziet dat vele ploegen met lege handen achterbleven, is dat niet zo slecht als prestatie."

Jurgen Van den Broeck stond na de tijdrit wel vijfde. "Zijn tijdrit liet het beste verhopen en dan ga je dromen dat de top vijf kan. Tot hij viel net toen de koers ontplofte. Hij kon niet meer terugkomen in die rit."

"Hij bleef er ook in de dagen na de val nog in geloven, maar zijn goeie tijdrit had misschien een weerslag op zijn klimwerk. Dat zagen we ook in de voorlaatste rit."

"Jurgen wilde graag de Giro doen, had een perfecte voorbereiding en het zag er ook goed uit op een bepaald moment. Maar toen we in de slotweek dachten dat het tij nog keren, gebeurde het omgekeerde."

"Maxime Monfort deed het beter dan we verwacht hadden. Hij stond ook veel dichter bij de top 10 dan Jurgen. Hij liet in de voorlaatste rit nog zien bij de beteren te horen."


"Raad ze zulke discussies ten stelligste af"


Maxime Monfort en Jurgen Van den Broeck discussieerden eens voor het oog van de camera, vlak na een rit. "Daar til ik niet zo zwaar aan", zegt Marc Sergeant. "Dat werd meteen uitgesproken."

"Je kunt je wel voorstellen dat zulke dingen gebeuren als je uitkeek naar de top tien en dat dan aan je voorbij ziet gaan. Maar echte agressiviteit zat er niet in."

"Het was gewoon een reactie net na de aankomst. Ik raad dat ten stelligste af, maar het is gebeurd en 's avonds was het al opgelost. Er is absoluut geen ruzie."

Had een andere taakverdeling een Lotto-renner in de top 10 gekregen? "Ik had ze van in het begin op gelijke voet gezet. Ze zijn allebei einde contract en bekwaam om een klassement te rijden. Dan moest het beslist worden met de benen en het lot had er ook een hand in met de val voor Van den Broeck."

"Er viel volgens mij niet veel tijdwinst te halen uit meer samenwerking tussen de twee. Ik vind het eerlijk hoe het was, ze gingen hun kans en we weten waar ze staan."

En zal Sergeant ze een nieuw contract voorschotelen? "De Giro was nog maar de eerste grote ronde van het jaar. De evaluatie volgt nog met de ploegleiders en ik wil de renners ook horen. Daarna zien we wel voor de nabije en de langere toekomst. We gaan kijken wat voor wat hoort

[sporza]
JW 02 juni 2015 10:37
Maar de sussende woorden van Sergeant kunnen de hoog opgelaaide storm in dat glaasje water niet echt tot bedaren brengen, afgaande op de woorden van de manager van Jurgen in Het Nieuwsblad:

[www.nieuwsblad.be]
cyclingfreakske 03 juni 2015 22:17
Jurgen is een renner uit men streek en heb hem vanaf de jeugd meegemaakt.
Jurgen is geen grootspreker, introverte geen erg sympatiek overkomende jongen met gebrek aan vlotte babbel en geen charisma. wel altijd een simpele volkse jongen geweest en als je hem kent op zijn manier een toffe gast..
Als profrenner werd al snel duidelijk dat hij rondewerk aankon op dit niveau voor een top 20. En vergeet ook niet de Vuelta 2011 met een 8e plaats. (die word nooit genoemd) hardere tegenstand als het op klimwwerk aankomt met al dat Spaanse geweld, maar let wel : het parcours ligt hem gewoon beter en de Vuelta is relaxer dan het circus van de Tour.
De Giro is ook relaxer maar het parcours is geheel tegen hem : erg veel steile grillige beklimmingen, en als je dat meerekent mag je zeer blij zijn dat hij met dit deelnemersveld en elke dag oorlog in Giro 2015, die 12e heeft gehaald.

Dat VDB Monfort verwijt van niet te wachten bij zijn valpartij... is overroepen. Van Monfort weet je zeer zeker dat hij een zeer stabiele ronde rijd en altijd wel ergens goed strand. Het is niet aan Monfort om zijn kansen op te offeren, zeker niet als die renner (VDcool smiley van meet af laat zien dat hij wat grillig presteert, en vooral na de wedstrijd (en ook erin) klaagt dat het niet zo draaide.
Het is ook zeer zeker dat Jurgen te diep gegaan is bij de tijdrit. denderende prestatie, maar de dag erna kreeg hij al de rekening (het draaide kompleet vierkant)
Monfort reed wat terughoudend en deed het de dagen erna wel, en werd voor Jurgen een directe bedreiging.
Reken maar dat je als kopman bevreest bent dat een wisselkopman/meesterknecht beter is dan jij en dat zeer zeker wrevel brengt.
dat ligt niet aan Monfort... de schuld ligt bij het team. Ze hebben VDB te lang carte blache gegeven en veel te weinig laten koersen wat te weinig resultaat opleverde en hij ook iemand is die je niet voor een ander kan laten rijden indien nodig (dan klaagt hij weer dat het niet goed gaat nb...)
ze hebben hem het Armstrong trainingssysteem laten doen (zeer weinig koersen en erg veel trainen)
Er zijn maar weinig renners die dat kunnen waarmaken (Armstrong was net als de rest van de top en subtop destijds gedopeerd, hij was wel een supertalent dat je zelden tegenkomt, anders kan je zelfs met doping niet zulke prestaties aan)

De fout is ook dat ze hem overgecontracteerd hebben , teveel betaald dus en op zijn minst gezegd : overschat hebben. Ik weet hoeveel hij krijgt en ja... dat is teveel voor wat hij al jarenlang laat zien...veel teveel. een paar uitschieters kunnen dat niet rechtzetten, helaas.
De jaloezie van VDB op Monfort is er wel degelijk, en was al zeer snel aanwezig in het begin van het seizoen. natuurlijk komt dat in een ronde tot ontploffing als VDB word overklast door - naar mijn idee op basis van resultaten - Monfort toch een beter en completer renner is met meer inhoud die een heel seizoen kan ingezet worden en weleens als outsider scherp uit de hoek kan komen in een grote wedstrijd... eentje waar menige buitenlandse renners zeer veel respect voor hebben door zijn prestaties. daarnaast is hij ook een aangenaam persoon die wel vlotter uitlegt.
iemand hierboven noemde hem een grijze muis..... dat is hij niet. hij is gewoon iemand die weinig wint maar het kan wel tellen als het het doet.
vergeet ook niet dat hij zich altijd weggecijferd heeft voor kopmannen en daarnaast nog steeds die mooie eindklassementen reed. iets wat voor VDB totaal onmogelijk is.

Het is ook zo dat men VDB al 2j lang minder wil uitbetalen omdat zijn prestaties ondermaats zijn. oke, er was een val etc... maar je kan je wel focussen op andere wedtrijden en weleens gaan voor een ritje links en rechts. bv R. van Catalonie... hij rijd en besluit weeral voor een klassement te gaan, terwijl de opdracht was : ga voor een rit (die incidentjes zijn talrijk)... intellegentie is niet iedereen gegeven. Nochtans zou dat zijn marktwaarde weer in ere herstellen en mensen onthouden winst beter dan een 10e plaats. win 1 rit in de Tour en je kent je altijd, rijd 10x een 5e plaats en je blijft de totale onbekende. iets wat hij helaas nog altijd niet begrijpt.

zijn team had ook altijd te hoge verwachtingen na zijn eerste geslaagde Tour. daarnaast is hij teveel gefocust... overdadig teveel. zougauw de Tour eropzat, was hij al vertrokken op hoogtestage voor die Tour van volgend jaar. profesinalisme is dat niet meer... dat is ziekelijk maniakaal waar de geest te hard belast word en je na lange tijd bij tegenslag dreigt doe nweg te zinken in een depressie (was bijna gebeurd na zijn zware val in de Tour) soms moet de boog ontspannen worden zodat de geest gezond blijft.

.ook het jonge geweld als een Tim Wellens die goed klimt en bewezen heeft toch heel wat inhoud te hebben voor zo'n jonge renner, is natuurlijk geen goede zaak voor een falend kopman.
Daarnaast het financeele plaatje van VDB en de prestaties stemt de ploeg al heel lang niet meer gelukkig. 2j terug wilde men zijn loon al halveren, wat niet kon volgens contract.
neem de prestaties van VDB, het aantal wedstrijden dat hij op een heel seizoen rijd...... ondanks dat zijn manager doet uitschijnen dat men aanschuift voor VDB... het is wel anders. niemand is bereid op de hudige eisen in te gaan van zijn manager... die baseert zich nog steeds op zijn huisig loon met helaas voor VDB - ondermaatse prestaties en ondermaats deelnemen aan wedstrijden.

het dreigt daardoor een soap te kunnen worden zoals met Thomas DeGhent en Bakelands, waar hun managers onmogelijke eisen stelden en de renners helaas blind erop vertrouwden. Die kregen uiteindelijk geen contract en werden op de valreep opgeraapt door Lefefre voor een prike : nl 3 renners voor de prijs van 1.
dat kan met VDB ook zo gaan lopen. Jurgen zou eerst en vooral moeten gaan voor ene ritwinst in een ronde, ook in kleine rondes en ook zich eens volledig ten dienste kunnen stellen van een renner die beter is op dat moment.
dat is wat ploegleiders aanspreekt. dus als ik de manager was zou ik wat gas terugnemen in de grootspraak...want dat is wel wat hij doet en denkt op dit moment.

LOTTO heeft met MONFORT zowieso een goed renner met zeer veel revaring on vele totaal verschillend wedstrijden, wat voor jongernen als een Tim Wellens een zeer welkom geschenk is, en daarnaast als outsider / underdog voor winst kan gaan in een of andere wedstrijd.
LOTTO moet ook in eigen boezem kijken... ondanks hun soms veel te hoge verwachtingen, hebben ze geen renners om klimmers als een Wellen, VDB en MONFORT bij te staan. het is : los het zelf op situatie. dan mag je stellen dat een 12e plaats heel goed is met een grillige Giro, en op een parcours dat hem niet ligt.

anyway... ik denk ook dat het zowieso exit is voor VDB bij LOTTO. er zijn al te lang wrijvingen, het team knijpt al lang de ogen dicht maar de huigige spanningen en die er ongetwijfeld gaan komen, zijn de druppel. en daarnaast liggen de eisen van de manager voor een contract veel te onrealistisch.

word ongetwijgeld nog vervolgt.......................;
cyclingfreakske 03 juni 2015 22:28
mja... die manager loopt naast zijn schoenen. VDB wil uiteraard met dezelfde looneisen verder als dan niet in een ander team... maar dat zal helemaal niet kunnen.
Als ze niet zakken en hij niet in dienst gaat rijden, kan het weleens fin de carriere betekenen, of hij moet eieren voor zijn geld kiezen ... kijk maar naar Seeldraeyers... zo'n talent, geflikt in zijn carriere door Katoesja wat hij mentaal nog steeds meedraagt, en nu voor een armzalig team in Turkije uitkomend als laatste strohalm... zonde.

voor ronderenners vind ik LOTTO ook geen goed team.... ze hebben er gewoon geen team voor, de visie van sommigen is te oudbollig (oa sergeant) en sommige aanpak kan veel beter. De volgende en veel bekwamere ploegleider zou een Kurt Van de Wouwer kunnen zijn. iemand die ook rustig is (sergeant ook), maar veel beter de psyche en en gemoedtoestand van de renner op dat moment kan inschatten, en ook wel vaker zich als een vertrouwensman voorop kan stellen ipv een ploegleiders, als een renner het eens moeilijk heeft. die kan dan ook een vriend zijn. zijn gewezen werk met de jeugd is daar een zeer mooi vb van. En er staan er nog een paar te drummen, die een grote toekomst hebben.
malheur 04 juni 2015 08:20
leuke bijdrage! thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/06/2015 08:21 door malheur.
JW 04 juni 2015 16:14
Lang verhaal, maar de moeite waard !
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen