Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

103 e Giro d'Italia 10e etappe Lanciano › Tortoreto (177k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 12 oktober 2020 18:13
Vertrek 11.55 verwachte aankomsttijd 16.00







Algemeen Klassement

1 ALMEIDA João Deceuninck - Quick Step 35:35:50
2 KELDERMAN Wilco Team Sunweb 0:30
3 BILBAO Pello Bahrain - McLaren 0:39
4 POZZOVIVO Domenico NTT Pro Cycling 0:53
5 NIBALI Vincenzo Trek - Segafredo 0:57
6 FUGLSANG Jakob Astana Pro Team 1:01
7 VANHOUCKE Harm Lotto Soudal 1:02
8 KONRAD Patrick BORA - hansgrohe 1:11
9 HINDLEY Jai Team Sunweb 1:15
10 MAJKA Rafał BORA - hansgrohe 1:17

Frederik D. 12 oktober 2020 19:19
Heuveltjesrit. Maar uiteraard een rit om alert te blijven. Geldt uiteraard ook voor Nibali, die eigenlijk mijn favoriet is maar dat is mijn persoonlijke, al te subjectieve smaak.
predator 12 oktober 2020 19:37
Inderdaad echt een Nibali parcours.
Curzio 12 oktober 2020 19:50
Weten jullie het nog gisteren? Wat een kutwinnaar was dat toch.
El Chaba 12 oktober 2020 19:57
Waarom?
Ik vond het juist een hele mooie winnaar.
Curzio 12 oktober 2020 20:26
Zo flaggrant profiteren inclusief amateurtoneelspel en dan zo excessief vieren op de meet, incluis sterallure-gebaartjes. Vre-se-lijk.
Curzio 12 oktober 2020 20:27
Net zo goed een Fuglsang-parcours.
valse trage 12 oktober 2020 20:50
Inderdaad! En dezer dagen ook een grote muil tegen Kruijswijk na de finish ("Ginger here... [Zuid-Europese blabla]"winking smiley. Ik zou 'm op z'n muil slaan.
Tjappie2 12 oktober 2020 21:24
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou 'm op z'n muil slaan.

Bram Tankink, is u dat?
Inigo 12 oktober 2020 21:41
Agressief koppie ja
valse trage 12 oktober 2020 21:53
Haha, ja! "Ik zou 'm op z'n muil slaan!". Over wie had hij het toen ook alweer? Ricco?

Tankink zou ik óók op z'n muil slaan, moeilijk te missen. Neeeee, echt niet hoor. Tankink is een toffe gast.
El Chaba 12 oktober 2020 22:49
Een hele toffe gast! Laatst nog gezien met Karsten Kroon in Helmond. Allebei twee hele tleuke gasten!
betuweracer 12 oktober 2020 22:54
Tijdens de Omloop in de cacaufabriek? Leuke middag was dat, ja!
Eindhovuh 12 oktober 2020 23:05
Jij was vrijwillig in HELmond?
Koppizoektwachtwoord 12 oktober 2020 23:22
Pas op hè, ik heb daar familie wonen.
Overigens, van Theo Maassen: 'De regio Eindhoven is de slimste van Nederland. En dat is INCLUSIEF Helmond!'
Horsie is back 13 oktober 2020 00:23
En ik maar vrijwillig bijdragen schrappen. What could go wrong? grinning smiley
Andere Peter 13 oktober 2020 01:56
Ik vond zijn mimiek ook wat zelfingenomen overkomen. Maar desalniettemin vind ik hem wel een mooie winnaar.
ton duk 13 oktober 2020 07:47
Met HOL op de posities 2-11-23-27-29 e.a in het AK , benieuwd naar dit dagje Muurtjes klimmen
gr
Cecchini 13 oktober 2020 09:35
Italianen blijken pas echte grootmeesters in de chaos

Na een zwaar jaar trekt Jarl van der Ploeg met de Giro nog één keer door het land waar hij vier jaar correspondent was. Het land verrast hem keer op keer, omdat het zich wonderwel thuis blijkt te voelen in chaos.



Het was de tot dan toe vreemdste dag van mijn leven. Ik woonde pas vier dagen in Rome toen alles in mijn huis opeens begon te trillen: aardbeving. Eigenlijk was ik van plan die ochtend de laatste verhuisdozen uit te pakken, maar in plaats daarvan reed ik naar een stad in de Apennijnen waar die nacht 299 mensen waren overleden.

Ik verwachtte een bittere chaos aan te treffen. De twee korte klappen hadden steden weggevaagd die al sinds de Middeleeuwen overeind stonden, dus hiervoor kon onmogelijk een draaiboek klaarliggen. Toen ik echter aankwam, trof ik geen chaos. Ik trof een stad vol mannen en vrouwen in uniform - van brandweerlieden en ambulancepersoneel tot soldaten, alpinisten en zelfs boswachters - die allemaal precies wisten wat te doen. Iedereen kende zijn plek, iedereen was geconcentreerd, niemand liep elkaar in de weg.

Die dag leerde ik dat hoewel Italië vaak wordt bespot vanwege de chaotische aard van het land, die chaos ook een duidelijke keerzijde heeft. Het is immers dankzij de onvoorspelbaarheid van het leven dat Italianen ware meesters zijn geworden in de kunst van het improviseren. Elke keer wanneer het land noodgedwongen tot stilstand komt door aardbevingen, overstromingen of coronavirussen, zijn het de Italianen die alles binnen mum van tijd weer aan de praat krijgen.

Kijk bijvoorbeeld naar het hotel voor wiens voordeur de etappe van vandaag finisht, Hotel Ambassador in Tortoreto. Dat is een viersterrenhotel waar normaal gesproken gasten slapen die champagne op hun kamer laten bezorgen (niet voor niets slaapt de voltallige koersdirectie hier vanavond), maar waarvan eigenaar Berardo Varani vrijwel direct na die aardbeving zijn mouwen opstroopte en zei: deze situatie hebben we nog nooit meegemaakt, dus dit is wat we gaan doen.

Varani stopte de reguliere activiteiten van zijn hotel en opende zijn kamers voor in totaal zestig aardbevingsslachtoffers. Ze mochten er uiteindelijk vijf maanden blijven, want zo werkt dat in Italië: zodra de wereld om je heen verandert, zodra blijkt dat de weg omhoog loopt in plaats van naar beneden, dan schakel je terug, en pas je je tempo aan.

Het is de belangrijkste reden waarom ik nog altijd rekening houd met een Italiaanse eindoverwinning deze ronde, hoeveel seconden voorsprong de buitenlandse tegenstanders ook bij elkaar sprokkelen. In een koers die noopt tot improviseren, zijn Italianen nu eenmaal in het voordeel. En niet vaak kende een ronde een chaotischer begin dan de Giro van 2020.

De tussenstand na een week: een zwerfhond die tijdens de tweede etappe de weg op liep en bijna een valpartij veroorzaakte; topfavoriet Geraint Thomas die over een rondzwervende bidon viel en de strijd moest staken; een laagvliegende helikopter die per abuis dranghekken tegen de Nederlandse Etienne van Empel aanblies, die daardoor hard ten val kwam; de op-een-na belangrijkste favoriet, Simon Yates, die het coronavirus opliep en daarom de strijd moest staken; wederom een zwerfhond die tijdens de finale van de achtste etappe de weg op liep; en natuurlijk een wereldwijde pandemie waardoor de wedstrijd überhaupt vijf maanden later en zo'n 1200 kilometer verderop begon.

Hoewel niemand weet wanneer de donkere roffel van het noodlot weer zal toeslaan, is het zeker dat er nog meer hinderlagen zullen volgen. Of dat sneeuw, ijs, ingekorte etappes of quarantaines zijn, weet niemand want de wet van Tsjechov gaat simpelweg niet op in Italië. Tijdens de Giro sneuvelen de hoofdrolspelers altijd door een pistool dat pas in de laatste acte ten tonele wordt gevoerd. Vraag maar aan Steven Kruijswijk, die ooit tijdens het laatste weekend zijn roze trui verspeelde omdat daar opeens een ijsmuur stond.

Kruijswijk viel, maar wie stuurde er toen ook alweer behendig om dat muurtje heen en pakte de eindwinst? Juist, Vincenzo Nibali. De Italiaan.

Eigenlijk lijken Italië en de fiets op elkaar, denk ik wel eens. Kijkend vanaf de zijkant vraag je jezelf dikwijls af hoe ze in godsnaam overeind blijven, maar ondertussen razen ze maar door, van de Etna tot aan de Alpen, totdat er straks weer een succesvolle ronde opzit, waarin alles totaal anders liep dan verwacht.

Slimmerd 13 oktober 2020 09:41
DNS Kruijswijk

Positieve Covid-test
Slimmerd 13 oktober 2020 09:41
Sunweb ook positieve test, nog afwachten wie
Slimmerd 13 oktober 2020 09:48
DNS Mitchelton-Scott
merijntje mortirolo 13 oktober 2020 10:04
(Pas op, hier volgt enorm onsamenhangende bullshit, die zijdelings wel ergens te maken heeft met de etappe van vandaag).

Men zegt wel eens: "Stel een zogenaamd moeilijke vraag over wielrennen en het antwoord is altijd Eddy Merckx."

Stel dat je de volgende quizvraag zou hebben: "Noem een winnaar van één van de zeven etappes die ooit in Lanciano finishten" (das eigenlijk geen vraag, hè, merijntje!) en je antwoordt 'gewoon' volgens de wielerlogica "Eddy Merckx," dan heb je godverdomme nog gelijk ook!

Wielerwetten kloppen.

Jeroen Blijlevens won hier een etappe in 1999, toen woonde ik in Siena en won ik bijna een Girospelletje met mijn huisgenoten en wat kennissen. (Ik had o.a. Blijlevens, Vainsteins (van wie ik op 28 maart fan werd toen hij voor mijn neus de koers Memorial (rijke-filmproductie-mofo) Cecchi Gori (tevens de naam van een vriendschappelijk voetbaltoernooi, volgens mij was Cecchi Gori toen voorzitter van Fiorentina (even getsjekt: klopt)) die oa meewerkte aan Il Postino en La Vita è Bella[/i], maar ook bijvoorbeeld aan Silence van Martin Scorsese), in Siena won, niet wetende dat ik 15 jaar later in Gouda een Letse scho... oh wacht, ik dwaal (weer eens) af) en Heras, maar de winnaar (Ettore) had Quaranta en Pantani en als ik me niet vergis ook nog José Jaime González en als kers op de taart ook nog eens Fabrizio Guidi, de mazzelende Blueprint-achtige kloothommel (Ettore dan, niet Guidi). Ik werd tweede met mijn team Kneus Wasrek (Cretino Stendino), waarom mijn team zo heette, daar zullen we het niet over hebben. (Kut-Ettore, ik haat hem nog, de lieve schat met zijn rattenkop).

Enniewee: als je als Nederlander een wielerspelletje al niet kunt winnen van opportunistische, chauvinistische Italianen, kun je beter nooit een wielerspelletje spelen.

Even kijken, waar hadden we het over? De startplaat Lanciano, eerder zeven keer finishplaats. Oh ja. Nou, Lanciano is best oud: de legende vertelt dat deze stad in 1179 (de Engelse wikipedia zegt 1181, maar goed, wat weten die vermaledijde Angelsaksen ervan?) voor Christus gesticht werd door Solimus, een Trojaanse vluchteling, die de stad Anxanon of Anxia noemde. Ja, wat is het nou? Met die oudheid altijd... Het was een tijdlang een heel welvarende handelstad, met name in het Romeinse tijdperk.

(Voor ton duk: ) In de 8e eeuw gebeurde het 'Wonder van de Eucharistie:' een priester twijfelde even tijdens zijn dienst (waaraan is niet geheel duidelijk, het bestaan van God? Zichzelf? De ondergang van het avondland?) en toen veranderden de hosti's en de miswijn in vlees en bloed (komt goed uit dat die twee dingen ook iets vasts en vloeibaars zijn, die katholieken waren toen al best goed in verhaaltjes laten 'kloppen'). Die getransformeerde hosti's en wijn zijn nog altijd zichtbaar in de kerk van de Heilige Franciscus. (Hoe dan?!)

Het stikt in Lanciano van de kerken en (andere) toffe architectuur, als protserige herenhuizen, torens en stadspoorten, waardoor ik het vage vermoeden begin te krijgen dat ik hier best een paar dagen zou willen rondbanjeren... Serieus: volgens mij is deze stad beeldschoon.

Het schijnt dat Dario Cataldo hier geboren is. Die start vandaag (net als de afgelopen dagen, trouwens) met rugnummer 142.

Onderweg maken de coureurs een opvallend rondje om Pescara heen, waardoor je bijna zou denken dat ze daaro helemaal niet zitten te wachten op de Giro.

Over de finishplaats: in Tortoreto en omgeving zijn menselijke resten gevonden die waarschijnlijk stammen uit het laat-paleolithicum (de periode van 35.000-10.000 jaar geleden), dus ook hier leeft de mens al een tijdje. Het paleolithicum vertelt de geschiedenis van de mens en zijn materiële cultuur, dussuh: welke spullen hij gebruikte, scherpe stenen als 'mes,' wat bottere, maar kek gevormde stenen als vuistbijl etc etc Maar dat wisten jullie natuurlijk al.

De naam Tortoreto komt volgens de overlevering door het grote aantal tortelduiven dat hier voorkwam (en misschien nog wel voorkomt, maar ikzelf kom daar nooit (voor(alsnog)), dus weet het niet. Oh trouwens, in 1999 reed ik er vast doorheen met de trein, want reeds sinds 1863 (!) heeft Tortoreto een treinstation en zoals u weet ging ik toen (in 1999, niet in 1863) met de trein van Lecce naar Pesaro om Rosi.. Najaah, laat maar), in de zesde eeuw schreef paus Gregorius de Eerste daar al over. (Dat zal me een partij boeiend geweest zijn voor zijn lezers! "Nou ja, het weer is wel aardig, de omgeving best mooi, de mensen knielen voor me en offeren mij alles wat ze hebben, inclusief hun heerlijk, jonge zonen van rond de tien jaar. Oh ja, en er vliegen hier duizenden tortelduiven rond."))

Heden ten dage is het een zeer populaire badplaats met rond de 600.000 toeristische overnachtingen per jaar.

Wat drinken we hier? Nou, oa Montepulciano d’Abruzzo D.O.C., Montepulciano d'Abruzzo Colline Teramane D.O.C.G., Trebbiano en Cerasuolo d’Abruzzo D.O.C., Abruzzo Passerina D.O.C. en Abruzzo Pecorino D.O.C.

Wat eten we hier? Pallotte cacio e uova. Superkinky gefrituurde balletjes van ei en parmigiano en veel gerechten met lamsvlees. Even over die balletjes (twee ingrediënten!): je neemt drie eieren, hiervan flikker je het eiwit in een kom, dat klop je stijf met een mixer (of als je zin hebt met een garde. Veel plezier daarmee!), dan pleur je de dooiers erbij, die roer je er doorheen met een lepel of spatel (niet met mixer of garde dus) en vervolgens keil je er geraspte parmigiano (plusminus 300 gram per drie eieren) bij en roer je weer, totdat je een stevige substantie krijgt waarvan je balletjes kunt draaien. Die mieter je vervolgens in de hete (zonnebloem-)olie om ze mooi bruin te laten worden. Übersimpel. Hier een voorbeeld, inclusief filmpje: [altacucina.co]

Veel plezier vandaag.

HUP koers!
Slimmerd 13 oktober 2020 10:33
Slimmerd 13 oktober 2020 11:57
DNS Jumbo Visma
Horsie is back 13 oktober 2020 12:00
Blijft alleen de vraag over hoe hard vliegt vandaag Filippo tegen de 18 à 19 percent obstakels op? Hup Wilco, Nederlands bange hoop.
Spaak 13 oktober 2020 12:02
Dit worden Tour 1998 taferelen...
Slimmerd 13 oktober 2020 12:11
De koers van vandaag is inmiddels onderweg, 14 renners minder dus dan zondag zijn gefinisht
El Chaba 13 oktober 2020 12:17
Ik denk nog erger. De Giro zelf gaat het einde niet halen, vrees ik.
Meneer 60% 13 oktober 2020 12:22
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk nog erger. De Giro zelf gaat het einde
> niet halen, vrees ik.

Dat vrees ik ook. Als Sunweb vandaag die Almeida er effe af rijdt en morgen gaat de Giro niet van start, gaat Kelderman dan de boeken in als winnaar? Niet dat de zege dan veel glans heeft, maar toch.
JW 13 oktober 2020 12:24
Ze mogen blij zijn als ze de tweede rustdag nog halen, en dan een eindklassement op kunnen maken.
Voor wat dat nog waard is.....

Dan nog (een weekje ?) Vuelta en de boeken kunnen dicht voor dit jaar.
Volgend jaar beter, hoop ik.
Slimmerd 13 oktober 2020 12:25
Vuelta geloof ik niet meer in, zie ook de nodige ploegen nog wel gewoon afzeggen (zoals eerder bij Paris-Nice gebeurde)
El Chaba 13 oktober 2020 12:28
Slimmerd 13 oktober 2020 12:29
15 renners

DNS Craddock
JW 13 oktober 2020 12:30
Demare kondigde aan dat hij vanaf nu elke etappe rijdt alsof het de laatste van deze ronde is.
Hij zal niet de enige zijn, en ik verwacht dat dat vandaag al te merken zal zijn.
De favorieten zullen niet wachten met het op tafel gooien van hun troeven
Slimmerd 13 oktober 2020 12:43
Ravanelli, Swift, Clarke, Brändle en Mathis op kop, achtervolgt door Bjerg, Oldani , Vendrame, Cerny en Restrepo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 12:47 door Slimmerd.
Slimmerd 13 oktober 2020 12:44
Peloton op een minuutje op straks 10 koplopers
Slimmerd 13 oktober 2020 12:44
Bora zet meteen een man op kop van het peloton
Heisenberg 13 oktober 2020 12:47
Geen De Gendt maar Oldani.
Slimmerd 13 oktober 2020 12:48
Kopgroep op eerste oplopende strook, Mathis zakt meteen naar het achtervolgende groepje.

Vanuit peloton nog veel beweging, O.a. Ulissi nu
Slimmerd 13 oktober 2020 12:50
Ulissi, Poljanski, Narvaez, Honore met nog twee doe naar voren willen springen
El Chaba 13 oktober 2020 12:51
Slimmerd 13 oktober 2020 12:51
Fabbro die nu de sprong waagt, de eerder ingelopen gelijk aan Mathis en Oldani
Eqquipo 13 oktober 2020 12:53
Zouden de andere Jumbo renners niet enorm balen van het besluit niet te starten? 2 weken vrijbuiteren voor de boeg. In zo;n positie komen ze normaal gesproken nooit met hun sterke kopmannen en het rijden voor klassementen van de Jumbo ploeg.

Vergelijkbaar met Ineos die er in de Tour en deze Giro steeds in vliegen. (Niveau verschil van renners, maar toch.)
Slimmerd 13 oktober 2020 12:55
Acht koplopers nu, slechts 20" op de eerste van het peloton
Slimmerd 13 oktober 2020 12:57
Kopgroep groeit naar renner of 20
Slimmerd 13 oktober 2020 12:59
o.a. Ganna en Sagan naar voren met ook Geoghegan Hart, De Gendt
Slimmerd 13 oktober 2020 13:03
Ganna en Sagan als eerste op klimmetje in Chieti
Slimmerd 13 oktober 2020 13:03
Konovalovas wil oversteken
Slimmerd 13 oktober 2020 13:12
Ganna en Sagan met 30" op peloton, 9 renners hangen hier tussenin
Slimmerd 13 oktober 2020 13:12
Maar vanuit peloton blijft het onrustig
Slimmerd 13 oktober 2020 13:14
Swift, Konovalovas, Clarke, Ciccone, Cataldo, Restrepo, Edet, Rosetto en Villella sluiten aan bij Ganna en Sagan

Peloton daarachter ook zeker niet compleet



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 13:22 door Slimmerd.
Slimmerd 13 oktober 2020 13:21
De Gendt met Visconti, Hänninen, Pellaud en Malecki in de achtervolging
Slimmerd 13 oktober 2020 13:21
Peloton op 40", waar Groupama op kop rijdt
Slimmerd 13 oktober 2020 13:24
Kopgroep

Cofidis: Edet en Rossetto
Ineos: Ganna en Swift
Movistar: Cataldo en Villella
Androni: Restrepo
Bora: Sagan
EF: Clarke
Trek: Ciccone



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 13:25 door Slimmerd.
Slimmerd 13 oktober 2020 13:26
Konovalovas heeft zich laten terugzakken, peloton op 23", terwijl groepje De Gendt op 7" rijdt
Slimmerd 13 oktober 2020 13:32
tvm 13 oktober 2020 13:33
Groep De Gendt is ingelopen door het peloton. De Gendt opnieuw niet op de afspraak. De grote groep voorin lijkt wat weg te lopen. Van 28 sec naar 40 sec nu.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 13:33 door tvm.
Slimmerd 13 oktober 2020 13:50
Slimmerd 13 oktober 2020 13:51
Edet, Rossetto en Ciccone al terug in peloton, waar Demare zelf meewerkt met zijn ploeggenoten. Slechts 28" voor de voorste 7
Slimmerd 13 oktober 2020 13:54
Slimmerd 13 oktober 2020 13:56
Groupama lijkt op te geven, zeven koplopers nu met een mooie kans.

Ciccone, Edet en Rossetto lijken wel eens de verliezers van de dag te kunnen worden...
Slimmerd 13 oktober 2020 14:00
Slimmerd 13 oktober 2020 14:27
63km, 4'30

UAE controleert het peloton
Frederik D. 13 oktober 2020 14:27
Nibali en dergelijken zitten veilig in het peloton?
MarkV 13 oktober 2020 14:34
Benieuwd of er ploegen gaan anticiperen op een vervroegd einde van de Giro en nu oorlog willen maken om in ieder geval Almeida op achterstand te zetten.
Slimmerd 13 oktober 2020 14:36
Je zou het wel aanraden inderdaad
Slimmerd 13 oktober 2020 14:40
Slimmerd 13 oktober 2020 15:01
Peloton komt opeens rap dichterbij.

41km, 2'30
Slimmerd 13 oktober 2020 15:01
Vooraan gaat Cataldo solo verder proberen te komen
Slimmerd 13 oktober 2020 15:04
Swift mee met Cataldo

Ganna en Clarke ook gelost bij de andere drie
Slimmerd 13 oktober 2020 15:06
Ganna en Clarke op 30" van de vijf vooraan.

NTT werkt nu in het peloton
MarkV 13 oktober 2020 15:06
Ploeg van Pozzovivo maakt er werk van
Fcdh 13 oktober 2020 15:10
Mooie eindelijk serieus initiatief van een klassementsploeg.
Pakken wat je pakken kan zal er wel iets mee te maken hebben.
MarkV 13 oktober 2020 15:33
Sneu, uitgerekend Pozzovivo rijdt lek. Bilbao in de aanval in een kletsnatte afdaling



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 15:34 door MarkV.
MarkV 13 oktober 2020 15:40
Vanhoecke gelost en valt weg uit het klassement, Almeida maakt een beresterke indruk.
MarkV 13 oktober 2020 15:42
Sagan/Swift
+0.12 Bilbao, Villela
+0.35 Groep der favorieten, waar Pozzovivo is teruggekeerd
Nog 17.5km
MarcoV 13 oktober 2020 15:44
Bilbao geeft vanavond nog een testrondje van de zaak als hij in het roze mag gaan slapen.

Hup Pozzovivo! Zwaar ongeluk gehad, bijna einde loopbaan, enkel het armzalige NTT wilde hem een contractje geven, en het Giro-podium lijkt dichterbij dan ooit.
MarkV 13 oktober 2020 15:50
Sagan rijdt weg van Bilbao en Swift, terwijl Almeida zelf aanvalt.
Fuglsang rijdt het dicht.
MarkV 13 oktober 2020 15:50
Kelderman neemt over
MarkV 13 oktober 2020 15:52
Pozzovivo nu, Almeida reageert overal op
MarcoV 13 oktober 2020 15:52
Fraaie koers, zowel van Sagan vooraan als bij de klassementsmannen erachter. Almeida houdt stand.
MarkV 13 oktober 2020 15:54
10km te gaan, klimmetjes zijn op.

Sagan
+0.13 Bilbao
+0.24 favorieten

Fuglsang lek
El Chaba 13 oktober 2020 15:54
Schitterende koers!!
MarcoV 13 oktober 2020 15:54
Fuglsang lek, geen ploegmaat



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 15:55 door MarcoV.
MarkV 13 oktober 2020 16:00
Bilbao gegrepen, nog 4km voor Sagan en 27 seconden.
Almeida kan voor de bonificaties sprinten straks.

Fuglsang gaat een seconde of 40 verliezen.
MarcoV 13 oktober 2020 16:00
En nu mag Sunweb wel even volledig de kaart Kelderman trekken voor de secondes aan de streep ...
MarkV 13 oktober 2020 16:03
In deze situatie kunnen ze beter niet op rij rijden, want Almeida gaat die bonificaties pakken.
McNulty nu solo weg, prima voor Kelderman.
MarkV 13 oktober 2020 16:06
1. Sagan
2. McNulty
3. Almeida, toch wel heel sterk wat hij vandaag laat zien en sprint de rest nog uit het wiel.

Fuglsang op 1.37, verliest een dikke minuut op Almeida.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 16:07 door MarkV.
JW 13 oktober 2020 16:07
èn de schitterende winnaar die zo'n dag verdient !
MarcoV 13 oktober 2020 16:09
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> In deze situatie kunnen ze beter niet op rij
> rijden, want Almeida gaat die bonificaties pakken.
>
> McNulty nu solo weg, prima voor Kelderman.

Almeida overtuigt nog even in de sprint. Hindley gaat volledig voor z'n eigen 8e plaats in het AK ..
Vlaflip76 13 oktober 2020 16:10
Staat-ie bij een zebrapad?
Vlaflip76 13 oktober 2020 16:12
Almeida ruikt de eindzege van een verkorte giro
Anony 13 oktober 2020 16:19
Proficiat Sagan. Fan zal ik nooit worden, maar zo winnen verdient natuurlijk respect.
Nibali blijft z'n voodoo goed toepassen. Benieuwd wat Kelderman te wachten staat.
Luijt 13 oktober 2020 16:22
Die Sagan, als het in de sprint niet meer lukt doet ie t "gewoon" zo. Een echte winnaar. Was al fan vanaf z'n eerste kontknijpactie en blijf dat.
Sub Culture 13 oktober 2020 16:30
Straffe Almeida, ik zie hem (normaal gezien) geen tijd meer verliezen tot de tijdrit, daar verwacht ik zelfs dat hij zijn voorsprong nog wat groter maakt.
Zondag wordt zijn D-day.
El Chaba 13 oktober 2020 16:41
Ja, want daarna is het klaar vrees ik..
ton duk 13 oktober 2020 16:42
Na dit hoogstandje mogen de boeken wat betreft dit seizoen wel dicht ...
gr
JW 13 oktober 2020 16:51
Pozzovivo en Bilbao reden ook alsof het vandaag de laatste Girodag was.
Maar Almeida is hard op weg naar de eindzege. Kelderman mag blij zijn als hij het podium houdt.
Dat is natuurtlijk ook niet slecht.
Luijt 13 oktober 2020 17:04
Mocht er nog in het hooggebergte gekoerst gaan worden, dan is het onmiddellijk klaar met Almeida. Leuk voor m dat ie die paar muurtjes vandaag goed trotseerde, maar laten we nou niet net doen alsof ook maar enige kans maakt op de eindzege na drie weken koers.
Het is nog maar een knaapje.
MarkV 13 oktober 2020 17:15
Niemand beweert dat hij het hooggebergte overleeft, maar de kans dat de ronde niet uitgereden wordt steeds groter en ook als hij wel uitgereden wordt dan nog moeten we maar zien wat er overblijft van het hooggebergte.

Ik zou de rest adviseren om er van uit te gaan dat zondag de laatste rit gereden wordt en die is ook zwaar genoeg om Almeida op minuten te rijden, maar dan moeten ze niet wachten tot de laatste 3km van de laatste klim.
valse trage 13 oktober 2020 17:15
Valter en Villella finishen gebroederlijk op 32 en 33 op 2:11.
JW 13 oktober 2020 18:00
In alle opzichten mee eens.
En dan hoop ik ook Hindley meer als duidelijke steun voor zijn kopman te zien
(maar misschien heb ik beelden gemist ?)
Frederik D. 13 oktober 2020 18:31
Je bent lekker knettergek, Merijntje. Houen zo. Maar eucharistiewonderen benne van alle tijden. Een hardnekkige mode in paapse subcultuurtjes. Breek me den bek nie open nie. smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 18:32 door Frederik D..
Curzio 13 oktober 2020 20:25
Curzio 13 oktober 2020 20:29
Geniale rit.

Ook al die tussenacties: Demare die met z'n ploeg probeerde Sagan terug te halen, de helft van de kopgroep die eruit wapperde of liet lopen, een Ganna die het bordje van Clarke opsoupeert en dan weer aan het front verschijnt, Pozzovivo die vooraan fietst, dan erachter, dan weer van voren. Een Fuglsang die de dramatiek nog wat vergroot. Géén valpartijen. Het weer, de omgeving. Heerlijke koers.
Eqquipo 13 oktober 2020 21:36
Sagan wat een renner. In de Tour veelvuldig strijdend, sprintend, aanvallend, alleen of met de ploeg. En dan in de Giro die lijn doortrekken met vandaag een meer dan verdiende prachtige overwinning. Hulde voor zoveel inzet en geanimeerd koersen, nergens bij de pakken neerzitten, door die muur.
Horsie is back 13 oktober 2020 21:42
Goed beschouwd deed Peter Sagan VAM matig en cijfermatig denken an der Alleingang von Mathieu van der Poel in het NK. Nagenoeg hetzelde genormaliseerd wattage over eenzelfde tijdsduur. Mathieu heeft dus zijn gelijke gevonden. grinning smiley
Luijt 13 oktober 2020 23:16
Ik ook mee eens.
Overigens , een niet afgemaakte Giro winnen heeft wat mij betreft geen enkele waarde, ook al heb ik begrepen dat degene die het roze heeft op het moment van afbreken, tot winnaar zal worden uitgeroepen.
Nou, van harte alvast!
Eddy Veen 13 oktober 2020 23:32
Als het Wilco is, stap ik daar overheenwinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen