Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Corona bij Sunweb en Jumbo

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 13 oktober 2020 09:40
Een renner van Jumbo en een renner van Sunweb zouden de Giro moeten verlaten na een positieve test.
Clavan 13 oktober 2020 09:42
Covid test results from the Giro, one Sunweb and one Jumbo-Visma rider positive who are now isolating, same six staff members, four from Mitchelton-Scott, one from Ag2r La Mondiale, one from Ineos
Heisenberg 13 oktober 2020 09:42
Kruijswijk dus.
Eddy Veen 13 oktober 2020 09:44
Balen, maar knap dat hij zich daarmee nog zo gehandhaafd heeft in de subtop van het klassement.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 10:17 door Eddy Veen.
Heisenberg 13 oktober 2020 09:46
Zegt ook wat over het niveau van deze Giro.

Zonder Thomas, Yates en Kruijswijk wordt de spoeling wel erg dun voor het klassement. Straks krijgen we een renner als Pernsteiner op het podium.
Clavan 13 oktober 2020 09:47
Mitchelton stapt uit de Giro
Heisenberg 13 oktober 2020 09:49
Het begin van het einde van de Giro. De Vuelta zal het ook wel niet redden.

Hopelijk blijven de renners in België nog een weekje negatief zodat we zondag nog een mooi einde van het seizoen krijgen.
Fcdh 13 oktober 2020 09:50
Logische beslissing van Mitchelton en nu maar afwachten of de man die niet bestaat besmet is.
Blijft wel heel weinig over zo nog even en het maakt niks meer uit wat voor weer het wordt op de hoge toppen.
Luijt 13 oktober 2020 09:51
Wedden dat Nibali niet alleen Kruijswijk maar ook Wilco een positieve test heeft aangesmeerd.
merijntje mortirolo 13 oktober 2020 10:06
Je moet het die Italianen nageven: als het gaat om op sluwe wijze winnen, zijn ze best sterk.
Heisenberg 13 oktober 2020 10:09
Benoot mocht niet starten in GW omdat hij met een besmet iemand aan tafel zat.
Waarschijnlijk hebben alle renners bij Sunweb de laatste dagen samen gegeten.
Sunweb naar huis? Het blijft lang stil, waardoor ik er steeds meer voor vrees.
Kuiperberg 13 oktober 2020 10:09
Het is wachten op de Sunweb uitslag..als het Kelderman is. Zal Fuglsang ook wel snel volgen...
Slimmerd 13 oktober 2020 10:12
Sunweb zal wel een communicatieprotocol hebben waarom het zolang duurt, je zou zeggen gooi die ene naam er sowieso maar in van je renner die niet start
Wanny 13 oktober 2020 10:14
Eigenlijk best treurig dat je nu hoopt dat 1 van die andere 7 corona heeft.
predator 13 oktober 2020 10:15
Ik krijg hier serieus buikpijn van.
Eddy Veen 13 oktober 2020 10:18
Dat is vast geen renner, dacht ik, maar ik moet beter lezen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 10:33 door Eddy Veen.
Slimmerd 13 oktober 2020 10:18
Das geen symptoom, weer een geluk voor jou
Slimmerd 13 oktober 2020 10:19
Er is een renner van Sunweb positief getest, wat doet jou het denken dat het geen renner is?
Cecchini 13 oktober 2020 10:21
Uit de krochten van mijn roddelcircuit duikt de naam Hindley op
Eqquipo 13 oktober 2020 10:21
Kruijswijk doet ook alles hè om de Agnello niet over te hoeven..
MarkV 13 oktober 2020 10:23
Wel heel bizar dat alleen kopmannen positief testen.
Slimmerd 13 oktober 2020 10:23
Zou dan een renner zijn die niet tegenvallend rijdt, zoals Yates en Kruiswijk wel deden
Remko 13 oktober 2020 10:24
Remco zou de Giro sowieso gewonnen hebben.
Anony 13 oktober 2020 10:31
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Remco zou de Giro sowieso gewonnen hebben.


Klopt. Corona had Remco gekregen en zwaar afgezien, niet omgekeerd.
Eddy Veen 13 oktober 2020 10:32
Sorry ja, het is Matthews.
Ron de Renner 13 oktober 2020 10:35
Matthews dus...
Heisenberg 13 oktober 2020 10:41
Nu is de vraag: start de rest?

Jumbo gaat verder. Hup Bouwman!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 10:41 door Heisenberg.
Sub Culture 13 oktober 2020 10:43
de bronnen van Cecchini ten spijt
Slimmerd 13 oktober 2020 10:43
Sunweb start ook
Wanny 13 oktober 2020 10:46
Zou ook wel heel drastisch zijn om niet te starten met een topfavoriet in je gelederen. En de sponsoren willen ook wel wat terugzien van hun investering. Podium in de Giro kan weleens belangrijk zijn voor het voortbestaan van je ploeg.
Clavan 13 oktober 2020 10:55
Clavan 13 oktober 2020 10:56
Matthews was al overgestapt naar Michelton?
Andere Peter 13 oktober 2020 11:06
Hij hoeft hier helemaal geen last van te hebben gehad. Hij denkt zelf van niet.
Andere Peter 13 oktober 2020 11:08
Voor de 'bubble' van zo'n grote ronde zijn andere afspraken gemaakt.
El Chaba 13 oktober 2020 11:11
Die komen misschien meer in aanraking met pers en publiek?
Eindhovuh 13 oktober 2020 11:14
Gaat wel hard ineens zo.
Die Giro was al niet veel qua deelnemersveld, maar mochten we het einde van de Giro halen, dan gaat dit podium wel een bijzonder selecte survival of the fittest worden.
Frederik D. 13 oktober 2020 11:15
Blijven Sicilianen. smiling smiley Haaien. Maffiosi.
El Chaba 13 oktober 2020 11:19
Die zuigt wel vaker zaken uit zijn duim.
Cecchini 13 oktober 2020 11:31
Was een procedure fout
Clavan 13 oktober 2020 11:54
DNS JumboVisma
Orakel 13 oktober 2020 11:54
Heel Jumbo naar huis sad smiley
Wanny 13 oktober 2020 11:58
Jumbo is ook wel in een positie waarin ze voor de sponsoring niet afhankelijk zijn van deze Giro. Denk dat dat voor andere ploegen nog wel anders ligt.
Frederik D. 13 oktober 2020 12:15
De vraag is hoe raakten die renners besmet. Bij de finish? Elders?

Als ploeg na ploeg de Giro verlaat, dan kan men net zo goed de hele Giro stoppen. En dat belooft dan wat voor de Vuelta. Alleen eendaagse wedstrijden zijn dan nog mogelijk.
El Chaba 13 oktober 2020 12:16
Vraag me af wanneer DNS de Giro gaat volgen. Vandaag ook weer nieuwe strengere maatregelen afgekondigd in Italië.
Horsie is back 13 oktober 2020 12:25
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> De vraag is hoe raakten die renners besmet. Bij de
> finish? Elders?
>
> Als ploeg na ploeg de Giro verlaat, dan kan men
> net zo goed de hele Giro stoppen. En dat belooft
> dan wat voor de Vuelta. Alleen eendaagse
> wedstrijden zijn dan nog mogelijk.

Je kunt je natuurlijk ook de vraag stellen. Waarom beperkt de besmetting zich maar tot een paar renners? Dus het gaat 99% goed.
Frederik D. 13 oktober 2020 12:27
Hier wat actueel nieuws maar ook actueel nieuws over eerder nieuws:
De Morgen
veluweracer 13 oktober 2020 12:45
Als Kruijswijk zich deze week nog een paar keer laat testen is de kans zéér groot dat hij negatief test.
El Chaba 13 oktober 2020 12:48
Dank, maar ik volg al het nieuws standaard op de voet hoor, heel de dag door.. winking smiley
Teletekst, nu.nl, volkskrant.nl, telegraaf.nl, ad.nl, etc.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 12:49 door El Chaba.
Frederik D. 13 oktober 2020 12:53
Dat vermoedde ik al, jou kennende. Maar ik dacht: af en toe prikkers prikkelen tot het lezen van ook buitenlandse bronnen kan geen kwaad. En daarnaast, nu weet jij ook dat ik het coronanieuws volg. Afgezien van alle ellende blijft het coronagebeuren zeer interessant. smiling smiley
Frederik D. 13 oktober 2020 12:55
Sorry maar nee. De kans op een valspositief is zeer klein.
Frederik D. 13 oktober 2020 13:01
Ook een zinnige vraag. Hoe komt het dat de rest van Sunweb negatief is wat betreft de coronatest? Hield de rest zich wel aan de regels en die ene renner net op dat ene ogenblik niet? Toch nog een kusje gehad van zijn vriendin, die een dag eerder was gaan shoppen in een drukke winkelstraat? Of een kusje gestolen van de aardige serveerster in het hotel, die de avond daarvoor een illegaal feest had bezocht?
veluweracer 13 oktober 2020 13:21
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sorry maar nee. De kans op een valspositief is
> zeer klein.

Meen je nu wat zegt of wil je beweren dat de uitslag van een RT-PCR test 100% waterdicht is en altijd actieve virusdeeltjes aantoont? Wat dus pertinent niet zo is. Ik denk dat je nu al ongeveer 1000 wetenschappelijke artikelen kunt vinden die de onbetrouwbaarheid wat vals negatief en positief betreft aantonen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 13:22 door veluweracer.
Frederik D. 13 oktober 2020 13:31
Sorry maar je zit ernaast. Je gaat teveel in zee met de firma CO, Corona Ontkenning. Maar ik ga hier niet uitgebreid in op die firma. In elk geval, "al die onderzoeken" waaraan jij refereert, worden in de regel incorrect samengevat door de firma CO, met name door de club van de heer Engel.
Horsie is back 13 oktober 2020 13:33
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sorry maar nee. De kans op een valspositief is
> zeer klein.

Een paar procent, maar als je Maurice Le Chien deze vraag laat beantwoorden....
De kans bestaat ook nog dat je positief getest wordt op restanten (anti stoffen) van een eerder doorgemaakt coronavirusgriepje. Dat Covid heeft een grote familie ook al zijn het allemaal dooie pieren, maar eenmaal binnen zijn het smerige marskramers, die meer dan een voet tussen de deur zetten.

Puur wetenschappelijk is het een buitengewoon interessante tijd, maar dat het ook zonder dit wel. Lees bnijvoorbeeld, dat zwarte gaten graag spaghetti eten.
MarcoV 13 oktober 2020 13:36
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sorry maar je zit ernaast. Je gaat teveel in zee
> met de firma CO, Corona Ontkenning. Maar ik ga
> hier niet uitgebreid in op die firma. In elk
> geval, "al die onderzoeken" waaraan jij refereert,
> worden in de regel incorrect samengevat door de
> firma CO, met name door de club van de heer Engel.

beetje flauwe reactie voor iemand die naar eigen zeggen zo belezen is, vind je zelf ook niet? Inhoudelijk enkel 'je zit ernaast', en dan een beetje iemand op de persoon framen als 'je zit in een kamp'. Flauw.
Frederik D. 13 oktober 2020 13:41
Niets flauw. En ik frame Veluweracer niet. Wel frame ik de club van de heer Engel. Hetgeen echter zeer terecht is. Wie een uitgebreide discussie wil over de coronafeiten, verwijs ik naar andere sites. Al ontgaat mij hoe je over feiten van mening kunt verschillen. Feiten zijn feiten. Een pandemie is een pandemie. smiling smiley
Clavan 13 oktober 2020 13:43
Volgens mij zijn tegenwoordig de testen zo dat je positief test bij heel veel Sars Covid19 receptoren. Daarmee is een vals positieve test bijna uitgesloten. Mits de test goed uitgevoerd is natuurlijk.
Clavan 13 oktober 2020 13:44
*



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2020 13:44 door Clavan.
Clavan 13 oktober 2020 13:45
Volmondig mee eens....... denk ik.
JW 13 oktober 2020 13:56
En de ploegentijdrit gaat door.
Groupama was terug tot 20 sec maar de kopgroep is te sterk.
42 sec, nu en de mannen van Demare geven het op
veluweracer 13 oktober 2020 13:56
Ik las net een goede metafoor. Een volle trein laten ontsporen om die ene persoon op de rails te redden. En nee, ik ben geen dokter en ook geen machinist.
Frederik D. 13 oktober 2020 14:14
Overdrijven is ook een kunst. Maar een volle trein stop zetten als een bejaarde klem zit in zijn scootmobiel op een spoorwegovergang lijkt mij een veel betere metafoor.
Frederik D. 13 oktober 2020 14:25
Jumbo is dus uit de Giro gestapt. Ook wel logisch nu haar klassementsman positief is getest en de Giro moet verlaten. Echt slecht stond Kruijswijk er trouwens niet voor. Een paar goede bergritten en hij stond zo op een podiumplek.

Jumbo denkt ook aan haar naam als verantwoordelijk bedrijf, verantwoordelijk voor haar werknemers en klanten. Beste mensen, wij waken over uw gezondheid en over de gezondheid van onze sporters en van sportevenementen. Dat is toch ook positieve reclame.

Sunweb is toch meer een pretbedrijf. Corona of niet, de pret moet doorgaan. Natuurlijk, Sunweb als bedrijf heeft het moeilijk in deze coronatijd. En naar de supermarkt gaan we toch wel.

Als wielerfan zie ik gaarne Kelderman blijven fietsen. Maar misschien, misschien, had toch heel Sunweb op moeten stappen. Wat is hierin wijsheid?
Horsie is back 13 oktober 2020 15:42
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij zijn tegenwoordig de testen zo dat je
> positief test bij heel veel Sars Covid19
> receptoren. Daarmee is een vals positieve test
> bijna uitgesloten. Mits de test goed uitgevoerd is
> natuurlijk.

Ik zeg toch op een paar procent na. Bij het tellen van mijn goudklompen vergis ik me nooit.
Horsie is back 13 oktober 2020 15:58
De betrouwbaarheid van immunologische testen zal de 100% uiteraard niet halen, net zo goed zoals dopingtesten dat ook niet doen. Maar een goede, correct uitgevoerde test zal buitengewoon ver kunnen komen. Strikt genomen weten "we" soms zelfs niet meteen of iemand wel echt döde is, dus wat willen "we". Het probleem met Corona is dat we nog steeds een zero-tolerance richtlijn moeten hanteren, een stadium dat we bij de griep allang voorbij zijn. Het vervelende van Corona is natuurlijk, dat het vroeger nooit alleen buiten de deur kwam en toen op een gegeven moment de wijde wereld introk op zoek naar een plek van warmte, maar alleen "het" stookt veel te hard en rookt de host uit.
Horsie is back 13 oktober 2020 16:04
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik las net een goede metafoor. Een volle trein
> laten ontsporen om die ene persoon op de rails te
> redden. En nee, ik ben geen dokter en ook geen
> machinist.

Je zou toch moeten snappen dat dit een misselijkmakende en ver bezijden de werkelijkheid geframede metafoor is.
De machinist zal proberen tijdig te remmen. Lukt dat niet dan is het game over voor de meestal suïcidale persoon.
Horsie is back 13 oktober 2020 16:09
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Overdrijven is ook een kunst. Maar een volle trein
> stop zetten als een bejaarde klem zit in zijn
> scootmobiel op een spoorwegovergang lijkt mij een
> veel betere metafoor.

Zelfs als jij in die scoot zit remmen we, makker!

In de VK las ik een mooie quote. Daar worden kinderen tot 10 jaar geportretteerd en nu las ik dat er een op de vraag wat zij later wilde worden antwoordde: "'Bejaard".
Frederik D. 13 oktober 2020 16:12
Zo ben ik ook begonnen als jong denkertje. Dus wie weet, ontpopt dat kind zich ook als een vragend snotterig wijsneusje. smiling smiley
Frederik D. 13 oktober 2020 16:17
En dan wordt de trein als nog stopgezet om het stoffelijk overschot zo netjes mogelijk te bergen en om de machinist geestelijk bij te staan. Gelukkig zijn we nog wel zo beschaafd. Helaas heb ik zelf twee suïcides meegemaakt van mensen die voor de trein sprongen. Maar dat is weer persoonlijk. En hoeft eigenlijk niet op een prikbord.
Luijt 13 oktober 2020 16:25
Your point being?
Horsie is back 13 oktober 2020 18:44
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Your point being?

The ball was on the line (13 uit 13).
Luijt 13 oktober 2020 23:12
Ah, oké, dank voor de toelichting!
Horsie is back 13 oktober 2020 23:33
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ah, oké, dank voor de toelichting!

Déjà-vu, Luijt. Maar Nadal's dertiende RG titel was toch geen niemandalletje, wel?
Luijt 14 oktober 2020 17:28
Hertest Matthews negatief. Maar goed dat ze niet het hele team eruit gehaald hebben.

Zou Jumbo Visma hetzelfde gedaan hebben als een knecht positief had getest?
Sub Culture 14 oktober 2020 18:31
Had Patrick Lefevere Kevin Hulsmans aan boord gehouden van Quickstep als die herhaaldelijk positief getest had op coke?
Curzio 14 oktober 2020 19:20
Oei, dat is wel heel zuur dan voor Matthews.
Luijt 15 oktober 2020 15:34
Aan boord houden dat soort jongens, zou ik zeggen.
El Chaba 15 oktober 2020 21:23
Nee, Hulsmans niet, want die is inwisselbaar. Tom Boonen wel natuurlijk..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen