Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

103 e Giro d'Italia 12e etappe Cesenatioc - Cesenatico 204 km

Gepost door Cecchini 
Cecchini 14 oktober 2020 21:03
Vertrek 11.10 Verwachte aankomst 16.30





Algemeen Klassement

1 ALMEIDA João Deceuninck - Quick Step 43:41:57
2 KELDERMAN Wilco Team Sunweb 0:34
3 BILBAO Pello Bahrain - McLaren 0:43
4 POZZOVIVO Domenico NTT Pro Cycling 0:57
5 NIBALI Vincenzo Trek - Segafredo 1:01
6 KONRAD Patrick BORA - hansgrohe 1:15
7 HINDLEY Jai Team Sunweb 1:19
8 MAJKA Rafał BORA - hansgrohe 1:21
9 MASNADA Fausto Deceuninck - Quick Step 1:36
10 PERNSTEINER Hermann Bahrain - McLaren 1:52


Orakel 14 oktober 2020 21:09
Vanwege Corona is dit gewoon een bergetappe.
Nelis! 14 oktober 2020 21:16
De klassementsrenners doen er verstandig aan om er een zware wedstrijd van te maken. Geen idee hoeveel etappes er nog gereden zullen worden.
Inigo 14 oktober 2020 21:23
Toch wel een goed idee van die Italianen dit jaar. Doordat je niet weer wanneer de Giro eindigt heb je continu een laatste alles of niets zaterdag etappe
Andere Peter 15 oktober 2020 03:07
Ik denk dat de ze in normale automatismen blijven: kopgroepje krijgt 8 minuten.
Wanny 15 oktober 2020 07:50
Zou Remco hier hebben gewonnen?
Vlaflip76 15 oktober 2020 08:46
Nee, verloren van Niki
Eqquipo 15 oktober 2020 09:25
MarkV 15 oktober 2020 09:27
Jammer dat ze perse moesten finishen in Cesenatico (omdat Pantani), het zal nu wel te ver van de finish zijn voor een scenario zoals dinsdag.
Bummetje 15 oktober 2020 09:57
Denk dat de echte klassementsmannen ook niet per se een onthoofde giro willen winnen. Een giro van 2 weken is gewoon zonder winnaar en dat weet het hele peloton, ongeacht of er officieel een winnaar wordt uitgeroepen. De vrijbuiters die komen voor ritwinst daarentegen zullen wel extra gemotiveerd zijn om er iedere dag in te vliegen, ritwinst blijft immers ritwinst.
Cecchini 15 oktober 2020 10:02
Die overdreven heldenstatus van Pantani (notoire pakker) is wat mij betreft onbegrijpelijk
Luijt 15 oktober 2020 10:14
Cecch, dank voor het dagelijkse openingstopic. Zo word ik iedere keer eraan herinnerd waarom de Giro de mooiste ronde is en blijft.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2020 11:25 door Luijt.
Luijt 15 oktober 2020 10:15
Ik krijg een beetje jeuk van wat die Remco allemaal wel of niet.
Hij is er niet, net zoals een hele hoop anderen.
Hup Wilco, Hup haai!
Sub Culture 15 oktober 2020 10:18
Bij deze word ik herinnerd aan de lamentabele kennis van de dt-regels bij sommigen hier.
Carlos Danger 15 oktober 2020 10:41
Covid heeft huisgehouden in de Giro karavaan, 17 motoragenten zijn na een positieve test
in quarantaine gegaan.
valse trage 15 oktober 2020 11:22
Dat is 'm in Italië lang en breed vergeven. Hij is immers aan de drugs gestorven en dus een martelaar. En "iedereen" pakte in die tijd.
Luijt 15 oktober 2020 11:32
Ja Sub, lamentabel, dat is het.
JW 15 oktober 2020 11:45
Bij dezen, zou ik zeggen.
Te allen tijde.
Heisenberg 15 oktober 2020 11:52
Kopgroep van de dag
François Bidard (FRA)
Mark Padun (OEK)
Joey Rosskopf (VS)
Simon Clarke (AUS)
Albert Torres (SPA)
Cesare Benedetti (ITA)
Jhonatan Narváez (ECU)
Etienne van Empel (NED)
Maximiliano Richeze (ARG)
Victor Campenaerts (BEL)
Jesper Hansen (DEN)
Manuele Boaro (ITA)
Simon Pellaud (ZWI)
Sub Culture 15 oktober 2020 12:00
Thomas De Gendt (33) is vandaag in Cesenatico van start gegaan voor de 12e rit van de Giro, maar dat was met frisse tegenzin. De renner gaf in een openhartig gesprek met onze reporter aan dat hij zich "onveilig" voelt. "Het gaat de verkeerde kant uit. Ik heb het gevoel dat de organisatie dingen verzwijgt."

"Ik moet eerlijk zijn: mijn hoofd staat niet echt naar koersen na het nieuws van de 17 besmette agenten", viel Thomas De Gendt (Lotto-Soudal) bij Renaat Schotte met de deur in huis.

"Het gaat de slechte kant op in deze Giro. We zijn met de renners in de ploeg al 20 minuten aan het discussiëren over het al dan niet starten omdat we ons onveilig beginnen te voelen", klonk het een halfuurtje voor de start.

"Dat de agenten enkel de Giro-E (een recreantenversie voor elektrische fietsers) begeleid zouden hebben? Ja, ja, ja, ja... Dat is een uitleg die ze er aan geven."

"Er zijn al meer dan 10 gevallen geweest en gisteren hoorde je verschillende renners hoesten. Het is het seizoen van de verkoudheden, maar op den duur kun je je niet meer concentreren."

"Er zijn renners die liever niet meer starten, anderen wel. Iedereen is daar vrij in. Ik ben een van de renners die liever niet zouden starten. Iedereen kiest voor zichzelf."

"Als je stopt, dan is het voorbij. Maar je kunt ook doorgaan tot het te laat is. Of ik me dan onveilig voel? Het gaat de verkeerde kant uit. Het is niet zozeer voor mezelf, maar ook voor mijn familie. Ik wil niemand aansteken. Daar zit ik mee."

Er zijn al meer dan 10 gevallen geweest en gisteren hoorde je verschillende renners hoesten. Het is het seizoen van de verkoudheden, maar op den duur kun je je niet meer concentreren.

"Ik vond het in de Tour veel veiliger"
Thomas De Gendt en zijn ploegmakkers tekenden het startblad ("omdat dat moet"winking smiley en daarna ging de discussie in de ploegbus voort. "Als ik de keuze aan anderen laat, dan start ik."

"Als je wacht op je ploeg, de organisatie of de regering, dan komt het te laat. Op dit moment heb ik nog niet de ballen om te zeggen dat ik niet start, maar dat kan straks wel zo zijn", zei De Gendt, die dus toch op zijn fiets sprong.

"Ik vond het in de Tour veel veiliger. Daar voelde ik me op geen enkel moment onveilig. Maar ik heb het gevoel dat de organisatie dingen verzwijgt en er een draai aan geeft."

"Er is veel geld mee gemoeid en voor sponsors is het zeer belangrijk dat we tot in Milaan gaan. Zij wachten tot de regering beslist en die beslissingen komen te laat."
JW 15 oktober 2020 12:08
De kans dat deze Giro volgens het opgestelde schema zal worden afgerond lijkt nihil.
Niet alleen door de voortdurende dreiging van het Covid-spook. Elke dag kan nu de laatste zijn.
Maar zelfs als Milaan gehaald wordt zal de slotweek anders zijn.
De weersvooruitzichten zijn zodanig dat er een aantal van de voorziene bergritten drastisch zal moeten worden afgevlakt
Naar mijn mening zal elke eindwinnaar winnaar van een onthoofde Giro zijn.
Dan nòg blijft het een zege die telt !

De meeste klassementsrenners proberen in normale omstandigheden hun verkregen goede positie te verdedigen, en met het uitspelen van hun sterkste troeven te wachten tot (zo mogelijk) de laatste kilometers van de laatste klim. Of speculeren op het goedmaken van de laatste verschillen in de afsluitende tijdrit.
Dat zal toch ook de veel klassementsrenners ertoe verleiden om elke dag te rijden of het de laatste is.
Als ze zich goed voelen verwacht ik dat vandaag een team als Bora oorlog zal voeren. De stand vraagt erom, met twee mannen nog mooi in het klassement



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2020 12:11 door JW.
Cecchini 15 oktober 2020 12:08
Ik zou Thomas adviseren er mee te stoppen.
JW 15 oktober 2020 12:18
Dat is een grote kopgroep, met allemaal verschillende teams., en de best geplaatste (Narvaez) op ruim 40 min.
Maakt de kans op een geslaagde vlucht best groot.
Heisenberg 15 oktober 2020 12:21
Peloton ook al op meer dan 6 minuten. Alleen Movistar probeert er nog een duo van te maken. Carretero volgt op een kleine 2 minuten.
Slimmerd 15 oktober 2020 12:37
Slimmerd 15 oktober 2020 12:38
Carretero nog altijd in de tegenaanval, rijdt op 1'50
MarkV 15 oktober 2020 12:43
. verkeerde plek



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2020 12:44 door MarkV.
Slimmerd 15 oktober 2020 12:48
Een klimmetje en wat plakbidons verder en Carretero zit vooraan en zo kan Movistar hun doel (het ploegenklassement) nog gaan halen ook (of althans de spanning tov Ineos terugbrengen)
Slimmerd 15 oktober 2020 13:17
ton duk 15 oktober 2020 13:22
2e x dat vEmpel mee is in de dagontsnapping . Samen met het dranghekincident kan je in ieder geval zeggen dat ie niet kleurloos meerijdt !
gr
Slimmerd 15 oktober 2020 13:29
NTT gaat nu op kop van het peloton
JW 15 oktober 2020 13:39
NTT haalt toch rap 2'van de voorsprong af.
De vluchtgroep leek al veilig...
km 117, 11'25"
Slimmerd 15 oktober 2020 13:40
Of ze nog aan de rit denken of hopen dat Campenaerts nog een rol kan spelen voor Pozzovivo bij een eventuele aanval
MarkV 15 oktober 2020 13:50
Het zal toch vooral gaan om Quick Step/Almeida te lossen straks op de langste klim van de dag.
Campenaerts dan nog vooruit hebben om tempo te maken na het klimwerk zodat een eventueel geloste Almeida (die dan Masnada waarschijnlijk bij zich heeft) niet terug kan komen zou handig zijn.

In ieder geval mooi dat er niet zomaar naar de streep gereden wordt met de ploeg van de leider op kop die een gezapig tempo rijden.
Slimmerd 15 oktober 2020 13:54
Mooie theorie inderdaad, erg fijn inderdaad voor de kijker dit.

112 km, 8'50, vanuit peloton al vele renners gelost
Heisenberg 15 oktober 2020 13:59
OK, het is geen hele indrukwekkende kopgroep. Maar NTT is ook geen heel indrukwekkende ploeg. Daarom vind ik het wel heel verrassend dat de voorsprong verdwijnt als sneeuw voor de zon.
JW 15 oktober 2020 14:01
Het lijkt mij ook dat ze dat vooral voor Pozzovivo doen.
Ze rijden al een paar dagen veel vooraan in het peloton.
Pech eergisteren, vandaag nieuwe poging !
JW 15 oktober 2020 14:03
Nog 105 km, en nog maar 7'30"over.
Als sneeuw voor de zon, inderdaad...
Slimmerd 15 oktober 2020 14:11
Vooraan wel wat versnellingen geweest, waardoor daar ook iets meer tempo is gekomen.

99km, 7'40
Slimmerd 15 oktober 2020 14:42
Abraham Olano 15 oktober 2020 14:56
Slimmerd 15 oktober 2020 15:08
70km, 6'20


Kopgroep in tweeën
Slimmerd 15 oktober 2020 15:09
Pellaud, Padun, Rosskopf, Boaro, Hansen, Bidard en Narvaez nog over vooraan
JW 15 oktober 2020 15:19
65 km, 5.00 '
Bijltjesdag in de Giro.

Peloton alweer stevig verder uitgedund.
Anony 15 oktober 2020 15:37
Heisenberg 15 oktober 2020 15:40
Maar wel zonder serieuze slachtoffers, toch?
Eqquipo 15 oktober 2020 15:43
Zit Oomen nog bij Kelderman?
MarkV 15 oktober 2020 15:46
Masnada niet de problemen geweest en Quick Step zelfs numeriek het best vertegenwoordigd. Kelderman heeft ook nog 2 man bij zich.

Campenaerts weer bijgehaald, dus een sprongetje naar de Belg toe zit er ook niet in voor Pozzovivo dus het lijkt voor niets geweest.
Eqquipo 15 oktober 2020 15:49
De teruggezakte Campenaerts bepaalt het tempo in de groep met favorieten. Daardoor lopen de koplopers weer verder uit. 5"40 aan het 50km punt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2020 15:49 door Eqquipo.
Heisenberg 15 oktober 2020 15:52
Nibali en Fuglsang wel zonder ploeggenoten.
Heisenberg 15 oktober 2020 15:54
Fuglsang mag het alleen oplossen, maar Boaro blijft lekker in het groepje Van Empel zitten.
Fashionisto 15 oktober 2020 15:59
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nibali en Fuglsang wel zonder ploeggenoten.

Astana heeft hier natuurlijk wel een goed excuus, maar dat Trek-Segafredo Nibali niet beter weet te omringen is wel treurig: Brambilla en Ciconne presteren ondermaats, maar als je kijkt naar de bredere selectie (minus de TdF-ploeg) dan wordt het ook niet veel beter.
JW 15 oktober 2020 16:04
Tsja, kleinere ploegen betekent ook wat minder mogelijkheden.
De knechten van Pozzovivo zijn een beetje door de mogelijkheden heen.
En het ziet er niet naar uit dat iemand de aanval overneemt om Almeida nog problemen te bezorgen.

Toch de vraag of Pozzovivo op de laatste klim nog wat probeert.
ton duk 15 oktober 2020 16:06
Volgens mij niet
Gr
MarkV 15 oktober 2020 16:10
Hamilton en Hindley volgens mij.
MarkV 15 oktober 2020 16:18
Pozzovivo probeert het vlak onder de top, maar kan geen verschil maken.
asterisk 15 oktober 2020 16:20
Elke etappe weer zo'n D kopgroep die een kwartier krijgt en dan mag gaan rijden voor de zege. Vreselijk.
JW 15 oktober 2020 16:24
Dat was in de Tour toch wat beter geregeld.

Pozovivo heeft het dapper geprobeerd, de concurrentie leek rijp voor de sloop. Maar Pozzo ook.
Overigens heeft de roze trui zich weer knap geweerd, en zijn ploeg ook.
Wie denkt dat hij er in de bergen gemakkelijk afgereden zal worden kan zich wel eens goed vergissen
Heisenberg 15 oktober 2020 16:25
Eens.

Rituitslag lijkt al vast te staan op 20 km van de streep:
1. Narvaez
2. Padun
3. Clarke

Hopelijk kan Van Empel de groep roze trui nog voorblijven en meedoen voor plaats 4.
MarkV 15 oktober 2020 16:27
Elke etappe weer zo'n D prikker die een podium krijgt en mag zeuren over deze Giro. Vreselijk.


Deze etappe heeft meer geboden dan je had mogen verwachten en al dat verlangen naar de Tour, juist daar gebeurd er helemaal niets in dit soort etappes.
In de Tour had Tony Martin gewoon de hele dag op kop gereden en waren er 85 man over die laatste klim gekomen in plaats van 20.

Ook dinsdag was een veel mooiere etappe dan je had mogen verwachten op zo'n parcours. Dat is dan ook het probleem van deze Giro, de renners proberen overal wel koers te maken, maar het is gewoon niet selectief genoeg tot nu toe. De nadruk ligt te zwaar op de slotweek, terwijl dat allemaal waarschijnlijk niet door kan gaan. In de Tour waren er qua parcours zat mogelijkheden, maar maakten de renners er een snoozefest van.

En liever een kopgroepje dat voor de etappezege strijdt dan dat Almeida deze etappe wint in een sprint en de bonificaties pakt.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2020 17:38 door MarkV.
Heisenberg 15 oktober 2020 16:36
Dat er maar 20 man zitten, zegt ook wat over het deelnemersveld. Het is gewoon niet best.

En tot nu toe heeft bijvoorbeeld Kelderman (die toch in hele goede doen is) nog geen enkele keer kunnen rijden voor de ritzege.
MarkV 15 oktober 2020 16:42
Nou en, deze rit was niets leuker geweest als Almeida het sprintje had gewonnen. Ik heb mij al meer vermaakt in deze Giro dan in de hele Tour, dat is echt de saaiste klote ronde die ik ooit heb gezien op de laatste tijdrit na.
Dat er dan wat meer ritten gewonnen werden door grote renners doet daar niets aan af. De leukste bergrit in de Tour was nota bene degene die gewonnen werd door Nans Peters voor Skujins, over D renners gesproken.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2020 16:53 door MarkV.
Heisenberg 15 oktober 2020 16:57
Serieus? Almeida en Bilbao staan al 12 etappes top 3 vrijwel alleen op basis van de openingstijdrit. Er is nog bijna geen strijd geweest voor het roze. Er is geen ploeg die de koers hard maakt. Waardoor zelfs renners als Pernsteiner en Zakarin voor vandaag nog binnen 3 minuten stonden. Smaken verschillen.
MarkV 15 oktober 2020 17:18
De Etna was fantastisch en afgelopen dinsdag was ook schitterend en dat in een rit waar eigenlijk niets van verwacht mocht worden. Ook vandaag verwachtte ik helemaal niets, dat Pozzovivo nog iets probeert is al winst.
Het enige teleurstellende aan deze Giro behalve het matige parcours (dat was van tevoren al bekend) is dat Sunweb afgelopen zondag niet gereden heeft waardoor Kelderman minder tijd op Almeida heeft gepakt dan had gekund.

Er zijn te weinig ritten waar het verschil gemaakt kon worden, desondanks probeert men het dus dus wel (zie dinsdag en vandaag).
Terwijl er in de Tour etappes in overvloed waren waar de mogelijkheden lagen, maar Jumbo alles lam legde en niemand überhaupt iets geprobeerd heeft op 1x Pogacar na. In een etappe gewonnen door Nans Peters en als jullie het zo erg vinden als kopgroepjes de etappe winnen, dan is die etappe dus ook gediskwalificeerd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2020 17:19 door MarkV.
Wanny 15 oktober 2020 17:38
75% van de etappes in grote rondes is niet veel bijzonders. Vaak heb je alles gezien als je 10 kilometer voor de streep inschakelt. Het mooie is echter dat je soms beloond wordt door mooie koers terwijl je het niet verwacht. Dat compenseert dan weer de vele uren die je voor de buis hebt gehangen en waarin er niks gebeurd is.

Het WK is dit allebei in 1. Ik kijk er altijd enorm naar uit, zit me lange tijd te vervelen voor de buis en de laatste 20 minuten zit je toch weer op het puntje van je stoel.
Heisenberg 15 oktober 2020 17:58
Ja, zo kan ik het ook: gewoon niks verwachten. Dan valt alles mee.

Ik verwacht wel wat. Juist omdat er geen sterke ploegen zijn die kunnen verdedigen. En er een prachtige kans ligt voor mindere renners om het Giro-podium te halen. De actie van NTT stelde in mijn ogen weinig voor. Pernsteiner en Zakarin gelost en net op tijd Van Empel ingehaald om te sprinten voor plaats 6.
Wanny 15 oktober 2020 18:06
Het is meer hopen dan verwachten. Maar als je zou gaan analyseren, zie je dat van alle uren wielrennen die op tv te volgen zijn, er maar een klein deel echt de moeite waard is. Maar dat is eigenlijk met de meeste sporten zo.

Het nadeel van koers is dan nog dat het een duursport is en daarin wordt nooit de hele wedstrijd gevlamd.

Ben het wel met jou eens dat je mag verwachten dat renners er alles aan doen om hun positie te verbeteren. Gezien het gebrek aan een ploeg die kan controleren, de vele uitvallers en de vraag hoe lang de ronde nog door kan gaan.
Frederik D. 15 oktober 2020 18:22
Domweg voor het platte scherm. En dan is alles veel voor wie niets verwacht.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2020 18:24 door Frederik D..
MarkV 15 oktober 2020 19:53
Verwachtingsmanagement is belangrijk. Als je serieus had verwacht dat de Giro vandaag op zijn kop zou worden gezet dan kan ik je ook niet verder helpen.

Ik heb nergens gezegd dat dit een fantastische etappe was, ik zeg zelfs niet dat deze Giro leuk is. In tegendeel, het parcours is echt heel matig tot nu toe, helaas. Ik zei het vanmorgen al in dit topic, jammer dat ze in Cesenatico moesten finishen. Als de etappe slechts de helft van de klimmetjes had, maar dan wel in volle finale was het al heel anders geweest.
Ik zeg slechts dat ik wel twee fantastische etappes met echte strijd heb gezien (terwijl dat dinsdag echt geen zekerheidje was, zo zwaar was het niet, vandaar uiteindelijk ook geen verschillen) en daar meer van genoten heb dan van alles wat er bergop is gebeurd in de afgelopen Tour. Terwijl daar veel meer etappes met mogelijkheden waren, waar echt niets gebeurde en óók daar bleven meestal de vluchters waar jullie zo op af geven deze Giro weg.
Gelukkig maar, liever Sagan en Narvaez na zo'n dag ervoor gereden te hebben dan dat er een grote groep terug komt en Almeida de sprint wint. Net zoals ik veel liever vluchter Hirschi had zien winnen dan Pogacar in die Tour etappe.


De NTT actie vandaag bleek weinig effect te hebben, maar het was in ieder geval nog een poging om Almeida/Quick Step te testen, voor hetzelfde geld zakt hij er doorheen. Pernsteiner en Zakarin zakken er nu ook doorheen, terwijl ze afgelopen zondag niet of nauwelijks minder dan Almeida waren, net als Vanhoecke eerder. Dus test hem maar gewoon elke dag. Hij had nu geen slechte dag, dan weet je dat tenminste. Je had ook Quick Step het tempo kunnen laten rijden dat ze zelf willen rijden, dan weet je zéker dat er niets gebeurd zelfs als hij een slechte dag heeft.
Vol aanvallen in je eentje heeft verder geen zin op dit parcours met deze laatste 30km.
Curzio 15 oktober 2020 20:16
Eens! Eventjes zat er maar een groepje van 15 man om de roze trui. Deze ritten hakken er in. Excellente winnaar ook, mooi visitekaartje zoals dat dan heet.
Curzio 15 oktober 2020 20:20
Leukste bergrit in de Tour was by far de rit waarin Hirschi op de streep geklopt werd door Pogacar en Roglic. Sterker nog, dat was een van de memorabelste vluchtersritten die ik ooit heb gezien.

De ski-piste was ook wel aardig, beetje lang wachten alleen. Van Nans weet ik alleen nog dat z'n armharen overeind stonden en dat Zakarin als een geit afdaalde.
Curzio 15 oktober 2020 20:22
Mij bevalt de strategie om een tweede activiteit te hebben zeer goed. Klusjes enzo, dingen die anders blijven liggen. Afhankelijk van het verloop meer of minder aandacht voor de koers.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen