Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sprinten

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 15 oktober 2020 11:51
Naar aanleiding van het "wk der sprinters" in Antwerpen.
Wie is op dit seizoen de snelste sprinter? Als er een vlak parcours is van 150 km, met een brede rechte finishstraat?
In het verleden had je vaak iemand die er echt bovenuit stak, Cavendish, Kittel, Cipollini etc.
Maar nu?
Ewan? Bennett? Demare? of zelfs Ackermann?
Sub Culture 15 oktober 2020 11:54
Ewan met een banddikte nipt primus.
MarkV 15 oktober 2020 12:02
Demare de beste, Ewan de snelste
Anony 15 oktober 2020 12:04
Het gaat tussen Ewan en Bennett. Démare en Ackermann kunnen vechten om de derde podiumtrede.

Aparte vermeldingen voor Van Aert en Pedersen (gelegenheidstoppers) en Nizzolo (boven zichzelf uit dit seizoen). Grootste ontgoocheling: by far Elia Viviani, die de voorbije twee seizoenen op regelmaat de beste van het lot was. Benieuwd naar hoe Merlier en Philipsen verder ontwikkelen en of jongens als Kooij en Meeus snel kunnen meedraaien. En duimen dat Jakobsen en Groenewegen op hun oude niveau kunnen terugkeren.
Meneer 60% 15 oktober 2020 12:05
Lastige inderdaad. De vier die je noemt zijn de voornaamste kandidaten. Ik ga ook voor Ewan.

Het vervelende gevoel bij mij is dat er waarschijnlijk ook twee Nederlanders in dat rijtje hadden gestaan zonder die klote-dag in Polen.
Heisenberg 15 oktober 2020 12:20
Groenewegen en Jakobsen hadden er natuurlijk bij gestaan. Kijk ook maar hoe groot hun voorsprong die bewuste rit was op de nummer drie (later twee).
Slimmerd 15 oktober 2020 12:42
Snelste? Volgens mij Ewan zonder concurrentie
Horsie is back 15 oktober 2020 13:00
Volgens Bert Blocken is Ewan Caleb in zijn low sprint position een slordige 15% sneller, waarmee hij zijn tekort aan puur vermogen ruimschoots kan compenseren, zolang hij maar voor korte tijd deze positie kan innemen. In een peloton zelf is dat natuurlijk niet mogelijk. Hij is het duveltje uit het doosje. Zodra de omstandigheden niet meer zo standaard zijn worden de kansen van Caleb Ewan wel wat minder. Bij Dylan Groenewegen kreeg je wel even de indruk, dat hij all-round is geworden. Niettemin is de wegsprint in een peloton natuurlijk heel iets anders dan wat ons aller Harrie Lavreysen op de baan laat zien in een matchsprint. De kerin, die uiteraard veel meer op een wegsprint lijkt is dan ookj wat minder geschikt voor hem. Theo Bos kon dat beter, maar die hebben we dan ook enige tijd op de weg gezien. Hoe zouden de kansen van Theo Bos op Olympische deelname nu zijn? Hij ging van 10% naar 20%.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2020 13:00 door Horsie is back.
ton duk 15 oktober 2020 13:24
Discussie lijkt me weinig nut hebben ,nu de 2 beste sprinters thuis zitten (verder eens met Slimmerd)
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2020 13:24 door ton duk.
jonglins 15 oktober 2020 13:50
Toch bijzonder dat de naam Gaviria nog niet gevallen is in deze topic. Niet dat hij dit seizoen bij de besten hoort, maar in zijn beste doen zou hij toch wel in aanmerking komen voor een top-3 plek.
Maar of hij ooit nog in beste doen geraakt?
Anony 15 oktober 2020 13:57
jonglins Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch bijzonder dat de naam Gaviria nog niet
> gevallen is in deze topic. Niet dat hij dit
> seizoen bij de besten hoort, maar in zijn beste
> doen zou hij toch wel in aanmerking komen voor een
> top-3 plek.
> Maar of hij ooit nog in beste doen geraakt?


Zou Covid lelijk huis hebben gehouden in zijn lichaam? Ik heb het mij al afgevraagd.
valse trage 15 oktober 2020 15:13
Goeie opmerking, Anony. Ja, als je ziet hoe slecht sommige gezonde mensen herstellen, kan ik het mij voorstellen dat ook een topsporter niet zomaar alleen "een tweetal weekjes" uit de running is.
El Chaba 15 oktober 2020 15:52
Het gaat om dit seizoen, dus daar hoort Gaviria niet bij.
Dat hij er intrinsiek wel bij hoort ben ik met je eens.
Eindhovuh 15 oktober 2020 16:26
Is er eigenlijk een excuus voor Viviani waarom hij zo matig is dit jaar? Valpartij, Corona, oid?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2020 16:27 door Eindhovuh.
Eqquipo 15 oktober 2020 16:51
Velen die vertrokken raakte van het Patje.
Halve Belg 15 oktober 2020 16:52
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is er eigenlijk een excuus voor Viviani waarom hij
> zo matig is dit jaar? Valpartij, Corona, oid?


Het post Lefevere / Wolfpack / Ibarguren Syndroom. *

* doorhalen wat niet van toepassing is
El Chaba 15 oktober 2020 17:31
Dat hij weg is bij DQS speelt zeker een grote rol, maar er is meer, hij heeft dit jaar al een paar keer pech gehad met valpartijen, waardoor hij in de Tour niet top kon zijn en ook gisteren viel hij weer, omdat hij van achteren werd aangereden door een motor!!
Sub Culture 15 oktober 2020 17:52
Gegangmaakt worden door Rossetto, Consonni en Mathis is natuurlijk wat anders dan Richeze, Morkov, Lampaert maar dat is natuurlijk een minder sexy en logische verklaring :-(
Vlaflip76 15 oktober 2020 19:33
jonglins Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch bijzonder dat de naam Gaviria nog niet
> gevallen is in deze topic. Niet dat hij dit
> seizoen bij de besten hoort, maar in zijn beste
> doen zou hij toch wel in aanmerking komen voor een
> top-3 plek.
> Maar of hij ooit nog in beste doen geraakt?

Het post-Quickstep syndroom
Ook Kittel en Viviani hebben/hadden er last van
MarkV 15 oktober 2020 20:01
Buiten de Giro om valt het toch wel mee?
Hij won na Corona wel een paar koersen (klopte ook Demare en Bennett), werd ook een paar keer 2e in de Tirreno.
Curzio 15 oktober 2020 20:28
Hij viel zelfs op dag 2 al, in een bocht voor een tussensprint.
In de Tour had hij een voetblessure.
Horsie is back 15 oktober 2020 21:13
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goeie opmerking, Anony. Ja, als je ziet hoe slecht
> sommige gezonde mensen herstellen, kan ik het mij
> voorstellen dat ook een topsporter niet zomaar
> alleen "een tweetal weekjes" uit de running is.

Dat ondervond Anne Terpstra MTB ook. Na corona ergens in het voorjaar een paar maanden beperkt kunnen trainen, in spetember weer WB wedstrijden winnen, één van de WK favorieten, en in het uur U stapt ze uit met ademhalingsproblemen.
Luijt 16 oktober 2020 09:03
Nee, is ook een hele geile verklaring.
Koppizoektwachtwoord 16 oktober 2020 09:45
Las je ook 'Gegangbangt worden door...'?
Luijt 16 oktober 2020 23:52
Sub, moet dat moeilijke woord niet met een d op het eind? Jij weet dat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen