Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

103e Giro d'Italia 13e etappe Cervia › Monselice (192k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 15 oktober 2020 20:03



Monselice



Algemeen Klassement

1 ALMEIDA João Deceuninck - Quick Step 49:21:46
2 KELDERMAN Wilco Team Sunweb 0:34
3 BILBAO Pello Bahrain - McLaren 0:43
4 POZZOVIVO Domenico NTT Pro Cycling 0:57
5 NIBALI Vincenzo Trek - Segafredo 1:01
6 KONRAD Patrick BORA - hansgrohe 1:15
7 HINDLEY Jai Team Sunweb 1:19
8 MAJKA Rafał BORA - hansgrohe 1:21
9 MASNADA Fausto Deceuninck - Quick Step 1:36
10 FUGLSANG Jakob Astana Pro Team 2:20




Frederik D. 15 oktober 2020 20:14
Wordt weer slaapverwekkend. Kat op schoot, hond tegen me aan, wegdommelen en sluimerdromen over wielerwedstrijden die wel de moeite van het begluren waard waren. smiling smiley Maar zeer bedankt voor je inleiding.
tvm 15 oktober 2020 21:02
Surrogaat Milaan- San Remo. Demare met externe hulp dus favoriet.
Sagan *****
El Chaba 15 oktober 2020 21:18
Of een vluchtersgroep, die het gaat redden.
Kuiperberg 15 oktober 2020 21:38
Deze Giro doet mij denken aan het boek De Marathon van Stephen King. Aan het eind is er geen deelnemer meer over...
Of Nibali komt alleen aan in Milaan...
El Chaba 15 oktober 2020 22:08
Goed boek! De boeken van Stephen King worden niet als literatuur beschouwd, en vaak is dat ook terecht, maar deze titel mag je wat mij betreft daar wel onder scharen, vanwege de diepere lagen.
Frederik D. 15 oktober 2020 22:31
Toch vond ik de film Carrie met Sissy Spasek best wel aardig. Al zag je de messen langs draadjes voortbewegen. smiling smiley
Cecchini 16 oktober 2020 01:28
BELLEN METJARL VAN DER PLOEG / Volkskrant

‘Het is mesjokke, een etappekoers op een zwaar besmet continent, maar ik hoop zo dat de Giro toch Milaan bereikt’
\
Nu covid-19 heeft toegeslagen onder de wielrenners van de Ronde van Italië, is het onzeker of het peloton eindbestemming Milaan zal halen. Van een domper op het sportfestijn is (nog) geen sprake, maar de kans dat de stekker eruit getrokken wordt, is groot. We bellen met Italië-correspondent Jarl van der Ploeg.

Aan de vooravond van je vertrek als correspondent maak je verhalen langs de route van de Giro d’Italia. Waar ben je nu?
‘Ik reis steeds een paar etappes vooruit op het peloton en zit nu in Moselice, het stadje waar de etappe van vrijdag zal eindigen. Áls die gereden wordt, want het is mogelijk dat het van het ene moment op het andere ineens voorbij is omdat covid-19 heeft toegeslagen onder de renners en hun begeleiders. Bij vijf teams zijn mensen besmet geraakt. Dat voelt toch als het begin van het einde.’

Wat zegt het reglement over het afbreken van de wielerronde?
‘De regels zijn met de Italiaanse slag, dus multi-interpretabel en geen echte regels zoals bij de Tour de France, waar een team bij meer dan twee besmettingen moest stoppen. Hier zijn de twee ploegen die zijn afgehaakt wegens coronabesmettingen op eigen initiatief gestopt, maar een andere ploeg gaat, op de geïnfecteerde renner na, gewoon verder. Natte vingerwerk dus. Er gaat nu extra getest worden, verder is het afwachten.’

Hoe reageert het publiek?
‘Iedereen geniet. Het is niet het gebruikelijke circus, waarbij iedereen dicht op elkaar staat te schreeuwen en te drinken. Mensen dragen mondkapjes en houden afstand en de politie houdt alles streng in de gaten. Het probleem is niet wat er langs de weg gebeurt, maar wat er óp de weg gebeurt. Teams komen uit de hele wereld. Ze hebben lang gevlogen, dat is een risico. Er is een zogenaamde biologische bubbel, maar in hotels waar wielrenners slapen, overnachten ook toeristen en die lopen over dezelfde gangen en drukken op hetzelfde liftknopje. Er is veel kritiek op die bubbels.

Vannacht slaap ik in het hotel waar over een paar dagen wielrenners overnachten en de baas praatte over de honderden journalisten die komen, de cameraploegen die zullen laten zien hoe mooi de stad is. Geen woord over covid. Iedereen kijkt vooruit en als er weer wordt getest zien we verder. Eigenlijk is het mesjokke om een etappekoers op een zwaar besmet continent te houden, maar iedereen kijkt alleen vooruit naar morgen, als er weer gereden wordt: toeschouwers, wielrenners, de sportpers. En ik ook.

Dit is je afscheidsreis, die in het teken zou staan van veerkracht en feest na het rampjaar 2020. Hoe is je stemming nu?
‘Ik had me zo verheugd op deze reis. In Palermo liep ik in het zonnetje met een temperatuur van 33 graden en nu zit ik in een grijs, regenachtig stadje waar ik een winterjas nodig heb. De Giro is getroffen door covid-19 en ik vind het zo jammer, zo droevig. Natuurlijk had ik in Palermo moeten beseffen dat dit zou kunnen gebeuren, maar ik stak mijn kop in het zand, net als de Italianen. Iedereen was zo toe aan genieten, drie weken lang de vrolijkheid laten regeren, een pauze in dat klotejaar 2020: iedereen gedraagt zich als een struisvogel. Ik hoop zo, tegen beter weten in, dat de Giro Milaan toch bereikt.

‘Nu het feest stopzetten zou zo’n klap zijn voor Italië, deze wielerronde symboliseert de wederopstanding na die verschrikkelijke maanden maart en april. Als ze stoppen, trekken ze de kop van de struisvogel uit het zand. Dan weet iedereen dat de tweede golf niet te stoppen is, ondanks de enorme inzet van de Italianen de afgelopen maanden om alle coronaregels te volgen. Dat is een zware beslissing. Ik ben benieuwd wat er nodig is om dat punt te bereiken.’

Wat gebeurt er als ze gewoon doorgaan, met covid en al?
‘Dat zou ook rampzalig zijn voor de reputatie van dit land, als er drie weken lang een biologische tijdbom door Italië fietst. Wat het team van Sunweb doet, doorgaan terwijl er al één renner is besmet, dat kan eigenlijk niet. Renners delen hotelkamers, dus grote kans dat de besmette wielrenner van Sunweb zijn kamergenoot heeft geïnfecteerd. En onderweg fietst iedereen dicht op elkaar, er worden waterflessen gedeeld: dat is met covid niet verantwoord.’

Corona kan een complete wielerkoers bederven. Hoe pas je je plannen daarop aan?
‘Wat dat betreft past deze afscheidsserie bij het klotejaar 2020: maak vooral geen plannen. Ik heb veel verhalen niet kunnen maken dit jaar, mijn bruiloft moest ik uitstellen en nu, aan de vooravond van mijn vertrek uit Italië, is het weer precies hetzelfde. Alle ideeën zet ik op een lager pitje, ik leef van dag tot dag en sla een kruisje. Net als de renners en de organisatie van de Giro.’
Eqquipo 16 oktober 2020 12:14
De aanloop zoals duidelijk geheel vlak. Maar het tweeluik klimmetjes op het einde doet niet onder voor, of lijkt zelfs iets zwaarder dan het koppeltje Civiglio, San Fermo D. Battaglia, de laatste 2 klimmen in Lombardije. Wel is het hier nog 10km langer naar de finish vanaf de top van de laatste klim.
Eqquipo 16 oktober 2020 12:17
De ticker op Sporza meldt dat er niet 1-2-3 een kopgroep is mogen wegrijden. Meerdere ploegen blijven het proberen.
Slimmerd 16 oktober 2020 12:33
Nu toch zeven man weg met al 2'30
Slimmerd 16 oktober 2020 12:33
Bouchard, Ravanelli, Pellaud, Contreras, Rota, Vanhoucke en Tonelli



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2020 12:36 door Slimmerd.
Eqquipo 16 oktober 2020 12:36
Carlos Danger 16 oktober 2020 12:39
Mooi. HVH gaat een half uurtje terugpakken.
Slimmerd 16 oktober 2020 12:54
Bora houdt de boel meteen lekker kort, voorsprong maximaal 3'30 geweest.
Israel StartUp Nation werkt ook een klein beetje mee.

145 km, 2'40
Eqquipo 16 oktober 2020 13:16
Matthews na maandag 2x negatief getest.


[www.cyclingnews.com]
JW 16 oktober 2020 13:19
Positief voor Kelderman.
JW 16 oktober 2020 13:43
Meneer 60% 16 oktober 2020 14:14
Wat een geluk dat Sunweb in de Giro is gebleven. Dat zal toen echt wel interne twijfels hebben opgeleverd. Het zou toch wat zijn geweest als Kelderman in de vorm van zijn leven en als realistische kanshebber op de eindzege de ronde had moeten verlaten vanwege een false-positive-test van een ploegmaat.
Cecchini 16 oktober 2020 14:20
Namens Curzio vraag ik je Nederlands te spreken.

Cecchini 16 oktober 2020 14:21
Nu Karsten over de bevalling van zijn vrouw gaat praten en zijn nederigheid richting vrouwen wordt het tijd voor een middag wandeling
Slimmerd 16 oktober 2020 14:44
El Chaba 16 oktober 2020 14:45
Ik vind Kroon en Van Belleghem, steeds beter en onderhoudender. Ik stem nu steevast op die twee af.
En tja, die twee minuutjes soft gedoe van Kroon over zijn bevalling neem ik dan op de koop toe.
Maar op zich met je eens hoor, welke idioot gaat het handje van zijn vrouw vasthouden als ze bevalt, terwijl de ontknoping van de Tour bezig is..?!?
#gekkenhuis



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2020 14:45 door El Chaba.
MarcoV 16 oktober 2020 15:08
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een geluk dat Sunweb in de Giro is gebleven.
> Dat zal toen echt wel interne twijfels hebben
> opgeleverd. Het zou toch wat zijn geweest als
> Kelderman in de vorm van zijn leven en als
> realistische kanshebber op de eindzege de ronde
> had moeten verlaten vanwege een
> false-positive-test van een ploegmaat.

De hierboven geciteerde Volkskrant toerist die lekker aan het reizen is op kosten van de deugende zaak heeft z’n oordeel over Sunweb anders al gevormd ...
Erik S. 16 oktober 2020 15:31
Kut kleurenblindheid, zie ik vanuit de heli de paarse trui aan voor de roze.
MarkV 16 oktober 2020 15:55
Op het laatste klimmetje reden Nibali en Almeida in het spoor van Ulissi even weg van de andere klassementsrenners, maar nu weer alles bij elkaar.
Vluchters ook gegrepen.
MarkV 16 oktober 2020 15:57
Mannetje of 20 over de top, groepje met Sagan zit er vlak achter.

Almeida zet Knox op kop, kan de rit hier winnen en nog meer bonificaties pakken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2020 15:58 door MarkV.
MarkV 16 oktober 2020 16:08
Sagan gaat niet terug keren.
Sprintje Almeida vs Ulissi?
MarkV 16 oktober 2020 16:15
1. Ulissi
2. Almeida
3. Konrad

denk ik, was close
Sub Culture 16 oktober 2020 16:20
Wat een leuke rit!

Quickstep collectief ontzettend sterk, Almeida weer wat seconden gesprokkeld, zie hem morgen in de tijdrit zijn leidersplaats nog uitdiepen.
Als hij zondag stand kan houden kan hij de Giro ook winnen (en dan maar hopen dat de Giro zondag niet afgelopen is)
El Chaba 16 oktober 2020 16:31
In die ene bergetappe, waar hij wat seconden verloor op het laatst, toen het heel steil werd, zag je een moment van zwakte. En aankomst bergop morgen is echt gruwelijk steil over heel veel kilometers, dus ik denk inderdaad, dat dé test gaat worden voor Almeida.
Sub Culture 16 oktober 2020 16:35
Ja, dat zag er toen niet zo best uit, maar ik vind hem beteren (lees: minder snel dan anderen aftakelen) naarmate de Giro aan het vorderen is.
Fashionisto 16 oktober 2020 16:36
Moment van de dag: Sagan die De Gendt en Swift bedankt voor hun inzet (geen idee wat Ballerini's handgebaar betekende).
Clavan 16 oktober 2020 19:02
Was het niet Yates die in het roze voor elke seconde tijdwinst alles gaf in de 2e week. En daar de prijs voor betaalde in week 3.
Cecchini 16 oktober 2020 19:52
Goed geslapen ? Die Volkskrant journalist (correspondent Italie) is gewoon aan het werk, en wordt gewoon betaald door zijn abonnementslezers.
Heisenberg 16 oktober 2020 20:57
Leuke strijd om de ritzege. Op het oog weinig krachtsverschillen tussen de renners in de top-10. Pozzovivo lijkt sterker dan ooit, benieuwd of hij zich in de tijdrit voorin kan handhaven.
Curzio 16 oktober 2020 22:07
Leuke cartoon wel.

Ik heb niet wat tegen het gebruik van engels als het iets toevoegt. In dit geval is het echter gewoon een uiting van onbekend zijn met de terminologie. Vals positief kan nog net maar is lelijk (eigenlijk een anglicisme), fout positief is de juiste benaming. Dat een ieder zijn voordeel er mee doet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen