Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

2e rustdag Giro d'Italia voor al uw beschouwingen

Gepost door Cecchini 
Cecchini 19 oktober 2020 00:41
Algemeen Klassement




1 ALMEIDA João Deceuninck - Quick Ste 59:27:38
2 KELDERMAN Wilco Team Sunweb 0:15
3 HINDLEY Jai Team Sunweb 2:56
4 GEOGHEGAN HART Tao INEOS Grenadiers 2:57
5 BILBAO Pello Bahrain - McLaren 3:10
6 MAJKA Rafał BORA - hansgrohe 3:18
7 NIBALI Vincenzo Trek - Segafredo 3:29
8 POZZOVIVO Domenico NTT Pro Cycling 3:50
9 KONRAD Patrick BORA - hansgrohe 4:09
10 MASNADA Fausto Deceuninck - Quick Step 4:12


Puntenklassement

1 DÉMARE Arnaud Groupama - FDJ 221
2 SAGAN Peter BORA - hansgrohe 184
3 ALMEIDA João Deceuninck - Quick Step 90


Bergklassement

1 VISCONTI Giovanni Vini Zabù - KTM 118
2 GUERREIRO Ruben EF Pro Cycling 87
3 GANNA Filippo INEOS Grenadiers 48
4 GEOGHEGAN HART Tao INEOS Grenadiers 45


Jongerenklassement

1 ALMEIDA João Deceuninck - Quick Step 59:27:38
2 HINDLEY Jai Team Sunweb 2:56
3 GEOGHEGAN HART Tao INEOS Grenadiers 2:57


Ploegenklassement

1 INEOS Grenadiers 178:33:42
2 Deceuninck - Quick Step 1:24
3 Team Sunweb 6:52




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2020 00:49 door Cecchini.
Cecchini 19 oktober 2020 00:48
Volkskrant Journalist Jarl van der Ploeg doorkruist met de Giro nog één keer het land waar hij vier jaar correspondent was. Op zoek naar veerkracht, zorgeloosheid en publiek dat niet klapt voor de zorg, maar voor snelle fietsers.

Als dan de Giro maar het einde haalt, zodat niet alles is verloren




De krantenkiosk van Walter Mutti

Omdat het vandaag de spannendste rustdag is in de geschiedenis van het wielrennen – zullen er nog meer renners besmet blijken te zijn met het coronavirus en zo ja: kan de Giro dan wel voltooid worden? – besluit ik een klein beetje van het parcours af te wijken en naar Venetië te rijden. Reden: Walter Mutti. Als namelijk íemand weet hoe je moedig voorwaarts moet, ondanks een fikse dosis tegenslag, dan is het Walter Mutti.

Mutti werkt al 25 jaar in een krantenkiosk in het centrum van Venetië. In deze omschrijving zit al de nodige tragiek besloten, want niet alleen liep de verkoop van kranten de afgelopen kwart eeuw terug met zo’n 66 procent, zijn kiosk staat ook nog eens zo opgesteld dat Mutti acht uur per dag uitkijkt op een kale, fantasieloze muur - ook al werkt hij in de mooiste stad ter wereld.

Maar het noodlot had nog veel meer in petto voor Mutti, bleek toen Venetië afgelopen november werd getroffen door de grootste vloed sinds 1966. De golven kwamen zo hoog dat ze 80 procent van de stad onder water zetten en en passant zijn vijf ton wegende kantoor mee de lagune in trokken. Weg krantenkiosk, weg levenswerk.

Toch gaf Mutti niet op. Nee, van de buurtpriester leende hij met opgeheven hoofd een zaaltje om van daaruit tijdelijk zijn krantverkoop door te zetten en ondertussen startte hij een inzamelingsactie. Omdat zoveel buurtgenoten hun aimabele krantenverkoper een herstart gunden – ze harkten ruim 28 duizend euro bij elkaar – stond Mutti eind juli al naast een gloednieuwe krantenkiosk. Wat nou noodlot, zag je in zijn geëmotioneerde ogen. Wat nou tegenslag? Als er na een eerste golf ook een tweede volgt, dan trekken we toch gewoon onze laarzen aan?

Omdat krantenverkopers vooral ’s ochtends werken, besloot ik bij aankomst in Venetië eerst Gianni een bericht te sturen. Dat is de 37-jarige eigenaar van het Palazzetto Pisani, een van de mooiste hotels van Venetië. Ik sprak hem voor het eerst toen de coronacrisis uitbrak en sindsdien hebben we contact gehouden. ‘Heb je zin om met mij en een vriendin een drankje te drinken in het Palazzetto?’, stuurde hij direct terug.

Dus daar zat ik opeens, samen met Gianni en Agnese in een magnifiek 16de-eeuws stadspaleis pal aan het Grand Canal. In de oude salon van gravin Maria Pia Ferri de Lazara, om precies te zijn: tot haar dood een instituut in Venetië omdat ze hier tot haar 98ste verjaardag roemruchte salonavonden bleef organiseren, veelal bezocht door buitenissig opgedofte beroemdheden zoals Marina Abramovic, Bill Gates en Michail Gorbatsjov.

We aten broodjes met baccalà uit de lagune en één drankje werden er twee, drie, vijf. ‘Wist je dat oktober hier normaal gesproken de drukste maand van het jaar is’, vroeg Gianni terwijl hij om zich heen wees naar de met portretten behangen lambrisering vol edellieden uit lang vervlogen tijden. Eigenlijk hadden hier nu gekostumeerde bezoekers zwierend over de marmeren vloeren moeten dansen. Maar dankzij die eerste golf van hoogwater in november, gevolgd door twee golven coronavirus in 2020, was het grandioze pand nu volledig verlaten, op mijzelf, Gianni, Agnese en onze glazen na.

De ochtend daarna liep ik met een zwaar gemoed richting het krantenstalletje van Walter Mutti. Ik hoopte dat hij mij een beetje op kon fleuren, maar toen ik de hoek omdraaide raakte ik alleen nog maar verder in mineur. Bij zijn kiosk zag ik geen kranten, laat staan klanten. De luiken waren gesloten. Het was voorbij.

Waar zijn buurtgenoten morgen hun roze sportkranten zullen kopen, weet ik daarom niet. Ik hoop alleen vurig dat daarin te lezen valt dat de Giro deze week gewoon doorgaat. Dat hoop ik voor wielrenners als Wilco Kelderman, de Nederlander die na een carrière vol lekke banden, valpartijen en gebroken nekwervels eindelijk eens kans maakt op een eindzege, maar ik hoop het vooral voor de Venetianen. Na elf maanden stilstand gun ik ze ditmaal een gebeurtenis die wel gewoon doorgaat. Na drie golven tegenspoed, gun ik ze vandaag eens wat goed nieuws.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2020 09:19 door Cecchini.
Curzio 19 oktober 2020 07:39
Als Fuglsang niet positief test op corona, dan mogen we toch wel definitief concluderen dat het geen top-klassementsrenner is. Misschien een minder goed herstelvermogen dan anderen?
Andere Peter 19 oktober 2020 08:33
Die gast is vijfendertigenhalf en rijdt zijn 15e grote ronde.

Je bent wat voorbarig. Ik zou nog 6 grote ronden wachten met die conclusie.
Curzio 19 oktober 2020 08:52
Curzio 19 oktober 2020 08:53
Andere Peter 19 oktober 2020 08:55
Die brak al door in zijn 11e grote ronde ;-)
Eqquipo 19 oktober 2020 09:10
Bij Fuglsang gaat het er veel meer om dat hij tot zijn 33ste (2018) een zeer goede wielrenner was. Maar dat hij sinds 2019 iets heeft gevonden in zijn manier van trainen/voorbereiden/koersen waardoor hij tot de abolute wereldtop is gaan behoren. Logisch dan ook, dat er eveneens met extra aandacht naar zijn prestaties en potentieel in grote rondes gekeken wordt. Niet in de laatste plaats door hemzelf.
MarkV 19 oktober 2020 09:35
Zijn er richtlijnen bij welke weersomstandigheden wel/niet gekoerst mag worden?

Voorspellingen van Google zeggen:
Woensdag: droog en 7 a 8 graden op de aankomst en hoogste pas onderweg
Donderdag: droog en 4 graden op de Stelvio (Mortirolo werd als alternatief genoemd: 7 graden)
Zaterdag: regen en 4 graden op de Agnello, 7 op de Izoard en 13 in Sestriere (Finestre werd als alternatief genoemd: 9 graden en ook regen)

Maar voorspellingen zijn zeker in de bergen niet heel betrouwbaar. Het wordt in ieder geval wel koud.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2020 09:41 door MarkV.
Eindhovuh 19 oktober 2020 09:49
Of hij heeft iets gevonden on een topper in de klassiekers te worden, wat ervoor zorgt dat hij in rondes niet mee kan?
Sub Culture 19 oktober 2020 10:29
Ik vind het een mooie Giro.
Ja, natuurlijk is het geen topdeelnemersveld maar wat maakt het uit.

Je ziet renners die de kans van hun leven krijgen om een grote ronde te winnen.
En dan zie je Hindley, Kelderman en Hart rijden vooraan als protagonisten in een zware bergrit, dat is toch leuk.

Eventjes niet die gevestigde namen (op Kelderman dan na mss).

Ik heb het gevoel dat er nog vanalles mogelijk is en kan.
Ik reken ook op Nibali voor nog een alles of niets offensief een dezer.
Remko 19 oktober 2020 10:39
Kan toch niet anders dat er nog iemand uit de top 4 zwaar door het ijs gaat zakken de komende dagen. Ben benieuwd, kan spectaculair worden boven de 2500 m.
predator 19 oktober 2020 10:40
Geen topdeelnemersveld valt toch wel mee? Vergelijkbaar met andere jaren; er zijn er nu alleen een paar heel snel vertrokken.
Curzio 19 oktober 2020 10:40
Gunstig voor Konrad, naar het schijnt.
Remko 19 oktober 2020 10:47
Van Mihai Simion op Twitter:

Vincenzo Nibali for @Gazzetta_it: "And some people think that the level of this Giro is low...No way. Sunweb on Piancavallo was like the Team Sky train in its heyday." #Giro

Tsja.
MarkV 19 oktober 2020 11:07
Majka wordt altijd zesde in een grote ronde en staat nu ook zesde smiling smiley
Remko 19 oktober 2020 11:34
De Fin hierover:

If you want to get an idea of how fast they rode, 37:51 on Piancavallo equals 38:15 on Alpe d'Huez. AdH ≤38:15 only 8 times. Pantani (x3), Armstrong (x2), Ullrich, Indurain, Zülle. Nothing else can be compared. End of Piancavallo segment 1269 m, Alpe d'Huez 1845 m, etc. #Giro103
Cecchini 19 oktober 2020 11:49
En in die andere jaren, was Kelderman slachtoffer van valpartijen of andere ongemakken.
Meneer 60% 19 oktober 2020 11:56
We zijn ook wel verwend met veel wedstrijden met een sterk deelnemersveld, de laatste twee maanden. Er zijn echt genoeg grote rondes geweest de laatste jaren die zeker niet sterker bezet waren dan deze nu.
Curzio 19 oktober 2020 12:01
Als je het vanaf de start bekijkt, dan ja. Met Thomas, Yates en Vlasov dus aan boord. Maar nu op dit moment, is het echt wel matig. Zeker als je in aanmerking neemt dat de grotere namen (Nibali met name) niet op het niveau zitten van vroeger.
Horsie is back 19 oktober 2020 12:15
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Fuglsang niet positief test op corona, dan
> mogen we toch wel definitief concluderen dat het
> geen top-klassementsrenner is. Misschien een
> minder goed herstelvermogen dan anderen?

Sinds wanneer stond hij bekend als top-klassementsrenner dan? In 15 edities één top-10 klassering.
Cecchini 19 oktober 2020 12:16
Wat heeft Vlasov ooit in een grote Ronde gepresteerd ? En waarom meld je dan niet de namen van Lopez of Kruijswijk (podiumklanten). Wie weet zijn Hindley, Almeida en Hart wel the next best things in het Rondewerk. Tijdens een grote Ronde sneuvelen er altijd wel wat grote namen. Om de eventuele winst van Kelderman (ik heb echter nog grote twijfels) nu al weer af te doen, als bij gebrek aan beter, vind ik zo gemakkelijk.
JW 19 oktober 2020 12:19
Het wegvallen van Thomas, Yates en Kruijswijk heeft deze Giro in elk geval beroofd van enkele uitgesproken kanshebbers, met sterke ploegen.
Als ik alleen al het rijden van de Ineos-"knechten" in de afgelopen dagen zie, denk ik dat Sunweb daar toch veel moeite mee gehad zou hebben.
Het klassement zou er dan nu anders uitzien.

Och, elke ronde vallen er wel wat sterke renners weg. Deze keer is het inderdaad een beetje veel.
JW 19 oktober 2020 12:20
Maar ook dan geloof ik dat Kelderman nu in de top van het klassement had gestaan.
MarkV 19 oktober 2020 12:25
Zijn de grote namen slechter of zijn die nieuwe namen misschien wel beter dan je dacht?

Ik neem Majka als benchmark, die wordt altijd zesde en staat nu ook zesde. Al zie ik hem nog wel 1 of 2 plekken stijgen, dat zijn plekken die Thomas, Kruijswijk en/of Yates hadden moeten innemen. Met 2 van de 3 erbij was het redelijk vergelijkbaar geweest met de Giro van vorig jaar denk ik.

Ik denk niet dat als Mollema, Carapaz en Landa hier hadden meegedaan dat zij er bovenuit hadden gestoken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2020 12:26 door MarkV.
Horsie is back 19 oktober 2020 12:32
In de praktijk bestaat er ook nog eens het verschil tussen naam en faam versus actuele kracht. Nibali heeft nog de naam, maar is toch echt minder dan ooit op zijn best al moet je daarbij rekening houden met het gegeven dat anderen niet stilstaan. Dumoulin had (heeft) de naam, maar zag ook dat de anderen de afgelopen tijd niet hun tijd hadden verkloot door te poseren in het cabinet van madame Tussaud. Alleen de outliers hebben de marge om zich iets te kunnen permitteren, zoals omkijken, zo van van waar blijven jullie? Ik zag hem recent verspringen om zijn fans te vermaken. Cute. In zijn hey-days moest hij gelijk 9 meter ver springen.
Frederik D. 19 oktober 2020 12:51
Maar niet op twee maar op vier. Met misschien kans op drie.
Horsie is back 19 oktober 2020 12:58
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar niet op twee maar op vier. Met misschien kans
> op drie.

Hebt U nog een ouderwets telraam?
Luijt 19 oktober 2020 13:21
Ik heb gisteren niks gezien omdat ik voor eigen succes op de Posbank ging.
Maar afgaande op de huidige tijdsverschillen heeft Kelderman gisteren goede zaken gedaan.
Wie heeft eigenlijk de RVV gewonnen?
Frederik D. 19 oktober 2020 13:33
Ik reken hoofd. Maar het telraam is wel de basis van de digitale rekenraam. Zie Pascal en Babbage.
Frederik D. 19 oktober 2020 13:37
Volgens mij een zoon van een zekere Van der Poel, die naar het schijnt vroeger ook voor eigen successen ging op een soort Belgische Posbank. Zoiets dus. Maar al met al was gister een enigszins genietbare wielerdag. Maar zelf lekker op de Posbank was wellicht nog aangenamer. smiling smiley
Horsie is back 19 oktober 2020 13:37
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb gisteren niks gezien omdat ik voor eigen
> succes op de Posbank ging.
> Maar afgaande op de huidige tijdsverschillen heeft
> Kelderman gisteren goede zaken gedaan.
> Wie heeft eigenlijk de RVV gewonnen?

Heeft U die oerschreeuw niet gehoord dan? En die witte broek was toch zeker van heel ver te zien als je wat hoger staat.
Frederik D. 19 oktober 2020 13:39
Nu maar hopen dat zulke ongemakken hem nu niet overvallen. In elk geval een prettige smaakmaker tot zover. Net als Almeida. hoor.
Horsie is back 19 oktober 2020 13:41
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij een zoon van een zekere Van der Poel,
> die naar het schijnt vroeger ook voor eigen
> successen ging op een soort Belgische Posbank.
> Zoiets dus. Maar al met al was gister een
> enigszins genietbare wielerdag. Maar zelf lekker
> op de Posbank was wellicht nog aangenamer. smiling smiley

Ach, Women, Food and Diet in the Middle Aged Lycra Man, nietwaar? Overigens, Horsie had back-to-back vrij, maar vandaag weer vooruit met de GOAT. cool smiley

Zag de aankondiging van het boek Women, Food and Diet in the Middle Ages. En dan is de associatie snel gemaakt, nietwaar?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2020 14:28 door Horsie is back.
Horsie is back 19 oktober 2020 13:47
Het moet toch maar even. Jumbo Visma, de welbekende visvereniging naar wielersucces heeft de poorten geopend voor vrouwen. Nu nog even afwachten hoeveel vissen de beste wielrenster aller tijden nog weet te verschalken. Brieske zou zeggen: Discuss. Dit is geen uitnodiging daartoe.
Orakel 19 oktober 2020 13:57
De Giro van Kruijswijk, de Giro van Dumoulin.... Ik heb nog niet dat zelfde gevoel in deze Giro van Kelderman. Het is slim, knap en mathematisch maar nog verre van overtuigend, laat staan aantrekkelijk.
Almeida koerst zoals Dumoulin dat deed in 2017. Overal waar het kan tijd pakken en in zware bergetappes lossen maar niet breken. Dat is voor de kijker momenteel een zeer aantrekkelijke coureur met ook wel wat gunfactor.
Frederik D. 19 oktober 2020 14:21
Kijk maar uit dat je geen bok schiet want als er één zeug op de kribbe is, dan wemelt het van de kreunende en steunende beren en dan is de slagboom van het grindpad en knisperen de huisjesslakken tot gruis onder je hakken die je in het zand zet zodat de zwaluw in je hand met de zuiderzon vertrekt.
MarkV 19 oktober 2020 14:22
Kelderman viel aan op de Etna, maar werd niet in beeld genomen. Hij ging explosief te keer vorige week zondag en reed iedereen behalve Fuglsang los. Gisteren neemt hij met zijn ploeg de koers in handen waarbij alle "grote namen" sneuvelen en Almeida aan het wankelen werd gebracht.

Almeida pakt dankzij gunstige weersomstandigheden een flinke bonus in de eerste tijdrit en loopt wat uit door tijdritten en in de schoot geworpen bonificatiesprints. Wat is daar aantrekkelijk aan? Het is knap hoe hij stand houdt, maar aantrekkelijker gekoerst heeft hij toch zeker niet (hoefde hij ook niet te doen).

Het is alleen jammer dat Kelderman het ploegenspel gisteren niet af kon maken.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2020 14:25 door MarkV.
Cecchini 19 oktober 2020 14:23
Zit iemand op dit onbegrijpelijke gezeik te wachten ?
Carlos Danger 19 oktober 2020 14:46
Slaap zacht, Joao.

Jan Janssen, Joop Zoetemelk, Tom Dumoulin, Wilco Kelderman.
Curzio 19 oktober 2020 15:42
Kruijswijk, zeker. Even vergeten. Lopez was hier in dienst.

Ik constateer alleen maar dat hier knechten top-10 staan (Tao, Hindley, evt Masnada) en dat er buiten Nibali niemand ooit eerder podium reed in een grote ronde.
Curzio 19 oktober 2020 15:47
Op zich heb je geen ongelijk, maar ik voel hetzelfde als Orakel.
Eqquipo 19 oktober 2020 16:28
Met het wegvallen van enkele topfavorieten voor het podium is het een heel open Giro geworden. Vooral het feit dat Thomas uitviel is erg bepalend. Die had hier anders stevig in het roze gestaan is mijn overtuiging en Ineos, dat zeer sterk is, had de koers 'traditioneel' in een wurggreep gehouden.

Voor de Ineos-renners zelf is het wellicht welkom dat Thomas naar huis is, want wat een successen behalen ze nu! Voor de Jumbo-renners vind ik het erg sneu dat ze niet verder mochten om 2 weken te vrijbuiten.

Nu maar duimen dat er geen positieve testen zijn te melden morgenochtend.
Cyclad58 19 oktober 2020 17:34
Nibali wil zijn eigen falen verbloemen door Sunweb de hemel in te prijzen.
MarkV 19 oktober 2020 17:40
Erik S. 19 oktober 2020 17:42
Is er al nieuws over de testuitslagen?
Orakel 19 oktober 2020 18:04
Moet gezegd worden: altijd veel kritiek op Sky/Ineos, maar wat koersen ze aantrekkelijk en aanvallend. Al 5 ritzeges en ondanks dat lijkt de eindwinst mogelijk voor Hart (tenminste, dat zal hij zelf denken). Podium zou zo maar kunnen en dat zonder het peloton 20 dagen in een greep te hebben.
Nomath 19 oktober 2020 18:11
Uit de Gazetta (vertaald door Google)

ZONDER REMCO — Kracht van de roze trui, die deze 22-jarige met een schoon gezicht en de sereniteit van een kluizenaar al dertien etappes draagt, zoals Simon Yates in 2018 en een zekere Eddy Merckx in de jaren zestig (de enige onder de 23 in de geschiedenis die hetzelfde deed). "Ik had zeker niet gedacht dat ik zo ver zou komen, ook omdat ik zonder Remco's blessure had moeten deelnemen aan de Vuelta", blikte Joao op de virtuele persconferentie op de tweede rustdag van de Giro. Een verhaal van de val van Evenepoel tijdens de laatste Lombardije, die zojuist de laatste pagina van het boek sloot met de uitspraak van de antidopingcommissie (CADF) die geen enkele overtreding van de regels door de Belgische renner, de ploegleider Davide Bramati of Quick Step-Deceuninck vond (in een video werd een object uit de zak van het Belgische talent gehaald, toen die pijnlijk op de grond lag na de vreselijke val).

STRIJD — Met een marge van slechts 15 seconden op de Nederlandse Kelderman weet de leider van de Giro dat de dagen die hem scheiden van de laatste tijdrit in Milaan een lange strijd zullen worden. “We verwachten hele lange beklimmingen, aanhoudende aanvallen van degenen die willen klimmen in het klassement, misschien kou en regen (op de Stelvio vandaag is de situatie die op de foto, red.). Wilco heeft een heel sterk team, je hebt hem allemaal gezien in Piancavallo. Ik stop niet en ik voel me vandaag niet de favoriet zoals ik de afgelopen dagen deed, toen ik een grotere voorsprong had. Als ik in deze klassementsituatie de laatste etappe zou moeten bereiken, zou ik natuurlijk van perspectief veranderen. "

[images2.gazzettaobjects.it]
Tinuz 19 oktober 2020 19:30
Het eerste waar ik aan dacht deze morgen - wordt er nog getest en wanneer precies.
Meneer 60% 19 oktober 2020 20:02
Ik hoop één ding. Dat Kelderman niet de laatste tijdrit ingaat met een kleine minuut voorsprong ofzo op Almeida. Dat ie bijna niet kan verliezen, maar heel misschien toch wel... Dat kan mijn hart niet aan. Of een halve minuut achter, of vijf minuten of meer voor.
Meneer 60% 19 oktober 2020 20:05
Ook nog weinig besproken: wat gebeurde er gisteren in die 'sprint'. Wilco en Hart zeiden even wat en Wilco deed daarna niet meer zijn best om te sprinten. Goedmakertje, afspraak richting rest van de Giro, of zie ik er te veel achter en kon Wilco gewoon totaal niet meer?
Andere Peter 19 oktober 2020 20:13
Zat er in mijn ogen al een tijdje doorheen. Had hij meer gekund, dan was Hindley harder gegaan of dan had Kelderman eens flink overgenomen. Dit was het maximale wel, leek mij.
MarkV 19 oktober 2020 20:40
Hij kon niet meer, zat aan zijn limiet. Zie ook interview op nos.nl.
De zwarte trui 19 oktober 2020 20:53
Hart zat alleen maar te kijken, wanneer gaat ie nou? En binnensmonds waarschijnlijk te lachen toen hij zag dat Wilco nauwelijks meer op zijn beentjes kon staan. Hopelijk doet de rustdag hem goed. Forza Wilcoooooooo!
Curzio 19 oktober 2020 20:55
Waarbij derde plaatsen in de Vuelta niet meetellen, zeg ik er direct bij.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen