Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Chneuzzio dello giro

Gepost door malheur 
malheur 01 juni 2015 18:27
1. Clarke, > Eerst de glans rond je roze trui wegnemen door een beetje dom te staan liegen vannuh 'Het was voor de trui, me team was amazing' nadat ie dacht te winnen en vervolgens zijn beste mattie 2:00 aannaaiend door 'gabber for life' uit te hangen en Porte een voorwiel in de vork te splitsen voordat de teammaats dit kunnen.

2. Hesjedal > Irritant aanwezig in de koers met gebaartjes en boze blikken, steeds op het verkeerde moment demarrerend om een rit te winnen, het nalaten om ploeggenoot Slagter een overheendenderende Trialongo te besparen. Velen vinden het een toppertje, ik een oen al la CA-Sorensen.

3. Stefano, Chasse patate, Pirazzi. Voorgaande jaren vaak stoer, nu ronduit onnozel dit trucje steed maar weer herhalend zonder 1 geslaagde poging ertussen, give it a break!

Andere ideeen?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2015 09:36 door malheur.
Cyclad 01 juni 2015 18:34
Eens met 1 en 3, maar je conclusie over Hesjedal deel ik inderdaad niet. Not at all.

Grootste kneus van de Giro vind ik Jurgen Vandenbroeck, die zijn eigen falen opzichtig en volkomen onterecht afreageert op de prima acterende Maxime Monfort. Wat een loser is die jongen toch. Zonde, want hij kan best ee beetje trappen.
Sub Culture 01 juni 2015 18:35
Ik ga mee met Cyclad in deze.

Topicstarter mag zich schamen Hesjedal hier te noemen.
malheur 01 juni 2015 18:42
Ik vond het onplezierige verschijning deze giro. Misschien meer dat dan dat hij Werkelijk kneuzige dingen gedaan heeft.

Heb ook weinig met die 'camerastoempers' zoals ook Voigt, CA Sorensen en Tuft oa', wellicht voorkeur ja.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2015 18:44 door malheur.
Arsimo 01 juni 2015 18:43
Hesjedal verdient alle lof voor zijn aanvalslust en doorzettingsvermogen. Maar, ik geef schoorvoetend toe, Malheur heeft een punt als het gaat om Hesjedal's oenigheid. De eerste mooi eigenschappen sluiten helaas die mindere laatste eigenschap niet uit.



.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2015 18:43 door Arsimo.
Cyclad 01 juni 2015 18:44
Nee okay, dat mag je natuurlijk best vinden, ook al ben ik dat eveneens met je oneens.
Massimo 01 juni 2015 18:59
De grote kneuzen zijn natuurlijk de boys van Astana die Contador in een zetel richting Girowinst hebben gebracht. Ik wil weleens weten hoe vaak Bertje lachend in het wiel zat van de Kazakken die a) de rest van de concurrentie kapot reden en b) de zwakte van Tinkoff niet uitbuitten. Denk dat het management woest is omdat het kwantitatieve en kwalitatieve overtal in de lastige ritten niet beter is gebruikt. Bruyneel had er ook wel een aardige opmerking over: a big thank you very much from Tinkoff Saxo to @AstanaTeam for the endless kms of pulling during these weeks!
malheur 01 juni 2015 19:28
Mwoah. Astana heeft juist erg goed geantcipeerd op het keiharde feit dat Contador niet te verslaan was en het meer dan maximale eruit gehaald.
Je hebt het allersterkste team, een paar van de allersterkste klimmers maar niet de beste over-all binnen je gelederen, hoeveel teams zijn er dan
stoer genoeg dit feit min of meer helemaal te negeren, de koers steeds in handen te nemen en de ene zege op de andere te stapelen?

Gewoon een onterecht, zogenaamd subtiel zuigende opmerking van Bruyneel, 5 ritten en 2 podiumstekken, vast ook wel wat punten, niettu slektu



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2015 19:35 door malheur.
Robobas 01 juni 2015 19:31
Om een puur sportieve actie van Clarke als naaien af te doen is onzin. Verder eens met Cyclad.
Bromertà 01 juni 2015 20:02
Dit moet haast wel de treurdraad zijn voor prikkers die niet tot 11 of 17 kunnen tellen? De titel getuigt van veel speelsheid en prikkelt om een kekke bijdrage te leveren. Hulde hoor, voor zoveel creativiteit. Nou daar gaat ie dan.


op 5. Tinkov of Oleg zoals sommigen zeggen. Met z'n twee vingertjes achter het hoofd als Steven de Jongh de teambespreking leidt. En dan dat kneuzige roze haar. Wat een mislukt clown.

op 4. De stoelgang van de poepiepoepievogel AAAAroe met z'n veel te grote snavel. Zo ergerlijk.

op 3. Steven Kruijswijk die transparantie voorwendt, maar als het er echt op aankomt zonder opgaaf van redenen "No file today" "zero power" en aantoonbaar te lage waarden op Strava publiceert. Of je speelt open kaart, of je doet consequent niet mee, maar dit riekt naar manipulatie. Bah !

Met stip op 2. Hoe heet die gast die niet mocht starten vanwege een te laag cortisolgehalte? Juist ene George Bennet van ... jawel hoor van de Lotto's. Waarmee meteen de vraag op de proppen komt of LottoJumbo sowieso wel enige greep heeft op het wel en wee van haar renners, want het heeft er alle schijn van dat zij niet op de hoogte was van de medicamenten die deze George slikte om symptomen van een chronische astma aandoening te bestrijden.

Dan meteen door naar 1. De ploegleiding van LottoJumbo. Men neme in herinnering de op hol geslagen Astana-trein in rit 4. Er is een kopgroep met 10 minuten voorsprong, waaruit ene Martijn Keizer is gelost. Kruijswijk heeft de trein gemist, net als die hoegenaamd "oenige" Hesjedal. Het is werkelijk te dom voor woorden dat er niet meteen in het oortje van Keizer het commando "Knijp in de remmen, ga koffie drinken, en wacht op Kruijswijk" werd gegeven. Hadden "ze" dan toch niet zoveel vertrouwen in de eigen kopman en lieten ze maar begaan?

Wat een heikneuters bij de omlijsting van LottoJumbo; leiding kan het niet genoemd worden, kader of management (jakkes) evenmin. Randfiguren van de meest onnadenkende soort. Gruwelijk.
Walnoot 01 juni 2015 20:20
Lijkt me dat de jury deze prijs unaniem en met extra lof moet uitreiken aan Richie P.

Het noemen van Hesjedal kan niet anders dan pure provocatie zijn. De man haalt uit geslagen positie top 5, en een aantal mooie ereplaatsen in etappes. Gewoon niet sterk genoeg om het van de Aru's en Landa's van deze wereld te winnen. Met Kruijswijk en de Astana-brigade zonder meer onder de grootste smaakmakers van de Giro.
PVW 01 juni 2015 20:26
Als een van die Astana-junks op deze manier strava info zou delen zou de wereld te klein zijn. Bij Kruijswijk blijft het erg stil.

Ik heb genoten en kies er voor elke vorm van wantrouwen te negeren. Vooral richting Kruijswijk maar ook richting astanas e.d. Zal ik mn best blijven doen.
Curzio 01 juni 2015 20:26
Het gedrag van Hesjedahl als hij in een kopgroep zat, met dat halve meewerken en dan uit het wiel wegkletsen, vond ik ook wel irritant worden. Maar z'n optreden in de laatste drie bergritten heeft dat gelukkig goed gemaakt.
JW 01 juni 2015 21:44
Ik weet niet hoe het in werkelijkheid is, maar na deze Giro kan ik me voorstellen dat niet elke collega gecharmeerd is van Hesjedal.

De eerstekeer dat mij zijn gedrag opviel was nadat Vandenbroeck achterop was geraakt, en hopeloos alleen zat te sleuren aan een groepje dat er helemaal geen zin in had ook een deel van het werk te doen. Hesjedal ook niet, die demarreerde. En kwam in zijn eentje nog dichtbij de favorieten, waarna hij zijn achterstand weer behoorlijk zag groeien.
De dagen daarna waren de Sporza-commentatoren vrij negatief over Hesjedal.

Eigenlijk deed hij dat heel vaak. Of demarreren, òf in het wiel zitten. Maar samenwerken, om gezamenlijk daar voordeel van te halen, dat zag je hem niet vaak doen.
In die zin wel wat vergelijkbaar met Voeckler.
Cecchini 01 juni 2015 22:09
Mijn irritatie zat hem vooral in het feit, dat hij voortdurend de bergtrui kansen van Kruijswijk zat te verknallen.
Blueprint 01 juni 2015 23:35
Ik moest gelijk denken aan Richie Porte (mentale zwakte nogmaals getoond), Robert Wagner (ik ben een beetje moe/heb geen zin in deze koers) en al die brave Astana-haters, die drie uitermate zure weken hebben beleefd, terwijl de rest van de wereld kon genieten van prachtige sport. En ik moet die Hesjedal ook niet, maar hij behoort zeker niet tot de verliezers van deze ronde.
tvm 02 juni 2015 00:47
Eens met JW.
De slinkse a-collegiale(maar misschien wel professionele?) tactiek doet me ook een beetje denken aan de rijstijl van Rolland.
Rudy t. 02 juni 2015 08:39
Hesjedal is 1 van de meest dubieuze figuren uit de wielrennerij. Maar hij rijdt voor Garmin dus dan is dat geen probleem.
ton duk 02 juni 2015 08:55
Geheel eens met de kritiek op Hesjedahl...eerst Slagter opzichtig naaien en daarna constant Kruiswijk in de wielen (of uit de wielen) rijden...
gr
Sub Culture 02 juni 2015 10:09
Helemaal mee eens.
mss kan de moderator hier ook meteen van wielerprikbord, huilprikbord van maken?

Dat past beter bij de huidige teneur hier. Snif.
JW 02 juni 2015 10:33
Die huilbuien sluiten vrij naadloos aan bij de huilbuien van de (op zich weer bijzonder vermakelijke) commentatoren van Sporza, nadat Jurgen door Ryder werd genaaid.
Wielerkoers volgen is vaak een chauvinistisch tijdverdrijf winking smiley
malheur 02 juni 2015 10:37
Staar als compensatie vanavond thuis gewoon even naar de poster en prevel 'Ryder, laat ze maar lullen jongen, voor mij ben en blijf je een topper!'
Bromertà 02 juni 2015 11:27
Huilbuien van José en Renaat? Heb ik wat gemist? Overdrijf niet zo. Terechte kritiek mag genoemd worden. En die opmerking over "chauvinisme" is ook weer zo'n subtiel tikje onder de gordel, want de manier waarop dit Belgische duo deze Giro van commentaar voorzag was ongeëvenaard deskundig en amusant bovendien. Men mag in Nederland heel dankbaar zijn dat deze Giro werd opgeluisterd door deze twee wielerfanaten in hart en nieren.
Moet je eens goed opletten hoe straks tijdens Dauphine of Tour de toon verandert als Wuyts naast José de leiding neemt en heel vaak het Lotto-geel of -oranje ( ? ) over het hoofd gaat zien. En dan nog iets. Als Wuyts weer eens een vraag stelt, zal je merken dat ie José zelden laat uitpraten, omdat ie zo graag wil laten weten o zo deskundig te zijn.

Kortom, niets dan lof voor José en Renaat. Ze waren in bloedvorm.
malheur 02 juni 2015 12:26
Als ik het ergens mee eens kan zijn wat Bromertà aangaat is het wel dat Renaat & DeCauwer kilometers hoog boven alle andere commentaors samen uitzweven.
JW 02 juni 2015 14:53
Zucht.. Altijd vervelend als je als genie niet goed wordt begrepen....

De woorden "..niets dan lof voor José en Renaat. Ze waren in bloedvorm. .." onderschrijf ik volledig. Ze zijn een klasse apart. Ik heb, meen ik, wel vaker mijn waardering voor hen uitgesproken.

Tijdens deze Giro, waar ik vrijwel alle Sporza-uitzendingen van begin tot finish vrijwel allemaal volledig heb gezien, spraken ze een paar maal een gebrek aan enthousiasme uit over Hesjedal. Met name nadat hij vanachter de rug van de zwoegende VDB was weg gedemarreerd. Ik kon me daarin vinden.

Als Sub nu Nederlandse frustraties over dit soort kuren van Hesjedal (maar dan in het nadeel van Kruijswijk) tot "huilbuien" bestempelt, concludeer ik dat dat het zelfde soort huilbuien als bij de Sporza-mannen is.
Ik vind weinig mis met dat soort misschien "chauvinistische" opvattingen.

Het enige wat mij hier wellicht verweten mag worden dat ik het duo beschreef als "vermakelijk". Daar had ik uiteraard veel meer superlatieven moeten gebruiken om mijn standpunt duidelijk te maken.
malheur 02 juni 2015 18:07
Ik vergeet, en met mij meer, Nizzolo eigenlijk nog. Dermate vaak 2e dat zijn ploeg liever niet meer voor m rijdt en dat tactische spelletje in Milaan was natuurlijk wel erg sneu.
Hoentie 03 juni 2015 07:18
Dat is dus wielrennen: je werkt alleen samen als je daar zelf iets bij op denkt te schieten. Als je denkt dat je daarbij niets op schiet, dan doe je dat niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/06/2015 07:19 door Hoentie.
Hoentie 03 juni 2015 07:19
Waarom zou hij Kruiswijk moeten helpen dan? Omdat Kruiswijk een Nederlander is?
Hoentie 03 juni 2015 07:21
Dat is niet stoer, dat is dom. Massimo heeft gewoon helemaal gelijk.
Hoentie 03 juni 2015 07:26
Qua commentaar was de laatste etappe met afstand het amusantst toen Marc Uyterhoeven even langskwam smiling smiley
JW 03 juni 2015 09:52
Klopt.
Er is wel wat intelligentie (of koersslimheid) nodig om het juiste te "denken".

Naar mijn mening maakte Hesjedal niet altijd slimme keuzes.
Daardoor verspilde hij nodeloos veel energie, die hij later in de rit te kort kwam.
Slimmerd 03 juni 2015 09:54
Hoe zo sneu? Met twee voorop zeker van die rode trui, lijkt me toch een fraaie prijs die je niet wilt afstaan
JW 03 juni 2015 09:55
Natuurlijk niet.
Maar ze zaten samen vaak in dezelfde positie, en zonder ploeggenoten.
Samenwerken had voor beiden op sommige momenten m.i. meer kunnen opleveren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen