Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

75th La Vuelta ciclista a España 1e etappe Irún › Arrate (173k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 19 oktober 2020 20:06



Startlijst [www.procyclingstats.com]

Vertrek 1e etappe 13.11 verwachte aankomst 17.30 (net voor donker thuis)




Eindklassement 2020

1 - ROGLIČ Primož Team Jumbo-Visma 83:07:14
2 - VALVERDE Alejandro Movistar Team 2:33
3 - POGAČAR Tadej UAE-Team Emirates 2:55
4 - QUINTANA Nairo Movistar Team 3:46
5 - LÓPEZ Miguel Ángel Astana Pro Team 4:48
6 - MAJKA Rafał BORA - hansgrohe 7:33
7 - KELDERMAN Wilco Team Sunweb 10:04
8 - HAGEN Carl Fredrik Lotto Soudal 12:54
9 - SOLER Marc Movistar Team 22:27
10 - NIEVE Mikel Mitchelton-Scott 22:34







Joop Zoetemelk winnaar Vuelta 1979

De zwarte trui 19 oktober 2020 20:59
Respect Cecchini!

Nooit gedacht, maar ik merk zowaar enige verzadiging in mijn aandacht voor de koers.

Hup Tom!
valse trage 19 oktober 2020 21:08
De Ronde van Noord-Spanje!

Gezellig! Lekker onbevangen koersen met zun alluh, en kijken hoever we komen.

Kijk eens naar die tekst in de 'gazet', wat een ouderwetse franje smiling smiley

Bedankt Cecchini!
Brieske 19 oktober 2020 22:11
Slim dat ze niet het hele land bestrijken. Ik had het bedacht kunnen hebben...

Groet
Luijt 19 oktober 2020 22:45
Cecch, ga zo door! Die Vuelta is wel met afstand de minst leuke. Maar jij weet ons vast wel op te poken.
Cecchini 19 oktober 2020 22:54
Je mag tegenwoordig toch nauwelijks meer de deur uit Luijt. Tijd genoeg, ook voor de Vuelta. Over 3 weken begint de echte lockdown
Eqquipo 19 oktober 2020 23:45
Als 'fan van' kijk ik deze Vuelta toch weer uit naar het optreden van Valverde, de ultieme wielrenner. Zou hij tóch nog weer een etappe kunnen winnen, mee de koers bepalen?
Was het de lockdown die hem parten speelde? Of toch nog ietsje meer ouderdoms-sleet erop die hem zelf de uitspraak deden ontlokken dat hij op deze manier niet verder wilde koersen.

Op het WK dan, was de vorm weer behoorlijk terug in orde.

!Vamos Alejandro!
Wanny 20 oktober 2020 08:47
Hup Tom. 2 Nederlandse grote rondezeges in pakweg 2 weken.
ton duk 20 oktober 2020 10:48
Toch jammer dat de Vuelta het bezoek aan de stad van El Bosco en het mirakel van Empel mist
gr
Horsie is back 20 oktober 2020 12:31
Voor Froome en Valverde ligt de lat aan het eind op 783 seconden (2012 Vuelta). Wie springt er af? Of toch alle twee? We gaan het zien vanmiddag.
Heisenberg 20 oktober 2020 13:58
Kopgroep van de dag
Rémi Cavagna (FRA)
Jetse Bol (NED)
Tim Wellens (BEL)
Quentin Jauregui (FRA)
Jasha Sütterlin (DUI)
lodjan 20 oktober 2020 14:13
Geen pannenkoeken.
Heisenberg 20 oktober 2020 14:18
Jumbo houdt het verschil onder de 4 minuten. Ook Movistar helpt nu mee in het peloton.
MarkV 20 oktober 2020 14:39
Wordt de Vuelta nog ergens live uitgezonden in het Nederlandse taalgebied?
Heisenberg 20 oktober 2020 14:46
MarcoV 20 oktober 2020 14:47
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wordt de Vuelta nog ergens live uitgezonden in het
> Nederlandse taalgebied?

wielerflits:

De Vuelta wordt dit jaar live uitgezonden door Sporza en Eurosport. Bij Sporza begint men om 14.50 uur op het tweede net, om vervolgens om 16.10 uur over te schakelen op één. Bij Eurosport zendt men op de openingsdag afwisselend de Vuelta en de etappe uit de Giro d’Italia uit. De gehele koers is te volgen in de Eurosport Player.
Remko 20 oktober 2020 15:32
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hup Tom. 2 Nederlandse grote rondezeges in pakweg
> 2 weken.

Ik acht de kans op geen enkele GT-overwinning dit seizoen vooralsnog een stuk groter.
Heisenberg 20 oktober 2020 15:37
DNF Frank

Martinez gevallen (net als in het openingsweekend van de Tour), maar voorlopig wel verder.
Heisenberg 20 oktober 2020 15:40
DNF Van Wilder
tvm 20 oktober 2020 15:47
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> DNF Frank
>
> Martinez gevallen (net als in het openingsweekend
> van de Tour), maar voorlopig wel verder.

Ernstige val? Of zonder erg.
Vlaflip76 20 oktober 2020 16:13
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> DNF Van Wilder

Gelukkig maar




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2020 16:23 door Vlaflip76.
Vlaflip76 20 oktober 2020 16:14
Frank=ziek

Te dicht bij die giro monteur geweest. Toch corona?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2020 16:21 door Vlaflip76.
Sub Culture 20 oktober 2020 16:27
Sukkelde al een paar dagen met zijn knie.
Bizar dat ze hem dan toch laten starten en geen vervanger opriepen.
Slimmerd 20 oktober 2020 16:56
Misschien was er geen renner meer beschikbaar? Sütterlin reed al als vervanger van Roche, hooguit Matthews had misschien gekund
JW 20 oktober 2020 16:57
Het is aan TJV en Movistar te wijten/danken dat de kopgroep kansloos is en de strijd om de zege russen de favorieten gaat.
Persoonlijk zie ik dat toch een eind liever dan dat een kopgroep kanslozen ver mag weglopen en voor de dagzege strijdt. Zoals in deze Giro veel te veel gebeurt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2020 16:57 door JW.
MarcoV 20 oktober 2020 17:10
Weinig beterschap bij Froome dit seizoen ...
Curzio 20 oktober 2020 17:26
Pinot zou ook op achterstand rijden.

Martinez en Woods allebei al wat gehavend door een val.
Sub Culture 20 oktober 2020 17:35
Dumoulin gaat de Vuelta niet winnen, mag dat nu al gezegd worden?
Inigo 20 oktober 2020 17:38
Wat doet die Kuss toch vreemd. Rijdt Bennet er af. Niks van tour geleerd...
Slimmerd 20 oktober 2020 17:42
1. Roglic
2. Carapaz 1''
3. D. Martin
4. Chaves
5. Grossschartner
6. Mas
7. Carthy 4''
8. Kuss 10''
9. G. Bennett 40''
10. Bagioli 51''
11. Valverde
12. Gesink
13. G. Izagirre
14. Nieve
15. De la Cruz
16. Dumoulin
17. Formolo
18. G. Martin 1'08
19. Elissonde 1'17
20. Soler

27. Poels 1'51
35. Gaudu 2'22



5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2020 17:49 door Slimmerd.
Carlos Danger 20 oktober 2020 18:08
Sterke Robert.
Frederik D. 20 oktober 2020 18:21
Ik vrees van wel. En wellicht vindt hij dat ook. En derhalve zal hij genoegen nemen met een knechtenrol. Alweer. Maar ik zou tegen de heer Tom Dumoulin willen zeggen: ga gewoon ijzerheinig voor je eigen klassement, vandaag was het niet goed genoeg maar wellicht komen er betere dagen want je blijft toch een toprenner, Tom.
Horsie is back 20 oktober 2020 18:21
Nr. 12 Robert Gesink misschien wel de verrassing van de dag. Alejandro Valverde toch nog alleszins redelijk. Thibaut Pinot 63. op 9:56 en Chris Froome 72. een plaats beter dan zijn BIB, op 11:12. Eens te meer wordt duidelijk, dat dit vak alleen maar fatsoenlijk kan worden uitgeoefend als je lichaam optimaal functioneert wat nog altijd iets anders is als optimale getraindheid en dat is zeker bij Chris Froome niet meer het geval.
pl0rk 20 oktober 2020 18:52
Fantastisch mooie koers gezien weer.

Het kan niet op. Wat mij betreft geen sprake van verzadiging als er zo gekoerst wordt als vandaag.
Sinbad-the-Cyclist 20 oktober 2020 18:54
En Roglic wint ook in zijn zevende Grote Ronde een etappe! Is dit een ongekende reeks? Nee, blijkbaar niet: Merckx won ritten in zijn eerste veertien Grote Rondes (en zijn laatste twee won hij niets) en Hinault heeft in dertien deelnames in Tour, Vuelta en Giro altijd wel een etappe gewonnen. Dumoulin had tot de Giro van vorig jaar een reeks van zes grote rondes met ritoverwinningen op zijn naam staan, al won hij dan weer geen enkele etappe in zijn eerste vier deelnames. Enfin, een leuk statisch feitje. PS Naar sprinters en overwinningen heb ik niet gekeken, maar ik neem aan dat daar ook nog flinke reeksen tussen zitten.
Curzio 20 oktober 2020 19:03
Kuss was geweldig sterk en heeft de weg geplaveid voor Roglic. Ze hadden wel geluk dat Mas het op zich nam om Hugh Carthy terug te halen, leek me dat die dat beter aan Roglic of Carapaz had kunnen laten.

Bennett terug laten komen, tsja ,wat heb je daaraan. Was er bij de eerste de beste versnelling weer afgereden.

Het lijkt me dat Kuss top-10 of zelfs top-5 zou moeten kunnen rijden, parcours ook op z'n maat, alleen is de vraag of hij een beetje regenbestendig is.
valse trage 20 oktober 2020 19:07
Robert is altijd goed(gemutst) in Spanje.
JW 20 oktober 2020 19:13
Tinuz 20 oktober 2020 19:14
Mooi voor Gesink.
Nomath 20 oktober 2020 19:29
Heeft Kuss al eens een behoorlijke tijdrit gereden? Zelfs in de klimtijdrit naar de Planche des Belles Filles was hij niet bij de beste-50.
Prikdude 20 oktober 2020 19:55
Meeste renners koersen fijn in hun thuisland.
Kuiperberg 20 oktober 2020 20:06
Benieuwd hoeveel renners in Madrid aankomen...een handvol??
Met deze weersomstandigheden plus de dreiging van corona kon deze Vuelta weleens als een nachtkaars uitgaan.
Cecchini 20 oktober 2020 20:40
Bij Dumoulin krijg ik langzamerhand toch een Lars Boom moet peper in zijn reet gevoel. Het is allemaal zo lethargisch, en hij lijkt geen zin meer te hebben om af te zien. Als verdorie Gesink na kilometerslang kopwerk vanuit de achterhoede weer terugkeert aan het front, en Dumoulin al moeite heeft om het wiel van de bejaarde Valverde te houden geeft toch wel weer te denken en notabene ploegmaat Bennett vandaag nog voor hem weet.. Roglic is Dumoulin mentaal veruit de baas. Die dacht ik zet hem vandaag alvast op achterstand, en is mijn kopmanschap weer verzekerd.
Frederik D. 20 oktober 2020 20:44
Lijkt er wel op. Ik vind Dumoulin ook te gemakzuchtig. Man, denk ik, ga eens lijden. Maar ja, wij staan aan de zijlijn. Misschien gaat hij wel diep. Maar zie ik het niet.
Frederik D. 20 oktober 2020 20:46
De Vuelta van de vallende bladeren. En tegelijk met de Giro. Toch een vreemd gevoel. Maar ook wel mooi.
JW 20 oktober 2020 21:02
Ik zie ze toch liever vroeger in het jaar, dan is het weer toch meer geschikt.
Extra handicap is dat ze juist de warmere delen van Spanje mijden.

Maar bijzonder is het zeker.
Horsie is back 20 oktober 2020 21:16
Het lezen van de bijdragen van Cecchini en Frederik D. was toch wel even afzien voor Horsie. Hier wordt even Tom Dumoulin door de worstenmachine gehaald. Alsof de connaisseurs van de edele wielersport zomaar kunnen zien, dat deze renner of te gemakzuchtig is of nog wat peper in de reet nodig heeft à la Lars Boom. Moet Horsie dan weer zijn motto If dogs run free they like to pee from tree to tree uit de mottenballen halen? En kom niet aan met het moet toch allemaal gezegd kunnen worden. Tom Dumoulin heeft de power niet en gek genoeg, alhoewel, hij presteert steeds minder. TDF/WK/Vuelta. Ik neem aan, dat er heus wel een mentale component werkzaam is. Zo van verdulleme, ze rijden allemaal ineens veel harder dan ik gewend was. Maar om van deze toegewijde renner maar te veronderstellen, dat het wel een gevalletje mentale zwakte zal zijn, minder goed in staat diep te gaan als een jofferman in goede doen, die de kaviaar per lepel krijgt aangereikt door een schone jonkvrouwe, dat gaat Horsie veel te ver.

Topsport wordt geregeerd door smalle marges. It's l'onely at the top, doorgaans verblijf je daar niet erg lang. De meeste prestatievariabelen moeten in orde zijn, maar los daarvan de karavaan trekt altijd verder. Hoeveel tnt peper had Chris Froome dan wel niet moeten krijgen vandaag?

Het afgelopen jaar hebben we drie gevallen gehad, van die komen nooit meer terug. Daarvan is alleen Wout van Aert boven verwachting uit zijn as herrezen. Tom Dumoulin redelijk tot goed, maar niet goed genoeg, en Chris Froome, jammerlijk in topsporttermen helemaal niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2020 21:23 door Horsie is back.
Cecchini 20 oktober 2020 21:19
Mijn excuses Horsie.
Carlos Danger 20 oktober 2020 21:41
Froome lag aan gruzelementen met breuken aan dijbeen, elleboog en ribben. Dumoulin had een stukje
gravel (of was het plastic?) in zijn knie.
Horsie is back 20 oktober 2020 21:48
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Froome lag aan gruzelementen met breuken aan
> dijbeen, elleboog en ribben. Dumoulin had een stukje gravel (of was het plastic?) in zijn knie.

Natuurlijk, vergelijkingen hebben de eeuwige neiging te hinken, maar ik denk nu toch, dat je de malheur van Tom Dumoulin aan het bagatelliseren bent. Wie was toch al weer die prikker (Onverlaat of zoiets), die destijds stellig suggereerde, dat Tom Dumoulin met die hevig bloedende knie met wat peper in zijn reet nog heel wat tijd goed had kunnen maken?
Carlos Danger 20 oktober 2020 22:29
Misschien wel en ik geloof best, dat het een moeilijke periode voor hem is geweest, maar ik mis
bij hem de gedrevenheid en bevlogenheid van een topsporter. Maar misschien ligt dat ook wel aan mij en
slaapt Tom ondertussen slecht van zijn (enigszins)matige Vuelta-start.
Horsie is back 20 oktober 2020 23:29
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien wel en ik geloof best, dat het een moeilijke periode voor hem is geweest, maar ik mis bij hem de gedrevenheid en bevlogenheid van een topsporter. Maar > misschien ligt dat ook wel aan mij en slaapt Tom ondertussen slecht van zijn (enigszins)matige Vuelta-start.

Tom Dumoulin is altijd bij veel volgers geprezen om zijn down-to-earth houding ten aanzichte van zijn eigen presteren, misschien voor menigeen zelfs te. "Kom op Tom, zo veel slechter ben je niet". De wielrenner, die niet zo snel naar excuses zoekt en vooral eerst bij zichzelf ten rade gaat voor (eventueel) naar anderen te wijzen. Hij moet nu echter al driemaal achtereen (TDF, WK en naar het zich laat aanzien dus nu ook de Vuelta) toegeven, dat anderen binnen en buiten zijn ploeg beter presteren (bij laatste tijdrit jammert hij zelft, ik rij toch dezelfde wattages als voorheen) dan hij.

Kenmerkend voor topsporters, waar de marges nu eenmaal klein zijn, is dat een voorbereiding, die niet echt optimaal te noemen valt, weliswaar geen goede start verhindert, maar gaandeweg een seizoen toch tot reducties leidt. Wellicht zit daar het probleem, afgezien van hoger niveau van de rest. Nu ook geen hoogtestage. Misschien moeten we langzamerhand toch eens gaan overdenken, dat de huidige wielergeneratie wel degelijk de beste ooit is. De superslurpers van het EPO tijdperk verdienen zo weinig mogelijk respect, ondanks het feit dat ze altijd hoe dan ook topprestaties leverden.
Frederik D. 20 oktober 2020 23:41
Ik had mijn opmerking wel gerelativeerd. En dus vind ik je commentaar heel mooi. smiling smiley
Nomath 21 oktober 2020 01:07
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wie was toch al weer die prikker (Onverlaat of zoiets), die destijds stellig suggereerde, dat Tom Dumoulin met die hevig bloedende knie met wat peper in zijn reet nog heel wat tijd goed had kunnen maken?

Dat was ik, na het terugkijken van de beelden van de 4e Giro-etappe van vorig jaar. Die discussie heeft nog een mooi vervolg gekregen in juli 2019 na de scoop van Zonneveld, aan de vooravond van de Tour, dat Dumoulin gaat overstappen naar Jumbo-Visma.

Horsie denkt te weten wat kenmerkend is voor topsporters. Hij vergeet een belangrijk punt : de wil om de tegenstand te verpletteren en daarbij alle ongemak voor lief te nemen. Die heeft Roglic wel, maar Dumoulin steeds minder. Met plezier in het wielrennen alleen schiet een kopman tekort.
Curzio 21 oktober 2020 07:42
Ik had eigenlijk niet zulke hoge verwachtingen van Dumoulin voor deze Vuelta.
Dumoulin is in mijn ogen een renner die naar een grote ronde moet toewerken, met een voorbereiding die daar volledig op is afgestemd.
Nu is dat niet zo. Hij kwam redelijk uit de Tour maar presteerde nadien wisselvallig (slecht op WK tijdrijden en Waalse pijl, goed op WK weg en LBL) en heeft een vrij vol programma gereden. Mas en Valverde hebben zich veel meer gericht op deze Vuelta volgens mij, Valverde verdenk ik er zelfs van de Tour als voorbereiding te hebben gereden op WK en Vuelta.

Een renner als Roglic heeft ook minder een perfect afgestemde voorbereiding nodig, die heeft een hoog basisniveau en kan misschien wel weer iets minder echt pieken qua prestaties. Het parcours van deze Vuelta lijkt mij ook niet direct geschikt voor Dumoulin, wél voor Roglic.

Ik denk dat verder duwen in de hoop hier iets van een klassement te rijden voor Dumoulin alleen maar tot teleurstelling kan leiden. Kuss is een betere pion voor het klassement, misschien zelfs Bennett. Lekker in de knechtenrol en een paar etappes uitkiezen om voor eigen kans te gaan, dan rusten en volgend jaar opnieuw beginnen.
Horsie is back 21 oktober 2020 12:04
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wie was toch al weer die prikker (Onverlaat of
> zoiets), die destijds stellig suggereerde, dat Tom
> Dumoulin met die hevig bloedende knie met wat
> peper in zijn reet nog heel wat tijd goed had
> kunnen maken?
>
> Dat was ik, na het terugkijken van de beelden van
> de
> [url=http://wielerprikbord.nl/read.php?8,199251,19
> 9251#msg-199251]4e Giro-etappe van vorig
> jaar[/url]. Die discussie heeft nog een mooi
> vervolg gekregen in juli 2019 na de scoop van
> Zonneveld, aan de vooravond van de Tour, dat
> [url=http://wielerprikbord.nl/read.php?8,205163,20
> 5163#msg-205163]Dumoulin gaat overstappen naar
> Jumbo-Visma[/url].
>
> Horsie denkt te weten wat kenmerkend is voor
> topsporters. Hij vergeet een belangrijk punt : de
> wil om de tegenstand te verpletteren en daarbij
> alle ongemak voor lief te nemen. Die heeft Roglic
> wel, maar Dumoulin steeds minder. Met plezier in
> het wielrennen alleen schiet een kopman tekort.

Dus dan heb ik dus intuïtief raak geschoten, want dat jij degene was, had ik niet paraat. Zo zie je maar, geheugen is een apart fenomeen.
Dus jij vindt, dat een topsporter ook een soldaat moet kunnen zijn, die met zijn laatste schot de oorlog wint, nadat hij voorafgaand alle veldslagen heeft verloren?
Zou AP al wakker zijn?
Horsie is back 21 oktober 2020 12:22
@Curzio. Als fan kun je maar al te vaak ongemerkt hogere verwachtingen koesteren dan de praktijk dit rechtvaardigt. En in principe geldt dit ook vaak nog een tijd voor de persoon in kwestie. "We" zijn niet zo rationeel, dat we louter op de variabelen willen of zelfs kunnen blind varen. Tom Dumoulin heeft waarschijnlijk nog lang willen vasthouden aan het idee, dat hij na gewenning weer ongemerkt zijn plaats kon innemen. Het spreekwoord luidt echter: "Opgestaan is plaatsgegaan". Nu weet hij wat dit betekent. Hij is er ook wel erg lang uitgeweest.

En daarom ben ik het ook zeker met je eens dat volgend jaar opnieuw beginnen de beste optie is, maar het seizoen was uiteraard al zo kort alhoewel er nu wel twee grote ronden kort na elkaar gereden moesten worden. Maar of hij volgend jaar weer (veel) succes heeft, blijft toch afwachten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen