Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

103e Giro d'Italia 17e etappe Bassano del Grappa › Madonna di Campiglio (203k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 20 oktober 2020 20:58
Vertrek 10.20 verwachte aankomst 16.30




Bassano del Grappa





Algemeen Klassement

1 ALMEIDA João Deceuninck - Quick Step 65:45:08
2 KELDERMAN Wilco Team Sunweb 0:17
3 HINDLEY Jai Team Sunweb 2:58
4 GEOGHEGAN HART Tao INEOS Grenadiers 2:59
5 BILBAO Pello Bahrain - McLaren 3:12
6 MAJKA Rafał BORA - hansgrohe 3:20
7 NIBALI Vincenzo Trek - Segafredo 3:31
8 POZZOVIVO Domenico NTT Pro Cycling 3:52
9 KONRAD Patrick BORA - hansgrohe 4:11
10 MASNADA Fausto Deceuninck - Quick Step 4:24
Cecchini 20 oktober 2020 21:02
Dat kan er ook nog wel bij: ons een jaar beledigen en dan ook nog onze ronde winnen

Volkskrant journalist Jarl van der Ploeg doorkruist met de Giro nog één keer het land waar hij vier jaar correspondent was. Op zoek naar veerkracht, zorgeloosheid en publiek dat niet klapt voor de zorg, maar voor snelle fietsers.

Ik had het kunnen weten, denk ik als ik dinsdagochtend de mail ontvang waarin staat dat de Giro gewoon doorgaat, ondanks alweer een renner die positief testte op het coronavirus, en ondanks de avondklok die sinds deze week in Milaan geldt. Het is immers de Ronde van Italië, en Italië is nu eenmaal het land waarin altijd alles doorgaat, ook al is het verval alom. Op het gelaat van de 86-jarige Sophia Loren zijn nog altijd geen rimpels te ontdekken en hoewel het Romeinse Rijk al in 117 na Christus gebied begon te verliezen, duurde het technisch gezien tot 1453 voordat het echt voorbij was.



De avond daarvoor had Nicola mij al verzekerd dat het zo zou lopen. Nicola is de fotograaf waar ik de afgelopen jaren mee samenwerkte. Hij woont in een huis op een heuvel bij Bassano del Grappa, de startplek van vandaag, dus besloten we nog eenmaal iets te drinken. Toen ik vertelde dat verder rijden waarschijnlijk betekent dat de Nederlander Wilco Kelderman straks zegeviert, zei hij half grappend, half serieus: ‘Dat kan er ook nog wel bij. Ons een jaar lang beledigen, en nu ook nog onze ronde winnen.’

Wilco Kelderman tijdens de tijdrit tussen Conegliano en Valdobbiadene. Foto AFP

Net als veel Italianen houdt Nicola van Nederland, maar is die liefde dit jaar een beetje tanende. Dat komt vooral door minister Wopke Hoekstra die, net toen de mortuaria in Italië uitpuilden van de coronadoden, geen helpende hand bood, maar een zwaaiend vingertje opstak. Staande op de kade wierp hij de drenkeling geen reddingsboei toe, maar vroeg hem waarom hij niet had geïnvesteerd in zwemlessen. En omdat de superioriteit in Nederland nu eenmaal broederlijke vormen aanneemt zodra andere landen het slechter doen dan wij, kwam even later ook premier Rutte naast hem staan en zei: jullie krijgen een zwemvest in ruil voor ‘vergaande hervormingen’, ‘zodat het zuiden de volgende keer voor zichzelf kan zorgen’.

De hevige tegenreactie die dat veroorzaakte in Italië verbaasde mij niets, omdat ik dankzij Nicola al lang weet hoe hoog de spanningen tussen Nederlanders en Italianen kunnen oplopen. De vele verschillen die er bestaan tussen Nederland en Italië kristalliseren zich nu eenmaal uit in tijden van crisis (of, in ons geval, wanneer je vijf dagen op rij samen moet werken, samen moet reizen, samen ontbijt, luncht én samen dineert). Een voorbeeld: tijd is in Italië veel minder kostbaar dan in Nederland, simpelweg omdat er al zoveel meer van gepasseerd is. In Nederland is vijf minuten vertraging daarom een doodzonde, terwijl het in Italië slechts een onbeduidend fliebertje in de geschiedenis betekent.

En dus vrat ik mijzelf iedere keer weer op als Nicola te laat kwam, om slechts een paar minuten later andere automobilisten uit te foeteren omdat ze niet doorreden. Voor een volk dat zo vaak op elkaar moet wachten, dacht ik dan, is het opmerkelijk hoe snel ze hun geduld verliezen.

Andersom begreep hij nooit hoe wij Nederlanders zo frikkerig en arrogant konden zijn. Wat zit er toch in jullie water, vroeg hij zich hardop af, dat geen van jullie de kunst van de tact bezit? Snap je niet dat zodra je je eigen lockdown omdoopt tot intelligent, je daarmee alle andere landen ter wereld dom noemt?

Onze relatie was een beetje zoals regisseur Sergio Leone zijn verhouding met componist Ennio Morricone omschreef: ‘Als een katholiek huwelijk voordat de echtscheidingswet in Italië werd aangenomen.’ We waren tot elkaar veroordeeld. Daarom pasten we ‘s avonds vaak het witte wijn-principe toe. Dat is gebaseerd op de aanname dat alcohol en frustratie zich altijd in tegengestelde richting bewegen. Dus hoe meer witte wijn je erin gooit, hoe meer frustratie eruit vloeit.

Het heeft ons tot gisteravond bij elkaar gehouden, toen we het principe voor de laatste maal toepasten. Het had wederom effect, want als afscheid beloofde hij vandaag zijn voortuin in te lopen, even niet te denken aan hetgeen ons scheidt, maar simpelweg uit te kijken naar die Nederlandse renner op kop van het peloton om vervolgens uit volle borst te roepen: ‘Viva Wilco, Viva Kelderman!’
Sub Culture 20 oktober 2020 21:07
Is dit dan de koninginnenrit?
Cecchini 20 oktober 2020 21:17
Duid jij op mevrouw Loren of het etappe-profiel ? Wat het laatste betreft, ik denk het niet.
Horsie is back 20 oktober 2020 21:39
De donderdag etappe volgt hier op de zware woensdag etappe en "we" gaan in hoger sferen, evenals zaterdag. Zelden zal een grote ronde zo uit balans zijn getekend.
Sub Culture 20 oktober 2020 22:10
Deze slotklim moet Almeida in principe veel beter liggen dan die van zondag.
Weet niet of Kelderman wakker zal liggen van dat moment waarop hij toch even glansrijk uit het wiel werd gereden maar Almeida zal het een boost hebben gegeven.

Veel te veel koers op tv.
Kutsport.
Kuiperberg 20 oktober 2020 23:38
Berezware rit. Sunweb tweede klim aanvallen en niet wachten tot de relatief makkelijker laatste klim.
Kuiperberg 20 oktober 2020 23:38
Berezware rit. Sunweb tweede klim aanvallen en niet wachten tot de relatief makkelijker laatste klim.
Frederik D. 20 oktober 2020 23:39
Klotensport, zou ik zeggen. Vrouwenwielrennen, dat is pas een kutsport. Maar hoe noemen we korfbal?
Inigo 20 oktober 2020 23:42
We blijven wel in de Pantani sferen deze Giro
Horsie is back 21 oktober 2020 00:34
Inigo Schreef:
-------------------------------------------------------
> We blijven wel in de Pantani sferen deze Giro

Beklom 4 juni 1999 Madonna di Campiglio met 7,38w/kg gedurende 921 seconden.
Orakel 21 oktober 2020 08:27
Het team oproken terwijl we morgen naar 2.700 mtr klimmen? Ik weet niet of dat verstandig is. Kelderman heeft aan 1 minuut voldoende, het hoeven er geen 5 te zijn. Voor Nibali en Hart ligt het misschien anders.
merijntje mortirolo 21 oktober 2020 09:02
Een paralympische discipline.
MarkV 21 oktober 2020 09:49
Volgens Italiaanse wielersites wordt de tappe van zaterdag onthoofd, zoals al weken werd gevreesd wordt de Franse lus (Agnello, Izoard) geschrapt en ook het beoogde alternatief de Finestre is onbegaanbaar. In plaats daarvan rijden ze nu 2x de slappe slotklim naar Sestriere op, ideaal voor Almeida.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2020 09:49 door MarkV.
Eqquipo 21 oktober 2020 11:04
Na 27km koers alles nog samen
Slimmerd 21 oktober 2020 11:13
Vandaag dus eerste kans voor iedereen achter Kelderman, laatste kan nog op morgen wachten
Meneer 60% 21 oktober 2020 11:23
Zou Sunweb dit scenario hebben besproken. Geoghegan Hart of Nibali doet een Froompje en gaat één dezer dagen al heel vroeg. Almeida kan niet mee, maar Kelderman ook niet. Hindley heeft wel de benen om (makkelijk) mee te kunnen.

Met andere woorden: hoe groot is de vrije rol van Hindley. Stel dat Kelderman er flink doorheen zakt, dan heeft Hindley, naast Almeida, toch de beste papieren. Offer je die dan op? Het kan nog een rare laatste week worden.
Eqquipo 21 oktober 2020 11:23
Groepje van 5 iets voor het peloton uit. Bijna aanvang eerste klim van de dag.

Jonathan Caicedo (EF), Sander Armée (Lotto Soudal), Mattia Bais (Androni Giocattoli Sidermec) e i due Movistar Dario Cataldo e Davide Villella.
Tjappie2 21 oktober 2020 11:27
Kunnen ze morgen de Stelvio wel op?
Slimmerd 21 oktober 2020 11:30
Die schijnt rijklaar te zijn en er wordt geen sneeuw meer verwacht
Eqquipo 21 oktober 2020 11:32
De 5 weer ingelopen inmiddels
Eqquipo 21 oktober 2020 11:41
Kopgroep met

Jonathan Caicedo, Mattia Bais, Oscar Rodriguez, Sander Armée, Kilian Frankiny, Harm Vanhoucke, Hermann Pernsteiner, Illnur Zakarin, Tanel Kangert, Victor De La Parte, Hansen, Ruben Guerreiro, Thomas De Gendt, Hector Carretero, Eduardo Sepulveda, Villella e Cataldo, Rohan Dennis, Diego Ulissi, Louis Meintjes, Amanuel Gebreigzabhier, Ben O' Connor
Eqquipo 21 oktober 2020 11:43
Sunweb meldt zich nu op kop van het peloton, dat op 45sec van de kopgroep rijdt.
Eqquipo 21 oktober 2020 11:45
Blok erop in het peloton
Eqquipo 21 oktober 2020 11:46
Vanhoucke rijdt weg uit de kopgroep, maar lijkt te wachten op steun
Slimmerd 21 oktober 2020 11:48
Geen Visconti? Matig voor hem en zijn bergtruikansen
Eqquipo 21 oktober 2020 11:50
De Gendt doet al het kopwerk in de kopgroep.

Peloton op 2 minuten. Er hang nog 1 renner tussen, nog geen beelden van
Eqquipo 21 oktober 2020 11:53
Peloton, nog een renner of 60-70 groot doet het heel rustig aan. Quick-Step en Ineos rustig kletsend vooraan
Eqquipo 21 oktober 2020 11:57
Sunweb nu weer vooraan in het peloton, maar breed over de weg.

Kopgroep, waar nog steeds alleen De Gendt op kop rijdt (waarom niet je kracht verdelen en anderen ook laten werken?!) heeft al 4 minuten.
Eqquipo 21 oktober 2020 12:02
Er zit terug wat vaart in het peloton, niet door Sunweb, maar door Quick Step dat het tempo wat opvoert.
Eqquipo 21 oktober 2020 12:04
De namen vooraan met ploegen

Hermann Pernsteiner (Bahrein-McLaren)
Ilnoer Zakarin (CCC)
Ben O'Connor (NTT)
Victor De La Parte (CCC)
Diego Ulissi (UAE)
Davide Villella (Movistar)
Ruben Guerreiro (EF)
Louis Meintjes (NTT)
Oscar Rodriguez (Astana)
Thomas De Gendt (Lotto-Soudal)
Jesper Hansen (Cofidis)
Eduardo Sepulveda (Movistar)
Harm Vanhoucke (Lotto-Soudal)
Dario Cataldo (Movistar)
Amanuel Gebre (NTT)
Kilian Frankiny (Groupama-FDJ)
Hector Carretero (Movistar)
Slimmerd 21 oktober 2020 12:08
Mooie groep met fraaie namen voor eventueel de rit, mocht het kort worden gehouden wegens Pernsteiner kan het ook interessant worden. Denk aan NTT en vroege aanval van Pozzovivo.

Nog even wachten en we hebben beeld op Eurosport
JW 21 oktober 2020 12:08
Mooi zonnig weer in de Dolomiten.
Houden zo tot zaterdag !
Eqquipo 21 oktober 2020 12:10
Via Tiz is Anteprima Giro te kijken, geen geklets dit keer, enkel beelden van de koers. (alhoewel, nu net reclame)
Eqquipo 21 oktober 2020 12:17
Nog 2km tot de top voor de kopgroep, waar de meeste renners nu vast druk bezig zijn om jasjes aan te trekken voor de afdaling. De Gendt al een tijdje achterin de groep. CCC en NTT en Movistat nu tempo bepalend.
JW 21 oktober 2020 12:18
Pozzovivo lijkt me inderdaad in staat om alles of niets te spelen.
Eqquipo 21 oktober 2020 12:21
Guerreiro zit weer te kloten met zijn versnellingen vlak onder de top, maar rijdt wel weg, op 53/11 zo te ziensmiling smiley
JW 21 oktober 2020 12:23
Sneeuwrandjes langs de (schone en droge) weg.
Maar dit is het hoogste punt van de dag.
Geen problemen vandaag.
Sinbad-the-Cyclist 21 oktober 2020 12:42
Opvallend dat zowel Deceuninck als Sunweb geen mannetje mee vooruit hebben.
Slimmerd 21 oktober 2020 12:55
Slimmerd 21 oktober 2020 12:55
Vrij normaal lijkt me
Slimmerd 21 oktober 2020 13:07
Tijdens het aannemen van de etenszakjes neemt de voorsprong flink toe.

105km, 6'10
JW 21 oktober 2020 13:33
De Monte Bondone lijkt me vandaag de enige klim waar Almeida (en wellicht ook Kelderman) in de problemen kan komen.

Als het op de slotklim wordt uitgevochten zullen de verschillen niet groot zijn.
JW 21 oktober 2020 13:42
Monte Bondone lijkt me de enige klim van de dag waar Almeida (en misschien ook Kelderman) in de problemen kunnen komen.
Voorlopig gebeurt er nog niets.
Kuiperberg 21 oktober 2020 13:43
Helemaal eens met jou JW. Wachten tot de slotklim lijkt mij vrij zinloos. Die is te makkelijk. Daar maak je het verschil niet.
Clavan 21 oktober 2020 13:48
Briancon does not allow Giro d'Italia to pass through its area, so Stage 20 route needs to be changed.
Slimmerd 21 oktober 2020 13:54
90km, 6'45

Peloton op Keisse-tempo omhoog voorlopig, ideaal voor de kopgroep
JW 21 oktober 2020 14:15
Zal wel paar keer Sestrière worden.
Stelt weinig voor.
Kuiperberg 21 oktober 2020 14:26
Slaapverwekkend gebeuren... Zo win je geen Giro.. Almeida vindt het best..
El Chaba 21 oktober 2020 15:04
Angst voor morgen natuurlijk.
Sinbad-the-Cyclist 21 oktober 2020 15:12
Morgen is het natuurlijk ook zo dat er op de Stelvio amper een stuk vlak volgt, in tegenstelling tot de valleien tussen Monte Bondone, Passo Durone en Madonna di Campiglio.
MarkV 21 oktober 2020 15:18
Als je als Sunweb zijnde oorlog gaat maken op die 2e klim, met Kelderman en Hindley zo hard omhoog rijdt dat Almeida moet lossen terwijl je alleen een profiterende Hart bij je hebt (uitgaande van de verhoudingen van zondag).
Terwijl daarachter Almeida, Knox en Masnada waarschijnlijk steun gaan krijgen van Nibali, Majka, Fuglsang en andere groepjes die bij elkaar komen en dan nog dat hele stuk naar de finish.

Nee, deze etappe is niet geschikt. Ze moeten wel stevig tempo gaan maken op de slotklim straks, zodat Almeida niet weer met een explosieve laatste kilometer tijd kan pakken. Of Hindley zelf laten aanvallen, kijken wat Almeida doet.


Ondertussen staat Pernsteiner virtueel op het podium. Toch ook wel raar dat alle andere top 10 renners niet voor hun plekje rijden.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2020 15:21 door MarkV.
Slimmerd 21 oktober 2020 15:48
Slimmerd 21 oktober 2020 15:49
Van de oorspronkelijke kopgroep nog 15 man over

Dennis, De Gendt, Vanhoucke, Cataldo, Carretero, Villella, De la Parte, Zakarin, Bouchard, Pernsteiner, O'Connor, Gheb, Frankiny, Hansen en Rodriguez



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2020 15:52 door Slimmerd.
Slimmerd 21 oktober 2020 15:54
Start van de slotklim, De la Parte tot daar gewerkt. Carrertero, Bouchard en Cataldo eraf.

De Gendt neemt over en ook De la Parte eraf met Hansen
Slimmerd 21 oktober 2020 15:58
De laatste van Movistar, Villella, lost nu ook vooral.

Nog negen man over op 9.5km, versnelling De Gendt
Slimmerd 21 oktober 2020 15:59
De acht sluiten allemaal weer aan, Vanhoucke, Rodriguez en Frankiny met de meeste moeite
Slimmerd 21 oktober 2020 16:01
O'Connor reageert op versnelling van Dennis en gaat nu solo
Slimmerd 21 oktober 2020 16:01
Zakarin daarachter met De Gendt, Dennis en Pernsteiner
Slimmerd 21 oktober 2020 16:03
Dennis gaat voorlopig overboord bij de achtervolgers, 20" achter O'Connor

Nog 7km
Slimmerd 21 oktober 2020 16:05
Bij de favorieten wel een versnelling van Tusveld en nu Oomen, nog maar 19 man bij elkaar .

Is wel op 5'04 van O'Connor



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2020 16:05 door Slimmerd.
Slimmerd 21 oktober 2020 16:06
Pernsteiner gaat solo op zoek naar O'Connor, heeft nog 6km om 22" goed te maken
Luijt 21 oktober 2020 16:07
Oomen rijdt alles aan flarden! (heb ik altijd al een keer willen opschrijven).
MarkV 21 oktober 2020 16:08
. forum zet weer eens iets op een onverklaarbare plaats midden in het topic



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2020 16:08 door MarkV.
MarkV 21 oktober 2020 16:08
Hindley nu, nog 10 man in het wiel
Slimmerd 21 oktober 2020 16:09
5km

O'Connor
Pernsteiner 24"
De Gendt 28"
Groep favorieten 5'05 (Hindley op kop en de groep dunt verder uit)
MarkV 21 oktober 2020 16:09
Hij gaat aanvallen, Masnada nu op kop.
Slimmerd 21 oktober 2020 16:09
Tempo nu volledig uit de groep nu, versnelling Hindley
MarkV 21 oktober 2020 16:10
Kelderman naar Hindley toe, maar Almeida volgt makkelijker.
MarkV 21 oktober 2020 16:11
Almeida met rare gebaren. Sunweb rijdt niet meer op kop, laat het aan Masnada over.
Slimmerd 21 oktober 2020 16:14
3km, 24" heeft O'Connor op Pernsteiner
Slimmerd 21 oktober 2020 16:14
De Gendt en Zakarin daarachter weer samen
Slimmerd 21 oktober 2020 16:14
11 man samen in de groep favorieten, gehele top-10 en Fuglsang
Slimmerd 21 oktober 2020 16:17
Mooie zege van O'Connor en NTT, bovendien een zeer sterke slotklim gereden !
Slimmerd 21 oktober 2020 16:18
1. O'Connor
2. Pernsteiner 31"
3. De Gendt 1'10
4. Zakarin 1'13
5. Frankiny 1'55
6. Vanhoucke 2'49
7. Villella 3'29
8. Rodriguez
9. Ghebreigzabhier 3'30
10. Hansen 4'32
11. Geoghegan Hart 5'11
12. Hindley
13. Majka



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2020 16:27 door Slimmerd.
Sub Culture 21 oktober 2020 16:26
Tja, weinig gebeurd.

Goed knechtenwerk van Kelderman voor Almeida om dat gat op Hindley dicht te rijden.
Wanny 21 oktober 2020 16:30
Even een paar kleine prikjes om te kijken of Almeida wellicht een slechte dag had. Dan hadden ze door kunnen trekken. Had nu geen zin.
JW 21 oktober 2020 16:36
Sowieso vrij kansloze poging op dit hellingspercentage.
Morgen je laatste kans om de roze trui te pakken, Wilco !
Maar het scenario waar ik al een week geleden voor vreesde, een Almeida die te weinig wordt bestookt en zo in het zadel wordt gehouden, komt nu wel heel snel dichterbij.
Clavan 21 oktober 2020 16:59
Morgen vanuit de start omhoog. Ik verwacht een haaienstreek.
MarkV 21 oktober 2020 17:03
Valt me vooral tegen dat niemand van de rest iets probeert. Als Sunweb en Quick Step elkaar in bedwang houden zou dat toch kansen moeten bieden voor Nibali, Majka en zeker Fuglsang. Al is het maar voor de strijd om de 3e plaats.

Almeida is te sterk, Kelderman gaat deze Giro niet winnen, zoveel is wel duidelijk. Zeker nu de zaterdagrit definitief onthoofd wordt, burgermeester van Briancon staat geen koers toe.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2020 17:05 door MarkV.
Slimmerd 21 oktober 2020 17:14
3x Sestrière met vooral een lange, saaie vlakke aanloop
Meneer 60% 21 oktober 2020 17:33
MarkV Schreef:

> Almeida is te sterk, Kelderman gaat deze Giro niet
> winnen, zoveel is wel duidelijk.

Tijdens de drie zwaarste bergetappes die er zijn geweest heeft Kelderman steeds aanzienlijk tijd gepakt op Almeida. 24, 18 en 35 seconde. Morgen komt een nog veel zwaardere etappe. Maar het is dus al wel duidelijk dat hij die 17 seconden plus wat bonus voor de tijdrit niet gaat pakken. Balen.
Curzio 21 oktober 2020 17:53
Inderdaad, zeker na gisteren toch wel meer dan verdiend.
Carlos Danger 21 oktober 2020 18:09
Rijdt Hindley morgen voor Kelderman of voor Hindley?
Sub Culture 21 oktober 2020 18:13
Ik vond het een rare move van Kelderman.
Hindley die weg rijdt, toch ook een bedreiging voor Almeida, was een ideaal moment om de rest uit zijn kot te lokken.
Maar dan rijd je het gat zelf dicht.
Nomath 21 oktober 2020 18:21
Ik had ook de indruk dat Kelderman meer voor Kelderman rijdt dan voor Sunweb.
El Chaba 21 oktober 2020 18:40
Almeida gaat deze ronde winnen, daar heb ik weinig twijfel over.
JW 21 oktober 2020 18:57
Hij is er pas als hij er is...winking smiley

Als hij de ronde wint kan niemand zeggen dat het onverdiend is.
Maar ik heb nog wel twijfels.
Het zal er in de eerste plaats vanaf hangen wat er morgen gebeurt !
Het is toch ondenkbaar dat de renners dicht achter het podium morgen niet het onderste uit de kast halen ?

Verder hoop ik dat Sunweb een keer alles of niets durft te spelen.
En al vroeg de sterkte van zijn ploeg t.o.v. DQS durft uit te spelen.
Het plaagstootje vandaag (Hindley in de aanval) was een mooie proefballon.
Wel de manier waarop het moet.
Sinbad-the-Cyclist 21 oktober 2020 19:09
Er worden wel heel voorbarige conclusies getrokken. Morgen trekt de Giro voor het eerst boven de 2000m en niet zo'n beetje ook. Bovendien bewaart Kelderman goede herinneringen aan zijn vorige ontmoeting met de Stelvio: toen eindigde hij als vierde op Val Martello, als beste van de klassementsrenners die er niet vanonder waren gemuisd in de chaotische, vermeend geneutraliseerde afdaling, richting Prato di Stelvio. De omstandigheden waren zwaar, met veel regen en sneeuw, en Úran verloor zijn roze trui aan Quintana (die in de aanval was getrokken met Hysjedal en Rolland).
valse trage 21 oktober 2020 19:16
Wat is die De Gendt toch een mongool. Eerst in die etappe met dat Colombiaanse broekie die hij zo nodig een lesje moest leren, nu weer veel te veel kopwerk.
Wat wil hij bewijzen? Dat hij de ruigste bink van het peloton is? Ja jongen je bent sterk, heel sterk, proficiat!
Curzio 21 oktober 2020 20:02
Het is wat sterk gezegd. Verder dan de betiteling 'deb' ga ik niet.

Maarre, het is natuurlijk een renner met een eigen karakter en eigenlijk vind ik dat wel leuk. Vooral omdat hij toch ook genoeg wint en meestal zijn het dan huzarenstukjes.
Misschien is het ook iets wat bij de Lotto-ploeg hoort, want de aanval vandaag van Tim Wellens in de Vuelta was ook niet direct heel zinnig.
Slimmerd 21 oktober 2020 20:35
Maar dan moet Kelderman niet meteen op zijn wiel springen als het gat net vijf meter is, durf dan die 2e troef ook echt te gebruiken
Eqquipo 21 oktober 2020 21:40
Heel vreemd vandaag idd! Voor de eurosportuitzending waren de beelden al via de Rai te zien. kilometers lang enkel De Gendt op kop, totaal onnodig in zo'n grote groep, zijn eigen kansen om zeep helpend.
valse trage 21 oktober 2020 22:15
Precies! Als je nou met 2 of 3 zwakke broeders opgescheept zit, alla. Maar met zo'n grote sterke kopgroep is het belachelijk om in je eentje op kop sleuren. Machismo, iets anders kan ik er niet van maken.
Sub Culture 21 oktober 2020 22:44
Haha wat een onzin.
Zijn manier van koersen heeft hem in zijn carrière geen windeieren gelegd.
Blij dat hij zo koerst en hoop dat hij dat nog lang zo mag doen.
valse trage 22 oktober 2020 00:21
De Gendt had veel meer koersen gewonnen als hij zo nu en dan ook een beetje nadenkt. Zoals vandaag.
Dan had hij hier iedereen lachend uit het wiel gereden op zo'n loper als aankomst.
Carlos Danger 22 oktober 2020 00:35
Maar dan was Thomas Thomas niet geweest.
Andere Peter 22 oktober 2020 08:00
Oneens.

De Gendt maakt zijn eigen logica. Zo is de koers. Zo win je als niet-klimmer op de Ventoux. Zo rijd je als niet-klassementsrenner podium in de Giro.
El Chaba 22 oktober 2020 10:01
Ik trek helemaal geen conclusie, dat kun je van te voren nooit doen in het wielrennen. Ik uit slechts wat ik denk, gebaseerd op mijn kennis en gevoel. Vanavond zullen we weten of dat klopt.. winking smiley
Luijt 22 oktober 2020 11:21
"Zo is de koers".???

Een bevriende Brabo zegt ook vaak: "Dat is koers, he".
Bedoel je dat?
Prikdude 22 oktober 2020 18:13
De Ongelovige Thomas kwalificeert niet eens als wielrenner, dus hij kan noch een goede, noch een slechte zijn. Fietsmiet die hoge wattages kan trappen gedurende een tijd en daardoor wel eens voor een ander finisht.

Wellicht had die jongen iets kunnen bijdragen aan de koers als hij niet in dat slapsticknest gebleven was. Wellens, Tosh, Hansen, Vanendert, Monfort.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen