Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dé kans op Tourwinst voor Valverde?

Gepost door zumsteg 
zumsteg 02 juni 2015 12:25
Peiling
Hoe schat je de kans van een Tourwinst van Valverde in?
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 145 stemmen ontvangen.
Hij is favoriet nummer 1 3
 
2%
Hij strandt op het podium 21
 
14%
Hij eindigt in de top 5 omdat Quintana de kopman is 37
 
26%
Weinig kans, eerder top 10 en (een) etappezege(s) 84
 
58%



Hij lijkt dit jaar beter in vorm dan ooit, slechts 13.8 individuele tijdritkilometers, 7 ritten waar de kans groot is dat hij bonificatieseconden pakt en de andere klassementsrenners niet (rit 3, 6, 8, 13, 14, 15 en 16), in de eerste 5 bergritten zit maar 1 lastige klim per rit en de 2 laatste bergritten bevatten meerdere lastige klimmen maar de ritten zelf zijn kort.

Vraagtekens zijn Quintana, die waarschijnlijk sterker is, hoe gaat Movistar hiermee om en gaat Movistar zodanig controleren dat er geen vluchters weg zijn in de ritten waar Valverde kans heeft op bonificatieseconden?

Als Quintana in toom wordt gehouden door de ploegleiding is hij al 1 belangrijke conucurrent kwijt, Froome kan ten onder gaan in de eerste week, Contador heeft er al een Giro op zitten en Nibali en Rodriguez moet hij kunnen hebben.

Voor mij is Valverde favoriet nummer 1, hoe zien jullie dit?
malheur 02 juni 2015 12:27
Had je dezelfde piste op Purito losgelaten zeg ik dat het dé buitenkans zou zijn.
Sticky Bottle 02 juni 2015 12:35
Ter info

ARTICLE26 Bonifications
Des bonifications sont attribuées dans toutes les arrivées des étapes en ligne, donc à l’exception des étapes contre la montre « individuel » et « par équipe ». Elles sont de 10, 6 et 4 secondes aux trois premiers coureurs classés.
droomteam 02 juni 2015 12:44
Ik verwacht toch Quintana als beste Ja als Valverde op de muur van Hoei al wat secondes sprokkelt en in het Geel komt kan het zomaar in zijn voordeel werken .
Maar anders tussen plek 5- 10
zumsteg 02 juni 2015 12:47
Het scenario past hem ook, maar ik denk dat Rodriguez wat minder is dan Valverde en Quintana rijdt tegen Rodriguez.

Daarnaast zie ik Rodriguez geen grote ronde meer winnen na de manier waarop hij in 2012 de Giro verloor van Hesjedal en de Vuelta van Contador.
merijntje mortirolo 02 juni 2015 12:51
Is het echt zo een kneuzenparcours als jij doet voorkomen? Dan heeft malheur nog wel een punt.

Top vijf zie ik wel gebeuren (podium misschien), een tijdje in het geel ook wel, maar Froome lijkt me torenhoog favoriet, mede dankzij zijn sterke ploeg en de merkwaardig geplaatste TTT.

Contador lijkt me toch ook nog altijd een maatj(e) te groot voor Valverde, qua Nibali en Rodriguez ben ik het op zich wel met je eens. (Al had ik er 'zou moeten kunnen hebben' van gemaakt.')
zumsteg 02 juni 2015 13:07
Kneuzenparcours is jouw woordkeuze, zo zou ik het zeker niet willen noemen maar er zit eigenlijk geen bergrit in waar een absolute ronderenner die het van vele en lange beklimmingen moet hebben veel in het voordeel is ten opzichte van een ronderenner met puncheur/klassieker/sprinter-eigenschappen als Valverde.

Rit 19 en 20 zijn erg lastig, maar kort. (Als er vanaf het begin volle bak gekoerst wordt in deze 2 ritten dan moet ik nog zien of iedereen wel binnen tijd binnen komt, dus de ploegen van Sagan en Kristoff kunnen hier Cavendish, Greipel en Kittel naar huis rijden.)

(Als je er zo naar kijkt is het dus geen Tour voor Kruijswijk...)
sijbriskie 02 juni 2015 13:29
Zit veel zinnigs in wat je zegt, maar denk zelf dat bijvoorbeeld Alpe d'Huez (met voorafgaand nog de Galibier) en de Tourmalet te zwaar voor hem zullen zijn, als Quintana en Froome daar vol gas geven althans.
SJ 02 juni 2015 13:44
Kans is behoorlijk aanwezig dat die rit aangepast wordt, aangezien de tunnel bij Chambon waarschijnlijk niet op tijd gereed gaat zijn. Wil niet zeggen dat de rit veel makkelijker wordt als ze bijvoorbeeld de Croix de Fer of Glandon opgaan.
Rudy t. 02 juni 2015 14:49
Eigenlijk best een interessante stelling... Had het zo iig niet bekeken en ook in de ttt kan Mobistar namelijk wel sterk voor de dag komen. Winnen zie ik echter niet gebeuren. Kwam vorig jaar wel flink tekort tov nibali bergop
Walnoot 02 juni 2015 15:33
Kan me nog wel een editie herinneren waarin Contador aan een slap ritje met een categorie 1 op het eind genoeg had om alle andere toppers te vernederen. Dat werkt niet per se in het voordeel van Valverde. Denk dat hij vooral kans maakt op de eindzege als Quintana op twee staat en Froome niet durft door te trekken met de Colombiaan op zijn bagagedrager. Nibali en Contador zullen daar minder last van hebben, als een van die twee top is, geef ik Piti weinig kans.
Blueprint 02 juni 2015 15:52
Valverde had vorig jaar ook een buitenkansje, maar toen haalde hij niet eens het podium...
JW 02 juni 2015 16:21
Als het aantal uitvallers in de top groter is dan vorig jaar, en Quintana daar ook bij zit, dan nòg schat ik zijn kans op Tourwinst op nul.
Eerder wint er dan een Fransman.
Fashionisto 02 juni 2015 17:20
Ik vraag me af waarom Valverde zich nooit aan de Giro heeft gewaagd. Sponsorbelangen, faalangst, haat aan Italië na zijn dopingban?
malheur 02 juni 2015 17:20
Dat laatste sowieso + veel motivatie om in de eigen ronde goede sier te maken.
MarcoV 02 juni 2015 17:27
van die haat in Italie heeft 'ie anders de laatste jaren weinig last, in de Strade Bianche bijvoorbeeld ...
En de Giro proberen te winnen betekent wel zelfs voor Valverde andere prioriteiten laten vallen, en hij heeft al zoveel prioriteiten ...

Verder wel eens dat dit wel de beste Valverde Tour sinds mensenheugenis is met al die heuvelopjes en amper tijdrit.
Blueprint 02 juni 2015 18:45
Lastig te combineren met Ardennen, Tour en Vuelta.
JW 02 juni 2015 19:26
Croix de Fer/Glandon zitten ze al twee dagen achtereen op. Een derde keer achtereen (de omgekeerde route van het slot van donderdag) wordt wel veel.

Aan de andere kant: het zou dan toch nog redelijk kort blijven, en dat lijkt me wèl van belang.
Maar de race vanuit Modane naar de voet van de Galbier, en dan pijlsnel door naar Bourg lijkt me toch wel een stukje interessanter.
Dalen-klimmen-dalen-klimmen, 110 km lang (of kort winking smiley )
Chielberto 02 juni 2015 19:38
Mollard haarspeldjes Deels op, mollard af, croix de fer over, alpe dhuez.
Snorfietser 02 juni 2015 20:10
0. Geweldig renner, maar komt in de Tour altijd tekort.
Arsimo 02 juni 2015 20:47
Valverde is kansloos voor een Tour zege. Ook al zijn enkele bergetappes kort, hij gaat niet meerdere dagen lange cols verteren. Niet voldoende althans om daar geel of podium te kunnen vasthouden.

Valverde zou mijn inziens beter zijn focus goed op het WK richten. Hij is op papier de ultieme WK-renner maar voorlopig heeft-ie er geen een gewonnen. Ook Valverde gaat niet eeuwig mee en heeft waarschijnlijk niet zo heel veel echte topjaren meer.
Rudy t. 02 juni 2015 21:02
Is wel precies zijn parcours niet dat wk
Walnoot 02 juni 2015 21:14
Volgens mij interesseert het Valverde geen fuck of hij dat WK heeft gewonnen op het eind van zijn carrière. Die man wil gewoon lekker koersen en elk jaar 10+ keer winnen. Hij heeft al zo veel grote koersen gewonnen, en er blijft er altijd wel een over die hij nog eens had moeten pakken (Baskenland, Lombardije?). Valverde is op Contador na al lang de beste renner van zijn generatie, daar gaat niemand meer iets veranderen.
Cecchini 02 juni 2015 21:26
Tel je Cancellara dan niet mee ?
Snorfietser 02 juni 2015 21:50
Blijft altijd moeilijk om erelijsten te vergelijken. Boonen, Cavendish en Wiggins zou je ook nog kunnen noemen.
malheur 02 juni 2015 22:10
Ja Wiggins gaf inderdaad het peloton vaak het nazien.

Grootste niet-coureur die ik ken zo'n beetje. Fantastische tijdrijder maar eerder 'atleet' dan renner mijns inziens
Walnoot 03 juni 2015 11:33
Jawel hoor. Maar ik schat de man die al jaren alle regelmatigheidsklassementen domineert gewoon net even iets hoger in. Winst in Vuelta telt daarbij ook mee. Het is volgens mij ook niet het geval dat Canc heel veel meer WT-koersen of etappes in grote rondes heeft gewonnen. Of meer overwinningen tout court. Of überhaupt weleens een medaille heeft gehaald op het WK.

Wat niets afdoet aan het feit dat Cancellara een geweldige renners is natuurlijk.
Snorfietser 03 juni 2015 13:41
Kan ik wel enigszins inkomen, maar wel een prachtig palmares op zowel de weg als de baan.
Arsimo 03 juni 2015 19:50
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> [Cancellara]
> Of überhaupt weleens een medaille heeft
> gehaald op het WK.

Beetje flauwe inkopper: Cancellara heeft natuurlijk heel wat medailles op het WK behaald.

(maar ik snap wat je bedoelt uiteraard)
cyclingfreakske 04 juni 2015 20:50
Valverde zal een mooie ereplaats halen, misschien net op het podium maar vrees ervoor.

ivm Wiggins... die heeft 2j te lang gekoerst op de weg. geweldige atleet, daar niet van, maar in die natte Giro die hij ging winnen (uit zijn mond) was het overduidleijk dat 1) het parcours te grillig en ongeschikt was voor hem, 2) hij mentaal zo brak, en ook nog eens de ploeg hun renners met rotkwaliteit van bandjes de baan opstuurde, dat hij dat nooit helemaal te boven is gekomen.
je zag hem later in zowat elke afdaling in andere rondes met dichtgeknepen billen rijden, zelfs met goede bandjes..... je weet dan als renner dat het over is al je er niet snel overzet.
Hier had hij al moeten kiezen voor de baan en de kleinere rondes.een poging in Parijs Roubaix strande ook op de 18e plaats, simpelweg omdat hij mentaal niet voldoende opgeladen wes (lees - zijn focus niet echt meer kon vinden), en qua materiaal ook stevig in de fout ging net als vele renners
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen