Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

TDF 2021

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 26 oktober 2020 13:07
Sub Culture 26 oktober 2020 13:08
80 tijdritkilometers, niet min.

Er zijn klimmers die bijna een minuut per 10 km verliezen.
Dus zie er veel kiezen voor de combo Giro-Vuelta.
Koppizoektwachtwoord 26 oktober 2020 13:37
Oogt wel als een mooie mix. Ben al benieuwd wie de opvolger wordt van Eros Poli (al won die na de Ventoux in Carpentras en niet in Malaucène).
veluweracer 26 oktober 2020 13:40
Die Muur van Bretagne levert de organisatie ongetwijfeld een hoop geld op.
El Chaba 26 oktober 2020 14:25
Uphill finish in de eerste etappe is een foutje zeker? Dat moet toch de tweede etappe zijn?
MarkV 26 oktober 2020 14:36
In Landerneau op een klimmetje van 11% las ik ergens. Fosse aux Loups.
El Chaba 26 oktober 2020 14:46
Okay, maar dat is het dus in allebei de etappes. Zou wel leuk zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/10/2020 14:46 door El Chaba.
Fcdh 26 oktober 2020 15:07
La Flamme Rouge twitter account bij iedereen in de favorieten?

Van bijna geen tijdrit kilometers naar 80 km tegen de klok is wel een groot verschil.
Gaat voor de goede tijdrijders onder de klassementsrenners een makkelijke keuze zijn tussen Giro of Tour, of toch niet met OS in het achterhoofd.
Evenepoel? Of gaat die 100% voor de tijdrit op het OS?

Parkoers eerste week bijna traditioneel aan het worden met de Mur de Bretagne.
Natuurlijk de ideale klim om voor wat verbrokkeling te zorgen tussen de sprintetappes door. Verder de eerste berg pas weer in etappe 8.
Zo op het eerste oog weinig etappes door het middengebergte al moeten we altijd de profielen afwachten.

Bergetappes:
Le Grand Bornand -> finish vooraf gegaan door de Col de la Croix Fry of de combi Romme en Colombiere?
Tignes -> Niet heel lastig, etappe in lijn met één van deze twee? Klik
Maulancene -> Heerlijk weer de mytische Ventoux op het parkoers. De meerwaarde van een afdaling zie ik niet eerlijk gezegd?
Port de Cabus -> ken deze col niet. 21,6km a 6% met een sectie van 10km a 7,5%. Lastig genoeg om verschillen te maken.
Col de Portet -> Monster beklimming. Jammer dat die niet wat later in het parkoers zit bijvoorbeeld op de laatste vrijdag of zaterdag.
Luz Ardiden -> Mini Stelvio met 29 haarspeldbochten als ik me niet vergis? Lekkere klim met voorafgaand de Tourmalet zoals vaker in de geschiedenis?

4 aankomsten bergop. Zijn er al eens minder geweest in ieder geval.

29e de parkoers presentatie ben benieuwd of dit een beetje klopt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/10/2020 15:08 door Fcdh.
Clavan 26 oktober 2020 15:20
Cecchini 26 oktober 2020 15:34
Tot een jaartje geleden werd dit met het aantal tijdrit kilometers een Tour op maat van Dumoulin genoemd. Ik denk, dat een lange tijdrit in een Tour voor de eerste bergrit iets anders is, dan aan het eind van de Tour.
Wanny 26 oktober 2020 15:47
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat de ploegentijdrit terug kwam? Lijkt me logischer dat dat etappe 5 is. Anders kun je al een hoop klimmers afschrijven. Die staan dan op 5 minuten van jongens als Roglic en Pogacar.
Curzio 26 oktober 2020 16:52
Dit is een Tour op maat van Dumoulin. Dat 'ie de Spelen maar uit z'n hoofd zette.
MarkV 26 oktober 2020 16:57
Zal toch moeten knechten voor Roglic.

En eerst maar eens zien of de OS überhaupt door kunnen gaan.
El Chaba 26 oktober 2020 17:02
Goed punt, zou heel goed kunnen, ja.
Luijt 26 oktober 2020 17:47
Andere Peter 26 oktober 2020 18:21
Jan Janssen ook (in Carpentras). Op de dag dat Tom Simpson stierf.
Andere Peter 26 oktober 2020 18:22
Lijkt mij te gaan om een hellende (massa-)sprint. Vanwege de groene kleur.
Nelis! 26 oktober 2020 19:39
Heeft het überhaupt nut voor Dumoulin om in te zetten op de OS met Ganna, Evenepoel en Van Aert als tegenstander? Een medaille is misschien mogelijk, maar eerlijk gezegd zie ik hem niet meer als beste tijdrijder van de wereld terugkomen.
Koppizoektwachtwoord 26 oktober 2020 21:02
Toch jammer dat het blijkbaar regel is geworden om op de voorlaatste etappe een tijdrit te plannen. Vaak is de uitkomst daarvan redelijk voorspelbaar (nou ja, in de laatste Tour wat minder). Als je de tijdrit een dag naar voren haalt en daarna nog een bergrit hebt is vuurwerk verzekerd. Dan trekt Roglic of Hindley/Kelderman nog eens alles uit de kast om te proberen de schade recht te breien.
Lucho Herrera 27 oktober 2020 08:05
Velowire heeft het over aankomst op de top van de Mont Ventoux! Dat zou ik persoonlijk ook veel beter vinden dan finish na afdaling richting Malaucene. 2 tijdritten erin van in totaal 80km zou voor wat meer evenwicht in de ronde moeten zorgen. Ik vind 80km niet eens zoveel. Maar omdat het aantal tijdritkilometers de laatste jaren bedroevend laag was lijkt dit opeens heel wat. Benieuwd naar de presentatie donderdag in combinatie met de hoogteprofielen. Altijd een hoogtepunt in mijn wielerjaar!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/10/2020 08:54 door Lucho Herrera.
Curzio 27 oktober 2020 08:25
Als je op het prikbord afgaat, heeft het voor Dumoulin uberhaupt geen nut meer om nog op de fiets te stappen. Hij is overal kansloos.
Frederik D. 27 oktober 2020 11:19
Hij kan fietsende krantenjongen worden.
Frederik D. 27 oktober 2020 11:25
Wel, laten wij en laat hij maar eens zien hoe zijn tijdritten zijn in het volgend voorseizoen. Als die niet veelbelovend zijn, dan heeft hij niets te zoeken op de OS. Maar voorlopig is hij wat mij betreft nog niet afgeschreven. Momenteel is het weinig soeps maar wat wil je met al een Tour in de benen? En wat dat aangaat, zie ik Roglic eigenlijk ook geen kans maken op de eindoverwinning in de Vuelta. Maar terug naar Dumoulin, de ware fan is ook in slechtere tijden fan.
Eqquipo 27 oktober 2020 11:34
Roglic rijdt in dienst van Wout komend jaar he? Zal zich mogen sparen in de tijdrit.
El Chaba 27 oktober 2020 11:42
Wat mij betreft zeker niet. Ik geloofde er nog niet in voor dit jaar, simpelweg, omdat zo lange inactiviteit tegenwoordig niet zo snel en makkelijk in te halen is, zie ook bijvoorbeeld Chaves, die lijkt nu pas weer enigszins op niveau te komen.
Vanaf volgend jaar heb ik er echt wel weer vertrouwen in.
Horsie is back 27 oktober 2020 13:04
Kenmerkend is wel weer dat niet ver over de grenzen wordt gereden. Maar dat zal wel gedaan zijn vanwege onzekere tijden, ook nog voor 2021. Vive la France.
De Alpe d'Huez zit er ook niet in. Te druk zeker?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/10/2020 13:05 door Horsie is back.
MarkV 27 oktober 2020 16:33
Deze Tour zou eigenlijk in Denemarken van start gaan, maar dat is naar 2022 verzet.
Lucho Herrera 29 oktober 2020 10:53
Presentatie zou normaal vandaag zijn geweest, maar vanwege Covid-19 gaat presentatie in Palais des Congrès in Parijs niet door. De Tour van 2021 wordt nu komende zondag in een Frans sportprogramma door Christian Prudhomme voorgesteld.
Prikdude 01 november 2020 20:58
De eerste tijdrit is alvast half zo lang.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen