Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Julian is niet boos

Gepost door Luijt 
Luijt 29 oktober 2020 11:45
van Wielerflits.nl

JULIAN ALAPHILIPPE OVER RONDE VAN VLAANDEREN: “HET WAS NIET DE SCHULD VAN DE MOTARD”

Julian Alaphilippe heeft in L’Équipe uitgebreid teruggeblikt op de Ronde van Vlaanderen en de botsing met de motard waardoor hij ten val kwam en zijn hand brak. “Ik hoorde dat de motard zich schuldig voelde over wat er is gebeurd, maar hij moet zich geen zorgen maken. Het was niet zijn schuld, het was een wedstrijdincident”, aldus de wereldkampioen.

Alaphilippe hoopt Eddy Lissens gerust te stellen met zijn woorden. Het incident gebeurde in de finale van de Ronde van Vlaanderen toen de Fransman met Mathieu van der Poel en Wout van Aert weggereden was uit het peloton. “Ik zat achter Van der Poel en ik volgde hem om in zijn slipstream te blijven”, legt Alaphilippe uit. “Maar toen hij wegstuurde, botste ik op volle kracht op de motor. Ik kan veel met de fiets, maar in dit geval kon ik er niets aan doen.”

Niet uit op wraak
De kopman van Deceuninck-Quick-Step was vlak voor de crash ook in zijn oortje aan het praten. “Mensen zeiden dat ik niet gefocust was. Maar of ik nu voor me had gekeken, achter me had gekeken, mijn handen wel of niet op het stuur had, of aan het drinken was… Het had niets veranderd. Toen Van der Poel op het laatste moment uitweek voor de motor, was er niets meer dat ik kon doen”, zegt Alaphilippe.

“Ik hoorde het geluid van de motor ook niet, omdat wij zo hard gingen”, beschrijft hij. “Ik zeg niet dat het de fout van Van der Poel is dat hij mij niet waarschuwt, en ik zeg niet dat het de fout van de motard is, omdat hij er niets mee te maken had. Bovendien ben ik geen persoon die uit is op wraak. Van Aert en Van der Poel hebben mij nog berichtjes gestuurd na de koers, dat was aardig van ze.”

Pijn na operatie
Na de succesvolle operatie aan zijn gebroken middenhandsbeentjes voelt Alaphilippe zich weer goed. “Ik weet dat het veel erger had kunnen zijn. In de dagen na de operatie had ik niet zoveel pijn verwacht. Mijn hand was erg opgezwollen en ik kon niet goed slapen. Dit is niet hoe ik mijn winterpauze wilde ingaan, maar ik ben blij dat ik thuis ben en dat ik nu niet meer zoveel pijn heb.”

Begin november, als hij weer een afspraak heeft in het ziekenhuis van Herentals, hoort Alaphilippe wanneer hij weer mag gaan trainen.
Cecchini 29 oktober 2020 11:58
“Ik zeg niet dat het de fout van Van der Poel is dat hij mij niet waarschuwt

Maar indirect wel
Eqquipo 29 oktober 2020 12:21
Als er iemand had kunnen/moeten waarschuwen is het natuurlijk Van Aert.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2020 12:21 door Eqquipo.
El Chaba 29 oktober 2020 12:24
Ja, zo lees ik het ook een beetje.
En ook eens met El Equipo.
pl0rk 29 oktober 2020 12:33
Ik ben geen enorme fan van Alaphilippe maar dit is gewoon klasse.
merijntje mortirolo 29 oktober 2020 12:36
Bij mij is het juist andersom: ik ben wél fan van Alaphilippe (zijn manier van koersen), maar vind dit een nietszeggende 'verklaring.'

Houd dan gewoon je bek en kom volgend jaar terug als vanouds.

Daarbij slingert hij me dit jaar iets te veel en vaak.
merijntje mortirolo 29 oktober 2020 12:39
Kan best goed een slordigheid in de vertaling zijn. (Wielerflits). Waarschijnlijk zegt hij: "Ik kán niet zeggen dat (in plaats van "Ik zeg niet dat" ) het de schuld van VDP of de motard is."

Dattie vervolgens zegt dattie er zelf echt niets aan kan doen is in mijn ogen een enorm zwaktebod. Hij moet gewoon opletten...
Luijt 29 oktober 2020 12:47
Ik ben ook fan van de coureur Alaphillippe, ook al is het een nerveuze slingeraar.
En eigenlijk vind ik ook dit interview wel oké. Hij geeft aan dat ie niemand iets kwalijk neemt. Prima toch.
pl0rk 29 oktober 2020 13:18
Dat slingeren en nerveuze gedoe is wat mij irriteert. Dat hij die motorrijder een pak onder de riem steekt is toch netjes? Hij had ook gewoon z'n teambaas kunnen napraten of inderdaad niks kunnen zeggen.
Clavan 29 oktober 2020 13:18
‘Ik hou van mij, hoor je nooit zingen’
Orakel 29 oktober 2020 13:37
Opvallend dat er hier boven een schuldvraag speelt. Soms zijn er ook gewoon 'ongelukken' waar niemand schuld aan heeft, slechts de samenloop van allerlei toevalligheden die leiden tot een val. Sympathiek dat Alaphilippe de moeite neemt om de motard van blaam te zuiveren.
Carlos Danger 29 oktober 2020 13:46
Simplisties coureur, die Alaphilippe:
"Ik WIL het wel zeggen, maar ik KAN het niet zeggen".
Nou, dan zeg je het toch niet.
"Ja, maar ik WIL het wel zeggen".
veluweracer 29 oktober 2020 13:48
Die jongen heeft geen focus. Don Patje moet een of ander waarschuwingsysteem op zijn fietsje bouwen wat obstakels op de weg detecteert. En een achteruitkijkspiegel om zijn nek te sparen.
veluweracer 29 oktober 2020 14:32
pl0rk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat slingeren en nerveuze gedoe is wat mij
> irriteert. Dat hij die motorrijder een pak onder
> de riem steekt is toch netjes? Hij had ook gewoon
> z'n teambaas kunnen napraten of inderdaad niks
> kunnen zeggen.

Familie van Bobby Verhaspel? Met je pak onder de riem steken.
El Chaba 29 oktober 2020 15:04
Een paar jaar geleden zei Lefevere al eens, dat Alaphilippe niet te sturen valt en ik geloof hem niet vaak, maar in dit geval wel. winking smiley
merijntje mortirolo 29 oktober 2020 15:25
Quote
El Tsjabbie Tjapzak
dat Alaphilippe niet te sturen valt

Mede daarom mag ik hem wel. Wel jammer dat Alaphilippe daarnaast niet sturen kán.

Voor de duidelijkheid nog maar eens een keer (wat ís dat toch met jullie?): heel schattig dattie anderen de schuld niet geeft, maar dattie zegt dattie er zelf niets aan kan doen vind ik enorme bullshit.

Iedereen (elke 'held') maakt wel eens een fout die je bijna blunder kunt noemen: VDP op 'dat' WK, Van Aert in 'die' tijdrit, Alaphilippe 'hier.' En in Luik. Twee keer. eye popping smiley

Best een sukkel eigenlijk.

HUP Alaphilippe!

Dit soort fratsen maakt de koers juist zo enerverend/dramatisch/mooi.

HUP koers!
Curzio 29 oktober 2020 15:32
Denk je echt dat hij die motor had kunnen ontwijken?
El Chaba 29 oktober 2020 15:42
Heb je het wel gezien?
Nadeel was ook, dat ze een (flauwe) bocht uitkwamen en daarna naar rechts gingen, terwijl de motoren ook (langzaam) aan de rechterkant reden. Van Aert ontnam dus logischerwijze zowel Van der Poel als Alaphilippe in zijn spoor nog wat meer dan normaal hun uitzicht.
Van der Poel was vervolgens net op tijd, (die had nog iets meer uitzicht, als tweede achter Van Aert en ook langer), maar de - ook nog - veel kleinere Alaphillippe was kanloos als laatste in de rij.
Conclusie: nul schuld bij Alaflip.
(vooruit max. 1% schuld)
Leon 29 oktober 2020 23:12
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> ‘Ik hou van mij, hoor je nooit zingen’


toch wel...
[www.youtube.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2020 23:12 door Leon.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen