Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Aike Visbeek naar Circus-Wanty Gobert

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 30 oktober 2020 10:31
Aike Visbeek wordt performance manager bij Circus-Wanty Gobert
Circus-Wanty Gobert rijdt vanaf volgend seizoen in de WorldTour en dus wordt er flink gesleuteld aan het team. De nieuwste versterking vindt plaats in de omkadering, want Aike Visbeek versterkt de ploeg als performance manager. Visbeek was van 2013 tot 2019 bij Sunweb aan de slag als ploegleider en was in 2017 één van de figuren achter de Giro-winst van Tom Dumoulin. Daarna was de Nederlander academy director bij SEG Racing. “Deze mooie kans om met Circus-Wanty Gobert naar de World Tour te groeien kon ik niet laten liggen. Ik ben ongeduldig om aan dit nieuwe project te beginnen en alle nieuwe gezichten te leren kennen”, reageert Visbeek in een persbericht. “Het Belgische team straalt ambitie en passie uit en bevat daarnaast ook veel potentieel.”


De naam doet slechts vaag een belletje rinkelen.
Prikkers die meer zicht hebben op zijn doen en laten?

Voorts vraag ik mij af welke versterkingen Wanty nog binnen gaat halen want de huidige selectie voor 2021 is allerminst WT-waardig.
El Chaba 30 oktober 2020 10:45
Visbeek was tussen 2013 en 2019 bij Sunweb één van de wielercoaches met o.a. Tom Dumoulin en Marcel Kittel onder zijn hoede.

Tot dusverre zijn bij Wanty alleen Baptiste Plankaert, Jan Hirt, Rein Taaramae en talent Georg Zimmermann aangetrokken. Dat is behoorlijk mager, ja.
Bovendien gaan Meurisse en Dupont weg.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/10/2020 10:47 door El Chaba.
Sub Culture 30 oktober 2020 10:47
Ja, dat hij wielercoach was stond al in het bericht zelf hé, tell me something new.
El Chaba 30 oktober 2020 11:01
Iets meer info op wielerflits: [www.wielerflits.nl]

Aike Visbeek wordt de nieuwe Performance Manager van Circus-Wanty Gobert. Vanaf 2021 zal hij deze rol vervullen bij de Belgische ploeg en samenwerken met de ploegleiding en trainers. De Nederlandse wielercoach werkte tussen 2013 en 2019 als sportdirecteur bij Team Subweb en werd daarna Academy Director bij SEG Racing Academy.

“Deze mooie kans om met Circus-Wanty Gobert naar de WorldTour te groeien kon ik niet laten liggen. Ik ben ongeduldig om aan dit nieuwe project te beginnen en alle nieuwe gezichten te leren kennen. Met Jan Bakelants heb ik al samengewerkt tijdens mijn jaren bij Team Sunweb, waar de overwinning van Tom Dumoulin een absoluut hoogtepunt was”, zegt Visbeek in het persbericht van de ploeg.
“Ik heb de groei van Team Sunweb vanaf hun eerste jaar in de WorldTour in 2013 tot en met de latere successen meegemaakt en denk dat ik met mijn ervaring in de World Tour en als Academy Manager bij SEG Racing Academy mijn steentje kan bijdragen aan de groei van Circus-Wanty Gobert. Het Belgische team straalt ambitie en passie uit en bevat daarnaast ook veel potentieel. Na een zeer succesvol jaar bij de SEG Racing Academy kijk ik nu uit naar de start van het nieuwe seizoen!”

“Samen met Hilaire Van der Schueren hebben we intens nagedacht om onze sportieve werking en selectieprocedure te verbeteren en op een meer wetenschappelijke manier aan te pakken”, zegt teammanager Jean-François Bourlart. “Sinds drie seizoenen hebben we Frederik Veuchelen aan onze zijde, en nu brengt Aike Visbeek nog een pak ervaring mee.”

“Hij was een belangrijke schakel bij Team Subweb en zijn werk was één van de succesvolle factoren in de overwinning van Tom Dumoulin in de Ronde van Italië. Hij zal een grote meerwaarde binnen onze sportieve directie zijn en ik verwacht van hem goed werk met onze jonge renners. Aike Visbeek zal ons uitstekend begeleiden om onze overstap naar de World Tour te maken.”
De zwarte trui 30 oktober 2020 13:08
In de categorie Ploegleider: [nl.wikipedia.org]

Of luister naar een van de podcasts van LtD: [podcastluisteren.nl]
Clavan 30 oktober 2020 13:54
Z’n familie heeft een fietsenstalling in Wormerveer.
veluweracer 30 oktober 2020 15:32
Misschien Tom daar ook heen. Hebben ze een kopman voor het rondewerk. Aike kan vast wel weer een klasbak van hem maken.
Leon 01 november 2020 01:46
of je zoekt even in het archief van de oude prikpagina, heeft hier redelijk wat neergetypt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen