Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Oprechte vraag over Lefevere

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 31 oktober 2020 09:15
Beste medeprikkers, ik zou graag zo oprecht mogelijk en zonder aan stemmingmakerij te doen, willen weten hoe het komt dat de ploegbaas van DQS op zo weinig kritiek stuit vanuit Vlaanderen?Wellicht lees en hoor ik te weinig, al ben ik qua wielernieuws zeer georiënteerd op de Vlaamse media, maar het komt op mij over dat hij overal kritiekloos podia krijgt aangeboden en dat de Vlaming daar wellicht wel wat van vindt, maar het niet uit.

De directe aanleiding van deze vraag (die al jaren borrelt bij mij) is de huidige column van Lefevere in het Nieuwsblad waarin hij zelf aangeeft enkel kritiek te krijgen uit met name Nederland en niet uut Vlaanderen.

Ik ben vooral benieuwd, oprecht benieuwd zoals ik al eerder schreef, naar wat onze, door mij zeer gerespecteerde Belgische prikkers hierover te zeggen hebben.
Sub Culture 31 oktober 2020 09:36
Heb dit hier al duizend keer eerder aangehaald.

In het wielergekko Vlaanderen wil men echt alles, of toch zeker de media, weten over de goudhaantjes binnen de Quickstep.
Dat kende al debiele proporties in het Boonentijdperk en dat is niet anders anno Evenepoel.

Stoot je Lefevere tegen de schenen ontzeg je jezelf de toegang tot deze renners, zo simpel is het.



Soit, dat neemt niet weg dat er door opiniemakers geen kritiek wordt geuit op de man vanuit dit land.
Ik heb vaak de indruk dat hier de perceptie ontstaat dat men in Vlaanderen met oogkleppen opleeft en dat in Nederland net wél kritisch durft zijn, dat is ook achterhaald, als dat al te achterhalen viel.
Kuiperberg 31 oktober 2020 10:15
Belgen zijn over het algemeen zachtaardige types, die het lastig vinden om recht voor de raap te zijn. Lefevere is een uitzondering en met zijn dubbele moraal weten ze geen raad. En wordt hij met fluwelen handschoenen aangepakt. En verder is het onbelangrijk. Uiteindelijk gaat het over wielrennen...laten we ervan genieten. Dit weekend alweer smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2020 10:17 door Kuiperberg.
Remko 31 oktober 2020 10:27
Lefevere: 'Sjaak Klootvis heeft drie volgers, ik 55.000'

Maw, iedereen moet gewoon zijn bek houden als ik iets zeg of vind.
Cyclad58 31 oktober 2020 10:39
Het zal ook ongetwijfeld een rol spelen dat Lefevere met zijn team presteert.
Doet mij wat denken qua benadering aan Peter tongue sticking out smileyost destijds in Nederland. Over die man viel ook van alles te zeggen, maar hij deed het natuurlijk geweldig. dat verstomt bij veel mensen al heel wat kritiek.
Remko 31 oktober 2020 10:41
In de podcast ‘de rode lantaarn’ wordt Patje ook geregeld besproken. Was dit eerst nog vaak een beetje lachend over zijn arrogantie, domheid en hypocrisie. De laatste tijd toch ook vaker wat serieuzer, bijvoorbeeld hoe schandelijk het eigenlijk is dat hij zijn tweet over het incident met Bennett ook nog durft af te sluiten met ‘safety first’
Eindhovuh 31 oktober 2020 13:04
Patje past goed in dit tijdsgewricht van alternative facts.
El Chaba 31 oktober 2020 14:00
Ook Lelangue krijgt een flinke veeg uit de overgekookte pan van Lefevere: [www.wielerflits.nl]
De meeste mensen worden rustiger en milder naarmate ze ouder ouder worden, maar bij hem lijkt het omgekeerde het geval. Hier kan een keurige sponsor toch niet blij mee zijn?

PATRICK LEFEVERE: “LELANGUE ZETTE ZIJN EIGEN MENSEN IN DE WIND”
Patrick Lefevere, ploegmanager van Deceuninck-Quick Step, heeft zich fel uitgelaten over John Lelangue van Lotto Soudal. In zijn wekelijkse column in Het Nieuwsblad schrijft hij dat Lelangue zijn eigen mensen publiekelijk in de steek heeft gelaten.

Volgens Lefevere deed Lelangue dat rond de rennersstaking in de Giro d’Italia met een bericht op zijn social media. Hij schrijft: “Ik zou nooit de tweet sturen die Lotto-collega John Lelangue naar buiten bracht. Hij distantieerde zich van actievoerder Adam Hansen door te zeggen dat die alleen als vakbondsafgevaardigde optrad en dat Lotto Soudal aan de kant van organisator RCS staat. Dat is je eigen mensen in de wind zetten.”

Hetzelfde constateerde de manager van Deceuninck-Quick Step al eerder in de Giro toen Thomas De Gendt zijn zorgen uitsprak over de veiligheid van de renners. “Daar ging Lelangue ook meteen tegenin. Zo zit hij in elkaar: een politieker die altijd de UCI en de organisatoren wil behagen. ‘Mijn meningen zijn persoonlijk’, staat op zijn Twitter-account, maar ik vraag me af over welke meningen het dan wel gaat. Hij heeft er nooit één.”

Lefevere kan zich ook niet vereenzelvigen met Lelangue, schrijft hij. “Jannie Haek, gedelegeerd bestuurder van de Nationale Loterij van België heeft Lelangue ooit ‘de nieuwe Patrick Lefevere’ genoemd, ‘alleen minder brutaal’. Sorry, maar dat slaat nergens op. Ik voelde me in ieder geval niet vereerd. Ik ga mijn eigen mensen nooit publiekelijk afvallen. Ik verdedig Fabio Jakobsen en ik verdedig Sam Bennett, ook al stoot ik daarmee veel mensen tegen de borst.”

Respect
Lelangue reageerde zaterdagochtend al via zijn social media. “Dus na aanvallen op mijn collega Luca Guercilena (van Trek-Segafredo, red), op organisatoren en op de UCI, ben ik zo te zien de volgende op de lijst van Patrick Lefevere in zijn column in Het Nieuwsblad. Een eigen mening hebben is een vrijheid, het accepteren van andermans mening is slechts respect. Goed weekend!”, schreef de manager van Lotto Soudal.
veluweracer 31 oktober 2020 14:09
En hier lijkt me Patje toch een punt te hebben. Het moet voor Hansen toch vreemd gevoeld hebben dat je ploeg manager je afvalt als vertegenwoordiger van de rennersvakbond.
Sub Culture 31 oktober 2020 14:17
'Ik ga mijn eigen mensen nooit publiekelijk afvallen'

Goh ja..
Gelukkig is Evenepoel uiteindelijk wel afgevallen.
El Chaba 31 oktober 2020 14:19
Hoezo?
Hansen spreekt hier toch als afgevaardigde van de rennersvakbond en niet als werknemer van Lelangue? Dus dan is er sowieso al geen sprake van afvallen, maar gewoon als Lotto ploeg een andere mening hebben dan de rennersvakbond. Niks mis mee.
El Chaba 31 oktober 2020 14:23
'Ik ga mijn eigen mensen nooit publiekelijk afvallen'

Vraag dat maar eens aan bijvoorbeeld Van Keirsbulck.
Waarbij aangetekend dat Lefevere wat hem betreft natuurlijk helemaal gelijk had, maar hij doet het dus wel degelijk ook publiekelijk in plaats van het intern te houden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2020 14:23 door El Chaba.
veluweracer 31 oktober 2020 21:12
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoezo?
> Hansen spreekt hier toch als afgevaardigde van de
> rennersvakbond en niet als werknemer van Lelangue?
> Dus dan is er sowieso al geen sprake van afvallen,
> maar gewoon als Lotto ploeg een andere mening
> hebben dan de rennersvakbond. Niks mis mee.

Dat hij zich meent te moeten uitspreken over de kwestie doet het vermoeden rijzen dat hij ergens vreest dat de woorden van Hansen nadelig zouden kunnen zijn voor de ploeg. Schijnbaar vertrouwd hij niet geheel op de neutrale positie die Hansen bekleedt. En dan kom je automatisch terecht bij de ASO en UCI die blijkbaar mensen voor sancties of wraak kunnen doen vrezen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2020 21:12 door veluweracer.
Andere Peter 02 november 2020 08:30
Andere Peter 02 november 2020 08:31
Zit wel iets in, ja.

Nu vind ik de leiderschapsstijl van een maffiabaas in 2020 nog iets meer een anachronisme dan in 1980. Maar wel akkoord dat er raakvlakken zijn.
Andere Peter 02 november 2020 08:34
Ik heb niet meteen de voorbeelden paraat, maar ik ben er zeker van dat Patje wel vaker het succes van een renner als ploegsucces presenteerde, terwijl hij het falen van een (andere) renner bij het individu zocht.. Het was vooral dat aspect dat maakte dat ik ging letten op 's mans leiderschapssitijl.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/11/2020 08:43 door Andere Peter.
Luijt 02 november 2020 09:46
Lefevere schiet in zijn emotie met enige regelmaat uit de bocht; kijkt met een wat rozige waas voor ogen naar de verrichtingen van de zegetreiners en zal waarschijnlijk oogluikend het gebruik van stimulerende middelen toestaan, of het gebruik daarvan zelfs stimuleren.
Nou en?
Dat geldt in meer of mindere mate voor de meeste ploegleiders. Ik vind het meestal wel leuk als Patrick weer wat koeterwaalt.
Niet altijd, zoals toen met Dylan bijvoorbeeld. Toen had ie misschien beter even tot 10 kunnen tellen.
(Lefevere, mooie naam overigens).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen