Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Evenepoel: Tour of OS?

Gepost door El Chaba 
El Chaba 02 november 2020 16:38
[www.wielerflits.nl]

PATRICK LEFEVERE OVER OPTIES EVENEPOEL: “TOUR OF NIET, DAT HANGT VAN DE SPELEN AF”

Of Remco Evenepoel volgend jaar van start gaat in de Tour de France, waarvan zondag de route is gepresenteerd, staat of valt met de Olympische Spelen van Tokio. Als de Spelen plaatsvinden, trekt hij naar Tokio en wordt zijn debuut in de Tour uitgesteld naar 2022.

Dat zegt teammanager Patrick Lefevere van Deceuninck-Quick Step in Het Laatste Nieuws. Als de Spelen doorgaan, dan combineert Evenepoel volgend jaar bijna automatisch de Giro met de happening in Tokio. Maar als de Spelen toch worden afgelast, staat voor de ploegbaas niets de deelname van de jonge ronderenner aan de Tour in de weg. Tenzij de Giro met een interessanter parcours komt.

“De Tour telt twee tijdritten, 58 kilometer in totaal. Iedereen kent de kwaliteiten van Remco als tijdrijder. Hij is niet voor niets Europees kampioen in die discipline. Hij heeft de beste tijdrijders in de wereld al geklopt. Twee tijdritten maken de Tour voor Remco aantrekkelijk”, zegt Lefevere over de kansen van Evenepoel in de Ronde van Frankrijk. “We moeten nu alleen nog wachten op het parcours van de Giro d’Italia.”

Lange winter
Evenepoel is momenteel herstellende van de bekkenbreuk die hij in de Ronde van Lombardije opliep, maar naar het zich laat aanzien gaat het de goede kant op met zijn revalidatie. Lefevere vreest desondanks dat het een lange winter gaat worden voor zijn poulain. “De Tour Down Under is geschrapt en van de Ronde van Colombia hebben we ook nog niets gehoord. Remco is nog jong en hij is heel ongeduldig. Het is voor hem te hopen dat hij snel weer kan koersen.”
Wanny 02 november 2020 17:03
Begint dat nu al?
JW 02 november 2020 18:31
Kunnen we niet afspreken dat Evenepoel niet bestaat totdat hij een keer ergens wat wint ?
Sub Culture 02 november 2020 18:37
Remco heeft in de voorbije augustusmaand meer gewonnen dan Wilco Kelderman en Steven Kruijswijk in hun hele carrière.
MarkV 02 november 2020 18:48
Mooi, kan hij dan gewoon stoppen.
Sub Culture 02 november 2020 18:50
Neen, hij begint pas.
En het wordt nog beter, véél beter.
MarkV 02 november 2020 18:53
Hij kan beter weer gaan voetballen, dan zit er tenminste nog een uitdaging in.
Andere Peter 02 november 2020 19:00
Wat ik vooral bijzonder vind, is dat zijn ploegbaas hierover praat. Werkgever Lefevere heeft met Evenepoel op de Spelen formeel niets te maken. Ik ben ook niet geïnteresseerd in de mening van Van der Poels ploegbazen op dit punt. Wel in Van der Poels eigen mening.
JW 02 november 2020 19:01
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Remco heeft in de voorbije augustusmaand meer
> gewonnen dan Wilco Kelderman en Steven Kruijswijk
> in hun hele carrière.

Uuh.. Die Remco van je, heeft die wel eens podium in een grote ronde gehaald ?
't Valt niet mee hoor, drie weken achtereen geconcentreerd blijven...
Sub Culture 02 november 2020 19:12
Remco is niet van mij, maar van ons allemaal.
Orakel 02 november 2020 19:20
Denk dat je iets over het hoofd ziet:
OS wegrit 24 juli
San Sebastián 25 juli (!)
OS tijdrit 28 juli
Dat wordt betalen door de bond, zoals in het voetbal.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/11/2020 19:22 door Orakel.
JW 02 november 2020 19:39
Nee Sub, daar vergis je je echt in. Het is JULLIE Remco.
Net zoals het ONZE Wilco en ONZE Steven is .
Sub Culture 02 november 2020 19:42
Ohja, soms vergeet ik dat ik mij hier af en toe begeef in een naargeestig nationalistisch bastion waar het calimeraat in tijden van armoe hoogtij viert.
Zelfs in tijden van euforie.

Sorry.
Andere Peter 02 november 2020 20:12
Dat zie ik niet over het hoofd. Ik wijs er in zekere zin op.

Renners belang: unieke kans op een medaille
Ploegbelang: fuck the OS
Wie bepaalt: de renner
Wie piept: de ploegbaas
Orakel 02 november 2020 20:34
Ik ken de exacte regels niet, maar kán Lefevere zijn bezit Evenepoel opeisen voor San Sebastián?
Prikdude 02 november 2020 20:42
Niet als hij een goede relatie met z'n renner wil blijven houden (ten koste van San fucking Sebastian).

En de exposure voor Deceuninck bij een OS zege van RE: in een België shirtje is waarschijnlijk nog altijd groter dan die van dezelfde renner in de Clasica SS.
Sub Culture 02 november 2020 21:19
Dat gaat Lefevere nooit doen.
Evenepoel is een reeële kans op twee Olympische medailles, qua media profiteert Quickstep daar ook van.
JW 02 november 2020 21:46
Carlos Danger 02 november 2020 22:46
Dan wordt Remco ons Olympisch knuffeldier.
Luijt 02 november 2020 23:02
Hup Remco! Je ziet t, men heeft hier het beste met je voor!

Als jij toch eens mee gedaan had met de Giro of de Tour of whatever, nou, dan uhh, dan uhh, ..... dan weet je het wel!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/11/2020 23:03 door Luijt.
Lucho Herrera 03 november 2020 00:52
Frederik D. 03 november 2020 08:21
Zijn er posters te koop van Remco E. zodat ik de posters van de helden uit mijn jeugd kan vervangen door de posters van de Absolute Brute Held anno the new Twenties?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen