Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tusveld over Kelderman: "Eigenlijk was hij er best gelaten onder"

Gepost door Luijt 
Luijt 05 november 2020 14:04
Van: In de Leiderstrui.nl

Meesterknecht Tusveld blikt terug op Giro: 'Snap dat er veel discussie is geweest'

Martijn Tusveld kijkt met een goed gevoel terug op de Giro d'Italia met Team Sunweb. De ploeg eindigde met Jai Hindley en Wilco Kelderman op het podium en Tusveld is bovenal heel erg blij met zijn eigen prestatie.

Tusveld was in de derde week vaak een van de laatste mannen bergop bij Sunweb. Hij is blij dat het met een tweede en derde plaats iets heeft opgeleverd. 'Een mooi eindresultaat. Ik snap dat er veel discussie is geweest, maar het is lastig te zeggen wat het verschil was geweest als we een andere tactiek hadden gekozen. De ploeg heeft beslist hoe Wilco en Jai gingen rijden en dit is het geworden', zo vertelt hij aan RTV Utrecht.

Tusveld: 'Kelderman was er best gelaten onder'
Volgens Tusveld heeft Kelderman op de fiets al geaccepteerd dat het niet voor hem was in de Giro. 'Eigenlijk was hij er best gelaten onder. Hij had natuurlijk ook genoten van het dragen van het roze. Ik kwam hem na de laatste bergrit, waarin hij de leiding verloor, snel tegen. Hij baalde wel, maar was ook snel trots.' Dat gevoel overheerst ook bij Tusveld. 'We haalden een heel hoog niveau.'

De 27-jarige Nederlander heeft inmiddels wel in de gaten dat hij als knecht het verschil kan maken. 'Het is lastig om met de besten de klimmen, maar deze rol ligt mij wel goed. Ik hoop volgend jaar ook weer met een klassementsman mee te gaan naar een grote ronde. Ik zou natuurlijk graag voor het eerst de Tour rijden, maar ik kan het ook begrijpen als de ploeg mij naar de Giro of de Vuelta stuurt met een kopman mee.'
Luijt 05 november 2020 14:05
Blijft jammer. Lieve Wilco.
Eqquipo 05 november 2020 15:06
Prima om dan ook even een link naar het hele stuk te plaatsen

[www.rtvutrecht.nl]
ton duk 05 november 2020 16:31
Ik vind persoonlijk het wat overdreven om Tusveld meesterknecht te noemen
Goede Giro in dienst ...meer niet en zeker niet minder
gr
Cyclad58 05 november 2020 17:14
Toch vind ik het wel terecht. Hindley was natuurlijk al meteen geen knecht meer, Hamilton deed het soms prima, Oomen ook. Er waren ook dagen dat Hamilton en Oomen te onzichtbaar waren. Tusveld was er altijd lang bij. Bergop en op het vlakke. Degelijk, betrouwbaar, prima niveau.
Slimmerd 05 november 2020 17:19
Maar was die nou een meesterknecht of iemand die zijn eigen AK toch net te belangrijk vond? Die discussie is altijd lastig, maar toen de kopman iemand nodig had, was er niemand (ook niet vooruitgestuurd)
MarkV 05 november 2020 17:22
Tusveld was gewoon een goede knecht, maar de titel meesterknecht vind ik toch wat vergezocht.

Hindley had het kunnen zijn en was het ook (precies één rit, waar ze achteraf gezien vooral Hart mee geholpen hebben).
Oomen had het kunnen zijn, maar die had pech met zijn gekneusde ribben.
Sub Culture 05 november 2020 18:45
Een meesterknecht, hoor je daar niet meestal op z'n minst van te hebben gehoord?
Cyclad58 05 november 2020 19:13
Dat ligt dan wel aan jou.
merijntje mortirolo 06 november 2020 05:56
Luijt 06 november 2020 09:26
We kunnen het hier hebben over de vraag of Tusveld knecht of meesterknecht is, maar ik werd toch vooral getriggerd door wat Tusveld over Wilco zegt.
Luijt 06 november 2020 09:30
Maar om met Arie Temmes te spreken: "gedane zaken gaan niet meer tekeer!"
ton duk 06 november 2020 14:37
Ik niet want dat was/is geen verrassing
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen