Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

75th La Vuelta ciclista a España 17e etappe Sequeros > Alto de La Covatilla 178 km

Gepost door Cecchini 
Cecchini 07 november 2020 00:17
Vertrek 12.10 uur Verwachte aankomst 17.15








Algemeen Klassement

1 PRIMOŽ ROGLIC 1 TEAM JUMBO - VISMA 64H 20' 31'' - B : 48'' -
2 RICHARD CARAPAZ 72 INEOS GRENADIERS 64H 21' 16'' + 00H 00' 45'' B : 16'' -
3 HUGH JOHN CARTHY 102 EF PRO CYCLING 64H 21' 24'' + 00H 00' 53'' B : 10'' -
4 DANIEL MARTIN 181 ISRAEL START-UP NATION 64H 22' 19'' + 00H 01' 48'' B : 22'' -
5 ENRIC MAS 174 MOVISTAR TEAM 64H 24' 00'' + 00H 03' 29'' B : 4'' -
6 WOUTER POELS 111 BAHRAIN - MCLAREN 64H 26' 52'' + 00H 06' 21'' - -
7 FELIX GROSSSCHARTNER 63 BORA - HANSGROHE 64H 27' 51'' + 00H 07' 20'' B : 6'' -
8 ALEJANDRO VALVERDE 171 MOVISTAR TEAM 64H 29' 16'' + 00H 08' 45'' B : 5'' -
9 ALEKSANDR VLASOV 51 ASTANA PRO TEAM 64H 29' 25'' + 00H 08' 54'' B : 6'' -
10 DAVID DE LA CRUZ 21 UAE TEAM EMIRATES 64H 30' 00'' + 00H 09' 29'' - -


Eindhovuh 07 november 2020 07:59
Ik zie Roglic hier nooit 40 seconde verliezen op Carapaz of Carthy. Gister bleek dat we niet met een uitgebluste Kelderman te maken hebben.
Slimmerd 07 november 2020 08:42
Zeker niet als men gaat wachten tot de laatste klim, sinds de tijdrit dreigt de Vuelta qua AK een beetje uit te gaan als een nachtkaars, hopelijk verrast het peloton mij vandaag in de laatste echte etappe van 2020!
Eindhovuh 07 november 2020 10:27
De één na laatste col de la Garganta is 12km a 5%, halverwege tikt die de 9% aan en is het een paar km 6,5% gemiddeld. Ze zouden dat kunnen aangrijpen om Roglic te proberen wat te isoleren. Al zie ik ze Kuss niet losrijden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2020 10:27 door Eindhovuh.
Slimmerd 07 november 2020 10:52
Probleem is dat Ineos geen klimmer heeft die de mannen van Jumbo eraf kan rijden (buiten Carapaz), dus als het van een ploeg moet komen dan EF (Woods) en Movistar (Soler en Valverde)
Prikdude 07 november 2020 11:11
Will the real Rohan Dennis please stand up.

Misschien heeft Sosa zich al een week gespaard voor deze rit.
Orakel 07 november 2020 11:40
De tegenwind zal deze etappe geen goed doen.
JW 07 november 2020 12:13
Sporza zou de etappe uitzenden vanaf de start, maar helaas, het vliegtuig voor de beeldverbinding mag nog niet de lucht in. Te weinig zicht.
Hopelijk gaat dit snel verbeteren
ton duk 07 november 2020 12:20
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zie Roglic hier nooit 40 seconde verliezen op
> Carapaz of Carthy. Gister bleek dat we niet met
> een uitgebluste Kelderman te maken hebben.


Kelderman die in de beslissende etappes totaal uitgeblust 5e en 8e werd en amper het podium op kon klimmen richting plek 3...
gr
JW 07 november 2020 12:25
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2020 12:27 door JW.
JW 07 november 2020 12:26
Tsja, als een derde plaats in een grote ronde al niet meer telt...
De "uitgebluste" Wilco was er in ieder geval terecht blij mee.
Veel Nederlandse volgers zijn wel erg verwend tegenwoordig
El Chaba 07 november 2020 12:33
JW 07 november 2020 13:01
En er is een kopgroep, met 2' voorsprong:

Hofstede (Jumbo-Visma), Cavagna (Deceuninck-Quick Step), Costa, De la Cruz, Henao en I. Oliveira (UAE Team Emirates), Lopez (Trek-Segafredo), Donovan, Storer en Sütterlin (Sunweb), Fraile en I. Izagirre (Astana), Ackermann en Schwarzmann (Bora-Hansgrohe), Schultz en Smith (Mitchelton-Scott), Armirail en Gaudu (Groupama-FDJ), Van den Berg (EF Pro Cycling), Dewulf en Van der Sande (Lotto Soudal), Herrada, Martin en Lafay (Cofidis), De Bod en Mäder (NTT), Arcas, Erviti en Oliveira (Movistar), Bagües en Lastra (Caja Rural), Molenaar (Burgos-BH).
Curzio 07 november 2020 13:01
Kopgroep van 30+ man?
Prikdude 07 november 2020 13:05
Geen Ineos, EF én Israel vooraan en Jumbo wel iemand met Hofstede. Vooralsnog lijkt er geen enkele reden voor Jumbo om het niet tot 7/8 minuten op te laten lopen (en andere ploegen op kop te dwingen)...
Slimmerd 07 november 2020 13:16
Julius is vooraan namens EF.

UAE lijkt de ploeg die vol de knuppel in het hoenderhok wilt gooien voor De la Cruz. Voorlopig schuift hij naar de 7e plek, Poels is de volgende die er aan moet geloven. Voor top-5 Zal er nog veel moeten gebeuren
MarkV 07 november 2020 13:37
Zelfs een uitgebluste Kelderman verloor zonder knechten maar 40 seconden op de Stelvio.
Deze berg is geen Stelvio en Roglic heeft wel knechten.
Prikdude 07 november 2020 13:41
Gemist of stond er bij PCS aanvankelijk niet bij. Is Guillaume Martin al in de buurt van het all time kopgroepenrecord in een GR?
Slimmerd 07 november 2020 13:44
Dit lijkt mij iets in handen van De Gendt of anders iets waar hij een doel van zal gaan maken..
Curzio 07 november 2020 14:51
Het ene na het andere slecht idee over koersvernieuwing bij de Sporza heren. De enige goede suggestie kwam van een kijker: Giro en Vuelta met 3-4 dagen inkorten. Als je start op woensdag (of dinsdag) kan je het weekend ervoor nog een mooie koers organiseren.
El Chaba 07 november 2020 14:55
Dat zei De Cauwer toch? Althans dat laatste op de suggestie van die kijker?
Curzio 07 november 2020 15:07
Ja. Maar z'n andere suggesties, over afvinklijstjes waar een grote ronde aan moet voldoen en het zo inrichten van de kalender dat de overkoepelende World Tour aan belang wint (why?), kunnen allemaal rechtstreeks door de versnipperaar.
Curzio 07 november 2020 15:10
Ook werd het idee gepromoot dat we het hele jaar door de beste (maar dus ook dezelfde) renners tegen elkaar willen zien rijden. Helemaal niet! Juist de verschillen in peloton-samenstelling, seizoensopbouw, doelstellingen, dat maakt het allemaal interessant, niet dat je van februari tot oktober Roglic en Pogacar tegen elkaar ziet sprinten.
Curzio 07 november 2020 15:20
Ineos al bijna weggeslagen. Alleen Amador nog bij Carapaz.
JW 07 november 2020 15:23
Een heel jaar Evenepoel, met commentaar van Sporza.
Daar moet ik toch echt niet aan denken !
JW 07 november 2020 15:25
Movistar net als gisteren weer in volle galop aan de leiding van het peloton.
Frederik D. 07 november 2020 15:29
Ik heb hier al eerder gepleit voor het inkorten van de Giro en de Vuelta met een kleine week. Daarnaast meer aankomsten bergop in die rondes plus twee redelijk lange tijdritten. Gun de Tour zijn drie weken (met vier weekenden). Maar maak de Giro en de Vuelta korter (drie weekenden) en spannender en sensationeler. Maar ja, ik haal geen eens de Belgische TV. smiling smiley
Curzio 07 november 2020 15:33
Poels vrij ver achteraan, oogt niet heel comfortabel (net op 1 beeld).
Eindhovuh 07 november 2020 15:40
Met uitgeblust bedoel ik dat hij minder sterk was dan in het begin van de ronde.
Maar goed, dan was hij niet uitgeblust.
Curzio 07 november 2020 15:51
Van Baarle wel weer aanwezig voor Carapaz.
Movistar verkleint het gaat met de kopgroep naar 2 minuten.
De lange roze zit het allemaal lachend te bekijken, ik denk tenminste dat het een lach is.
El Chaba 07 november 2020 15:53
Helemaal mee eens hoor!
Curzio 07 november 2020 16:01
Ook alweer weg, en Amador hangt achteraan. Carthy en Vlasi nog wel met ploegmaats. Poels is opgeschoven.
MarkV 07 november 2020 16:04
Doet hij de hele ronde al, om op het einde naar voren te schuiven.
Curzio 07 november 2020 16:05
Movistar stuurt de ongevaarlijke Soler vooruit, het niemandsland in. Moeilijk te begrijpen tactiek maar t zal als bruggenhoofd zijn?
MarkV 07 november 2020 16:05
Aanval van Soler.
MarkV 07 november 2020 16:07
Hoezo moeilijk te begrijpen. Gewoon op kop rijden en op het einde gelost worden door Roglic en Caparaz heeft geen zin.

Ze rijden gewoon voor de ritzege, Mas staat ook te ver van het podium.
Curzio 07 november 2020 16:12
Dus je gaat met je hele ploeg een halfuur op kop rammen om dan Soler los te laten op 1" 15 van de kopgroep. Ik zie het geniale er niet direct van in. Mannen sls Gaudu en De la Cruz zitten vooraan lachend te sparen en rijden Marc er straks strak af. Maar soit.
MarkV 07 november 2020 16:13
Niemand noemt het geniaal, maar ze moeten toch wat. Ze kunnen ook niks proberen, heb je ook niks aan.

Een geniale strategie verzinnen om de Vuelta nog te winnen was voor Movistar sowieso onmogelijk. Als je zoiets had verwacht ben je gewoon niet goed wijs.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2020 16:14 door MarkV.
Curzio 07 november 2020 16:17
De lange roze haalt 'm uit z'n broek.
Curzio 07 november 2020 16:20
Soler had als hij de rit wil winnen direct mee moeten zitten. Of zelfs Valverde, als je echt oorlog wil maken. De kans dat Mas de etappe wint vanuit het peloton lijkt mij groter, die is vaak goed in een derde week en ook op de Angliru.

Verder mag het wel iets rustiger
MarkV 07 november 2020 16:24
Je doet net alsof Movistar iets geniaals moet verzinnen om het Roglic moeilijk te maken, maar ze rijden helemaal niet tegen Roglic/Jumbo.

Dus omdat Soler niet mee zat in het begin moeten ze dan maar niks doen? Soms lukken dingen gewoon niet hé.

Als Movistar niet op kop had gereden had de kopgroep nu 4 minuten of meer voorsprong gehad en was de ritzege sowieso out of reach.
Als ze doorrijden tot de slotklim gaat zeer waarschijnlijk een andere klassementsrenner er mee lopen, Mas is deze Vuelta nog nooit de beste geweest. Dan kunnen ze beter dit proberen. Mannetje vooruit sturen, misschien kan Soler het zelf af maken, misschien kan hij nog van dienst zijn voor Valverde of Mas die van achteren komt.

Waarschijnlijk lukt het niet, maar alles is beter dan niets doen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2020 16:25 door MarkV.
Curzio 07 november 2020 16:27
Ik denk dat ze amdere tactieken hadden kunnen proberen. De kopgroep vroeger controleren bijvoorbeeld. Of een duo-aanval met Valverde erbij. Of gewoon doorsleuren met Mas.
Dat is mijn mening, jij hebt een andere mening, daar is niks mis mee, daar is dit prikbord voor. Misschien wint Marc, dan had ik ongelijk.
MarkV 07 november 2020 16:32
Ook als Soler niet wint heeft Movistar hun kansen wel vergroot met deze actie ten opzichte van de situatie als ze niets hadden gedaan. Het is gewoon een goede actie waar jij en ik nu veel meer woorden aan besteden dan nodig is.

Kroon legt het nu ook uit op Eurosport en noemt het juist een goede tactiek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2020 16:32 door MarkV.
JW 07 november 2020 16:34
Curzio 07 november 2020 16:45
De beelden spreken voor zich.

Iets doen is loffelijk, maar dit was niet de juiste kaart.
MarkV 07 november 2020 16:46
Izagirre, Mäder, Donovan op kop.
Gaudi en Martin komen terug, Soler, De La Cruz, Henao en Soler ook nog in de buurt.


Ide Schelling op kop bij de favorieten voor het klassement van Grosschartner.
MarkV 07 november 2020 16:47
Zucht, wat een vervelend mannetje ben jij.

Jij je zin. Jij bent geniaal, Movistar is dom.
MarkV 07 november 2020 16:49
Gaudu heeft Martin gelost en lijkt de sterkste.
Curzio 07 november 2020 16:51
Jammer dat je geen discussie kan voeren zonder de ad hominem.
MarkV 07 november 2020 16:53
Jammer dat jij een irritant stuk verdriet bent dat zijn ongelijk niet kan toegeven en met een idiote eis komt dat Soler de rit moet winnen. Pleur toch op.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2020 16:54 door MarkV.
Curzio 07 november 2020 17:02
Hofstede moet de Vuelta redden!
Curzio 07 november 2020 17:03
"De kopbeurt van de eeuw" aldus Renaat. smileys with beer
predator 07 november 2020 17:03
Hofstede moet de meubels redden.
Curzio 07 november 2020 17:05
Grote woorden, nu nog fatsoen.
predator 07 november 2020 17:05
Ai, ai, Hofstede weg
Prikdude 07 november 2020 17:05
Soler gaat rijden voor Mas. Of is het nog een andere Movistar?
predator 07 november 2020 17:07
Soler redt de meubels?
predator 07 november 2020 17:09
Hij redt het!!!!
Carlos Danger 07 november 2020 17:12
Makkelijk, toch?
Nooit gedacht, dat ik me nog eens zou gaan ergeren aan Jose de Cauwer. Wat een vervelend gezever.
Eqquipo 07 november 2020 17:17
Valverde behoudt met 2 sec zijn plek in de top 10
Spaak 07 november 2020 17:25
Heerlijke apotheose van een fijne ronde. Bijna elke dag spanning.
Jumbo-Visma ook als formatie zeer sterk en intelligent gereden en een verdiende winnaar. Vooral met dank aan Roglic zelf, die in tegenstelling tot de Tour hier gewoon assertief gekoerst heeft. Uiteindelijk wint ie op de bonificatieseconden.

Dit jaar ondanks Covid-19 drie zeer attractieve grote rondes gezien. Wat mij betreft de Vuelta toch wel het mooist van de drie, maar ook de Tour en de Giro waren niet te versmaden al viel de laatste mij toch wat tegen door het saaie middenstuk met alle sprintetappes langs de Adriatische Zee. Maar door het wegvallen van alle toppers was dat toch de meest open grote ronde van de laatste jaren, dat is ook wat waard.
ton duk 07 november 2020 17:32
Schelling geniaal en Arensman rijdt op de laatste zaterdag gewoon mee in de groep favorieten..heerlijk !!

Met de winst MvdP in de BinckBank-tour , de 7e plek Dumoulin TdF , de 3e plek Kelderman Giro en nu 6e plek Poels in Vuelta sluit DUK seizoen 2020 af met brede glimlach!!
gr

ps: Petje af voor Hofstede !!!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2020 17:33 door ton duk.
Horsie is back 07 november 2020 17:37
Nu weer de baanrenners. Woensdag beginnen de EK Baanwielrennen zonder inbreng van Flying Dutchmen, maar ook Filippo Ganna, aangehouden door covid-19.
Slimmerd 07 november 2020 18:17
Tegen Carapaz vooral denk... remember zijn contractsituatie
El Chaba 07 november 2020 18:38
Gaaaaaap..

Heb je ook nog iets nieuws te vertellen?
Tinuz 07 november 2020 18:40
Arensman met name laat toch mooie dingen zien deze Vuelta. Ide valt me ook niet tegen.
Roglix heeft de beste ploeg en de sterkste sprint van de klassementsrenners.
Sub Culture 07 november 2020 18:49
Mooie afsluiter van wat een wel erg mooi seizoen is geworden, ondanks de omstandigheden.

Nu al reikhalzend uitkijken naar 2021!
Curzio 07 november 2020 18:51
Jumbo-Visma moet ook nog eens nadenken over hoe ze G. Bennett inzetten, want op de regenjas-rit na, wat natuurlijk cruciaal was, heeft hij weinig bijgedragen volgens mij. Wordt wel anoniem 12e. Misschien is het beter om hem afwisselend een etappe rust te laten pakken, om er dan vervolgens ook echt te kunnen staan als het nodig is.

Verder heeft Jumbo-Visma het prima gedaan natuurlijk. Af en toe nog iets ijveriger geweest in het doen van kopwerk dan noodzakelijk was, maar eigenlijk minder dan de concurrentie. Hofstede vandaag vooruit sturen bleek belangrijk, dat is iets wat ze eigenlijk niet zo vaak doen bij de gele brigade maar misschien na vandaag wel.
D.R.E. 07 november 2020 19:07
Als ze vindegaard en bennet hadden gewisseld qua positie in de trein, dan qas bennet een stuk meer van nut geweest. Het leek er nu op dat ze bennet toch nog wat vooraan in het klassement wilde houden, terwijl dit de laatste week weinig nut meer had. Voor het overige prima ronde van Jumbo natuurlijkthe finger smiley
Ulrich A. Boschwitz 07 november 2020 19:19
Bij de discussie tussen Curzio en MarkV passen enkel deze wijze woorden van filosoof Ede Staal:

Quote

Wat moakt 't oet, wat moakt 't oet, of 't nou onkruud is of roet
Edik blift toch zuur of zoer en 'n agrarier 'n boer
Of 't 'n vel is of 'n vlij, moag van streek of schieterij
Ach wat moakt 't aiglieks oet
Bakker bakt toch brood of stoet

Een fragment uit: [www.youtube.com]
JW 07 november 2020 19:34
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heerlijke apotheose van een fijne ronde. Bijna
> elke dag spanning.
> Jumbo-Visma ook als formatie zeer sterk en
> intelligent gereden en een verdiende winnaar.
> Vooral met dank aan Roglic zelf, die in
> tegenstelling tot de Tour hier gewoon assertief
> gekoerst heeft. Uiteindelijk wint ie op de
> bonificatieseconden.
>
> Dit jaar ondanks Covid-19 drie zeer attractieve
> grote rondes gezien. Wat mij betreft de Vuelta
> toch wel het mooist van de drie, maar ook de Tour
> en de Giro waren niet te versmaden al viel de
> laatste mij toch wat tegen door het saaie
> middenstuk met alle sprintetappes langs de
> Adriatische Zee. Maar door het wegvallen van alle
> toppers was dat toch de meest open grote ronde van
> de laatste jaren, dat is ook wat waard.

thumbs up
Dat waren precies ook mijn gedachten na de finish vandaag !
Vanaf de Tour de l 'Ain heb ik afgelopen maanden genoten van de koersen, en vooral van de drie grote ronden.
Uniek Tourparkoers dit jaar, en dat gold ook voor deze Vuelta. Met veel dagen die het aanzien meer dan waard waren.
Frederik D. 07 november 2020 19:54
Direct na zijn finish reed Roglic naar Carapaz. En gaf hem een bemoedigende schouderklop. Waarop Carapaz Roglic even omhelsde en hem felicoteerde. Een sportief moment van beiden. Hoe anders in de VS, alwaar Trump niet de sportiviteit kan opbrengen om Biden te feliciteren. Stel je voor dat Carapaz roept: fraude, ik ga naar de rechter, ik won geen twintig tellen vandaag maar vijftig, de chrono is gesaboteerd door Jumbo. Maar Carapaz deed als sporter zijn best en nam zijn verlies. Soms is sport best mooi. Vóór de finish maar ook er na. Moge Carapaz het ook volgend jaar de Jumbo's moeilijk maken en van mijn part dan wel winnen.
Eindhovuh 07 november 2020 20:20
Poels zonder ergens op te vallen naar plek 6.
Evenaring van beste klassement, en pas 2de keer top 10 in grote ronde.
Knap na zo’n begin van het seizoen.
Sub Culture 07 november 2020 20:27
Uiteraard al genoten vanaf de ronde van Burgos natuurlijk.
En de daaropvolgende Italiaanse eendagkoersen.
Cecchini 07 november 2020 20:37
Schelling en Arensman verdienden vandaag een eervolle vermelding. Niet een gaap. Schelling reed een tijdlang imponerend, en een 20 jarige aan het eind van de Vuelta aan de finish met Poels en Daniel Martin over de streep is bijzonder. Hij heeft sowieso een goeie Vuelta gereden.
ton duk 07 november 2020 22:39
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Schelling en Arensman verdienden vandaag een
> eervolle vermelding. Niet een gaap.

Juist thumbs up
gr
El Chaba 07 november 2020 23:58
Uiteraard. Mijn gaap was bedoeld voor:
"Met de winst MvdP in de BinckBank-tour , de 7e plek Dumoulin TdF , de 3e plek Kelderman Giro en nu 6e plek Poels in Vuelta sluit DUK seizoen 2020 af met brede glimlach!!
gr"
Nelis! 08 november 2020 00:03
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uiteraard. Mijn gaap was bedoeld voor:
> "Met de winst MvdP in de BinckBank-tour , de 7e
> plek Dumoulin TdF , de 3e plek Kelderman Giro en
> nu 6e plek Poels in Vuelta sluit DUK seizoen 2020
> af met brede glimlach!!
> gr"

Soms kan ik de opmerkingen van Duk waarderen, soms niet. Geen probleem. Nu kon ik het plaagstootje met het 'vergeten' van de grootste overwinning (RvV) wel waarderen.
Nelis! 08 november 2020 00:06
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Schelling en Arensman verdienden vandaag een
> eervolle vermelding. Niet een gaap. Schelling reed
> een tijdlang imponerend, en een 20 jarige aan het
> eind van de Vuelta aan de finish met Poels en
> Daniel Martin over de streep is bijzonder. Hij
> heeft sowieso een goeie Vuelta gereden.


Ik hoop dat Schelling zich verder ontwikkelt, daar heb ik wel sympathie voor. Hij reed sterk vandaag! Maar wat heeft hij de laatste kilometers gedaan? Verkeerde afslag genomen? Hoe kan hij bijna een kwartier nog verliezen? Ik begrijp dat hij na al dat werk nergens meer voor reed, en het is ook geen kritiek, maar hoe langzaam heeft hij dat laatste stuk gereden?
Sub Culture 08 november 2020 09:33
Ik sluit het seizoen af met een bredere glimlach.
Aan het lijstje dat dat rechtvaardigt ga ik niet beginnen wegens te lang.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen