Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Seizoen afgelopen, wie is volgens u DE renner (m) van dit jaar?

Gepost door Remko 
Remko 08 november 2020 18:09
Peiling
Wie vond u de beste wegwielrenner (m) van het seizoen?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 83 stemmen ontvangen.
Roglic (o.a. 2e TDF, LBL, Vuelta + 4 etappes) 51
 
61%
Pogacar (o.a TDF + 3 etappes) 12
 
14%
Van Aert (o.a. SB, MS, 2x2e WK, 2 etappes TDF) 16
 
19%
Van der Poel (o.a. RVV, Binkcool smiley 3
 
4%
Hirschi (o.a. WP, etappe TDF en superstrijdlust) 0
 
0%
Alaphilippe (o.a. BP, WK) 0
 
0%
Demare (14 overwinningen) 0
 
0%
Ganna (o.a. WK-TT, 4 etappes Giro) 0
 
0%
Evenepoel (kort seizoen, 4 meerdaagse rondjes gereden, allemaal gewonnen, o.a. TdP) 0
 
0%
Geoghegan Hart (Giro) 0
 
0%
Fuglsang (o.a. IL) 0
 
0%
Iemand anders 1
 
1%



Seizoen afgelopen, wie is volgens u DE (weg)renner (m) van dit jaar?
Sub Culture 08 november 2020 18:18
Roglic, zonder discussie.

Gevolgd door de heren van Aert en Pogacar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/11/2020 18:18 door Sub Culture.
El Chaba 08 november 2020 18:22
Eens.
Al vind ik het lastig te kiezen tussen Van Aert en Pogacar. Ik hou meer van etappewedstrijden dan ééndagskoersen, dus dan kies ik toch voor Pogacar als tweede.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/11/2020 18:23 door El Chaba.
Eindhovuh 08 november 2020 18:50
Van Aert vond ik over een langere periode indrukwekkender. Ook in de Tour fantastisch.
El Chaba 08 november 2020 19:36
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/11/2020 19:37 door El Chaba.
Spaak 08 november 2020 19:37
Twijfelde tussen Roglic en van Aert, maar de zege in LBL heeft me over de streep getrokken om op de eerste te stemmen.
Van der Poel en Alaphilippe gedeeld derde.
Horsie is back 08 november 2020 20:34
Curzio 08 november 2020 21:35
Bij Van Aert kan je er nog bijzetten dat zijn knechtenwerk Roglic aan de Tourzege heeft geholpen.

Edit: oh nee.
Wanny 09 november 2020 09:27
Pogacar natuurlijk.

Verreweg de belangrijkste koers gewonnen op een spectaculaire manier.
Andere Peter 10 november 2020 05:08
De unieke prestatie die het meest beklijft is van Pogacar. Roglic en Van Aert voor de bewonderenswaardige regelmatigheid. Maar dat is nu net niet waar je legende mee wordt.
Wanny 10 november 2020 08:05
Klopt, als Roglic de Tour niet meer wint in zijn carriere, dan is ie voor eeuwig de man die door Pogacar ongenadig uit de gele trui werd gefietst. Het grote publiek is dan al lang vergeten dat ie ook nog wel wat koersjes gewonnen heeft.
Luijt 10 november 2020 09:45
Van Aert, Van der Poel, Pogacar, Roglic, Alaphillippe.
Horsie is back 10 november 2020 12:30
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> De unieke prestatie die het meest beklijft is van
> Pogacar. Roglic en Van Aert voor de
> bewonderenswaardige regelmatigheid. Maar dat is nu
> net niet waar je legende mee wordt.

Uiteraard, maar in topsport ben je vaak toch ook nog net zo goed als je laatste resultaat. Maar aan de unieke prestatie van Pogacar doet dat verder niks af.
Meneer 60% 10 november 2020 15:30
Ik heb Roglic gestemd, maar ik twijfel toch nog. Misschien Van Aert vanwege zijn allroundheid (is dat goed Nederlands?). Wereldtop op kasseien en in tijdritten en wereldsubtop in massasprints en in het hooggebergte. Ongekend. Hoe lang is dat geleden? Ik wil Jalabert zeggen, maar die was volgens mij nooit tegelijkertijd sprinter en klimmer, die maakte een omslag. Valverde was in zijn topjaren heel snel, maar won nooit massasprints zoals Van Aert wel deed. Sean Kelly misschien?
Curzio 10 november 2020 15:51
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien Van Aert vanwege zijn allroundheid (is
> dat goed Nederlands?).

Absoluut niet. Of in elk geval is t lelijk. Veelzijdigheid zou kunnen.

Ik vind ook Van Aert de renner van het seizoen. Drukt hij z'n fiets 5 cm eerder over de lijn in de RvV dan was er helemaal geen twijfel geweest.

Wat Roglic aangaat; hij heeft naast hoofddoel van het seizoen voor hem en voor de ploeg gegrepen. Zijn prestaties zijn indrukwekkend, maar hét beeld van Roglic is dat hij helemaal naar de klote op de grond zit na de tijdrit in de Tour. Van Aert heeft ook koersen verloren uiteraard, dat is wielrennen, maar dat was minder het absolute hoofddoel en ook zegt het net iets minder als je een eendagskoers niet wint dan als je een grote ronde niet wint (grote pech uitgezonderd, maar verder middelen dingen zich meer uit en krijg je maar zelden een onterechte winnaar in een grote ronde, terwijl je in een eendagskoers ook gewoon wat geluk nodig hebt).
Andere Peter 10 november 2020 16:13
Dat zijn inderdaad alle renners die stemmen kregen +1.
De zwarte trui 10 november 2020 19:02
De WK staat nog op 0, iets met verwachtingen waarschijnlijk.
Curzio 10 november 2020 19:20
Won 1 etappe maar reed toch een veel minder goede Tour dan vorig jaar, dan dat gepruts in LBL, kon op de Poggio niet wegkomen en de valpartij in RvV. Ik kan er met de beste wil van de wereld geen renner van het jaar in zien.
Frederik D. 10 november 2020 20:55
Zelf ga ik toch voor Roglic. Dat komt wellicht ook omdat ik een groot liefhebber ban van de grote rondes en iets minder van de klassiekers. Maar als men de klassiekers toch bijna even hoog schat als een grote ronde, dan is volgens mij Van Aert de klasbak van het jaar. In ieder geval, na Roglic komt volgens mij Van Aert. En al met al was het coronajaar 2020 een mooi wielrenjaar. Het was even wachten, zelfs best wel lang wachten, maar toen het eenmaal begon, kreeg je ook wat. En de beste Nederlandse wielrenner? Toch Van der Poel. Met op de tweede plaats Kelderman. En de mooiste rit van het jaar, de mooiste rit in een grote ronde? De Stelvio, de laatste tijdrit in de Tour of toch de Angliru? Wat mij betreft alle drie op één? De mooiste klassieker? Ja, toch LBL. Maar om mezelf te herhalen, ik ben gewoon subjectief. Maar hoe in godsnaam over dit onderwerp objectief te zijn?
Andere Peter 11 november 2020 00:04
Daarom schreef ik: Luijt noemt alle renners die stemmen kregen, plus nog een renner.
Luijt 11 november 2020 12:04
Het gaat ook om de volgorde AP.
Natuurlijk noem ik alle renners die stemmen kregen; of heb jij nog andere?
De zwarte trui 11 november 2020 15:44
Ik las de +1 als ondersteuning aan Luijt. Niet als +Alaflip. Vandaar mijn opmerking.
Andere Peter 11 november 2020 20:54
Dat je die volgorde bewust zo plaatste zag ik niet meteen. Dus je plaatst Van der Poel boven Roglic?

Als we voor het gemak LBL gelijk schakelen met RVV, dan begrijp ik dat jij de Binck Banck Tour taxeert boven de Vuelta?

Hmm, okee.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2020 20:54 door Andere Peter.
Luijt 11 november 2020 21:38
Ja, Roglic had 1 groot doel en heeft daar toch best opzichtig gefaald.
Luijt 11 november 2020 21:40
En ik vind dat de wijze waarop Van der Poel wedstrijden wint zo indrukwekkend dat ie een plekkie boven Roglic verdient.
Maar, het zijn wel appels met peren.
El Chaba 12 november 2020 15:40
Nagenoeg onmogelijk natuurlijk.
En ik begrijp je wel, ik ben ook meer van de (grote rondes) dan van de ééndagswedstrijden, dus dat speelt altijd mee je in je keuzes, niks mis mee overigens om (een beetje) subjectief te zijn, zolang je je daar zelf maar bewust van bent.

Het meest objectieve criterium is natuurlijk de wereldanglijst van de UCI (of toonaangevende websites als CQranking en PCS) en daaruit blijkt onomstotelijk dat Roglic met afstand de beste renner van het seizoen was.

Tenzij je 'beste' natuurlijk anders definieert dan 'de meeste punten in een regelmatigheidsklassement' en dan is het toch weer subjectief. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/11/2020 15:41 door El Chaba.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen