Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Burundi en de fiets.

Gepost door veluweracer 
veluweracer 08 november 2020 22:04
Op National Geographic is nu een mooie documentaire bezig over de transporteurs die de wegen op hun volgepakte fietsen berijden. Ik zag al een hoop potentiële coureurs voorbij vliegen met ware doodsverachting.
Deze docu is voor de ziggo geabonneerde nog opnieuw te bekijken.
Frederik D. 09 november 2020 03:18
Nou, wat let je om tien fietsende Burundezen te adopteren en om met hen de wielerploeg BF, Burundi First, te fabriceren? BF, Burundi Fabrics. Is het land corrupt? En de mensenrechten? Geen genocides? Noem je ploeg duurzaam en genderneutraal en je ontvangt stande pede een forse subsidie van Groen Links, D66 en de EU. En in een dronken bui wil de premier van het VK ook nog wel schuiven. Maar hoeveel wielrenners van formaat heeft Nederlands eigen Burundi oftewel de Veluwe opgeleverd? TJ, kwam die niet van Garderen? En Dries van Drie? Maar die was wel een postbode maar is nooit doorgebroken . Behalve die ene keer toen een oude eik finaal op Dries viel. Zo was Dries op slag doorgebroken. De Veluwe, tien keer trappen en je bent er door heen. Maar Burundi is niet veel groter.
Horsie is back 09 november 2020 14:18
Velen spreken graag van Broken Record John King, de CNN Magic Wall Man, waarbij ons eigen schermman Herman van Zandt al heel gauw het liefst zijn hoofd onder de dekens wil houden. Maar "wij" hebben op onze prik, ons eigen Broken Record Frederik D. alias 52 minuten scanderende I didn't move 100 m loper John Drummond in Parijs 2003.

Disclaimer: Horsie spreekt graag van Broken WUR Record, maar eerst moet Filipo Ganna nog eens een poging wagen of anders toch zeker Chloe Dygert.
veluweracer 09 november 2020 15:30
Van de Veluwe komt Breukink. Lubberding zag ik voorheen ook nog wel op Beekhuizen langskomen.
Tjallingii(i?) heeft meerdere malen voor mij op kop gereden als ik hem weer eens zag ploeteren op de Emma pyramide. En zo zijn er nog wel ettelijke die ik vergeet waarschijnlijk.
Wilco is van de Heuvelrug. Heel ander volk daar.
Frederik D. 09 november 2020 17:16
Hoezo ander volk? Opener? Stugger? Arroganter of juist meer bescheiden? Minder gelovig? Minder op de centen?
Curzio 09 november 2020 18:28
Geen enkel meetbaar of significant verschil, hou het daar maar op. Net als tussen generaties.
Frederik D. 09 november 2020 19:10
Waarschijnlijk heb je gelijk. Het regionale volkskarakter is niet meer wat het ooit in verbeelding is geweest. Stugge Brabanders, gezellige Groningers ... Roep dat honderd maal en je gaat het nog geloven ook.
veluweracer 09 november 2020 20:38
De Geldersen zijn vrijwel zonder bijzondere karaktereigenschappen. Zelfs een Achterhoeker is nog een slap aftreksel van den Pruis.
Horsie is back 09 november 2020 21:38
De Galapagosreuzenscheldpad (de ondersoorten lopen nog wel rond) is ook uitgestorven, maar zijn naam zal eeuwig doorleven dankzij Charles Darwin. Kortom, volkskarakter zal steeds minder uitgesproken zijn, De verschillen tussen stad en platteland zijn in ons land in de laatste 50 jaar sterk gekrompen. De vraag of er nu op de Galapagoseilanden (26.000 inwoners) ook een potentiële Richard Carapaz zou kunnen rondfietsen, vermag ik niet te beantwoorden. Niet waarschijnlijk. Dat de regionale verschillen ondanks wereldwijde communicatie echt nog niet weg zijn kunnen we zien als Broken Record John King weer zijn vinger uitsteekt naar zijn Magische Wall.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2020 23:42 door Horsie is back.
Frederik D. 09 november 2020 22:35
Vandaar dat zo'n Gelderse rookworst naar niets smaakt. Nee, dan de Vocking leverworst. Bestaat echt, hoor.
Frederik D. 09 november 2020 22:41
En uit Senegal komen zeer goede dammers. Denksporters die mij inmaken.
Dammers
Luijt 10 november 2020 10:10
Sinds het verdwijnen van Nieuw Monnikenhuizen, de Stokvishal, Vieze Herman en Johnny van Doorn (oa beroemd van "Kom toch eens klaar klootzak!" ) is Gelderland Gelderland niet meer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/11/2020 11:46 door Luijt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen