Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Zonder contract

Gepost door RikdeKraam 
RikdeKraam 09 november 2020 11:42
Er zijn nog veel renners zonder contract voor volgend seizoen. Als ik het goed zie, zijn Langeveld en Weening de belangrijkste Nederlanders zonder contract. Zeker de eerstgenoemde heeft zijn plaats in het peloton nog niet verloren. Zouden zij nog ergens terecht komen? Volgens mij zitten Jumbo Visma en Alpecin vol (maar misschien wil laatstgenoemde ploeg toch een extra renner inlijven, nu de worldtour zeker is?)
Eindhovuh 09 november 2020 12:27
Langeveld zou een prima knecht voor vdP kunnen zijn ja.
Sub Culture 09 november 2020 13:38
Alpecin heeft geen WT-status maar door de winst in het pro-continentale circuit wel oa startrecht in de Tour.

Vooral Wanty mag zich gevoelig gaan versterken.
Hebben intussen ook Valerio Piva aan boord gehesen, die heeft wel een groot netwerk dus slimme move.
Wanny 09 november 2020 13:43
Als je een kopman hebt voor bepaalde koersen, kan ik me nog voorstellen dat je één van die twee aantrekt. Bijvoorbeeld een jonge kopman voor de Vlaamse koersen die de ervaring van Langeveld kan gebruiken. Of iemand om op kop te beuken in een grote ronde, dan kun je Weening er wel bij pakken.

Maar wie heeft Wanty waarvoor dit soort werk nodig is? Die hebben toch veel meer aan jongens die zelf wat punten kunnen pakken.

Voor dit soort coureurs op leeftijd die het niet moeten hebben van eigen uitslagen wordt het gewoon lastig een ploeg te vinden.
Lucho Herrera 09 november 2020 14:49
Langeveld heeft in Corona-tijd salaris ingeleverd bij EF. Alle renners die dat bij EF hebben gedaan kunnen rekenen op 1 jaar contractverlenging. Samen met Keukeleire zal Langeveld dan Bettiol ondersteunen in de Vlaamse koersen. En in Roubaix (de koers die hem het beste ligt) mag hij dan zelf nog een top 10 plek proberen te realiseren.

Over Weening (die man gun je een contract voor het leven) heb ik nog niks gehoord met betrekking tot 2021.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2020 18:27 door Lucho Herrera.
MarkV 09 november 2020 14:51
Ik zou als Alpecin zijnde wat renners aantrekken waarmee ze in een grote ronde voor de dag kunnen komen, want dat is nu wel erg mager. Zeker als ze er meerdere willen rijden.

Een paar renners die goed over klimmetjes komen en dan ook nog op kop kunnen rijden voor van der Poel en/of Philipsen om het tot een sprint te laten komen. Die zijn dan waarschijnlijk ook wel automatisch bruikbaar in koersen als LBL en kunnen zelf in ontsnappingen mee in ritten die te zwaar zijn voor van der Poel.
Meurisse is in dat opzicht al een goede, de Weening van een paar jaar geleden zou ook ideaal geweest zijn maar nu niet meer denk ik.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2020 14:54 door MarkV.
El Chaba 09 november 2020 18:56
Op zich eens, maar er zijn genoeg WT-ploegen en/of ploegen met een wild card, die in een grote ronde zonder echte klassementsrenner aan de start komen.
MarkV 09 november 2020 23:19
Ik heb het woord klassementsrenner niet genoemd.

Ze willen met van der Poel scoren in ritten die te lastig zijn voor de pure sprinters, dan moet je wel renners hebben die in zulke ritten het tot een sprint kunnen laten komen.
Daar kun je ook types als de oude Weening voor inzetten.
Luijt 10 november 2020 09:42
"dan kun je Weening er wel bij pakken".

Op die manier wordt ook vaak over voetballers gesproken; ze moeten die of die "halen".

Ik hoop dat Pieter de eerste die hem komt "halen" of "er bij wil pakken" van z'n erf schiet.
Eindhovuh 10 november 2020 09:53
In die ritten zijn er ook wel andere ploegen die willen rijden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen